FİİLİ MUZARİYİ NASB EDEN EDATLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İSMİN HALLERİ 1.YALIN HAL 2.YÖNELME HALİ 3.BULUNMA HALİ 4.AYRILMA HALİ
Advertisements

BAŞARI ZAMANI İYİ KULLANABİLME VE
SÖZCÜĞÜN YAPISI VE EKLER.
BAŞARI ZAMANI İYİ KULLANABİLME VE
Erdoğan’a kızmaya ne hakkınız var... Özay ŞENDİR HaberTürk.
En hızlı koşan aslandan daha hızlı
Hazırlayan: Zeynep Adsoy Türkçe Öğretmenliği/2 No:
Sunuindir.blogspot.com YAPIM EKLERİ
BAŞARI ZAMANI İYİ KULLANABİLME REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ VE
Vize-final arası toplu notları I. yarıyıl MURAT EĞİTİM KURUMLARI.
KATMERLİ BİRLEŞİK KİPLİ FİİLLER
Bu slayda şirket ambleminizi eklemek için
yapIlarIna göre fİİller
ZAMİRLER MÜSTETİR BARİZ MUNFASIL MUTTASIL NOTLAR MANSUP - MECRUR
CÜMLENİN ÖĞELERİ.
MESLEKİ HEDEFLERİM Kazanım: Kısa ve uzun dönemde mesleki hedeflerini belirler. 11. Sınıf 91 nolu kazanım etkinliği.
FİİLLERDE ÇATI Öznenin ve nesnenin yaptığı, etkilendiği, birlikte yaptığı fiillere denir. Fiilde çatı ikiye ayrılır: A) Nesnesine Göre B) Öznesine Göre.
Bursa Nilüfer Fatih Anadolu İmam Hatip Lisesi
BAĞLAÇLAR Edatlar gibi tek başlarına anlamları olmayan cümle içinde, aynı görevli sözcükleri, söz guruplarını, cümleleri hem biçimce hem de anlamca.
HAZILAYAN: AYŞE KEVSER GEDİKBEY 4/A
BENİM LİSEM HANGİSİ?.
EŞİT PARÇALAR 1 adet 1 adet
Bir Afrika Atasözü.
جَمْعُ المُذَكّرِ السالِم ِ
Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği-2
SÖZLÜK KULLANMAYI ÖĞRENİYORUM
Harfi Cerler (Cer Harfleri)
2013 SBS YERLEŞTİRME SONUÇLARINA GÖRE LİSELERE YERLEŞEN ÖĞRENCİLERİMİZ ÖĞRENCİLERİMİZİ VE AİLELERİNİ TEBRİK EDİYOR,BAŞARILARININ DEVAMINI DİLİYORUZ...
SÖZLÜK KULLANMAYI ÖĞRENİYORUM
yapIlarIna göre fİİller
Fiillerde Kişi Fiillerde Zaman
Gelişimi FarklI Olan Çocuklar
ZARFLAR Zarflar fiillerden, sıfatlardan, sıfat-fiillerden ve zarf niteliğindeki sözlerden önce gelerek onları zaman, yer, yön, nitelik, durum azlık-çokluk.
‘’De’’nin Yazımı Türkçe Dersi Ödevi
Ses bilgisi.
En hızlı koşan aslandan daha hızlı
KAHTA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI AKADEMİK BAŞARI DURUMU Sınava Giren Öğrenci Sayısı Barajı Geçen Öğrenci Sayısı Tercih yapan Öğrenci Sayısı Tercihine Yerleşen.
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİNİN ANA UNSURLARI: SBS (Seviye Belirleme Sınavı) YBP (Yılsonu Başarı Puanı)
ARAPÇA RESİMLİ KELİMELER
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
GÜLÇİÇEK HATUN KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ ARAPÇA GRAMER NOTLARI
İsmin Halleri e de den i EV Yalın Hali EV - Belirtme Hali EV - Yönelme
MATEMATİK PROJE ÖDEVİ ADI-SOYADI: BUĞRAHAN GÜRLER DERS: MATEMATİK
ARAPÇA DİL BİLGİSİ SUNUMU MEF’ÛLÜ LİECLİHİ (LEH)
A Adı ve Soyadı : Şubesi : No :
 PALANDÖKEN KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ 10.SINIF ARAPÇA KELİME YARIŞMASI SELMA BİRCAN MESLEK DERSLERİ ÖĞRETMENİ
CÜMLENİN ÖGELERİ TEMEL ÖGELER YARDIMCI ÖGELER NESNE YER TAMLAYICISI
PALANDÖKEN KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ ARAPÇA DERSİ İSİM CÜMLESİ
EK FİİL (EK EYLEM) TÜRKÇE / EK FİİL (EK EYLEM) Eren TAŞKAYA
YALIN YÖNETİM YALIN SAĞLIK.
Adı ve Soyadı : Şubesi : No :
Notlar: 1. (هَذَا) yakındaki "muzekker/erkek" ve "mufred/tekil" bir varlığı işaret etmede kullanılır. Okunurken  (هَاذَا) şeklinde okunur fakat yazılırken.
ATATÜRK’ÜN ÖĞRENİM HAYATI
Harfi Cerler (Cer Harfleri)
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
TÜRK BEŞLERİ.
FİİLLERDE ÇATI Öznenin ve nesnenin yaptığı, etkilendiği, birlikte yaptığı fiillere denir. Fiilde çatı ikiye ayrılır: A) Nesnesine Göre B) Öznesine Göre.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖZEL PROGRAM VE PROJE UYGULAYAN EĞİTİM KURUMLARI EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YILSONU İZLEME DEĞERLENDİRME RAPORU DURSUN ALİ KURT.
Şehit Ahmet Özsoy Anadolu İmam Hatip Lisesi
Tenvin (اَلتَّنْوِينُ) sözlükte, nûn’lama demektir
HARF ( (الحرف Tecvîd ilminin en temel öğesi harflerdir.
MED VE HÜKÜMLERİ (المدُّ و أحكامهُ)
Şehit Ahmet Özsoy Anadolu İmam Hatip Lisesi
Şehit Ahmet Özsoy Anadolu İmam Hatip Lisesi
Şehit Ahmet Özsoy Anadolu İmam Hatip Lisesi
Dil Nedir? Dil, insanlar arasında anlaşmayı sağlayan, kendisine özgü yasaları olan ve ancak bu yasalar çerçevesinde gelişen, temeli bilinmeyen zamanlarda.
GEBZE’NİN ESKİ VE YENİ HALLERİ MENÜYE GEÇMEK İÇİN TIKLAYINIZ.
Şehit Ahmet Özsoy Anadolu İmam Hatip Lisesi
Sunum transkripti:

FİİLİ MUZARİYİ NASB EDEN EDATLAR FİİLİ MUZARİNİN BAŞINA GELİP O FİİLİ MUZARİNİN SON HARFİNİN HAREKESİNİ ÜSTÜN YAPAN EDATLARA DENİR. ÜSTÜN

NASB EDATLARI ŞUNLARDIR: ﺍﻥ : MANAYI MASDARA ÇEVİRİR ﻟﻦ : GELECEK ZAMANIN MUTLAK OLUMSUZLUĞU ﻛﻲ : İÇİN MANASINA GELİR ﺍﺫﺍ : O ZAMAN, ÖYLEYSE MANASINA GELİR ﻞ : İÇİN MANASINA GELİR ﺣﺗﻲ : -E KADAR MANASINA GELİR

NASB EDATLARI SONUNA BİRŞEY BİTİŞMEYEN FİİLİ MUZARİNİN HAREKESİNİ AÇIK BİR ŞEKİLDE ÜSTÜN YAPAR. YANİ SONUNA TESNİYE ELİFİ,CEMİ VAVI, MUHATABA YASI,CEMİ MÜENNES NUNU BİTİŞMEYEN FİİLLERİN SON HARFİNİN HAREKESİNİ AÇIK ÜSTÜN YAPAR. ŞİMDİ ÖRNEKLERE GEÇELİM:

ﺍﻦﻳﻛﺗﺏَ ﻳﻛﺗﺏُ BU FİİL-İ MUZARİ YALIN OLDUĞU İÇİN SON HARFİNİN HAREKESİNİ AÇIK ÜSTÜN YAPMIŞTIR

ﺍﻦﻳﻛﺗﺑَﺎ ﻳﻛﺗﺒﺎﻥ BU FİİLİ MUZARİ EF’ALİ HAMSEDEN ( BEŞ FİİL ) OLDUĞU İÇİN NASB EDATI SONUNDAKİ TESNİYE NÛNUNU DÜŞÜRMÜŞTÜR. ÜSTÜN OLMA HALİ TESNİYE NÛNUNUN DÜŞMESİ İLEDİR DENİR.

ﺍﻦﻳﻛﺗﺑﻮُﺍ ﻳﻛﺗﺒُﻮﻥ BU FİİL DE EF’ALİ HAMSEDEN DİR. ÜSTÜN OLMA HALİ SONUNDAKİ CEMİ NUNU NUN DÜŞMÜŞ OLMASI İLEDİR.

ﺍﻦﺗﻛﺗﺏَ ﺗﻛﺗﺏُ AÇIK ŞEKİLDE ÜSTÜN YAPILMIŞTIR.

ﺍﻦﺗﻛﺗﺑَﺎ ﺗﻛﺗﺒﺎﻥ EF’ALİ HAMSEDENDİR TESNİYE NÛNUNUN DÜŞMESİ İLE ÜSTÜN YAPILMIŞTIR.

ﺍﻦﻳﻛﺗﺑﻦَ ﻳﻛﺗﺒﻥَ BU FİİLİ MUZARİ CEMİ MÜENNES OLDUĞU İÇİN MEBNİDİR. BAŞINA HANGİ EDAT GELİRSE GELSİN SON HARFİNİN HAREKESİ DEĞİŞMEZ.MAHALLEN MANSUBTUR.

ﺍﻦﺗﻛﺗﺏَ ﺗﻛﺗﺏُ AÇIK BİR ŞEKİLDE ÜSTÜN YAPILMIŞTIR.

ﺍﻦﺗﻛﺗﺑَﺎ ﺗﻛﺗﺒﺎﻥ TESNİYE NÛNUNUN DÜŞMESİ İLE ÜSTÜN YAPILMIŞTIR.

ﺍﻦﺗﻛﺗﺑُﻮﺍ ﺗﻛﺗﺒﻮﻥ BU FİİL DE EF’ALİ HAMSEDENDİR. SONUNDAKİ CEMİ NUNU NUN DÜŞMESİ İLE ÜSTÜN YAPILMIŞTIR.

ﺍﻦﺗﻛﺗﺑِﻲ ﺗﻛﺗﺒﻳﻥ YİNE BU FİİL DE EF’ALİ HAMSEDENDİR. SONUNDAKİ MUHATABA NUNU NUN DÜŞMESİ İLE ÜSTÜN YAPILMIŞTIR.

ﺍﻦﺗﻛﺗﺑَﺎ ﺗﻛﺗﺒﺎﻥ BU FİİL DE EF’ALİ HAMSEDENDİR. SONUNDAKİ ﺍﻦﺗﻛﺗﺑَﺎ ﺗﻛﺗﺒﺎﻥ BU FİİL DE EF’ALİ HAMSEDENDİR. SONUNDAKİ TESNİYE NUNU NUN DÜŞMESİ İLE ÜSTÜN YAPILMIŞTIR.

ﺍﻦﺗﻛﺗﺑﻦَ ﺗﻛﺗﺒﻥ BU FİİLDE CEMİ MÜENNES OLDUĞU İÇİN MEBNİDİR. SON HARFİNİN HAREKESİ DEĞİŞMEZ. MAHALLEN MANSUBTUR.

ﺍﻦﺍﻛﺗﺏَ ﺍﻛﺗﺏُ SONUNA BİR ŞEY BİTİŞMEDİĞİ İÇİN AÇIK BİR ŞEKİLDE ÜSTÜN YAPILMIŞTIR.

ﺍﻦﻧﻛﺗﺏَ ﻧﻛﺗﺏُ BU FİİLİ MUZARİDE YİNE AÇIK BİR ŞEKİLDE ÜSTÜN YAPILMIŞTIR.

ﺍﻦﻧﻛﺗﺏَ ﻧﻛﺗﺏُ BU SON FİİLİ MUZARİ DE YİNE SONUNA BİR ŞEY BİTİŞMEDİĞİ İÇİN AÇIK BİR ŞEKİLDE ÜSTÜN YAPILMIŞTIR.

AŞAĞIDAKİ BOŞLUKLARA NASB EDATINDAN SONRA MUZARİ FİİL YAZMAK İSTERSEK HANGİ FİİLİ YAZABİLİRİZ ?

ﺍﻟﺷﺎﻱ ……. ﺃﺮﻳﺪﺍﻥ ﺃﺷﺮﺏُ ﺗﺷﺮﺏَ ﺃﺷﺮﺏَ ﺗﺷﺮﺒﻲ

ﺍﻟﺪﺭﺲ..…….ﺍﻟﻁﺎﻟﺑﻭﻥ ﻟﻥ ﺗﻛﺗﺐُ ﻴﻛﺗﺐَ ﻴﻛﺗﺑﻭﺍ ﻴﻛﺗﺑﻭﻥ

….…. ﺍﻟﻁﺎﻟﺑﺎﺕﻴﺫﻫﺑﻥﺍﻟﻲﺍﻟﻤﺩﺮﺴﺔﻛﻲ ﻴﺗﻌﻟﻡَ ﻴﺗﻌﻟﻤﻮﻥ ﻴﺗﻌﻟﻤﻥَ ﻴﺗﻌﻟﻤﻮﺍ

TÜM DERSLERİNİZDE BAŞARILAR DİLİ YORUM SÜLEYMAN GÜR PAZAR İMAM HATİP LİSESİ ARAPÇA ÖĞRETMENİ