Psiko-motor hız ölçülür.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MADDE ANALİZİ.
Advertisements

MADDE ANALİZİ.
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -12-
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
HAZIRLAYAN: SEZGİN ZUKU
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
DOĞAL SAYILAR.
İL GENEL MECLİSİ İLKÖĞRETİM OKULU 1D SINIFI ÇANKAYA
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
KÜMELER.
ONDALIK KESİRLER.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Diferansiyel Denklemler
HİPOTEZ TESTLERİ.
VOLEYBOL İNDEKS (OYUNCULARIN FİZİK YETENEKLERİNİN ÖLÇÜMÜ)
DEĞERLENDİRMENİN İŞLEVLERİ
8. SAYISAL TÜREV ve İNTEGRAL
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
TEKSTİL TEKNOLOJİSİ BÖLÜMÜ
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI K12 Sistemi ile çocuğun Akademik olarak gelişiminin takibi. İnternet Explorer Web tarayıcı adres çubuğuna aşağıdaki.
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
SUNUMLARLA MATEMATİK SAYESİNDE MATEMATİK BİR KABUS OLMAKTAN ÇIKACAK.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
MATEMATİKSEL PROGRAMLAMA
REAKSİYON KUVVETLERİ SERBEST GÖVDE DİYAGRAMLARI ve POISSON ORANI
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I
Sıvı Ölçüleri Değerlendirme.
Soruya geri dön
SİMPLEKS YÖNTEM (Özel Durumlar)
BİR KELİME BİR İŞLEM YARIŞMASINA HOŞ GELDİNİZ
EXCEL FORMÜLLERİ Hazırlayan Kağan GÜL.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
ALAN ÖZELLİKLERİ.
MATRİSLER ve DETERMİNANTLAR
ONDALIK KESİRLER Şuayip POLAT MATEMATİK 4 5. ÜNİTE
Merkezi Eğilim (Yığılma) Ölçüleri
Zihinden Toplama ve Çıkarma İşlemi
2010-ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi. 1.AŞAMA: Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2.AŞAMA: Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS)
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
İLETİŞİM KURMAMIZI SAĞLAYAN SES VE İŞARETLERİN TÜMÜNE DİL DENİR.
EĞİTİMDE NOT VERME VE DEĞERLENDİRME
ONDALIK KESİRLERİN ÖĞRETİMİ
Microsoft EXCEL (2) Kapsam Kopyalama, Yapıştırma Açıklama Ekleme Satır ve Sütunların Boyutlandırılması Bitişik Hücrelere Dayanarak Otomatik Veri Girme.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
1/20 ÖLÇÜLER (Zaman) A B C D Bir saat kaç dakikadır?
MURAT ŞEN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ Üçgenler.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
2010 – 2011 ÖĞRETİM DÖNEMİ ANAMUR ÖZEL YILDIRIMHAN TEKALAN İ. O 4
KENDİNİ DEĞERLENDİRME ENVANTERİ
MUTLAK DEĞERLENDİRME Elif Tuba BEYDİLLİ.
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
ÇOK DEĞİŞKENLİ FONKSİYONLARDA
T M SAYI AR Z.
2015 ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ
ÜÇGENDE AÇILAR 7.sınıf.
ÇARPMA İŞLEMİ.
Toplam – toplanan = toplanan
ŞEYDAGÜL YİĞİT
Diferansiyel Denklemler
EXCEL.
Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı
Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı
GÖRME ENGELLİLER.
DEĞERLENDİRMENİN İŞLEVLERİ
ÜSLÜ SAYILAR-8 İrfan KAYAŞ.
Sunum transkripti:

Psiko-motor hız ölçülür. d2 TESTİ d2 testi ile; Seçici dikkat, Psiko-motor hız ölçülür.

d2 testinin 1. sayfası Örnek satır Örnek satır öğrenciye yaptırılır. 2 noktalı d’leri bulup üzerini çizmesi istenir. Teste ait ‘norm tablosu’ mevcuttur, değerlendirmede tabloya öğrencinin bulunduğu yaş dilimine göre bakılır.

d2 testinin 2. sayfası d ve p harflerinden oluşmaktadır. 47 d ve p harflerinden oluşmaktadır. Öğrenciye her satır için 20sn.’ye süre verilir.

Testin ön yüzünde bu satıra TN toplamı yazılır. TN: Öğrencinin bir satırda en son işaretlediği harfin sırası bu bölüme yazılır 47 Testin ön yüzünde bu satıra TN toplamı yazılır. Norm tablosundan % bakılır ve yazılır. Öğrencinin psiko-motor hızını (öğrencinin algıladığını harekete dönüştürme, kavrama hızı) gösterir. TOPLAM

TOPLAM 47 E1: Yapılmadan atlanılan doğru harfler bu bölüme yazılır. Dikkat edilmesi gereken nokta, öğrenci 29. harfe kadar yapmış ise, bu harften önce atlanılan doğru harfler sayılır. Öğrencinin, ‘seçici dikkati’ni ölçer. E1’in yüksekliği, seçici dikkatteki düşüklüğe işarettir. TOPLAM

E2: Yanlış işaretlenen harfler bu bölüme yazılır. 47 E2: Yanlış işaretlenen harfler bu bölüme yazılır. Genelde zihin engelliler veya özel öğrenme güçlüğü problemi bulunan öğrencilerde, ‘E2’ artar. TOPLAM

47 FR puanı; öğrencinin TN puanında, en fazla yaptığı puandan en az yapılan çıkarılır. Burada önemli olan puanlar arasındaki farkın fazla olmaması, birbirine yakın olmasıdır. Örneğin; 35, 13, 29,25,11,48… gibi bir puan sıralamasında istikrarsızlık vardır. Bu puan, ‘şaşırma’ yı gösterir. Normal ranj 6’yı geçmemelidir. 1. sorudan 2. soruya geçişte öğrencinin dikkati dağılıyorsa veya bölümler arasında (Türkçe, Mat. vb.) zorlanma oluyorsa FR puanı yükselir.

- TN-E puanı % 75’ in üstünde olması gerekir. TN-E puanı; “TN-(E1+E2)” formülü ile bulunur. Elde edilen TN-E puanının karşılığındaki PR (1. sütun) puanına bakılır, % 75’in üzerinde olması normaldir anlamına gelir.  50-60 averaj 60-70 vasat 70-85 normal 85… iyi TN-E= 375-(19+9) 347 - TN-E puanı % 75’ in üstünde olması gerekir.

-‘E’ puanı ve onun yüzdelik değeri. 0- 1+,5 arası normaldir ve 2,5’tan yukarı çıktıkça dikkat problemi artar, sıfıra yaklaştıkça azalır.