BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (KAVRAMA-UYGULAMA) ÖĞRETİM ÜYESİ: PROF.DR.MUSTAFA ERGÜN HAZIRLAYAN: GÜLDEN SONGUN AFYONKARAHİSAR 2008.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Soru Cevap yöntemi Mehmet Taş
Advertisements

ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
EĞİTİM HEDEFLERİNİN YAZILMASI VE ÖLÇÜLMESİ
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ
Temel Kavramlar ve İlkeler
Beyin Temelli ve Basamaklı Öğrenme S
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (ANALİZ–SENTEZ-DEĞERLENDİRME)
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
PROGRAM TASARISININ TEMEL ELEMANLARI: HEDEF
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME
PROGRAM HEDEFLERİN BELİRLENMESİ ve YAZIMI
Eğitimde Program Geliştirme Hedef
Psik.Dan.& Reh. Yusuf ŞARLAK
Yard.Doç.Dr. Sertel Altun
Öğretim Hedeflerinin Sınıflandırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
Problem Çözme Becerileri
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (KAVRAMA VE UYGULAMA)
Bilişsel Hedeflere Göre Davranış Yazma
BLOOM VE BİLİŞSEL TAKSONOMİ
Program Geliştirmede Hedef
( Analiz- Sentez- Değerlendirme )
Program Geliştimede İçerik
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
PROGRAM TASARISININ TEMEL ELEMANLARI: İÇERİK
ÜNİTE 7: PROGRAM TASARISI HAZIRLAMA
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
PROGRAM TASARISI HAZIRLAMA VE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ - YAZIMI
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
HEDEF TAKSONOMİLERİ Oktay YILMAZ. 2 İnsan Eğitim TOPLUM İstendik özellikli İstendik Toplum insanlar.
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
14 - KAVRAM HARİTALARI KAVRAM HARİTALARI.
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
HEDEF TAKSONOMİLERİ AHMET TEVFİK KARAASLAN. İnsan Eğitim TOPLUM İstendik özellikli İstendik Toplum insanlar.
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
Öğretim içeriğinin seçimi ve düzenlenmesi
EĞİTİM PROGRAMININ TEMEL ÖZELLİKLERİ
Ö.T.M.T Temel Kavramlar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI
FEN ÖĞRETİMİNİN NİTELİĞİ VE AMAÇLARI
Betimsel içerik Normatif içerik
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Eğitim Programı Nasıl Hazırlanır?
EĞİTİM PROGRAMININ ÖĞELERİ
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
EĞİTİMİN HEDEFLERİ KONUSUNDA TAKSONOMİK YAKLAŞIMLAR
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
FEN ÖĞRETİMİNİN AMAÇLARI NELERDİR?.
Duyuşsal Alan.
SORU CEVAP YÖNTEMI MEHMET TAŞ SORU TÜRLERI Nitelikli Açısından Amaçların Düzeyine Göre Cevaplama Şekline Göre Öğretim Yöntemine Göre Yöneltme.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Bloom ve Bilişsel Taksonomi
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
21. YY BECERİLERİ.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
Sunum transkripti:

BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (KAVRAMA-UYGULAMA) ÖĞRETİM ÜYESİ: PROF.DR.MUSTAFA ERGÜN HAZIRLAYAN: GÜLDEN SONGUN AFYONKARAHİSAR 2008

GİRİŞ Hedef alanları dört ana bölümde incelenmektedir GİRİŞ Hedef alanları dört ana bölümde incelenmektedir. Bunlar; bilişsel,duyuşsal,devinişsel ve sezgisel alanlardır. Bilişsel alan hedefleri B.Bloom tarafından kodlanmış ve aşamalı olarak altı ana basamağa ayrılmıştır. Bu kodlama basitten-karmaşığa, somuttan-soyuta doğru birbirinin ön koşulu olacak şekilde aşamalı olarak yapılmıştır.

BİLİŞSEL ALAN HEDEFLERİ Kişinin öğrenilmiş davranışlarından zihinsel yönü ağır basan davranışları, bu alan kapsamı içindedir. Öğrenilen tüm davranışlar tek bir alanda ele alınamayacağından bilişsel hedefleri şu şekilde sıralamak mümkündür; BİLGİ BASİT KAVRAMA UYGULAMA ANALİZ SENTEZ KARMAŞIK DEĞERLENDİRME

KAVRAMA BASAMAĞI Bilgilerin yorumlanarak farklı ifade edilebildiği basamaktır. Bilişsel Alanın bilgi basamağında elde edilen bilgilerin ,bu basamakta kişi tarafından özümsenmesi söz konusudur. Öğrencinin bilgi basamağında elde ettiği bilgileri anlamını kaybetmeden başka bir biçimde ifade etmesi, yani çevirmesi Anlamını açıklaması,yani yorumlaması, Bu anlama dayanarak nesnelerin gelecekteki durumlarını kestirmesi yani öteleme yapması gerekmektedir.

Kavrama basamağı üç bölüme ayrılır ; A-ÇEVİRME Kişi bilgi basamağında elde ettiği bilgileri,bir iletişim biçiminden,diğer bir iletişim biçimine çevirebilir. Yani farklı şekillerde sunabilir. Örnek hedef davranışlar: İngilizce bir tümceyi Türkçe’ye çevirme. Sosyal Bilgiler dersinde haritayı okuyabilme .

B- YORUMLAMA Bu basamakta,elde edilen bilginin öğeleri arasındaki ilişkiler söz konusudur. Bilgideki anlamın daha anlaşılır duruma getirilmesi,yani açıklanması gerekir. Bu da yorumlama ile olur. Öğrenilen bir bilgi hakkında neden, niçin, nasıl gibi soruları yanıtlayabilme, farklı örnekler verebilme ve durumu kendi cümleleriyle ifade edebilme düzeyidir. Örneğin; Beslenmeyle ilgili verileri açıklayabilme, Elektrik işleriyle ilgili belli başlı verileri yorumlayabilme.

C-ÖTELEME Nesneler, olgular hakkında elde edilen bilgilere dayanılarak “bu bilgilerin doğrudan bir biçimde göstermekte olduğu” geçmiş ve gelecekteki durumları hakkında bazı kestirmeler yapılabilir.Buna öteleme denir. Örneğin; Tarih dersinde tarihsel sürece ve genel çevre koşullarına bakılarak sonucu gerekçeleriyle anlatabilme, kestirebilme.

KAVRAMA ALANI; ÖRNEK Hedef : Osmanlı İmparatorluğu’nun Balkanlara yerleşme nedenlerinin kavram bilgisi. Davranış : Osmanlı’nın Balkanlardaki yerleştiği coğrafyayı harita üzerinde seçip işaretleme. Osmanlı’nın Balkanlara yerleşmesindeki siyasi nedenlerini ekonomik nedenlerle eşleştirme. Osmanlı’nın Balkanlara yerleşmesindeki ekonomik nedenleri yazma, söyleme.

UYGULAMA BASAMAĞI Uygulama, ders ya da konu alanında öğrenilen bilgi ve kavrama basamağındaki hedeflere dayanılarak,karşılaşılan herhangi bir sorunu çözme işidir. Fakat verilen sorun yeni olmalıdır. Yoksa derste çözülen bir sorunun,öğrenciye tekrar çözdürülmesi uygulama olamaz. Örneğin; Belirli bir sorunun çözümü için gerekli olan yaklaşımları, etkisiz veya ters etkili yaklaşımlarla açıklayabilme

UYGULAMA ALANI; ÖRNEK Hedef : Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş yıllarındaki ekonomik sorunların çözümünde temel ilkeleri kullanabilme. Davranış : Türkiye’nin temel ekonomik sorunlarını grafik üzerinden seçip işaretleme .