ÇOCUKLA İLETİŞİM VE ETKİLİ DİSİPLİN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖFKEYLE BAŞ ETME.
Advertisements

ERGENLERLE SAĞLIKLI İLETİŞİM
ÇOCUKTA VİCDAN GELİŞİMİ
ÇOCUK EĞİTİMİNDE FARKLI DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
ÇOCUKLA İLETİŞİMDE KULLANILAN DİL.
İŞLETMELER VEYA KİŞİLERİN HEDEFİ, EN İYİ OLMAK İSTİYORUM + -
Sorumluluk Kazandırma Becerisi
BUGÜN BEN İ M GÜNÜM. YEMEK YEMEGİ ÇOK SEVİYORUM ÇÜNKÜ BENİM BÜYÜMEM İÇİN EN DOĞAL HAKKIM.
Olumlu Disiplin Yöntemleri
İÇ DİSİPLİN KONTROLÜ Rehberlik Birimi.
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
KONUŞMAYI BAŞLATMA VE SÜRDÜRME AMAÇ: Sözel İletişimi başlatabilme ve sürdürebilme DÜZEY: 2. Sınıf ve üstü SÜRE: 45 Dakika MATERYAL:
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
Altın Kurallar 1- Ucuz araba kullan ama, alabileceğin en güzel evi al.
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
Anne – Baba – Çocuk İletişimi Seminerini
AHLAK GELİŞİMİ.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
ARKADAŞLIK HOŞGELDİNİZ.
DİSİPLİN NEDİR ? Davranışı yönlendirmeyi amaçlayan bir eğitimdir
ÇOCUĞA OLUMLU DAVRANIŞ KAZANDIRMA
OLUMLU DAVRANIŞ GELİŞTİRMEDE
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
HAZIRLAYANLAR NURTAÇ ÜNLÜ DERYA DEMİR GÜLŞAH BAŞARAN
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
HATALARIMIZ ve SONUÇLARI
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ANNE-BABA TUTUMLARI İLKNUR NURKAN
AİLE TUTUMLARI.
ALTIN ÖĞRENCİ KRİTERLERİ
İLETİŞİM ENGELLERİ VE ETKİLİ İLETİŞİM
İLETİŞİM BECERİLERİ.
ÇOCUK İSTİSMARINI ÖNLEME
ANNELER İÇİN EVDE DİSİPLİNİ SAĞLAMA YOLLARI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
HOŞGELDİNİZ.
DİSİPLİNDE MOLA (düşündürme) YÖNTEMİ
ÇOCUKLARDA OLUMSUZ DAVRANIŞLARI AZALTMA YÖNTEMLERİ
YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlik; mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici bilgi, beceri ve tutumları kapsayan gözlemlenebilir davranışlardır. Yetkinlik;
DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE BAŞETME YÖNTEMLERİ
NELERDEN BAHSEDECEĞİZ
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ ERHAN BUDAK (Psikolojik Danışman)
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
TİCARET ODASI İLKÖĞRETİM OKULU DEĞERLER EĞİTİMİ. DİSİPLİN VE SORUMLULUK HAZIRLAYANLAR: Nurettin GÖKSUGÜZEL Gülsüm ÇELİK Havva YAKUT Fatma Evrim KUNDAKÇI.
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
AİLE TUTUMLARI GATA 2 Nasıl Bir Çocuk Yetiştirmek İstiyorsunuz?
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
. * Disiplin, “kurallar dahilinde davranış eğitimi” ya da “doğru davranış ve hareketi geliştirmek için tasarlanmış talimat ve egzersizler” anlamına gelir.
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
DAHA İYİ BİR İLETİŞİM İÇİN…
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
AİLE TUTUMLARI ve ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
ÖFKE VE ÖFKE KONTROLU.
Sınır Koyma ÇOCUKLAR SINIRSIZ ÖZGÜRLÜKTEN HOŞLANMAZLAR!
HOŞGELDİNİZ.
FATMA YILDIZ REHBER ÖĞRETMEN
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
ANNE BABA TUTUMLARI ÖDÜL-CEZA DİSİPLİN HAVVA DURUKAN
  Kendi ihtiyaç ve isteklerimizle çelişen durumlarda ya da reddetmek istediğimiz bir isteğe bir öneriye çekinmeden hayır demeliyiz. NEDEN HAYIR DEMELİYİZ?
HAYIR D İ YEB İ LME. NEDEN HAYIR DEMEL İ Y İ Z? Kendi ihtiyaç ve isteklerimizle çelişen durumlarda ya da reddetmek istedi ğ imiz bir iste ğ e bir öneriye.
Sunum transkripti:

ÇOCUKLA İLETİŞİM VE ETKİLİ DİSİPLİN Doç. Dr. Işık Gürşimşek DEÜ Buca Eğitim Fak. Okul Öncesi Eğitim ABD i.gursimsek@deu.edu.tr

Disiplin Kuralları tanıma ve uyma Sorumluluk üstlenme Haklara saygılı olma İşbirliği yapma Doğru ile yanlışı ayırt etme İlişkilerde denge ve düzeni sağlama Çevreyle uyum içinde yaşama Özdenetim geliştirme

Disiplin –ceza arasındaki fark “Dur düşün, doğruyu seç” “hatalısın ve kötüsün” Başarı odaklı Başarısızlık odaklı Süreç odaklı Sonuç odaklı Düşünce ürünüdür Kızgınlık ürünüdür Davranışa odaklanır Kişiliğe odaklanır

Ceza örnekleri…. “Sen yemeğini yeme bakalım parka götürecek miyim seni” “Ne yaramazsın sen öyle bak bardağı devirdin kek yok sana“ “Etkinlikte uslu durmadın bahçeye çıkmak yok” “Arkadaşına vurduğunu annene söyleyeyim de sana şeker almasın” Dükkanda bağırıp ağladığın için artık sana oyuncak almak yok” Sonunda vazoyu kırdın, iyi bir dayağı hak ettin sen” vb. vb. vb. vb. vb. vb. vb. vb. vb. vb. vb.

Eğitimin amacı: ceza yoluyla çocuğu pasifleştirmek değil kendi haklarını bilen ve diğerlerine karşı sorumlu vicdanlı çocuklar yetiştirmektir…..

Vicdan gelişimini destekleyen disiplin Hatalı davranış nedir? Neden hatalıdır? Nasıl telafi edilebilir? Örnek: “Arkadaşını ağlattın bu güzel bir davranış değil….”

Sakinleşin- kızgın durumda disiplin uygulamayın Uygun zamanda disiplin uygulayın Telafi edici disiplin uygulayın Çocuğa seçme hakkı sunun Güç kullanmayın Problem davranışı iyi tanımlayın ve değiştirmeye odaklanın

Disiplin yöntemleri Dış kontrollü disiplin 1-sözel olumsuz yöntemler -korkutma tehdit -alay ve küçümseme -bağırma-beddua 2-sevgiyi esirgeme 3-fiziksel ceza (dayak) İç kontrollü disiplin (özdenetim)

Gerçekten bunları mı demek istiyoruz???? Bir daha ellersen ellerini kırarım senin Geberesice Canım çıksın da kurtulayım Polislere vereyim seni de gör gününü İğneci teyze iğnesini çıkardı bak Sokağa atarım köpekler yer seni Hımbıl sen de Allah belanı versin Seni artık sevmiyorum Vb.vb.vb.vb.vb.vb.vb.vb.vb.vb.vb.vb.vb.vb.

Duygu, davranış ve düşünceleri yönetme becerisi: İç disiplin Mantıksal açıklamalar Problem çözme ve karar verme Empatik duyarlılık İç kontrol (vicdan) gelişimi Sorumluluk ve duyarlılık kazanma Kurallara uyma bilinci

kurallar

Ceza uygulama aşamaları 1. aşama: Uyarma 2. aşama: Konuşma 3. aşama: Cezayı hatırlatma 4. aşama: Cezalandırma

Ceza yöntemleri Doğal sonuçlar: dikkatsiz oynarsan oyuncağın kırılır,yemek yemezsen aç kalırsın Mantıklı sonuçlar: paltonu giymeden sokağa çıkamazsın, etkinliğe katılmayacaksan sessizce oturmalısın Davranış cezası: odanı toplamazsan yatarken kitap okuyamazsın, yemeğini bitirmeden Tv seyredemezsin Mola vermek: 5 dakika sessiz köşeye git ve davranışını düşün

Ödül mü övgü mü? Ödül: İstenen davranışın ortaya çıkmasını sağlayan her tür uyaran Övgü: Ödülün manevi boyutu Yararlı övgü: “Benim için çizdiğin resmi çok beğendim çok güzel olmuş” Yararsız övgü: “Çok düşüncelisin”