ANAOKULUNA UYUM SÜRECİNDE ANNE ÇOCUK İLİŞKİSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Aşk, Dostluk ve Güven... Lütfen sesli izleyiniz.
Advertisements

OKULA BAŞLAMA SÜRECİNDE ÇOCUK VE AİLE
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
ÇOCUĞUNUZ SINAVA HAZIRLANIYOR!..
ÇOCUKLA İLETİŞİMDE KULLANILAN DİL.
Okul Başarısında Ailenin Rolü
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
OKUL KORKUSU NEDİR? Uzm. Psikolog Arzu YILDIRIM
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
İLETİŞİM ENGELLERİ.
ANAOKULUNA UYUM SÜRECİ
ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
İLETİŞİM SORUNLARI.
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
SINIF YÖNETİMİ “ÇOCUK EĞİTİMİ Mİ ANNE-BABA EĞİTİMİ Mİ?”
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
DAVRANIŞLARIMIZI ETKİLEYEN KALIPLAR
İLKOKULA BAŞLAMA Uzm. Dr. Özlem Sürücü
OKULA BAŞLAMA SÜRECİNDE ÇOCUK VE AİLE
Aile eğitimi.
KİŞİSEL HİJYEN.
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Hazırlayan Psk.Dan. Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
OKULA UYUM SÜRECİ.
HOŞGELDİNİZ.
Okul Rehberlik Servisi
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE AİLE YAKLAŞIMLARI
SINAV KAYGISIYLA BAŞETME YOLLARI
İLETİŞİM BECERİLERİ.
OKUL BAŞARISINI ARTIRMADA VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
AMAÇ BELİRLEME.
Şenay ERTÜRK Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
KIZLARDA GÖRÜLEN ERGENLİK DÖNEMİ DEGİŞİKLİKLERİ VE SORUNLARI
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
İLKOKULA BAŞLAMA Denizli Rehberlik ve Araştırma Merkezi
VİLAYETLER HİZMET BİRLİĞİ PROĞRAMINA HOŞGELDİNİZ
5-6 YAŞ ÇOCUĞUNA ANNE-BABA OLMAK TED Bursa Koleji-PDR Birimi Ekim-2007.
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
ZEYNEP YILMAZ PSİKOLOJİK DANIŞMAN
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
“OKUL KORKUSU” SEMİNERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
ŞEHİT ALBAY İBRAHİM KARAOĞLANOĞLU ORTAOKULU
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ ERHAN BUDAK (Psikolojik Danışman)
MAREŞAL ÇAKMAK İLK OKULU
ERGENLİK DÖNEMİ.
HAYIR DEMEK HERŞEYİ ÇÖZERMİ?
AİLE OLMAK DEĞERLER EĞİTİMİ.
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
Mehmet Akif Ersoy İlkokulu Sunar. ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMLERİ 0 – 2 YAŞ BEBEKLİK DÖNEMİ 2 – 6 OYUN DÖNEMİ 6 – 12 OKUL DÖNEMİ 12 – 18 ERGENLİK.
OKUL KORKUSU VE BAŞ ETME YOLLARI
EVİMİ VE AİLEMİ SEVİYORUM
SEMINER 1 : MERHABA SıNAV ÇALIŞMAYI SEVMEK. TEOG sistemini dikkate alarak çalışmalarımızı nasıl yapılandırmalıyız, verimli ders çalışma tekniklerini nasıl.
Engelli çocuğun kardeşlerinin tepkileri
OKULA İLK GİTTİĞİNİZ GÜNÜ HATIRLIYOR MUSUNUZ?
ANAOKULUNA UYUM SÜRECİ
Sunum transkripti:

ANAOKULUNA UYUM SÜRECİNDE ANNE ÇOCUK İLİŞKİSİ

Anne-çocuk arasındaki yoğun bağımlı ilişki nedeniyle evden ayrılmaya tepki gösteren çocuklar olabilmektedir. Burada en önemli faktör, anne ve babanın bu bağımlı ilişkiyi sürdürmeye devam etmemesidir. Pek çok anne, böyle bir tepki gösteren çocuğun okula başlamasını geciktirmektedir.

Çocuk okulda, anne evde ağlamaya devam etmektedir. Böyle durumlarda önce anneye yardım etmek gereklidir. Bu kadar önemli bir süreçte bazı sorunların yaşanması son derece normaldir ve olağan karşılanmalıdır.

Bu sorunların süreç içinde çözüm bulacağına inanmak ve durumun doğallığı düşünülerek abartılı tepki ve çözüm arayışlarından kaçınmak gerekir.

Bu dönemde; Çocuğunuzun, okulda güvende olduğunu hissetmeli, doğru bir iş yaptığına emin olmalı ve bu duygusunu ona yansıtmalısınız. Çocuğunuz ve sizin içinde bulunduğunuz kaygı durumunu yumuşatarak çözümleye çalışılmalısınız.

Herhangi bir iletişim engeli kullanmadan ( “Bak herkes alıştı sen hala ağlıyorsun.”, “Ahmet hiç ağlamıyor ama.” vb. ) çocuğunuzu etkin bir şekilde dinlemeli ve kaygı duyduğu konuları belirlemelisiniz.

Çocuğunuzun rahatlamasını sağlamalı, duyduğu kaygının normal olduğunu ve bu kaygıdan dolayı suçluluk duymaması gerektiği mesajını verilmelisiniz.

Çocuğunuz, anlaşıldığını hissetmelidir. Çocuğunuzla herhangi bir inatlaşmaya gitmemeli, ona okulun zevkli, heyecanlı ve eğlenceli bir yer olduğunu hissettirmelisiniz.

Bu dönemde, okul ve aile sıkı bir işbirliği içinde olmalısınız Bu dönemde, okul ve aile sıkı bir işbirliği içinde olmalısınız. Çocuğunuzun okuldaki problemlerini eğitimciler ile paylaşmalı, onların görüşlerini almalısınız. Sorunları sadece çocuğunuzdan dinlemeniz, çözüm için etkili olmayacaktır.

Objektif düşünebilmeli anne ve baba olmanın getirdiği duygusallığın etkili olmasına izin vermemelisiniz. Çocuğunuzu okul konusunda bilgilendirmelisiniz. Bu bilgiler çocuğunuzun kaygı duyabileceği alanlarda olmalıdır. Abartılı ve çocuğunuzun fazla bir beklentiye girmesine neden olacak türde olmamalıdır. Çocuğunuzun kaygı duyduğu alanları, çocuğunuzun kendisi söylemelidir. Kaygı duymadığı konularda sanki kaygı duyuyormuş gibi önceden bilgilendirmemelisiniz.

Evinden ayrılan bir çocuk için kaygı duyacağı konular ve düşünceler:

Burası nasıl bir yer? Acaba kaybolur muyum? Evim okula yakın mı? Acaba annem veya babam beni almaya gelecek mi? Servis beni evime götürebilir mi? Servis şoförü evimi biliyor mu? Annem babam almaya gelmezse ve servisi de kaçırırsam eve nasıl giderim?

Burası çok kalabalık… Bir sürü yaramaz çocuk var Burası çok kalabalık… Bir sürü yaramaz çocuk var. Acaba bana zarar verirler mi? Öğretmenim beni sevecek mi acaba? Ya benimle ilgilenmezse?

Öğretmenim de annem gibi olur mu? Başaramadığım bir şey olursa benimle alay ederler mi? Evde fazla kural yoktu. İstediğimi yapıyordum. Burada bir sürü kural var.

Ben bunları çizmeyi biliyorum. Ama bilmeyen çocuklar var. Ne sıkıcı. Yaramazlık yaparsam bana ne yaparlar? Tuvaletimi nereye yapmalıyım? Karnım acıkınca ne yiyeceğim? Doymazsam bana yine yemek verirler mi?

Çocuklar bu ve buna benzeri sorulara yanıt arayışı içerisindedir Çocuklar bu ve buna benzeri sorulara yanıt arayışı içerisindedir. Bu dönemde çocuğunuza her zamankinden daha yakın olun. Çocuğunuz kaygı duyduğu alanlardaki sorularının yanıtını tam olarak bulamazsa, okulu reddedebilir ve okula gitme konusunda şiddetli isteksizlik duyar.

Zaman zaman bütün çocuklar okula gitmeme talebinde bulunurlar Zaman zaman bütün çocuklar okula gitmeme talebinde bulunurlar. Bu durum normaldir, ancak sıklığı ve çocuğun tavrı önemlidir. Bu isteksizliğin kaynağı araştırılmalıdır.

Bu isteksizlik bazen çocuğun öğrenim yaşantısının bütününü etkileyecek problemlere temel olabilir. Bu nedenle sorunun mutlaka çözümlenmesi şarttır. Okuldan almak çözüm değildir. Bu çocuğunuza sorunları çözmekten çok kaçınmayı öğretir.