YAŞLI HASTA İLE İLETİŞİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖZEL DURUMLARDA İLETİŞİM DERSİ
Advertisements

BİLİNÇLİ TÜKETİM VE İSRAFIN ÖNLENMESİ
KONUŞMA KURALLARI Pot kırmamak için düşünerek konuşunuz.
AĞLAYAN HASTA İLE İLETİŞİM
Nn Sesi Sunumu.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
CEMİL KOÇ Şu kardeşimi de hiç anlamıyorum. Ne var ağlayacak sanki. Hem daha az önce annem ninniler söyleyerek uyutmuştu. Ne çabukta uyandı? Abiler,ablalar.
KONUŞMAYI BAŞLATMA VE SÜRDÜRME AMAÇ: Sözel İletişimi başlatabilme ve sürdürebilme DÜZEY: 2. Sınıf ve üstü SÜRE: 45 Dakika MATERYAL:
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
TEDAVİYİ RED EDEN HASTA İLE İLETİŞİM
KONUŞMAYAN HASTA İLE İLETİŞİM SÜREKLİ KONUŞAN HASTA İLE İLETİŞİM SÜREKLİ İSTEKTE BULUNAN HASTA İLE İLETİŞİM Yrd. Doç. Dr. Gülay TAŞDEMİR Pamukkale Üniversitesi.
EĞİTİM; Canlılarda davranış değişikliği meydana getirmek için yapılan faaliyetlerdir. Bütün canlılar eğitilebilirler! Uzm.Öğr.Muzaffer GARİP.
BİLİŞİM SİSTEMLERİNİN AMACI ve GELİŞİM SÜRECİ
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
İZMİR İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ B İ LG İ İŞLEM SA Ğ LIK İ STAT İ ST İ KLER İ ŞUBES İ.
İŞİTME NEDİR? Elif ÖZKAN İşitme Engelliler Öğretmeni.
KARAR DESTEK SİSTEMLERİ-KDS
ESNAF VE SANATKAR ODALARI TARAFINDAN YAPILABİLECEK EĞİTİM FAALİYETLERİ
Devirme 9 Nisan 2017.
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
Kontrol Yapıları ve Döngüler
Üniversitelerin Taslak Stratejik Planlarının Değerlendirilmesi
İLERİ GÖRÜNTÜ İŞLEME (Prof. Dr. Sarp ERTÜRK).
Mehmet Hikmet Kaşerci Ortaokulu REHBERLİK SERVİSİ
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
MİHRİ HATUN ANAOKULU VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
MİMARLIK ve TIP: İKİ TEKHNÉ BİR ETHIK
İLK DERSTE NASIL DAVRANILMALIDIR? Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN.
BTO 206 Öğretim Tasarımı İş/Görev Analizi.
BB419 BAHÇE BİTKİLERİNDE MESLEKİ İNGİLİZCE 3 teorik Pazartesi 13:30-16:15 Doç. Dr. Zeynel DALKILIÇ ,
Endüstriyel Otomasyon Mekatronik Mühendisliği Bölümü
ÇOCUK HASTA İLE İLETİŞİM ADÖLESAN HASTA İLE İLETİŞİM
Türkiye Tabiatını Koruma Derneği
CİNSEL İÇERİKLİ DAVRANIŞLARDA BULUNAN HASTA İLE İLETİŞİM
Kaleardı75. Yıl İlkokulu
Öğretmen Davranışları
TANIŞMA AD-SOYAD MEMLEKET MEZUN OLUNAN LİSE MEZUNİYET YILI
DUYU ORGANLARIMIZ Duyu organlarımızı bulmama yardımcı olur musunuz?
VERİTABANI YARATMA.
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ: NEDEN VE NASIL? Çankaya Belediyesi Örneği
Oyun Analizi: Centipede
CAN KULAĞI Ramazan Bayraktar.
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
DÜZ ANLATIM YÖNTEMİ VE KONFERANS
GÖZ KULAK BURUN DİL DERİ
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
İkinci Grup İkinci Harf N sesi sunumu MÜRŞİT BEKTAŞ.
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMLARINDA ÖĞRETMENLERE ÖNERİLER
KEKEMELİK 1.
SUNUM TEKNİKLERİ.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
GÖZ KULAK BURUN DİL DERİ
Duymak. duymak görmek koklamak tatmak dokunmak.
SÖYLEYİŞ ( TELAFFUZ).
SÖYLEYİŞ ( TELAFFUZ).
İLETİŞİM Yaşamı Zenginleştiren Ya da Fakirleştiren Sihirli Olay Kişiler Arası İletişim.
İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
SUNUM TEKNİKLERİ.
Gökçe Erinç Büyükşengür
Merhaba çocuklar. Televizyondaki hayvanı tanıdınız mı? Evet bildiniz, O bir leylek. Leyleklerle ilgili bir tekerleme dinlemek ister misiniz? Haydi o zaman,
SUNUM TEKNİKLERİ.
ÖZEL DURUMLARDA İLETİŞİM
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Öğrenci Semineri
5. Sınıf 3. Ünite: ADAP VE NEZAKET
Sunum transkripti:

YAŞLI HASTA İLE İLETİŞİM Yrd. Doç. Dr. Gülay TAŞDEMİR Pamukkale Üniversitesi Denizli Sağlık Yüksekokulu Psikiyatri Hemşireliği Anabilim Dalı 10.04.2017

Yaşlılıkla beraber oluşan fiziksel değişiklikler, Görme ve işitme duyusunun kaybı, Sosyal desteğin sınırlı olması, Yaşlı ile iletişimde sorunlara neden olabilir. 10.04.2017

Temel olarak yaşlı bireylerde görülen sorunlara yönelik genel ilkeler; Yaşlıyla iletişimin en önemli özelliklerinden biri duymak, anlamak ve cevap vermek için zamana ihtiyaçları vardır. Bunun için; Zaman tanıyın Tıbbi terminolojiden kaçının Açık, anlaşılır, basit cümleler kurun. Hızlı konuşmayın Normal ses tonuyla bağırmadan konuşun Adıyla hitap edin. Duygusal terimler kullanmayın (Ör. Anneanne, dede) 10.04.2017

Yaşlının görmesi ve belleği zayıflamışsa odaya girdiğinizde ya da konuşmaya başladığınızda kendinizi tanıtın Yaşlı sürekli eleştirilerde bulunabilir. Bunun için savunmacı bir tutuma geçmek yerine altında yatan neden bulunmalıdır. Yaşlılar anne-baba tutumuyla değil, birer yetişkin olduklarını düşünülerek davranılmalıdır. Yaşlıyla iletişim kurarken, sürekli olarak geçmişlerini gözden geçirip, anılarından bahsetmek isterler. Böyle bir durumda bunun neden o kişi için önemli olduğuyla ilgilenilmelidir. 10.04.2017

Duyma Problemi Olan Yaşlıyla İletişim Yaşlıyla iletişime geçmeden önce ortamdaki diğer gürültüleri (radyo, televizyon) azaltın Konuşmaya başlamadan önce yaşlı bireyin dikkatini çekin Hangi kulağının daha iyi duyduğunu belirleyip ve o yönden konuşun Hızlı konuşmayın Söylediğiniz kelimeleri anlamamışsa mesajınızı tekrarlarken farklı kelimeleri kullanın Yaşlı bireyle konuşurken yüz yüze olun. Sözsüz iletişimi etkili kullanın. (göz iletişimi, dokunma, gülümseme, baş sallama) Ağzınızı kapatarak konuşmayın Kişinin ne duyduğunu izlemek için sık sık geribildirim alın 10.04.2017

Görme Kaybı Olan Yaşlıyla İletişim Odaya girdiğinizde kendinizi tanıtıp sonra konuşmaya başlayın Hemşire girişimlerini yaparken yaptığı işlemlerle ilgili ayrıntılı bilgi vermelidir Hemşire odadan ayrılırken bireye bilgi vermelidir. 10.04.2017

Isınma Egzersizi Gruptan 5 öğrenci çağrılarak kulaklarına pamuk tıkanır ve gözleri bağlanır. İlk öğrenciye bir atasözü söylenir ve bunu diğer öğrenciye söylemesi istenir. Öğrenciler sıra ile birbirlerine duyduklarını söylerler. En sondaki öğrencinin kendine söyleneni tekrar etmesi istenir. Kulaklarına pamuk tıkanıp, gözleri bağlanan öğrenciler ne hissetti?

Egzersiz 79 yaşındaki A. Hanım ayağını kırmış, bu nedenle ortopedi servisinde yatmaktadır. A. Hanım’a Mehmet hemşire taburculuk eğitimi vermektedir. Mehmet Hemşire A. Hanım’a hızlı hızlı anlatır ve A. Hanım’a cevap vermesi için süre tanımaz. A. Hanım:”Ben anlamadım, çok hızlı anlattın” der ve şaşkın şaşkın Mehmet Hemşire’ye bakar. 10.04.2017

İlke Yaşlının duymak, anlamak ve cevap vermek için zamana ihtiyacı vardır. Hemşire yavaş ve açık, net konuşmalıdır. 10.04.2017

Egzersiz Dahiliye kliniğinde Esin Hemşire 86 yaşındaki Ahmet Bey’in ilaçlarını almasına yardım etmektedir. Esin Hemşire: Aç bakalım ağzını, hımm(ilacını ağzına verir) aferin sana, yutkun şimdi çok güzel…(ses tonu bir çocukla konuşur gibidir) 10.04.2017

Bir çocukla konuşur gibi konuşmamalıyız. İlke: Yaşlıyla iletişim kurarken o bazı yetilerini yitirmiş olsa da yetişkin bir insan olduğunu unutmamalıyız. Bir çocukla konuşur gibi konuşmamalıyız. Egzersizin doğrusu oynatılır. 10.04.2017

Egzersiz Hemşire ev ziyaretinde duyma sorunu olan 77 yaşındaki Hatice Hanım’ın beslenmesine dikkat etmediğini kırmızı et ağırlıklı beslendiğini tespit etmiştir ve beslenme eğitimi vermektedir. Hemşire yaşlının yan tarafına oturuyor, gürültülü bir ortam var (TV açık), yaşlının yüzüne bakmadan ağzını kapatarak konuşuyor, yaşlı anlamıyor 10.04.2017

Hemşire konuşmaya başlamadan önce yaşlının dikkatini çekmelidir. İlke; Hemşire konuşmaya başlamadan önce yaşlının dikkatini çekmelidir. Yaşlıyla direkt yüz yüze durmalı, konuşurken ağzını kapatmamalıdır. Egzersizin doğrusu oynatılır. 10.04.2017

GÜNÜN SÖZÜ “Yaşlılık Bir Dağın Zirvesine Tırmanmak Gibidir. Tırmandıkça Yorulursun Ama Ufkun Genişler 10.04.2017