VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HIZLI OKUMA VE NOT TUTMA
Advertisements

VERiMLi ÇALIŞMANIN iLKELERi
ÇORLU ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Önce kendinize güvenin. Önce kendinize güvenin. Başarılı olacağım diyerek başlayın. Unutmayın ki kendine güven başarının.
ÖZEL ANTALYA ENVAR İLKÖĞRETİM OKULU
  VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Alaattin SEMİZ Rehberlik Servisi.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
3D DEFTER VE SES.
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1.
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
DERSLERİNİZDE NASIL BAŞARILI OLABİLİRSİNİZ ?
“DERS ÇALIŞMAK: Bir şey öğrenme etkinliği ya da süreci olarak tanımlanabilir.” der Öğretmen.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ÇÖZDÜĞÜNÜZ HER SORUNUN DOĞRU ÇIKMASI İÇİN;
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
zamanı belirlenmiş amaçlar ve saptanmış öncelikler doğrultusunda programlı kullanmak. eğlenme dinlenme aile sevdiklerim hobilerim Yeni reçete…….. Etkili.
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
GEREDE ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ
Planlı Çalışma Nedir? Zamanı israf etmemek ve en sağlıklı şekilde değerlendirmek için her etkinliği planlayarak yapmak gerekir. En kullanışlı çalışma.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
DÜZCE ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi Seyhan ÖZCAN Okul Psikolojik Danışmanı “VERİMLİ” ÇALIŞIYOR MUYUZ? 2014.
Sınava Doğru Sınav Öncesinde bilinmesi ve yapılması gerekenler.
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
ERGENLİK & YAŞAM BAŞARISI
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
HANGİ DERSE NASIL ÇALIŞALIM? Mehmet Kahriman BİLGİNİN EFENDİSİ OLMAK İÇİN ÇALIŞMANIN UŞAĞI OLUNMALIDIR.
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALIYIZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
Başarılı olmak isteyen ya da başarısını arttırmak isteyen öğrenciler verimli ders çalışma yöntemlerini öğrenmek ve uygulamak zorundadır.
BAŞARININ SIRLARI.
Etkili Ders Çalışma Teknikleri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
YGS TESTLERİNDE YERALAN SORULAR ZORLUK DÜZEYLERİNE GÖRE 5’E AYRILMAKTADIR.
HANGİ DERSE NASIL ÇALIŞMALIYIM?
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
HOŞ GELDİNİZ  REHBERLİK SERVİSİ. TEST ÇÖZME TEKNİĞİ.
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
 REHBERLİK SERVİSİ YAVUZ ÖCAL REHBER ÖĞRETMEN.
VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
ALAN SEÇİMİ ÇALIŞMALARI Öğretmen görüşlerinin alınması Öğrenci sınav notlarının değerlendirilmesi Öğrencinin ilgilerinin göz önünde bulundurulması 10.Sınıf.
Hangi Derse Nasıl Çalışılmalı? Özmen BEKTAŞ. 2 Türkçe ve Edebiyat Dersi Nasıl Çalışılmalı? Türkçe sorularının % 68’i anlam, %34’ ü bilgiyi yorumlama sorularıdır.
REHBERLİK SERVİSİ.
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
ATA ANADOLU LİSESİ. TEK KİTAPÇIKLI 160 SORULUK BİR SINAV SORU BAŞINA 1 DAKİKA SÜRE KONULAR AĞIRLIKLI OLARAK 9.SINIF KAZANIMLARI SORULAR ANLAMA VE YORUMLAMAYA.
Verimli Ders Çalışma Semineri
H. A. AKINCI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Nasıl Test Çözülür? Rehberlik Servisi.
NEDEN VE NASIL VERİMLİ DERS ÇALIŞMA
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Sunum transkripti:

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI İzzet ÖZER REHBER ÖĞRETMEN

Psikolojik Hazırlık NASIL DERS ÇALIŞ MALIYIZ ? “Nasıl ders çalışmalıyız ?” sorusunu cevaplamadan önce, “Niçin ders çalışmalıyız ?” sorusunun cevabını bulmalıyız.

İnandığımız değerler için NİÇİN ÇALIŞMALIYIZ? Hazırlayan: Eser YEL Kendimiz için Ailemiz için Vatanımız için Geleceğimiz için adalet İnandığımız değerler için hak insanlık ahlak

Hedef Belirleme

Doğru Tercih Sakın unutmayın ; İKİ BÜYÜK TECRÜBE BİR ÖMRE SIĞMAZ.

Hedef-Gayret İlişkisi 1 verimli ders çalışma Hedef-Gayret İlişkisi 1

Hedef-Gayret İlişkisi 2 verimli ders çalışma Hedef-Gayret İlişkisi 2

Sınavda başarısız olma Çalışma isteğinin ortadan kalkması Ders çalışmama Sınavda başarısız olma Çalışma isteğinin ortadan kalkması Ders çok zor yapamam Ders çalışma isteksizliği

BAŞARACAĞIM DÜŞÜNCESİ BAŞARMA DUYGUSU VE ÇALIŞMA AZİM ÇALIŞMA İSTEĞİ BAŞARACAĞIM DÜŞÜNCESİ DERS ÇALIŞMA BAŞARMA DUYGUSU VE ÇALIŞMA AZMİNİN ARTMASI SINAVDA BAŞARILI OLMA

ÇALIŞMA PROGRAMI Çalışma programı denince aklımıza gelen şey “tekrar programı” olmalıdır. O gün öğrenilen konuların tekrarı Ödevlerin tamamlanması, Test çözümü, Bir gün sonra işlenecek konuların ön hazırlığını içermelidir. Kitap Okuma.

Program Nasıl Hazırlanır? Plan;nasıl,ne zaman ve nerede,hangi derse çalışacağına karar vermektir. Altından kalkılamayacak kadar çalışma saati programa konmamalıdır.

Haftalık Program Çizelgesi

Anlamanın En İyi Yolu:Tekrar Eğer Tekrar Yapılmazsa Öğrenilenlerin %80’ i Unutulur. Notların Tekrar Yazılması veya Tekrarlanması Hafızayı Güçlendirir. Düzenli Aralıklarla Tekrar Yapılması Hafızayı Güçlendirir. Yatmadan Önce ve Sabah, Gün İçinde Öğrenilenlerin Basit Tekrarı Unutmayı Engeller.

SÖZEL AĞIRLIKLI DERSLER 1.Göz Gezdir(2-4 Dk) 2.Oku *Dikkatli *Sesli *Önemseme Ve Merak(Burada Ne Anlatılıyor) 3. Not Al 4. Tekrar Et SAYISAL AĞIRLIKLI DERSLER *Konuyu anlamak. *Formülleri ve nasıl uygulandığını öğrenmek *Soru üzerinde formüllerin nasıl uygulandığını bilmek. *Çok soru çözmek

Derse aktif bir katılım sağlanmalı, MATEMATİK DERSİNDE BAŞARILI OLMAK İÇİN Matematik dersi dikkatle ve özümsenerek dinlenmeli, derse ilgi gösterilmeli, Derse ilgi gösterildiği ve konular tekrar edildiği sürece zor olmayan bir ders olduğuna inanılmalı, Derse aktif bir katılım sağlanmalı, Konular sistemli olarak tekrar edilmeli, Sınıfta çözülen örnekler evde bir kez daha çözülmeli sonra konu ile ilgili diğer sorulara geçilmeli, Sorularla ilgili soru kökleri iyi anlaşılmalı , veriler iyi incelenmeli ,çözümler kağıt üzerinde yapılmalı, Konular bir bütün halinde öğrenilmeli, Çözülemeyen veya çözümünde güçlük çekilen sorular öğretmene sorulmalı, Konularla ilgili mümkün olduğunca çök soru çözülmeli, Geçmiş yıllara ait soruları incelenmeli,

FİZİK DERSİNDE BAŞARILI OLMAK İÇİN Konu sınıfta dikkatle dinlenilmeli, Anlaşılamayan temel kavram , tanım ve alt başlıklar açıklayıcı notlar tutulmalı, Örnekler dikkatle dinlenerek not edilmeli, Ders notlarından sistemli olarak tekrar yapılmalı, Konu ders notlarından tekrar edildikten sonra yapılmış örnekler ve sorular da tekrar edilmeli, Konularda kullanılan formül yasa veya denklemler ezberlenmemeli, öğrenilmeli, Konularla ilgili bol soru çözülmeli. Çözümler kağıt üzerinde yapılmalı, Çözümünde güçlük çekilen sorular belirlenerek öğretmene sorulmalı, Geçmiş yıllara ait sorular incelenmeli,

Konu anlatılırken dikkatle dinlenilmeli, KİMYA DERSİNDE BAŞARILI OLMAK İÇİN Konu anlatılırken dikkatle dinlenilmeli, Konu içindeki temel kavram ve tanımları açıklayıcı notlar tutulmalı, Konular ile ilgili çözülen örnekler iyi öğrenilmeli. Benzer nitelikte örnekler bulunarak çözülmeli, Konular bir bütün halinde öğrenilmeli, üzerinde düşünülmeli, Ders notlarından sistemli tekrarlar yapılmalı, Tekrarlar sırasında derste yapılmış örnekler tekrar çözülmeli. Çözümler kağıt üzerinde yapılmalı Konularla ilgili bol soru çözülmeli. Çözümünde güçlük çekilen sorular belirlenmeli, Geçmiş yıllara ait sorular incelenmeli,

BİYOLOJİ DERSİNDE BAŞARILI OLMAK İÇİN Derse ön hazırlık yaparak gelinmeli, Ders dikkatle dinlenilmeli.,Derse aktif katılım sağlanılmalı, Konu içinde,geçen önemli kavram,ilke, hipotez ve kuramları açıklayıcı notlar tutulmalı, Ders notlarından sistemli tekrarlar yapılmalı, konularla ilgili bol soru çözerek soru çözme hızı artırılmalı, Konular bir bütün halinde öğrenilmeli, Çözümünde güçlük çekilen sorular belirlenerek öğretmene sorulmalı, Soruların çözüm yollarına ve açıklamalarına dikkat edilmeli, Geçmiş yıllara ait sorular incelenmeli,

Derse ön hazırlık yaparak gelmeli, güçlük çekilen bölümler saptanmalı, TÜRKÇE DERSİNDE BAŞARILI OLMAK İÇİN Derse ön hazırlık yaparak gelmeli, güçlük çekilen bölümler saptanmalı, Derste anlaşılamayan yerler öğretmene sorulmalı, Konu ile ilgili not tutulmalı, Okuyarak öğrenmeye ve okuma hızı artırılmaya çalışılmalı, Konular ile ilgili çeşitli kaynaklara (yazım kılavuzlarına ve sözcüklere)başvurulmalı, Konular sistemli olarak tekrar edilmeli,.İlgili sorular çözülmeli.,Çözülmesinde güçlük çekilen sorular saptanmalı, Sorular ile ilgili “soru kökler” iyi okunmalı. İstenene dikkat edilmeli, Konular ile ilgili mümkün olduğu kadar çok soru çözülmeli, Geçmiş yıllara ait sorular incelenmeli,

Derse ön hazırlık yaparak gelmeli, COĞRAFYA DERSİNDE BAŞARILI OLAK İÇİN Derse ön hazırlık yaparak gelmeli, Derse hazırlanırken konuların birbiriyle ilişki içinde olduğu düşünülerek konular arsında bağlantı sağlanmalı, Olayların nedenleri ve sonuçların iyi incelenmeli , konular bütünlük içinde öğrenilmeli, Konular çalışılırken gerekli araçlardan(atlas,grafik,şekil, vb.)yararlanmalı, Konu içinde geçen kavram ve tanımlar iyi öğrenilmeli, Sistemli tekrarlar yapılmalı, Tekrarlardan sonra konular ile ilgili sorular çözülmeli, Sorularda istenen bilgileri ezberlemek yerine açıklama ve sonuç çıkarmaya yöneltilmeli, Konu eksikleri giderilmeli, Sorularda verilen her bir maddenin yeni bir soru kökü olabileceği düşünülerek sorular iyi incelenmeli , açıklamalar yapılmalı, Geçmiş yıllara ait sorular incelenmeli,

Derse ön hazırlık yaparak gelinmeli, TARİH DERSİNDE BAŞARILI OLMAK İÇİN Derse ön hazırlık yaparak gelinmeli, Ezberlemeye değil yorum ve düşünülmeye yönelmeli, Konular öğrenilirken neden ve sonuçları iyi kavranılmalı, Ders sırasında not tutulmalı. Önemli yerlerin altı çizilmeli, Konular dersten sonra tekrar edilmeli. İlgili sorular çözülmeli, Konular ile ilgili çeşitli kaynak kitaplar okunmalı, Her seçeneğin yeni bir soru olabileceği düşünülerek soru açıklamaları dikkatle dinlenilmeli, Konular bir bütün halinde öğrenilmeli. Anlaşılamayan yerler öğretmene sorulmalı, Geçmiş yıllara ait sorular incelenmeli,

Derse ön hazırlık yaparak gelmeli, FELSEFE DERSİNDE BAŞARILI OLMAK İÇİN Derse ön hazırlık yaparak gelmeli, konular bir bütün olarak okunmalı. Konu içinde geçen kavramlar, tanımlar öğrenilmeli, Derste not tutulmalı. Özellikle önemli kavram, tanım ve alt başlıkları açıklayıcı kısa notlar alınmalı, Konular ile ilgili örnekler çözülmeli, Konular üzerinde düşünülmeli,soru sorulmalı ,derse aktif olarak katılım sağlanmalı, Yeni öğrenilen konular ile eski konular arsında bağ kurulmalı. Sosyal bilimlerdeki olayların birbiriyle ilişki içinde bulunduğu unutulmamalı, Sistemli tekrarlar yapılmalı, Bol soru çözülmeli. Bir sorudaki cevabının diğer bir soruda soru kökü olabileceği düşünülerek sorular iyi analiz edilmeli, Geçmiş yıllara ait sorular incelenmeli

SEN EN İYİSİ OL… Dağ tepesinde bir çam olamazsan, Vadide bir çalı ol… Fakat, oradaki en iyi çalı sen ol... Bir mis çiçeği olamazsan, bir saz ol… Fakat gölün en canlı sazı sen ol… Cadde olamazsan patika ol… Güneş olamazsan yıldız ol… Ama Sen her neysen onun en iyisi ol...

BAŞARILAR...