ALIŞVERİŞ MERKEZİ BURSA VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

SILMO Paris –Tanıtım Toplantısı İstanbul – Grand Hyatt Oteli
BASIN TOPLANTISI 15 Nisan Yeni dönemde AMPD AMPD’nin yeni yönetim döneminde amacı, bilimsellik platformu çerçevesinde; Sektörün büyümesini sağlamak,
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Reklamcılar Derneği Medya Paylaşım Toplantıları 4 Eylül 2008.
Araştırma Tasarımı Shopper Index : 9 il kent merkezinde
İNŞAAT SEKTÖRÜ: MAKRO BAKIŞ
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
TÜRKİYE ORGANİZE PERAKENDE SEKTÖRÜ.
Dünya Ekonomisine İlişkin Göstergeler
-Demografik- Nüfus Analizi
SİGORTA SEKTÖRÜ Ragıp YERGİN, Aksigorta A.Ş. Genel Müdürü 17 Aralık 2007 Meclis-i Mebusan Cad Findikli/Istanbul/TURKEY Tel : (0212)
ÜLKE SUNUMU TC BAŞBAKANLIK DTM ANKARA-TÜRKİYE 10 HAZİRAN 2008
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
Küresel Büyüme Oranları (%)
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
AR-GE.
Perakendenin Yükselen Değeri.  1991 den Bugüne 1993 te Konya nın ilk hipermarketini açan Adese, zamanla Konya merkez ve ilçelerinin yanı sıra, Ankara,
TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Nüket YETİŞ’in Takdimi , İstanbul.
Nicel / Nitel Verilerde Konum ve Değişim Ölçüleri
Ülke Sohbet Toplantıları 5 Haziran 2009 İZMİR. GÜNEY VE KUZEY KORE ARASINDA VAKİ SAVAŞ NİHAYETLENMEMİŞ OLUP, HALEN BİR ATEŞKES ANLAŞMASI MEVCUTTUR. BU.
Erkin Işık | 2 Mart 2006 | 1 Getting you there. ENFLASYON* GİZLİ ŞİFRENİN PEŞİNDE * Ekonomi Çalışma Grubu’nda gerçekleştirilecek sunumların hazırlayan.
SAĞLIKSIZ KENTLEŞME (ÇARPIK KENTLEŞME)
Nuşin Oral Başkan KÜÇÜLÜRKEN KÜÇÜLTMEK Mİ? BÜYÜRKEN BÜYÜTMEK Mİ?
SAATLER Zamanı ölçmek için kullanılan ölçme aracı SAATTİR.
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
TURKUVAZ MATBAACILIK Samandıra mevkiinde, m2 lik kapalı alanda, 1999 yılından itibaren; baskı ve baskı sonrası ciltleme/paketleme makinelerinden.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
BÜYÜME.
1 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Mevcut durum ve geliştirme ALIŞVERİŞ MERKEZİ ANKARA 2009 Mevcut durum ve geliştirme ALIŞVERİŞ.
1 Güldane Taşdemir İnterpromedya Genel Müdür yılında, Kurumsal ve büyük ölçekli kurumlarda, veri güvenliği, sanallaştırma, iş sürekliliği,
Kamu Borç Stokun Yapısı ve Sorunları R. Hakan ÖZYILDIZ 2013.
Büyüme, İşsizlik ve İşgücü Piyasası Reformları
AVM’LERİ FARKLILAŞTIRAN ETKİNLİKLERİ GELİŞTİRMEK VE YÖNETMEK
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Küresel kriz ve Türkiye ekonomisinin büyüme sorunu
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
Türkiye’de Kayıt Dışılık
TEST – 1.
TÜRKİYE ORGANİZE PERAKENDE SEKTÖRÜ. TÜRKİYE’DE PERAKENDE  ENERJİ, EĞİTİM VE SAĞLIKTAN SONRA DÖRDÜNCÜ BÜYÜK SEKTÖR  2006 YILI TOPLAM CİROSU MİLYAR.
DIŞ EKONOMİK İLİŞKİLER
DOĞA KORUMA ANLAYIŞI
SICAK GÜNDEM: CARREFOURSA/GİMA VE MİGROS/TANSAŞ DEVRALMALARI
Genç ve çalışmaya elverişli nüfusu, Nitelikli işgücü ve düşük işgücü maliyetleri, Lojistik altyapısı, Sektörün temel hammaddesi pamuk üretimi açısından.
Küresel Piyasalardaki Gelişmeler Işığında Türkiye Ekonomisine ve Bankacılık Sistemine İlişkin Değerlendirmeler Hüseyin Aydın Yönetim Kurulu Başkanı 1 Şubat.
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
Küresel Kriz Sonrası Türkiye’de Finansal Sistem “Bankacılık Sektörü” Ekrem Keskin Mayıs 2010.
1 BAYRAMPAŞA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin CONSEIL. MARKETING. FORMATION PARIS. SAO.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
SON DÖNEM ENFLASYON GELİŞMELERİ
Hızlı Tüketim Ürünleri
Web 3.0 Konferansı, İstanbul 16 Nisan 2013 ‘‘KİMİN NAKİTE İHTİYACI VAR?’’ twitter.com/SonerCanko.
T.C. MALİYE BAKANLIĞI MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
1 ŞEKERBANK BİREYSEL BANKACILIK Kasım/ TÜRKİYE’DE BİREYSEL BANKACILIK-İLKLER.
1 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin CONSEIL. MARKETING. FORMATION PARIS. SAO PAULO.
1 İÇERENKÖY ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin CONSEIL. MARKETING. FORMATION PARIS. SAO.
Hızlı Tüketim Ürünleri
EKONOMİK ARAŞTIRMALAR VE DEĞERLENDİRME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
YAĞLI TOHUMLU BİTKİLER VE BİTKİSEL YAĞLAR KONFERANSI
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
Sunum transkripti:

ALIŞVERİŞ MERKEZİ BURSA VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008 Mevcut durum ve geliştirme ALIŞVERİŞ MERKEZİ BURSA 2009 CONSEIL . MARKETING . FORMATION PARIS. SAO PAULO . ISTANBUL 23 Rue de la performance 59660 VILLENEUVE D’ASCQ Tel 03 20 815 820 - Fax 03 20 8158 21 etudes@sad-marketing.com - www.sad-marketing.com Fahrettin Kerim Gökay caddesi No:245, D:6 Göztepe / Kadiköy Tel 0539 365 04 85 e.ozturk@sad-marketing.com - www.sad-marketing.com 1 VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008

Etki Alanı Bursa

Etki alanı : Bursa Etki alanı

Etki alanı : Bursa Etki alanı : 759 007 nüfus Carrefour Bursa Alışveriş Merkezi geniş bir etki alanına sahip : 759 007 nüfus (2005’te : 592 648 nüfus). Alışveriş Merkezi cirosunun 54%’ü yakkın bölgesinden gerçekleştiriyor (bölge 1’den 6), 2005’te 48 % idi. * Eğilim, bilgi amaçlı

Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi

Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi Hanehalkı harcamaları Türk hanehalkının harcamaları, gelişen bir ülkenin rakamlarını yansıtıyor ki harcamaların büyük bölümü Gıda, alkolsüz ve alkollü içecekler, ve tütun’den oluşuyor; Eğlence ve Kültür, Eğitim gibi harcamalar daha düşük. Istanbul ve Ankara daki harcamalar Türkiye geneline göre fransız hanehalkı harcamalarına daha çok benziyor, veriler arasında farklılık olsa bile. Kaynak : Tuik, 2007

Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi Hanehalkı harcamaları Türk hanehalkının harcamaları büyüyor ve ülkenin gelir seviyesi artmasıyla, büyümeye devam edecektir. 2004 ve 2007 arası, harcamalar 1,5 kat büyüdü. Kaynak : Tuik, 2007

Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi Alışveriş Merkezinin performans analizi Bursa Alışveriş Merkezinin müşteri sayısı 8,1 milyondur ve cirosu 176 Milyon TL olarak tahmin ediliyor. Alışveriş Merkezi kendi müşterileri üzerinde iyi bir performans gösteriyor : onların harcamalarının 13 %’sine yakkın nüfuz ediyor ki, çalışma yapılan 5 AVM’in endeks ortalaması ise 12,3%. 2005 ve 2009 arası, Alışveriş Merkezinin performans endeksi düştü. Alışveriş Merkezinin performans endeksi 21,7 % 12,8 % Pazar payı – Carrefour Bursa Pazar payı – Rakipler

Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi Alışveriş Merkezinin 2008/2009 müşteri sayıları Ortalama haftalık giriş : 2008/2009 aynı dönem içinde -9% düşüş. Haftalık ortalama (Ocak’tan Nisan’a) : 174 683 159 855 2008 2009

Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi Carrefour Bursa Alışveriş Merkezi iyi ve dengeli bir sunuma sahip. İlk 3 rakip’e göre, Tekstil ve Aksesuar sektöründe bir eksiklik olduğu görülüyor. Aksine, Ev eşyaları ve Hizmetler sektöründe de geniş bir sunum mevcut.

Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Bursa Alışveriş Merkezini geliştirme analizi

Bursa Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Tehtitler ve Fırsatlar Etki alanındaki Alışveriş Merkezi yoğunluğu ile Bursa şehirinin rekabet düzeylerini ayrı incelemeli. 2005’te, şehirin rekabet ortamına göre etki alanında rekabet daha yoğundu. 2005 ile 2009 arası, Bursa’da bir çok Alışveriş Merkezi açıldı. Bu nedenle Bursa’daki AVM yoğunluğu 97% artı, etki alanındaki artış 105% oldu. Rekabet ve AVM yoğunluğu açılacak AVM’lerle daha da artacak.

Bursa Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Tehtitler ve Fırsatlar (Avm yoğunluk : m²/1000 kişi) (Etki alanındaki yoğunluk) (Bursa’daki yoğunluk)

Bursa Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Tehtitler ve Fırsatlar 1 – Tehtitler Mevcut etki alanında rekabet yoğun. Bölgedeki 9 Alışveriş Merkezi bulunmakta. Carrefour Bursa rakiplerine göre yeterince büyük ve iyi konumda. Şehirin kuzeyinde bulunan Anatolium projesi (78 000 m²) Bursa’da yoğunluğu artıracak, proje etki alanı dışında. Projede IKEA, Carrefour, Best-Buy ve Yapı market bulunması bekleniyor. Bu proje 7 ve 9 bölgelerini etki edecek.

Bursa Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Tehtitler ve Fırsatlar Rakiplerine karşı, Bursa Nilüfer yeterince güçlü, büyük ve iyi bir sunuma sahip. 2 - Fırsatlar Alışveriş Merkezini güçlü avantajlara sahip : Carrefour’un imajı Güçlü bir hipermarket ve Avm mağazaları Geniş bir etki alanı Yakkın bölgesinde bulunan nüfus, iyi bir gelir seyiyesine sahip.

Bursa Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Öneriler Carrefour Bursa Alışveriş Merkezini geliştirme fırsatları önemli. Bir Yapı marketin gelmesi, hipermarket’e katkı sağlayacak ve yeni bir çekim güçü oluşturacak. Genelde, etki alanının genişlemesinde de rol oynar. Alışveriş Merkezi iyi bir sunuma sahip, ancak müşterilerin bekledikleri markaları getirmek özellikle Tekstil/Giyim alanında Merkeze olumlu bir ek etki katacaktık.

Bursa Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Rekabet haritası Anatolium As Merkez Korupark Özdilek Arena Real Nil Park Blue Lotus Meridyen Kent Meydani Zafer Plaza Mevcut Avm Proje halinde Avm Kapanan Avm

Bursa Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Rekabet ortamı Açık olan AVM’ler Projeler

ANNEXE

Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi Mevcut merchandising planı

Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi Alışveriş Merkezinde bulunan mağazalar