İ.İ.B.F. İngilizce İşletme Bölümü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Edirne Bölge Müdürlüğü
Advertisements

• 2001 yılında kuruldu. • E-Ticaret ve E-Tahsilat alanlarında yazılımlar ve çözümler geliştirmekte. • 4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgesi yasasına.
2012
B İ L İ Ş İ M TEKNOLOJ İ LER İ DESTEKL İ MATEMAT İ K PROJELER İ MATHEMATICS PROJECTS SUPPORTED BY INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES PRESENTATION.
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
KOBİ’ler için Yeni Ticaret Yolu: E-Ticaret
Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Giriş. • KİMLER ALMALI? • NEDEN DENİZ YILDIZI + PLUS ? • TİCARİ PAKET İÇERİĞİ • KİMLER ALMALI? • NEDEN DENİZ YILDIZI + PLUS ? • TİCARİ PAKET İÇERİĞİ Ajanda.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
C R M.
YÖNETİM İŞLEVLERİ: DENETLEME
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
1 Teknoloji Çağı’nda Alternatif Pazarlama Şule ÖZMEN Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F.
EĞİTİMDE SANAL SINIF UYGULAMASI VE SONUÇLARI Şule Özmen Marmara Universitesi İ.İ.B.F. İngilizce İşletme Bölümü
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
ASO_TOSYÖV_7HAZİRAN 2002 Doç. Dr. Şule Özmen ELEKTRONİK TİCARET ve SUNDUĞU FIRSATLAR.
Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi Umut Al Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması.
T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi &
SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI
BÖLÜM 7 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
E-Devlet SANAL DEVLET E-devletin bilgi sağlama, sorgulama ve çevrim içi işlemleri içerdiği vurgulanır.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
VERİ MADENCİLİĞİ SÜRECİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Yeni Pazarlama Teknikleri
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ KPI ANALİZİ – ŞUBAT 2015 KALITE GELIŞTIRME AR-GE ŞUBESI.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
KÜÇÜK İŞLETMELERDE PAZARLAMA İŞLEVİ VE YENİ PAZARLAMA YÖNTEMLERİ
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Bilişim Teknolojileri Dersi
E- Ticaret Altyapısı.
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
ne yapar? tweety, timisi Creative tarafından geliştirilmiş bir yazılımdır. tweety, belli bir lokasyonda tweet atan kullanıcıları tespit eder ve bu kullanıcılara.
Yöneticilerin Bakış Açısıyla Pazarlama Uygulamacılarının Bireysel Yetkinlikleri 1 Yrd. Doç. Dr. Umut EROĞLU Araş. Gör. Güngör HACIOĞLU Çanakkale Onsekiz.
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
İstatistik Bilimine Giriş
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
Mobil pazar verileri – Abone sayısı ve penetrasyon – Mobil abone profili – Mobil trafik hacmi – Mobil gelir – Aylık kullanım miktarı – Mobil yatırım.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
İşletmelerin Kuruluşu, İş Planı ve Fizibilite
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
TEDARİK ZİNCİRİ TASARIMI
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
Mehmet Tahta Dokuz Eylül Üniversitesi
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
Evren’le Bütünleşin Metin Sancarbarlaz
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Stratejik Gıda Hizmetleri Danışmanlığı/Tasarımı Amacımız; Hizmet Standardını sağlamak; Zincir mağaza olarak tüketicilerin gideceği diğer AUM mağazalarında.
Sunum transkripti:

İ.İ.B.F. İngilizce İşletme Bölümü İŞ HAYATI VERİ MADENCİLİĞİ İLE İSTATİSTİK UYGULAMALARINI YENİDEN KEŞFEDİYOR. Şule Özmen Marmara Universitesi İ.İ.B.F. İngilizce İşletme Bölümü sozmen@marmara.edu.tr sozmen@ yore.com.tr URL: http://suleozmen.marmara.edu.tr Coğu hocalarımın öğretim üyesi arkadaslarımın istatistiğe giriş dersi verdiğini tahmin ediyorum. İlk derse anlattığımız giriş de öğrencilerimize şunu söyleriz. Elimizde topladığımız onlarca yuzlerce veri var bunları sınıflandırarark çeşitli grafik ve tablolar kullanarak amlanlı bilgiler haline getirmeye çalışırız. Şimdi bakıyorm. Verş madenciliği ürünleri pazarlayan firmalar sanki istatistiğe giriş dersi anlatıyorlar. Bu çağ bizim çağımız. Tüm genc aradaşların bence buyeni araçları bu yazılımlarıj nasıl kullanıldığını öğrenmesi ilgi duyması gerekir.

İçerik Veri Madenciliği Nedir? Veri Madenciliğinin Kullanım Amaçları Örnek uygulama: Kampanya yönetimi SPSS AnswerTree uygulama Örneği Sonuç

Veri Madenciliği Nedir? veri ambarlarındaki tutulan çok çeşitli ve çok miktarda veriye dayanarak daha önce keşfedilmemiş bilgileri ortaya çıkarmak, bunları karar verme ve eylem planını gerçekleştirmek için kullanma sürecidir. (Swift, 2001)

İşletmelerde istatistik ve kullanım amacı Verilerin toplanması, Sınıflandırılması, Grafik ve tablolarla sunulması Analiz edilerek ana kütle ile ilgili tahminlerde bulunulması Amaç belirsizliği azalmak ve isabetli karar almak için verilerden bilgi üretmek

Veri madenciliğinin çıkışı 1990 larda ortaya çıktı Hızla yaygınlaştı Verilerin depolandığı veri ambarı projeleri önem kazandı Bilişim teknolojisiyle ÇOK miktarda veri Daha HIZLI Toplanmakta, işlenmekte ve Bilgi üretimi çoğalmakta

Veri madenciliği ve istatistik Veri madenciliği istatistiğn teknolojiyle bütünleşmesi sonucu oluşan bir bilgi üretme aracı. Veri madeninden anlamlı bilgiler çıkarma yöntemleri

İstatistik ve istatistikçiler açısından önemi İstatistiğin uygulamacılar, kullanıcılar tarafından yeniden keşfedilmesine olanak sağladı.

Veri madenciliğinin işletmelerde pazarlamaya yönelik kullanım amaçlarına örnekler Çapraz satış Kredi riski yüksek müşteriler Hilekarlık tesbiti Basket analizleri Kampanya yönetimi Dağıtım kanalı performans analizleri Proses kontrol, kalite kontrol Envanter yönetimi Hedef pazarların belirlenmesi Müşteri memnuniyetinin belirlenmesi (hangi müşteriler, neden-hangi özellikler) Kaybedilen müşteriler (Kimler, niye) Karlı müşteriler – zarar edilen müşteriler

Örnek uygulama: Kampanya Yönetimi Çapraz satış kampanyası Amaç: ödeme davranışı “iyi” olan bireysel kredi kullanıcılarına “kredi kartı” sunmaktır. İyi müşterinin ölçülebilir tanımı Kredi ödemesini Süresi içinde yapanlar (geciktirmeyenler) Kredi ödemesini “x” süresinden az geciktirenler Kredi ödemesini “x” kezden az geciktirenler

SPSS AnswerTree demo program Presentation of SPSS AnswerTree demo program

Sonuç-1 Yoğun rekabet ortamında çalışan işletmeler kendilerini farklılaştırabilmek için bilgiyi etkin ve verimli bir biçimde kullanma yoluna gitmektedirler Bilgiyi elde etmek için eskiden beri kullanılmakta olan yöntemlerin en önemlilerinden biri olan istatistiksel yöntemlerin sağladığı faydayı gören iş dünyası istatistik uygulamalarını adeta yeniden keşfetmeye başlamışlardır.

Sonuç-2 “.....Veri ambarları ve veri madenciliği uygulamaları sayesinde, pazarlamacılar ile bilgi işlemciler ayrılmaz kardeşler olmaya başlamışlardır. Yepyeni bir “pazarlamacı” kavramı ortaya çıkacaktır. İstatistik ve yöneylem araştırması bilmeyen pazarlamacıların devri kapanacaktır...”

İstatistikler ve istatistiksel analizler her alanda her zaman çok önem taşımıştır. Günümüzde farklı olan bilgisayar, internet teknolojilerinin sağladığı olanaklardır. İstatistiğin öneminin daha fazla kişi tarafından anlaşılmasıdır.

?