Dr. Faruk ERDEN Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi, Farmakoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyesi BİZ ÖĞRENİRKEN BEYNİMİZDE NELER OLUYOR?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Menar Abaküs Mental Aritmetik Programı
Advertisements

Bunu okursanız iyi olur
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
Erhan AKKAŞ Araştırma Görevlisi
Çocuğunun Koçu olarak Aile
ÜNİVERSİTEYE UYUM SÜRECİ
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi, Farmakoloji Anabilim Dalı
Sternberg’in Arama Modeli
SPORDA GÖZLEM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Acikogretimx.com Açıköğretim sistemi hakkında temel bilgiler 2009.
BEYNİNİZİN HANGİ TARAFI DAHA ÇOK GELİŞMİŞ?
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
ÖMER PINAR MEHMET EREN ÖZTÜRK OĞUZHAN ÇAMLICA
ÇOCUKLARDA SPORUN VE YÜZMENİN BİLİŞSEL GELİŞİME ETKİLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
Nasıl ders çalışmalıyız.? Nasıl ders çalışmalıyız.? Nasıl ders çalışmalıyız ? “ sorusunu cevaplamadan önce, Nasıl ders çalışmalıyız ? “ sorusunu cevaplamadan.
YARATICI DÜŞÜNME VE YARATICILIK
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
Çevresel Sinir Sistemi
Beyin Temelli Öğrenme.
Herkes Ve Birkaç Kişi.
DERS:Fen ve Teknoloji KONU:Denetleyici ve Düzenleyici Sistem
Öğrenme Stratejileri.
Öfkeyi önlemenin yolu kendini bilmektir.
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ. ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU.
BEN KİMİM? NASIL DAVRANIRIM?
MUTLAK DEĞERLENDİRME Elif Tuba BEYDİLLİ.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
BAŞARI VE MOTİVASYON.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
Ş enel KARAMAN Psikolog Olay/Durum/Hikaye: Problem Nedir? Sorun Kimin? Kim/Kimler Çözecek? Hedefimiz Ne? Kim Ne Yapacak?
Afyon Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü Büyük düşün, küçük adımlarla başla...
Doğru Çalışma Yöntemleri
EDATLAR.
Doğru Çalışma Yöntemleri
MİS GİBİ KOKTU.
SESLİDİR Beyin, insan vücudunun %2'si ağırlığında olmasına rağmen, geriye kalan %98'i yönetiyor. Başarının da mutluluğun da kaynağı beyin. Öğrenirken,
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
TRABZON İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
REYHAN TANIN KORKMAZ BÜŞRA NUR YILMAZ. Odaklanma yeteneğidir.
SOMA İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ DR. MUSTAFA BABACAN.
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
Organlarımız ve Görevleri
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Yapılandırmacı [Constructivist] Öğrenme Yaklaşımı Prof. Dr. Özcan DEMİREL ve Arş. Gör. Bünyamin YURDAKUL Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim.
En fazla ödül kazanmış olan İngilizce Dil Eğitimi Programı.
BEYNİN GİZEMİ                                                                                                                                                                                                         
YÖNTEMLERİ ETKİLİ ÖĞRENME.
Verimli Ders Çalışma. Başarılı insan amaçlarına, belirlediği zaman diliminde ulaşır…
BÖLÜM 10 EBBINGHAUS’UN KATKISI—BELLEK HENÜZ GENÇKEN Ebbinghaus, öğrenme ve bellek üzerine sistematik bir şekilde çalışan ilk psikologdu. Hatırlanamayan.
‘’-Kİ’’ EKİ VE ‘’Kİ’’ SÖZCÜĞÜNÜN (BAĞLACININ) YAZIMI
2013 SBS SİSTEMİ VE SINAVLARDA NASIL BAŞARILI OLURUM SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ Sevilay TAGTAŞ Rehber Öğretmen AKEV REHBERLİK SERVİSİ.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
Duyuşsal Alan.
Doğru Çalışma Yöntemleri
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ALGILAMA Duyu organlarının uyarılması akabinde oluşan ani bir ayırt ediciliktir.
Sunum transkripti:

Dr. Faruk ERDEN Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi, Farmakoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyesi BİZ ÖĞRENİRKEN BEYNİMİZDE NELER OLUYOR?

KİM ÖĞRENİRKEN? BİZ

ÖĞRENME VE BELLEK NEDİR? Öğrenme; görme, işitme, tat, koku ve doku duyuları ile algılanan uyarıların beyinde ilişkilendirme, tekrarlama gibi birden çok beyin işlevi sonucu gerçekleşir. Öğrenilen bilginin saklanmasını ise bellek sağlar.

BU KONFERANSA NİÇİN GELDİNİZ? ÖĞRENME ve BELLEMEK için???

TÜM DÜNYADA önemli mi? EVET Çünkü, Öğrenmenin doğrudan bir ölçümü yapılamıyor, Ancak ortaya çıkan davranış değişiklikleriyle değerlendirilebiliyor.

ÖĞRENEN ORGANIMIZ NERESİDİR? BEYİN MİŞ!

DÜNYA’DA GERÇEK PROBLEM NİÇİN, BENİM BEYNİMİN PERFORMANSI HERKESİ BU KADAR YAKINDAN İLGİLENDİRİYOR? Başka organlarım NEDEN önemsiz?

Location of the hippocampus...

BAŞKA ÖĞRENEN ORGANIMIZ NERESİDİR? BAĞIRSAKLARI MIZ!

?????? NİÇİN, OKULLARA VE ÜNİVERSİTE DENEN YERE GİDERKEN, SINAVLARDA BELLEK ÖLÇÜMÜNE DAYANARAK, SIRALAMA YAPILIYOR?

BAĞIRSAK PERFORMANSI DA? ÖRN. 100 YIL SONRA, DÜZENLİ DIŞKILAYANLAR VEYA İSTEDİĞİ ZAMAN “PIRT YAPANLAR” “ÖLÇÜLÜP” ya da “JÜRİ-ÖNÜ PERFORMANS İLE” ÜNİVERSİYE ALINABİLİR Mİ???

BİZ ÖĞRENİRKEN, BEYNİMİZDE, NELER OLUYOR? NELER OLUYOR? ELEKTİRİK OLUYOR…

ELEKTRİK TİPLERİ NELERDİR? Edinilen Bilginin Saklanması ve Geri Çağrılmasına Göre: 1- Tanımlanabilir (deklaratif) bellek: ÖRN. SOSYAL BİLGİLERLE İLGİLİ SINAVLAR EZBERLE-EZBERLE GEÇ TİPİ

ELEKTRİK ÇARPMA TİPLERİ Refleksif Bellek Bazı algı ve motor yeteneklerin kazanılması, gramer gibi bazı kuralların öğrenilmesi refleksif bellek ile olmaktadır. ÖRN. YABANCI DİL PRATİK SINAVLARI EZBERLE-EZBERLE GEÇ TİPİ, AMA, HİÇ DÜŞÜNME, VAKİT YOK??

EN ÖNEMLİ BİLGİMİZ Ör: Araba kullanmak başlangıçta tanımlanabilir (deklaratif) bellek ile gerçekleşirken, bir zaman sonra refleksif belleğe geçer ve artık araba kullanma kuralları her kullanışta, sözcüklerle ifade edilmez, kısaca otomatikleşir.

SINAV NE ZAMAN, UZUN SÜRELİ ELEKTRİK, LAZIM DA? 1- Kısa Süreli Bellek: Saniyeler veya en çok dakikalar sürer. ÖRN. TV’DE HABERLERİ İZLİYORSUNUZ, GELİR, GEÇER,SORARLAR, HATIRLAYAMAZSINIZ…

UZUN KALAN ELEKTRİK, LTP LTP, Long Term Potansiyalizasyon! Uzun Süreli, AŞK GİBİ BİŞEY.. BEN, 20 YILDAN BERİ BU KONUDA ÇALIŞIYORUM…

OKULA NİÇİN GİDİLİR? 1- OSMANLININ TÜM PADİŞAHLARINI SIRAYLA SAYMAK, 2- ÇARPIM TABLOSUNU EZBERE BİLMEK, 3- SINAVLARI GEÇMEK…

BİLİMSEL YANITIM, BENİM KİŞİSEL KANAATİM LTP, YANİ,UZUN-SÜRELİ ELEKTRİK SİSTEMİNİZ DÜZGÜN ÇALIŞIP, ÇALIŞMADIĞINI SINAMAK, HATTA, HERKESİ SIRALAMAK KİMİNKİ, KİMİNKİNE GÖRE DAHA İYİ GİBİ???

BELLEĞİN PEKİŞTİRİLMESİ TÜM DÜNYA BU KONUDA BİR “HAP” ARIYOR.. Bir, yanetkisiz,ilaç buluncaya kadar, “prova sistemi eğitime” devam etmek zorundayız…

ÖĞRENME-BELLEK ÜZERİNE BİZİM ÜNİVERSİTEMİZDE YAPILAN TESTLER: 1- Pasif Sakınma Testi :

Pasif Sakınma Öğrenme denemesinde, hayvan ön bölüme konur, arka kompartmana girdiği an kapı kapanır ve ayağına elektrik şoku uygulanır. Hatırlatma yeteneği için öğrenme denemesinden 24 saat sonra, sıçan ön kısma konur ve karanlık bölgeye kaç saniyede geçtiği yazılır. Öğrenen sıçanın hiç geçmemesi beklenir.

PASİF SAKINMA CİHAZI

2-Aktif Sakınma Testi:

AKTİF SAKINMA CİHAZI

3- Üç Panelli Pist Testi:

B C B A 175 cm 25 cm 36 cm Üç panelli pist Furuya Y, et al: Jpn J Pharmacol,46:183, 1988

SON GELİŞMELERDEN marshmallow experiment Stanford Üniversitesi’nden psikolog Walter Mischel, 4 yaşındaki çocukların önüne şekerleme koydu. Çocuklar şekerleme yemeyi deney yapan kişi dışarı çıkıp birkaç dakika içinde geri dönene kadar beklerlerse; iki şekerleme daha alabileceklerdi. Şekerleme çocukları, her on-iki yılda bir test edildiğini ve şuan 40 lı yaşlardadır.

SON GELİŞMELERDEN Başarılı erteleyiciler Onu şimdi istiyorum’ cular… ARA-GRUP-Kararsızlar.. Beyniniz bunu öğrenebilir? Gece yapılan bir ödev, gelecek ay iyi notlar getirebilir, Her hafta ucuz ıvır-zıvır almaktansa daha sonra iyi bir şey almak için,biriktirilebilir…