POİNCARE (1854 – 1912) POİNCARE (1854 – 1912).  Poincare’nin soyağacı, gerek baba gerekse ana tarafından zeki ailelerden geliyordu. Büyük babası yirmi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Matematikçi,astronot , filozof ve şair olarak bilinen ÖMER HAYYAM Tarihçilerin verdiği bilgiye göre 1048 yılında Nişabur(İran) kentinde doğdu. (Doğum.
Advertisements

Bu sözleri hiç duydunuz mu?
HAMZA KOÇAKOĞLU Speakers On Gençler bazısı liseyi bitirmiş bazıları ise henüz liseyi birtirmek üzere, dersleri her şeyi bırakmışlar, hazırlanıyorlar…Haziran.
Öğretmen okulun ilk gününde, 5
ÖZEL ÇAYCUMA AÇI DERSHANESİ
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
AŞK VE GURUR.
Bilim Adamı Albert Einstein.
Adı: Yakup Soyadı: ÇİFTÇİ No: Konu: Otobiyografi
9. ADİ DİFERANSİYEL DENKLEMLERİN SAYISAL ÇÖZÜMLERİ
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Maria Montessori.
FRANSIZ BESTECİ BIZET'İN HAYATI,ESERLERİ VE RESİMLERİ
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
Öğretmen okulun ilk gününde, 5
Çaresizliklerle dolu bir adamın öyküsüdür.
BANU MUSA (Musa’nın Oğulları) ( )
HAZIRLAYANLAR SULTAN BİLİR NURSEL ÇINAR ESRA YAĞAN M. CAN KAZAN
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
MEHMET AKİF ERSOY’UN HAYATI ( )
George Friedrich Bernhard Riemann (1826–1866)
Bir Fransız matematikçisi olan Henri Leon Lebesque, Fransa'da Beauvais kentinde 28 Haziran 1875 günü doğdu. Çok iyi bir öğrenim gördü ve 1897 yılında Paris.
BOLZANO, Bernhard ( ).
EULER ( ).
Okulun ilk günü, ilk derste profesörümüz, önce kendini tanıttı, sonra 'Bu yıl, yepyeni bir öğrencimiz var. Çok ilginç biri bakalım bulabilecek misiniz'
Cahit Arf.
SINAVA İLİŞKİN DUYGULAR
BROOK TAYLOR ( ).
Carl Friedrich Gauss Carl Friedrich Gauss ya da Gauß (30 Nisan 1777– 23 Şubat 1855), Alman kökenli matematikçi ve bilim adamı.
ROLF NEVANLİNNA Nevanlinna ailesi, Finlandiya’da Hame eyaletinde Renko kentinden geldi. Bilinen en eski dedesi kilisenin işlerinde çalışan biriydi. Bundan.
İBN-İ SİNA İbn-i Sina ’nın Hayatı.
HAZIRLAYAN:AYÇA AŞKIN
BAŞARI VE MOTİVASYON.
KENDİNİ SEV HAZIRLAYAN : ELİF ÖZDEMİR
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
Haziran, temmuz, ağustos Eylül, ekim, kasım
İBNİ SİNA . Doğum:Ağustos 980 Afşana Köyü, Buhara, Samanî Devleti(bugün Özbekistan) Ölüm :21 Haziran 1037 Hamedan, İran.
Matematik Dersine Nasıl Çalışmalıyız??
HOCALAR UÇUK OLUNCA – 1 - HANGİ SANDALYE?
Ş.S * Okulun ilk gününde 5. sınıfın önünde dururken, öğretmen çocuklara bir yalan söyledi. Çoğu öğretmen gibi, öğrencilerine baktı.
SINAV KAYGISI.
SEVGİ ZENGİNLİK BAŞARI
İmza: Kızın Babamıza söylemek isteyip de söyleyemediklerimiz... İmza : Kızın.
AMAÇ BELİRLEME.
GENÇ RESSAM.
DÜRÜSTLÜK BİR ERDEMDİR
Matematikten Neden Korkarız?
MERHAMET ŞEVKAT FEDAKARLIK
FEDAKARLIK.
Batuhan Burak Şimşek 146 9/E
PARA BİRİKTİRİYORUM.
ÇİVİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ ERHAN BUDAK (Psikolojik Danışman)
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
SEVGİLİ GENÇLER; İLKÖĞRETİM 8. SINIF ÖĞRENCİSİ OLARAK HAZİRAN AYINDA BİR KARAR VERECEKSİNİZ. BEN OKULU BİTİRİNCE NE YAPACAĞIM? OKUYACAK MIYIM? OKUMAYACAK.
1)…..saydı tipi düşünmediler Zamanım olsaydı İmkanım olsaydı Param olsaydı Özel dersim olsaydı Daha zeki olsaydım.
ATATÜRKÜN ÖĞRENİM HAYATI
Zülal şenlik DUYGULARıMı KONTROL EDIYORUM.  BUGÜN ANNEM BANA YENİ BİR ÇANTA ALDI ÇOK MUTLU OLDUM AĞZIM KULAKLARIMA VARDI.
KÜME KAVRAMI 1/24 A B C E Sinan NARMANLI ID :
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Hafıza performansınızı geliştirmek Developed.
Deniz Lisesi Komutanlığı. -Yarışmaya 43 proje ile iştirak edilmiş, -İstanbul Asya Bölgesi çapında 7 proje sergilenmeye değer görülmüş, 3 dalda (Biyoloji,
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
5. SINIF SOSYAL BİLGİLER.
ULUIRMAK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ İSİM:GÜLDEN SOYİSİM:MUTLU İSİM:GÜLDEN SOYİSİM:MUTLU SINIF:10/B NO:9 DERS:MATEMATİK KONU:LAPLECE’NİN HAYATI VE.
İbn-i Sina'nın tam adı Ebu Ali el-Hüseyin ibni Abdullah ibn-i Sina el-Belhi'dir. Samanoğulları sarayı maliye kâtiplerinden ve saygın bir bilim adamı Abdullah.
Sunum transkripti:

POİNCARE (1854 – 1912) POİNCARE (1854 – 1912)

 Poincare’nin soyağacı, gerek baba gerekse ana tarafından zeki ailelerden geliyordu. Büyük babası yirmi yaşında Napolyon’un 1814 yılı seferi sırasında askeri hatahanede çalışmaya başlamıştı.

 1817 yılında Roun’a dönünce evlenmiş ve iki oğlu olmuştur yılında doğan Leon Poincare, tıp fakültesini bitirip ünlü bir doktor olmuştu. Naney’de 29 Nisan 1854 günü doğan, Leon’nun oğlu olan Henri, yirminci yüzyılın en büyük matematikçisi olmuştur.

 Poincare’nin yaşamı, ölümünden bir yıl sonra Gaston Darboux (1842 – 1917) tarafından yazılmıştır.

 Küçük Poincare’nin zihni gelişimi, annesinin verdi emek üzerine çok süratli bir gelişme göstermiştir. Çocuk çok erken ve kötü konuşmaya başladı.

 Sonraları olduğu gibi başlangıçta da istediğini iyi söyleyemiyordu. Yazıyı öğrendiği zaman, iki elle de kötü yazıyor ve kötü çiziyordu. Yaşamı boyunca bu maddi kusurdan kurtulamadı.

 Beş yaşında difteri hastalığına tutuldu. Gırtlağı yüzünden tam dokuz konuşamadı. Bu hastalık onda zayıflık ve sıkılganlık bıraktı. Yaramaz arkadaşlarının kaba oyunlarından kendisini sakınmaya zorunlu olduğundan, kafasını düşünceleri üstüne toplamaya alıştı. Okuma, belli başlı eğlencesiydi. Euler’den az olmayan bir hafızası vardı. Bir çok matematikçi formülleri göz bebeği ile ezberledikleri halde, Poincare bu formülleri kulağı aracılığıyla bellerdi.

 Elleri beceriksiz olduğu için, buna bağlı olarak ta laboratuar derslerinde oldukça beceriksizdi. Eğer Poincare, uygulamalı ilimde, kuramsal ilimdeki üstünlüğünü gösterebilmiş olsaydı, Archimedes, Newton ve Gauss’un eşsis üçlüsüne bir dördüncü olarak girebilecekti.

 Poincare, teorik olsun, pratik olsun, matematik bilgilerinin tümünü bilen son matematikçidir. Bu nedenle, Gauss’tan sonra sonuncu klasik Poincare’ydi.  Poincare’nin kendisi oldukça dalgındır. Otelin peçetelerini çalıştığı kağıtlar sanır, onları alıp çantasına doldurur ve çantasında günlerce taşırdı.

 Tüm matematik işlemlerini kafasında eviriyor çeviriyor ve her şey bitince ancak bunları kağıt üzerine döküyordu. İlmi çalışmalarını hemen hemen hiçbir düzeltme yapmadan yazıp bitiriyordu. Çünkü kafasında hepsi hazırdı. Cayley ve Euler de hep aynı şekilde hiçbir karalama yapmadan yazmışlardı.

 Poincare, 1871 yılında, Sular ve Ormanlar okulu sınavlarına hiç not tutmadan hazırlandı ve girdiği sınavı birincilikle kazandı. Bu yılın sonunda Ecole Polytechnique’e yine birincilikle girdi. Bu sinavda Poincare’ye kafa patlatan bir soru soran jüri üyesi iyi bir yanıt alınca onu birinci ilan ediyorlardı.

 Poincare, matematikte çok parlaktı. Resim, spor ve askeri eğitimden hep zayıf alıyordu. Poincare, burada da kendini gösterdi. Bu okulu bitirdikten sonra mühendis olmak için, Yüksek Maden Okuluna girdi. Buradaki çalışmalarıyla, Paris İlimler Akademisine bir doktora tezi sundu. Tezi, Darboux inceledi ve tezinüstün bir çalışma örneği olduğunu bildirdi.

 Poincare, maden mühendisi olacak biri değildi. Maden ocaklarında da çok iyi çalıştı. Fakat onun yeri matematikti. Bu nedenle, 1 Aralık 1879 günü Caen’da analiz profesürü olarak işe başladı. İki yıl sonra yirmi yedi yaşında Paris Üniversitesine atandı. Sorbonne’de mekanik ve deneysel fizik dersleri verdi.

 Henri Poincare’nin yaratma devresi, 1878 yılında doktora tezi ile başlamış ve ancak ölümüyle bitmiştir. Eğer Euler ve Cayley kadar yaşamış olsaydı, onlardan çok fazla eser vermesi mümkündü. O çağlarda bilinen fizik, matematik, kurumsal fizik ile yine kurumsal astronominin tümünü içeren otuzdan fazla kitap yazmıştır. Bunun dışında, felsefe ve denemeleri bir hayli fazladır.

 Poincare, ilk başarılarını, doktora tezi ile birlikte diferansiyel kuramında elde etmiştir. Analizdeki tüm olanakları bu sahaya uygulamıştır yılında eliptik fonksiyonlar üzerindeki en parlak keşfini 26 yaşında yapmıştır. Poincare, devirliliğin daha genel bir özelliğinin özel bir hali olduğunu bulmuştur.

 Möbius dönüşümlerinin bir grup oluşturduğunu göstermiştir. Bu yaptıklarını, Möbius grupları adı altında uzun uzun inceledi. Otomorfik fonksiyonlar ve otomorfik gruplar hep onun eseridir. Çalışmalarının tümü analize geçmiştir. Sayılar kuramı, cebirin bazı kısımları ve matematik astronomide de çalışmıştır.

 Matematik astronomi son şeklini Poincare ile bulmuştur. Bu alandaki en büyük başarısını 1889 yılında üç cisim problemiyle elde etti.  Yaptığı çalışmaların çoğu kendi adıyla değil de hep başkalarının adı başlığında verilmiştir. Buda onun oldukça mütevazı bir karakterde olduğunu gösterir. Örneğin, Möbius, Fuchsienne ve tetafuchsienne gibi adlar altında sayısız araştırmaları ve çalışmaları vardır.

 Yaşamının son dört yılı hariç, hep mesut, mutluluk ve neşe içinde geçmiştir. Bu huzurla çok eser vermiştir. Hayatının son dört yılında tutulduğu hastalık ona çok acılar vermiştir. Mutluda bir evlilik yaptı. Bir oğlu ve iki kızı oldu.

 Poincare, 1908 yılında Roma’da toplanan ilmi kongrede hastalık yüzünden, yaptığı çalışmasını okuyamadı. Prostatının büyümesinden ağrı ve acılar çekiyordu yılının ilkbaharında yeniden hastalandı.

 9 Temmuz günü ikinci kez ameliyat edildi. Ameliyat oldukça başarılı da geçti. Fakat 17 Temmuz günü elbisesini giyinirken bir emboliden aniden öldü. O vakit oldukça, matematik için genç yaştaydı. Daha çok eserler verebilecek zeka ve enerjideydi.

 1911 yılında başladığı önemli bir problemin çözümünü hasta olduğu için bitiremedi. Matematik tarihinde bu probleme, Poincare’nin “Bitmemiş Senfonisi” adı verilir.

 HAZIRLAYAN : MESUT ÖZCANAN