Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
Advertisements

PAZARLAMA KARMASI DAĞITIM.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
BÖLÜM VII   PAZARLAMA YÖNETİMİ.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 7
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 6
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
Tüketiciye yönelmiş pazarlama karması
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
HAFTA I.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
+ + + ENDÜSTRİYEL ALICILAR MAL VE HİZMET ÜRETİCİLERİ
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
9. Bölüm FİYATLANDIRMA.
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
DAĞITIM (PAZARLAMA) KANALLARI TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Pazarlama Giriş 1 1.
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Altunışık, Özdemir, Torlak – Modern Pazarlama
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Girişimcilik.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Pazarlama İlkeleri.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Dağıtım Kanalları ve Stratejileri
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Pazarlama İlkeleri.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi.
Hedef PAZAR!.
PAZARLAMA TEMEL BİLGİLER 2 Fiyat nedir? Fiyat;  mal ve hizmetler için talep edilen (alınan) parasal bedel  tüketicilerin bir malı almak için ödemek.
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
İŞLETMENİN TARİHÇESİ, AMAÇLARI , SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK
Pazarlama Giriş 1 1.
İşletme Yönetimi.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE DAĞITIM ve DAĞITIM POLİTİKALARI
Altunışık, Özdemir, Torlak – Modern Pazarlama
Pazarlama İlkeleri.
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Sunum transkripti:

Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ Hazırlayan : Öğr.Gör. Funda YORULMAZ

GİRİŞ Pazardaki meydan okumaya karşı koyabilmek için, müşteri arzu ve ihtiyaçlarındaki değişmeyi çok önceden fark ederek, doğru ürünleri doğru zamanda, doğru miktarlarda ve doğru yerlerde bulundurmak zorundayız. Frederic G. Donver

Dağıtım kanalı Dağıtım: Bir mal yada hizmeti ve bunun mülkiyetini üretimden tüketime ulaştırmak için girişilen çabaları birleştiren kurumlar dizisidir.

Dağıtım kanalı: Bir mal yada hizmeti ve bunun mülkiyetini üreticiden tüketiciye yada kullanıcıya ulaştırmak üzere girişilen çabaları, aralarında toplumsal ve ekonomik ilişkiler kurarak sağlayan kurumlar dizisidir.

Üreticilerin mal denetimlerini aracılara verme nedenleri

Üreticiler her zaman doğrudan dağıtım yapabilecek kanallara sahip olmadıklarından, dağıtım faaliyetlerinin bir kısmını aracılara devrederek aracıların katlandıkları maliyetlere karşılık dağıtım kârlarından yararlandırılmalarına razı olurlar.

Aracılarla çalışma, üretici işletmelere yatırım tasarrufu sağlar Aracılarla çalışma, üretici işletmelere yatırım tasarrufu sağlar. Böylece üretici işletmeler kaynaklarını daha verimli alanlara yönlendirme fırsatına kavuşur.

Aracıların yerine getirdikleri işlevler İlişki kurma işlevi Alım-satım işlevi Fiyatlandırma işlevi Haberleşme işlevi Fiziksel dağıtım işlevi Pazarlama sürecini bitirme işlevi

Dağıtım kanallarındaki asıl sorun, aracılara yer verip vermeme sorunu değil, en etkin ve verimli bir dağıtım sisteminin nasıl kurulup işletileceğidir.

Dağıtım kanallarının sınıflandırılması Üyeler arasındaki ilişkinin türüne göre, Yönetim stratejilerine göre, Bütünleşmenin türüne göre, İşletmedeki karar alanlarına göre

İlişkinin türüne göre dağıtım kanalları Dağıtımın gerçekleştirile bilmesi için gerekli koşullar: Üretimle tüketim arasındaki mesafenin kısa olması, Üretimle tüketim hızının aynı olması, Tüketici yada müşteri sayılarının az yada belirli merkezlerde toplanmış olması, Bir defada yapılan satın alma hacminin yada birim fiyatının yüksek olmaması, Malın yeterince standartlaştırılmış olması.

Yönetim stratejilerine göre dağıtım kanalları İkiye ayrılır: Bireysel (geleneksel) dağıtım kanalları Dikey dağıtım kanalları

Bütünleşmenin yönüne göre dağıtım kanalları İkiye ayrılır : Dikey bütünleşme Yatay bütünleşme

Toptancılık Toptancı: temel faaliyet olarak ürünü kendi veya bağımlısı bulunduğu kişilik adına ve hesabına üreticiden satın alıp bir başka toptancıya, perakendeciye, endüstriyel alıcıya yada mesleki işletmeye satan işletmedir

Toptancıda bulunan özellikler Toptancı kendi nam ve hesabına ticaret yapmaktadır Toptancı kendinden sonra gelen işletmelere mal satmaktadır Toptancı tüketiciye satış yapmamaktadır

Dağıtım kanalında ilişkiler Bağımlılık ilişkisi Güç ilişkisi İşbirliği ilişkisi Rekabet davranışı Çatışma davranışı

Dağıtım Sanalı Seçimi Dağıtım kanalının seçimi bir sorun çözme süreci olarak ele alınacak olursa şu sorulara cevap bulmak gerekir:

Dağıtım kanalı seçimini hangi faktörler etkilemektedir? Dağıtım kanalının seçiminde hangi ölçütler kullanılmalıdır? Dağıtım kanalının uzunluğu ne olmalıdır? Hangi tür aracılara yer verilmelidir?

Aracıların sayısı ne olmalıdır? Kaç tür kanal kullanılacaktır? Aracılar hangi ölçütlere göre seçilecektir? Dağıtım kanalı nasıl yönetilecektir?

Kaynak: Pazarlama İlkeleri Prof.Dr.Ahmet İSLAMOĞLU