Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Satışta İletişimin Rolü
Advertisements

MERHABA.
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
İnsan İletişimine Giriş Human Communication [Bölüm 1]
İLETİŞİM ÖĞR. GÖR. EDİP KOŞAR
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
MERHABA.
«İletişim Kavramı ve İletişim Süreci» YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
İ L E T İ Ş İ M Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
Teknoloji Nedir?.
İletişimde Süreç Yaklaşımı
İLETİŞİM.
İŞ HAYATINDA İLETİŞİM Zerrin Sarıgül.
İLETİŞİM Varlıkların kendi aralarında anlaşmak için oluşturdukları simgeler sistemine denir. Gergin ortamlarda, kişilerin sağlıklı ve olumlu düşünmesi.
Dr. Hasan Özder Hizmetiçi eğitim
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMDE EĞİTİCİNİN ROLÜ BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar, verileri belirli bir program mantığı içinde okuyarak, onları kendi anlayabileceği.
ALICI İletişim sürecinde, kaynağın gönderdiği mesaja hedef olan kişi, grup ya da kitleye alıcı adını veriyoruz. Alıcı bir kişi, bir grup, örgüt ya da toplum.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Eğitim Ortamlarında İletişim
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
İŞ HAYATINDA İLETİŞİM Modülün Amacı:
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Öğrenme Öğretme Süreci
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
İletişim Süreci ve Türleri
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
İLETİŞİM VE İLETİŞİMİN ÖĞELELERİ Yrd. Doç. Dr. Bahadır KÖKSALAN
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
İLETİŞİM.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Etkili İletişim Beden Dili Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile hekimliği Ana Bilim Dalı.
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN
DİN HİZMETLERİNDE İLETİŞİM VE REHBERLİK.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Teknoloji Nedir?.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR AÇISINDAN TEKNOLOJİ VE İLETİŞİM
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖĞRETİM tEKNOLOJİLERİ ve Materyal TasarIMI
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
İKNA VE TUTUM DEĞİŞİMİ.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
SATIŞTA İLETİŞİMİN ROLÜ.
İKNA SÜRECİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci

İletişim Sürecinin Öğeleri Sözlü ve Sözsüz İletişim İletişim Sürecinde Gürültü İletişim Süreci ve Yaşantı Alanı Çoklu Öğrenme ve İletişim İletişim Süreci ve Öğrenme İletişim Engelleri

EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ Davranış değişikliği meydana getirmek amacıyla bilgi, duygu,düşünce ve becerilerinin paylaşıldığı bu sürece iletişim denir.

Etkileşimde bireylerin duygu ve düşüncelerini, tutum ilgi ve alışkanlıklarını iletişim sürecine katmaları paylaşmaları ve paylaşımlarını denetlemeleri önemlidir.

Görüşme adabını bilmeyen kişi alim bile olsa gerçek kişiliğini gösteremez.(Liard)‏

İki insanın uzun süre görüşmesi, ikisini de öylesine etkiler ki, sadece huy ve ahlakları değil, ses tonları bile birbirine benzer. (Lavater)‏

İLETİŞİM SÜRECİNİN ÖĞELERİ İLETİ (MESAJ) KANAL KAYNAK ALICI

KAYNAK İletişimi başlatan, herhangi bir konudaki düşüncelerini alıcı durumunda olan kişilerin duyu organlarına ulaşabilecek bir biçime getiren kişidir.

Öğretmen kazandırmak istediği davranışları hareket, yazı , formül,tablo,grafik ve çizim gibi sembollere dönüştürür.

İLETİ (MESAJ) : Yaşantıların kodlanması ile sözlü, sözsüz veya yazılı hale getirilmiş semboller bütününe denir.

Bir ileti alıcının ne kadar çok duyu organına hitap ederse o ölçüde etkili olur.

Kaynaktaki davranışların doğru algılanması,uygun sembollerden oluşturulmalarına bağlıdır.

KANAL: İletinin alıcıya ulaşmasını sağlayan araç ve yöntemlere denir. Doğru kanal seçimi önemlidir.

Sınıfta kullanılan iletişimde ünite köşeleri,panolarda yer alan resim şekil ve yazılar ,okul gazetesi iletinin ulaşmasını sağlayan kanallardır.

İLETİŞİM Sözlü İletişim Sözsüz İletişim

SÖZLÜ İLETİŞİM Dil

SÖZSÜZ İLETİŞİM Yüz ve beden Bedensel temas Mekan kullanımı Araçlar

Şekilden de görüldüğü gibi sadece söze dayalı iletişim az etkili iken, sözlere sesin özellikleri ve beden dilinin etkili kullanımı da eklenince daha güçlü bir paylaşım gerçekleşmektedir.

Şu öneriler öğretmenlerin sözlü ve sözsüz iletişimlerinde önemlidir : Sesin kontrolü Ses tonunun özelliği Duraklama Soru sorma

Dinleme Gözle temas kurma Öğretmenin hareketleri

ALICI : İletişimde en önemli nokta, kaynağın(öğretmen) gönderdiği iletinin alıcı(öğrenci) tarafından doğru olarak anlamlandırılmasıdır. Bu, öğretmenin duygu ve düşüncelerini öğrencinin çözebileceği şekilde kodlamasıyla doğrudan ilişkilidir.

DÖNÜT : Öğrencinin gelen iletiyle ilgili tepkilerini içerir.

İletişim Sürecinde Gürültü İletişimin başarısını olumsuz yönde etkileyen her şey ‘gürültü’ veya ‘parazit’ olarak adlandırılır. Biri anlamsal diğeri ise kanala özgü olan iki tür gürültü vardır.

İnsanlar farklı nedenlerle kendilerine ilgi çekici gelmeyen iletişimi yok sayma ve yanlış anlama eğilimindedirler. Bu konuda üç psikolojik tutumdan söz edilebilir…

SEÇİCİ DİKKAT

SEÇİCİ ALGILAMA İletişim kurulan konuda insanların önyargıları ile davranmaları eğilimidir.

SEÇİCİ SAPTIRMA: konuyu başka anlamlara çekme

İLETİŞİM SÜRECİ VE YAŞANTI ALANI Öğretmenin sahip olduğu bilgiler ne kadar fazla öğrenciyle paylaşılırsa öğretmen öğrenci arasındaki yaşantı alanı o kadar genişler.

Ortak yaşantı alanı ne kadar geniş olursa mesaj o kadar iyi iletilir.

Çoklu Öğrenme Ortamı ve İletişim Çoklu semboller Çoklu kanal Çoklu dönütler Öğrencilerin farklı yeteneklere sahip olmaları, farklı zeka alanlarını ortaya çıkarmaktadır.

Çoklu Sembol Kullanma Bilgi yalnız yazı ile değil aynı zamanda şekille, hareketle, resimle, çizimle de gösterilebilir.

Çoklu Kanal Kullanma Öğrenme sürecinde kanal, iletiyi öğrencilere taşıyan öğretim materyalleri ile yöntem ve teknikleri ifade eder.

Çoklu Dönüt Kullanma Bilgi birden çok sembole dönüştürülerek gönderilmişse, mümkün olduğunca dönütü de tek bir sembolle değil birden çok sembolle istenmelidir.

İLETİŞİM SÜRECİ VE ÖĞRENME Etkileşim Öğrenme Öğretmen alan bilgisinin yanında, iletişim için; Akıcı, ahenkli ses tonuna, Jest ve mimiklerini kullanabilme yeteneğine sahip olmalıdır.

İletişim Engelleri Öğretmen ve öğrencilerin birbirine güvenmemesi. Ortak yaşantı alanlarının yetersiz olması.

Uygun araç gereçlerin sağlanamaması. Öğrencinin sınıfta olma amacının farkında olmaması. İletişime girme amacının tam olarak algılanamaması. Sınıf ortamının fiziksel olarak uygun olmaması.