SABİT BEKLEME SÜRELİ ÖĞRETİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yanlışsız Öğretim Yöntemleri
Advertisements

ZİHİNSEL YETERSİZLİK VE EĞİTİMİ
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
İPUÇLARI VE KULLANIMI Hülya KAYGISIZ
KAVRAM ÖĞRETİMİ.
özel eğitim semineri-istanbul2008
Klinik Yetiştiricilik
ZİHİNSEL ENGELLİLERE MATEMATİK ÖĞRETİMİ
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÖĞRENCİLERE KAVRAM ÖĞRETİMİ
YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Öğretim Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Akran destekli öğrenme
BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
Beceri, bireyin sahip olduğu yeterliliklerine dayalı olarak yapabileceği tahmin edilen veya yaptığı etkinliklerdir.
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Yüzdeler Tam kısmı sıfır, kesir kısmı iki basamaklı ondalık kesirleri yüzde birimi kullanarak ta yazılabilir. Yüzde sembolü “ % “ şeklindedir. Ayşe, seviye.
ZİHİN ENGELLİ BİREYLERLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN MODEL VE YÖNTEMLER
7, 8 ve 9 Basamaklı Sayılar Bölükler
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE Kısa Cevaplı Testler Yazılı Yoklamalar
Öğretim Görevlisi Özge ELİÇİN Uludağ Üniversitesi Üniversitesi
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ORTAÖĞRETİM KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİNE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE YANLIŞSIZ ÖĞRETİM TEKNİKLERİNDE EŞZAMANLI İPUCUYLA SUNULAN.
7. BÖLÜM KAVRAM, BECERİ ve SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK.
Yapılandırmacı [Constructivist] Öğrenme Yaklaşımı Prof. Dr. Özcan DEMİREL ve Arş. Gör. Bünyamin YURDAKUL Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim.
ZEE 307 – OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU Arş. Gör. Ahmet FİDAN
Doğal Sayılar ve Okunuşları
BÖLÜM 1 Bilişsel Psikolojiye Giriş
İPUCU TÜRLERİ VE KULLANIMI
Beceri Analizi Hazırlama Yaklaşımları
YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Öğr. Gör. Fidan Özbey
BÖLÜKLER VE BASAMAKLAR
Newton, cisimlerin devinimleriyle ilgili olarak aşağıdaki durumları ortaya koymuştur.
Sayı değeri
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
BÖLÜM 8 Sekizinci Bölüm Konuları TEPKİ SÜRESİNİN ABC’si DEĞİŞKENLERİ TANIYALIM PROBLEMDEN DENEYE: İŞİN ÖZÜ.
DOĞAL SAYILAR Selçuk DELİBAŞ.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
ABAKÜSTEKİ SAYILAR.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÖĞRENCİLERE KAVRAM ÖĞRETİMİ SEVGİ ERGAN Ahmet Kutsi Tecer Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi (Okulu)
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerin Öğretimi Görsel Destekler
Klinik Yetiştiricilik ve COACH’luk Modeli Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 221.
Gündem  Eşzamanlı İpucuyla Öğretim (EİÖ)  EİÖ’de karşılaşılan olası öğrenci tepkileri  EİÖ ile öğretilebilen davranışlar  EİÖ’nün basamakları 6/2/2016.
Basamaklandırılmış Yöntem
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ 12. HAFTA: İPUCUNUN GİDEREK ARTTRILMASIYLA ÖĞRETİM.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
Öğretim Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan.
YAKUTİYE REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
Deneme 1. Deneme 2 Deneme 3.
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
ÖZEL EĞİTİM İHTİYACI OLAN ÖĞRENCİLERE BECERİ ÖĞRETİMİ
Ders 10 Kavram Öğretiminin Planlanması ve Uygulanması
Ders 4 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
ÖĞRENMENİN AŞAMALARI Sezgin Kartal
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
İletişim becerileri.
OSB’Lİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER
Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programı (OÇİDEP)
OSB’Lİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER
OSB’Lİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER
Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programı (OÇİDEP)
DENEME.
DENEME
Sunum transkripti:

SABİT BEKLEME SÜRELİ ÖĞRETİM Sıfır saniye bekleme süreli denemeler Sabit bekleme süreli denemeler

Sıfır Saniye Bekleme Süreli Denemeler Sabit bekleme süreli eğitim uygulamasında gerçekleştirilen ilk birkaç oturumda ,beceri yönergesi ve kontrol edici ipucu eşzamanlı olarak sunulur ve bu oturumlara sıfır saniye bekleme süreli denemeler denir.

Sabit Bekleme Süreli Denemeler Belirli sayıda sıfır saniye bekleme süreli deneme oturumu gerçekleştirildikten sonra uygulamacı beceri yönergesi ve kontrol edici ipucu arasında geçen sabit süreyi belirler ve tüm uygulamalarda bu sabit süre kadar bekler .Bu sürece sabit bekleme süreli deneme oturumları denir.

İpucunu Geciktirme Aralığı Beceri yönergesi ve kontrol edici ipucu arasında geçen süreye ipucunu geciktirme aralığı denir. Bu aralık tüm oturumlarda sabit tutulur.

İpucunun Silikleştirilmesi Sabit bekleme süreli öğretimde ipucu zaman bağlamında silikleştirilmektedir. İpucunu silikleştirmek için ipucunun türünde yada özelliklerinde herhangi bir değişiklik yapılmaz. Öğretimin tamamında aynı ipucu ile öğretim sürdürülür.

Birey Tepkileri Sabit bekleme süreli öğretimde beş tür birey tepkisi vardır: İpucunda önce doğru tepkide bulunma İpucunda sonra doğru tepkide bulunma İpucundan önce yanlış tepkide bulunma İpucundan sonra yanlış tepkide bulunma Tepkide bulunmama

Uygulayıcının Dikkat Etmesi Gerekenler Davranış belirlenmelidir. İpucunu geciktirme aralığı belirlenmelidir. İpucuna karar verilmelidir. Birey tepkilerine ve bu tepkilere ne şekilde tepkide bulunulacağına karar verilmelidir. Ölçüte karar verilmelidir.

Eğitim Planı Basamakları Wolery ve diğerleri sabit bekleme süreli öğretimin etkili biçimde kullanılabilmesi için sekiz basamaklı bir eğitim planı geliştirmişlerdir.

Eğitim Planı Basamakları Bireye tepkide bulunması için verilecek uyaranı belirleme Kontrol edici ipucunu belirleme Bireyin ipucunu bekleme becerisini belirleme Sıfır saniye bekleme süreli deneme sayısını belirleme İpucunu geciktirme süresini belirleme Birey davranışlarına ne şekilde tepkide bulunacağını belirleme Veri kayıt yöntemini belirleme Uygulama kayıt tutuma ve bireyin gösterdiği performansa göre gerektiğinde değişiklikler yapma

Teşekkür ederim…