Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖRGÜTLERİN KİTLE İLE OLAN İLETİŞİMLERİ
Advertisements

İŞLETME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
REKLAMCILIK Hafta 2.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAMCILIK Hafta 2.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Hazırlayan: Öğretim görevlisi Aylin Cartı Öğretim görevlisi Emel Tozlu
Yeni Pazarlama Teknikleri
PAZAR YÖNLÜLÜK.
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Pazarlama araştırmalarında veriler üç yöntemle elde edilir
Müşteri Değeri İletişimi Reklam, Satış Tutundurma ve Halkla İlişkiler
Tüketiciye yönelmiş pazarlama karması
Pazarlama iletişimi alıcılar ve satıcılar arasında anlamın taşınması ve paylaşılmasını içerir. Bütünleşik pazarlama iletişimi tutundurma elemanlarının.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
9. Bölüm FİYATLANDIRMA.
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâm UmutAl Umut Al H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Bilişim sistemlerinin türleri
Reklamın Amaçları.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
TUTUNDURMA STRATEJİLERİ
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Reklam ve Halkla İlişkiler
Pazarlama İletişimi.
11 Rekabetçi Etkileşimler 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-2 Bölüm Soruları  Pazar liderleri toplam marketi.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ I
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
HALKLA İLİŞKİLER.
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Sunum transkripti:

Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler

Kişisel satışın evrimi Sanayi devrimi dönemi (1700s Europe; 1850s US) Sanayi devrimi sonrası (1800s Europe; 1900 US) Savaş ve Kriz dönemi Profesyonel: modern dönem 2

Satış Mesleğinin Özellikleri Müşteri yönlülük Doğruluk ve manupulativ olmayan kullanım Uzun dönemli müşteri memnuniyeti ve satışlara odaklanma 3

Kişisel satışın katkıları satış elemanları, toplumsal ve firma Ekonomik hareket olarak satış elemanları Yeniliğin yayılması ve satış elemanları Gelir sağlayıcılar olarak satış elemanları Pazar araştırmacısı ve geri beslemecisi Geleceğin yöneticileri olarak 6

Kişisel satışın katkıları müşterilerle ilişki Endüstriyel alıcılar satış elemanlarıya ilişkiyi tercih ederler: dürüstlük Genel işletme ve ekonomik eğilimler konusunda bilgilidir, Satış sürecinde rehberdirler, problem çözümünde yardımcı olurlar, İyi bir imaj bırakırlar, Ürünün tam bir şekilde sunulmasında rün ve hizmetin her yönüyle sağlanmasını koordine ederler 8

Satış kariyerinin özellikleri İş güvenliği Fırsat geliştirme Hızlı geri besleme prestij İş çeşitliği bağımsızlık 2

Satış elemanlarının başarısıdna gerekli olan özellikler Empathy, empati Ego Drive, ego dürtüsü Ego Strength, ego gücü Kişiler arası iletişim yeteneği Enthusiasm, istek coşku Additional Characteristics Related to a Given Sales Job 4

Satış yönetimi Satış yöneticisinin görevleri Satışçıların bulunması ve seçimi Eğitim, Ücretlendirme, Değerlendirme ve denetim

Managing the Sales Force (1:26)

Reklam ve halkla İlişkiler Malların, hizmetlerin veya fikirlerin, geniş kitlelere duyurulması ve benimsetilmesi amacıyla bir ücret karşılığında, kişisel olmayan bir biçimde sunulmasıdır. Özellikleri Geniş kitlelere yönelik olma, Tekrarlanabilme, Anlamlı ve etkili olabilme, Kişisel olmama, Tek yönlü olma

Amaçları Yeni mamulü pazara sunmak ve yeni Pazar bölümüne girmek, Satın alma güdülerine hitap ederek dar bir zümrenin kullandığı malı geniş kitlelerin kullanımını sağlamak, Firma imajı ve markaya bağlılık yaratmak, Firmayı ve malın özellikleri anlatarak satıcılara yardımcı olmak, Talep düzeyini korumak için, malın kullanım zaman ve adetlerini değiştirmek, Satışçıların ulaşamadığı kimselere ulaşmak, Önyargıları, yanlış ve olumsuz tutumları gidermek, Tüketicileri eğitmek,

Reklam sınıflandırması Reklam içeriği bakımından Mamul reklamı Kurumsal reklam Hedef kitle bakımından Tüketicilere yönelik reklam Aracılara yönelik reklam Coğrafi bakımdan Bölgesel reklam Ulusal reklam Uluslar arası reklam Kullanılan araç bakımından Sözlü basın reklamı Yazılı basın reklamı Posta reklamı Açıkhava reklamı

Diğer bir reklam ayrımı!!! Öncü reklam; ilk defa pazara sunulacak yeni bir mamul fikrini veya grubunu tanıtma ve benimsetme amacıyla kullanılır, Birincil talep yaratılmaya çalışılır, marka adı fazla önemli değildir Rekabet edici reklam; seçici talep veya marka tercihini yaratmaya çalışan mamul reklamıdır, yeni mamulün büyüme ve olgunluk dönemlerinde daha çok kullanılır, Hatırlatıcı reklam; mal veya hizmet bilinmekle beraber pazarda bir doyma durumu belirdiği zamanlarda, satışlarda azalmanın belirdiği zamanlar yapılan reklamdır. Mamule olan talep canlandırılmaya çalışılır. Mamul hayat seyrinin olgunluk dönemlerinde-doyma ve gerileme olgunluğu dönemlerinde daha çok kullanılır.

Reklam etkinliğinin ölçülmesi Satış etkisi İletişim etkisi Ayrıca zamana göre; Ön ölçme; reklam önce araştırmalar, Son ölçme; reklam sonrası yapılan araştırmalar

Reklamın lehindeki ve aleyhindeki görüşler Reklamla ilgili ekonomik görüşler Reklam maliyetleri dolayısıyla fiyatları yükseltir Reklam büyük fonları aşırı kullanımıyla israf yaratır, Tekelci etki yaratır Reklamla ilgili sosyal görüşler Reklamın kişileri eğittiğini, serbest seçimi kolaylaştırdığı ve haya standardını yükselttiği ifade edilir