1 BAYRAMPAŞA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme - 2009 VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008 1 CONSEIL. MARKETING. FORMATION PARIS. SAO.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

OBEZİTE İSTATİSTİKLERİ
BASIN TOPLANTISI 15 Nisan Yeni dönemde AMPD AMPD’nin yeni yönetim döneminde amacı, bilimsellik platformu çerçevesinde; Sektörün büyümesini sağlamak,
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Reklamcılar Derneği Medya Paylaşım Toplantıları 4 Eylül 2008.
Araştırma Tasarımı Shopper Index : 9 il kent merkezinde
UĞUR EROL,GÜLLÜ İNAN, COŞKUN KOCA
İNŞAAT SEKTÖRÜ: MAKRO BAKIŞ
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
21-27 Kasım  Sayfa 5: AVM Forum, Vialife  Sayfa 9: Dayanıklı Tüketim Beko, Singer, Vestel  Sayfa 15: Eğlence, Kültür&Sanat, Dernek Ahmet Kaya,
KREA GRUP Hyatt Regency, İstanbul 20 Mayıs  Dünya piyasalarında görünüm  Türkiye piyasaları  Krea ve yatırım stratejisi Ekler  Türkiye Ekonomisine.
-Demografik- Nüfus Analizi
BÜLENT ALTOP İLKÖĞRETİM OKULU
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
AB Hakkında Genel Bilgiler
Küresel Büyüme Oranları (%)
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
Perakendenin Yükselen Değeri.  1991 den Bugüne 1993 te Konya nın ilk hipermarketini açan Adese, zamanla Konya merkez ve ilçelerinin yanı sıra, Ankara,
TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Nüket YETİŞ’in Takdimi , İstanbul.
Nicel / Nitel Verilerde Konum ve Değişim Ölçüleri
TURİZMDE 2011 YILI VE GELECEĞE BAKIŞ OSMAN AYIK TÜROFED Başkanı.
Ülke Sohbet Toplantıları 5 Haziran 2009 İZMİR. GÜNEY VE KUZEY KORE ARASINDA VAKİ SAVAŞ NİHAYETLENMEMİŞ OLUP, HALEN BİR ATEŞKES ANLAŞMASI MEVCUTTUR. BU.
Yarbaşı İlköğretim Yarbaşı İlköğretim.
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
Nuşin Oral Başkan KÜÇÜLÜRKEN KÜÇÜLTMEK Mİ? BÜYÜRKEN BÜYÜTMEK Mİ?
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
ODTÜ KİŞİSEL GELİŞİM TOPLULUĞU TANIŞMA TOPLANTISI 7 Ekim 2009.
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
1 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Mevcut durum ve geliştirme ALIŞVERİŞ MERKEZİ ANKARA 2009 Mevcut durum ve geliştirme ALIŞVERİŞ.
1 Güldane Taşdemir İnterpromedya Genel Müdür yılında, Kurumsal ve büyük ölçekli kurumlarda, veri güvenliği, sanallaştırma, iş sürekliliği,
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
Büyüme, İşsizlik ve İşgücü Piyasası Reformları
AVM’LERİ FARKLILAŞTIRAN ETKİNLİKLERİ GELİŞTİRMEK VE YÖNETMEK
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
Küresel kriz ve Türkiye ekonomisinin büyüme sorunu
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
Türkiye’de Kayıt Dışılık
TEST – 1.
TÜRKİYE ORGANİZE PERAKENDE SEKTÖRÜ. TÜRKİYE’DE PERAKENDE  ENERJİ, EĞİTİM VE SAĞLIKTAN SONRA DÖRDÜNCÜ BÜYÜK SEKTÖR  2006 YILI TOPLAM CİROSU MİLYAR.
DIŞ EKONOMİK İLİŞKİLER
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
EURO 2016 TÜRKİYE Onur KILIÇ. UEFA Avrupa Futbol Şampiyonası.
SICAK GÜNDEM: CARREFOURSA/GİMA VE MİGROS/TANSAŞ DEVRALMALARI
NÜFUSUN GELİŞİMİ DAĞILIŞI ve NİTELİKLERİ
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
ALIŞVERİŞ MERKEZİ BURSA VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
AVM’LERİ FARKLILAŞTIRAN ETKİNLİKLERİ GELİŞTİRMEK VE YÖNETMEK
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
SON DÖNEM ENFLASYON GELİŞMELERİ
Hızlı Tüketim Ürünleri
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
1 ŞEKERBANK BİREYSEL BANKACILIK Kasım/ TÜRKİYE’DE BİREYSEL BANKACILIK-İLKLER.
1 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin CONSEIL. MARKETING. FORMATION PARIS. SAO PAULO.
1 İÇERENKÖY ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin CONSEIL. MARKETING. FORMATION PARIS. SAO.
Metro Ulaşımının Dünya Şehirlerine Faydaları….
Hızlı Tüketim Ürünleri
EKONOMİK ARAŞTIRMALAR VE DEĞERLENDİRME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
ANTARES AVM KENTPARK AVM ANKAMALL AVM FORUM ANKARA PANORA AVM AGORA AVM ÖZDİLEK AVM OPTİMUM AVM VİAPORT AVM CAPİTOL AVM PALLADİUM AVM CARREFOUR CEVAHİR.
Karizmashow ; Basketbolu, akrobasi – cimnastik – trampolin - dans ve animasyonlar ile birleştiren profesyonel bir gösteri ekibidir. Gösterilerimiz müzik.
BRANDING - MARKETING - TRADING
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
Sunum transkripti:

1 BAYRAMPAŞA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin CONSEIL. MARKETING. FORMATION PARIS. SAO PAULO. ISTANBUL 23 Rue de la performance VILLENEUVE D’ASCQ Tel Fax Fahrettin Kerim Gökay caddesi No:245, D:6 Göztepe / Kadiköy Tel Mevcut durum ve geliştirme ALIŞVERİŞ MERKEZİ BAYRAMPAŞA 2009 Mevcut durum ve geliştirme ALIŞVERİŞ MERKEZİ BAYRAMPAŞA 2009

2 BAYRAMPAŞA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Etki Alanı Bayrampaşa

3 BAYRAMPAŞA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Etki alanı : Bayrampaşa Etki alanı

4 BAYRAMPAŞA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Carrefour Bursa Alışveriş Merkezi çok geniş bir etki alanına sahip : nüfus (2005’te : nüfus). Alışveriş Merkezi cirosu birçok bölgeden oluşuyor. Cironun 1/3’i yakkın bölgesinden gerçekleştiriyor (bölge 1’den 5), 2005’te 19 % idi. Etki alanı : Bayrampaşa Etki alanı : nüfus * Eğilim, bilgi amaçlı

5 BAYRAMPAŞA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi

6 BAYRAMPAŞA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi Hanehalkı harcamaları Kaynak : Tuik, 2007 Türk hanehalkının harcamaları, gelişen bir ülkenin rakamlarını yansıtıyor ki harcamaların büyük bölümü Gıda, alkolsüz ve alkollü içecekler, ve tütun’den oluşuyor; Eğlence ve Kültür, Eğitim gibi harcamalar daha düşük. Istanbul ve Ankara daki harcamalar Türkiye geneline göre fransız hanehalkı harcamalarına daha çok benziyor, veriler arasında farklılık olsa bile.

7 BAYRAMPAŞA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi Hanehalkı harcamaları Kaynak : Tuik, 2007 Türk hanehalkının harcamaları büyüyor ve ülkenin gelir seviyesi artmasıyla, büyümeye devam edecektir ve 2007 arası, harcamalar 1,5 kat büyüdü.

8 BAYRAMPAŞA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme ,9 % 9,1 % Pazar payı – Carrefour Bayrampaşa Pazar payı – Rakipler Alışveriş Merkezinin performans endeksi Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi Alışveriş Merkezinin performans analizi Bayrampaşa Alışveriş Merkezinin müşteri sayısı 6,9 milyondur ve cirosu 195 Milyon TL olarak tahmin ediliyor. Alışveriş Merkezi kendi müşterileri üzerinde tam etkili olamıyor : onların harcamalarının 9 %’sine yakkın nüfuz ediyor ki, çalışma yapılan 5 AVM’in endeks ortalaması ise 12,3% ve 2009 arası, Alışveriş Merkezinin performans endeksi düştü.

9 BAYRAMPAŞA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi Alışveriş Merkezinin 2008/2009 müşteri sayıları Ortalama haftalık giriş : 2008/2009 aynı dönem içinde -21% düşüş. Haftalık ortalama (Ocak’tan Nisan’a) :

10 BAYRAMPAŞA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Alışveriş Merkezinin sunumu genel olarak çalışma yapılan 5 Avm’in ortalamasını yansıtıyor ancak ilk 3 rakibine göre farklılıklar var. Carrefour Bayrampaşa ev eşyaları alanında yoğun ancak Tekstil ve Aksesuar alanında eksiklik olması ile farklılaşıyor. Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi Sunum analizi

11 BAYRAMPAŞA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Bayrampaşa Alışveriş Merkezini geliştirme analizi

12 BAYRAMPAŞA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Bayrampaşa Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Etki alanındaki Alışveriş Merkezi yoğunluğu ile Istanbul şehirinin rekabet düzeylerini ayrı incelemeli. 2005’te, şehirin rekabet ortamına göre etki alanında rekabet daha azdı ile 2009 arası, Istanbul’da bir çok Alışveriş Merkezi açıldı. Bu nedenle Istanbul’daki AVM yoğunluğu 2 kat artı artı, etki alanındaki 2,5 kat artış oldu. Rekabet ve AVM yoğunluğu açılacak AVM’lerle daha da artacak. Gelecekte, Istanbul rekabet düzeyi daha büyük olacak (+ 76%) ve etki alanında (+ 168%). Tehtitler ve Fırsatlar

13 BAYRAMPAŞA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Bayrampaşa Alışveriş Merkezini geliştirme analizi (Avm yoğunluk : m²/1000 kişi) (Etki alanındaki yoğunluk) (Istanbul’daki yoğunluk) Tehtitler ve Fırsatlar

14 BAYRAMPAŞA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme – Tehtitler Mevcut etki alanında rekabet seviyesi düşük, ancak yavaş yavaş rekabet ortamı önem kazanıyor. Etki alanında birçok proje inşaat halinde, etki alanı sınırındada projeler var. Gelecekte, Carrefour Bayrampaşa Avm cevresinde birçok büyük Alışveriş Merkezi olacak: karşısında Forum Istanbul ( m²) ve yanında ORA ( m²), veya Batısında Edip Iplik ( m²), kuzeyinde Forum TEM ( m²) ve Merter bölgesinde büyük projeler Forum Merter ( m²), Akkom ( m²), … En büyük tehtit ise Carrefour’un bu bölgede çoğalması : Edip Iplik, Forum Merter, Bahçelievler…gibi projelerde yer alması bekleniyor. Bu AVM üzerinde gerçek bir tehtit olduğu kesin! Bayrampaşa Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Tehtitler ve Fırsatlar

15 BAYRAMPAŞA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Ana rakiplerine karşı, özellikle Forum Istanbul ve ORA, Carrefour Bayrampaşa Avm rekabete dayanmak için çok küçük. 2 – Fırsatlar Alışveriş Merkezini güçlü avantajlara sahip : - Güçlü bir hipermarket -Geniş bir etki alanı - Yakkın bölgesinde yoğun bir nüfus Carrefour Bayrampaşa Avm’in bulunduğu yer stratejik bir alan ve cevredeki potansiyeler büyük. Forum Istanbul’un gelmesi mutlaka olumsuz bir etkisi olacak ancak iki bölge arasına iyi bir ulaşım gelmesi, Avm’ye Carrefour’dan kaynaklanan bir avantajı getirecektir çünkü Carrefour’un imaji bölge halkına daha uygun. Aynı zamanda, ORA projesi bölgedeki sunumu güçlendirecek. Bu merkezle bir sinerji yaratılması gerek. Bayrampaşa Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Tehtitler ve Fırsatlar

16 BAYRAMPAŞA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Öncelikli rakipelerine karşı, Forum Istanbul ve ORA, Carrefour Bayrampaşa güçlenmeli. Yakkın cevresindeki müşterilerini sadakatlaştırmalı, pratikliği, temizliği, ve hipermarketi ile farklılık yaratmalı. Etkileri en az düzeye indirmek için, Avm güçlenmeli ve büyük mağazalar getirmeli YKM, Boyner, Zara, veya Décathlon (spor) gibi, bu markalar yeni çekim güçleri oluşturabilir. Alışveriş Merkezi sunumunu tamamlamalı : Tekstil ve Aksesuar (özelikle Kadın/ çocuk Giyim), D&R gibi bir kültür alanı eksik görülen alanlar. Forum Istanbul ve ORA’in gelmesi, bölgedeki genel sunumu güçlendirecektir ve genel olarak bir çekim güçü oluşturacaktır. Bu projelerin getireceği yeni akışlar, Carrefour Bayrampaşa için önemli ve bundan faydalanmak için bu projelerle bir sinerji oluşturulmalı. Bayrampaşa Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Öneriler

17 BAYRAMPAŞA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Carrefour Haramidere Migros Galleria Carousel Olivium Carrefour Bayrampasa Cevahir Profilo Metrocity Kanyon Akmerkez Capitol Tepe Nautilus Carrefour ümraniye Carrefour Icerenköy Real/IKEA Maltepe Park Forum Istanbul City Park Merter Real Taksit Center Sapphire Forum TEM Edip Iplik Ispartakule NeoCity Akkoza Akasya Optimum Outlet Ali Samiyen Capacity M1 Real Metroport Tansas Koctas Armoni Sefaköy Fly Inn Airport Historia Marka City Istinye Park Carrefour Istinye Migros Istinye Projet Tarabya Dogus Power Center Palladium Astoria City’s Trump Towers Torunlar Istoc Demirören-Istiklal Town Center Hayat Park Aquarium Bahcelievler Kale Center Ömür Plaza ORA Asya Park Basak Deposite MarmaraPark Akkom Buyaka Ancora Pelican Mall Mass Plaza Espri Kadir Has Colony Atrium Yaylada Kozzy Bayrampaşa Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Rekabet haritası Mevcut Avm Proje halinde Avm

18 BAYRAMPAŞA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Bayrampaşa Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Rekabet ortamı (Açık olan AVM’ler)

19 BAYRAMPAŞA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme (Projeler) Bayrampaşa Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Rekabet ortamı

20 BAYRAMPAŞA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme ANNEXE

21 BAYRAMPAŞA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi Mevcut merchandising planı

22 BAYRAMPAŞA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi Alışveriş Merkezinde bulunan mağazalar