15-22 MART BİLİNÇLİ TÜKETİCİ HAFTASI
BİLİNÇLİ TÜKETİCİ OLMAK CİMRİ OLMAK DEĞİLDİR. GÜNÜMÜZDE BİR ZORUNLULUKTUR.
Satın aldığınız mallardan belirli standartları bekleme hakkına sahipsiniz. Aldığınız malda hiçbir ayıp olmamalıdır. Ambalajında , kılavuzunda yada reklamlarında belirtilen veya satıcının vaat ettiği özelliklere sahip olmalıdır. Herhangi bir malı satın alırken sözleşme yapmadıysanız,satıcı ile olan her türlü konuşmanız sözleşme sayılır.
Bir malı aldıktan sonra ayıplı olduğunu fark ederseniz; Satın aldığınız tarihten itibaren 15 gün içinde Şunlardan birini yapma hakkına sahipsiniz.
Ayıplı malın değiştirilmesini, Ödediğiniz bedelin iadesini, Ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesini, Ücretsiz olarak tamirini talep edebilirsiniz.
Satıcı veya Üretici veya ithalatçı karşılamak zorundadır. Eğer malın ayıbı gizli ise veya hile ile gizlenmişse, hakkınız 2 yıldır. Ayıplı bir maldan dolayı maddi veya manevi bir zarara uğramışsanız bu zararınızı, Satıcı veya Üretici veya ithalatçı karşılamak zorundadır.
Size hediye olarak verilen bir malın hatalı olduğu ortaya çıkarsa, bu malı satıcıya geri götürmek satın alan kişiye düşer.
bu haklardan yararlanmanız mümkün değildir. EĞER: Ayıptan size söz edilmişse yahut ayıplı mal satan bir yerden alışveriş yapmışsanız, Hasara (zarara) kendiniz neden olmuşsanız, Antika veya ikinci el mallar, yahut tamire ihtiyaç duyulan bir mal aldıysanız, bu haklardan yararlanmanız mümkün değildir.
Bir şikayetin çözümlenmesinde zorlanıyorsanız daha fazla çaba gösterin. Size zorluk çıkaran veya yardımcı olmayan satıcıya, hakem heyetine gideceğinizi söylemeniz bile yeterli olabilecektir. Haklı olduğunuza inanıyorsanız, hakkınızı aramak için size gösterilen tüm yollara başvurun.
aramazsanız sadece sizin zarara uğramanız değil, aynı zamanda Zira böyle bir durumda hakkınızı aramazsanız sadece sizin zarara uğramanız değil, aynı zamanda tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başkalarının da benzer zararlara uğramasına sebep olmak anlamına gelir.
EN AZ NAMUSSUZLAR KADAR “ BU ÜLKEDEKİ NAMUSLU YURTTAŞLAR, EN AZ NAMUSSUZLAR KADAR CESUR OLMALIDIR.” İSMET İNÖNÜ 2.CUMHURBAŞKANIMIZ
Satın aldığınız bir mal ayıplı veya arızalı çıktıysa ve bütün çabalara rağmen sorununuzu çözemediyseniz şu kurumlara başvurabilirsiniz;
1-Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri 80 il merkezinde Sanayi ve Ticaret İI Müdürlükleri bütün ilçelerde kaymakamlıklar bünyesinde faaliyettedir. Başvurunuz bilirkişi incelemesi gerektirenler hariç en geç bir ay içerisinde karara bağlanır. Başvurularda herhangi bir ücret alınmaz.
2- TC. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü Eskişehir Yolu 7. Km. ANKARA Tel : 0 312 286 03 65 Faks : 0 312 285 88 40 3- Sanayi ve Ticaret İI Müdürlükleri 4-Tüketici Sorunlarına bakmakla görevli mahkemeler Asliye Ticaret veya Asliye Hukuk Mahkemeleri
korunmasına yönelik olarak faaliyet gösteren dernek veya vakıflar 5- Bulunduğunuz yerdeki tüketicinin korunmasına yönelik olarak faaliyet gösteren dernek veya vakıflar 6- Etiket mecburiyetini uygulama konusundaki şikayetler için belediyeler
BİLİNÇSİZ,AMAÇSIZ,GEREKSİZ YAPTIĞINIZ HER HARCAMA VE TÜKETİM DOĞA İNSAN DENGESİNİ BOZUYOR,ÇEVREYİ KİRLETİYOR VE YAŞLI DÜNYAMIZIN SONUNU HIZLANDIRIYOR.
DUYARLI HESAPLI UYANIK OLUN BİLİNÇLİ DUYARLI HESAPLI UYANIK OLUN