SÖNME.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRENİM TÜRLERİ.
Advertisements

İngilizce’den Çeviren Dr. M. Fatih Taşar
Öğrenme & Davranışcı Yaklaşım
ÖĞRENME KURAMLARI.
90/10 kuralı Hayatın %10'u,sizin başınıza gelenlerden oluşur.
HAZIRLAYAN:GÜLCAN ÖZTEN CEMİL MİDİLLİ İLKÖĞRETİM OKULU-İZMİR
Doç. Dr. Atilla Cavkaytar
PSY 281 DENEYSEL PSİKOLOJİ: ÖĞRENME
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
Davranışçı Öğrenme Kuramları
PSY 281 DENEYSEL PSİKOLOJİ: ÖĞRENME. Bana hayatında öğrendiğin çok önemli birşeyi söyle Neden hatırlayamıyorsun? Çünkü bilinç altında!
Öğrenme ilkeleri Prof Dr Süheyla Ünal.
ÖĞRENMENİN İLKELERİ.
ZARARLI ALIŞKANLIKLAR VE MADDE BAĞIMLILIĞI
Gençler ve Yol Güvenliği
EDİMSEL (OPERANT) KOŞULLANMA
Yrd.Doç.Dr.Nurten SARGIN Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi
1. DUYGUSAL GELİŞİM 1.1. Tanımı ve Önemi
EDİMSEL (OPERANT) KOŞULLANMA
AYIRT ETME. Organizma ödülü alabilmek için uygun durumlarda tepki verebilmelidir. Uygun durumlarda tepki vermeyi öğrenmesine ayırt etme denir. Ayırt etmede.
PSY 281 DENEYSEL PSİKOLOJİ: ÖĞRENME. Bana hayatında öğrendiğin çok önemli birşeyi söyle Neden hatırlayamıyorsun? Çünkü bilinç altında!
ÇOCUK, HER ZAMAN İTAAT ETTİĞİNDE YOLUNDA GİTMEYEN BİR ŞEY Mİ VAR DEMEKTİR?
YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
ÇOCUKLAR İÇİN BEŞ SEVGİ DİLİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
HERKESİN AİLESİ FARKLIDIR 
DEZAVANTAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR?NASIL TESPİT EDİLİR?
NESLİHAN PEKÖZ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK 1.SINIF
HAZIRLAYANLAR NURTAÇ ÜNLÜ DERYA DEMİR GÜLŞAH BAŞARAN
HOŞGELDİNİZ.
ZİHİNSEL HAZIRLIK Çevrenizdeki insanların sizinle nezaket kurallarına uygun konuşmaları hoşunuza gidiyor mu? Niçin?
ÇOCUKTA İSTENMEYEN DAVRANIŞLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
EDİMSEL KOŞULLANMA (Burrhus Frederic Skinner)
Özlem Karaırmak & Ümit Sahranç
Öğrendim ki; kimseyi sizi sevmeye zorlayamazsınız
HATALARIMIZ ve SONUÇLARI
Edimsel Koşullanma.
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
AKRAN ZORBALIĞI.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
AİLE İÇİ ŞİDDET.
CEZA NEDİR?.
Ç OCUĞUNUZ YEMEK YEMIYORSA ALTINKAYA ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
HOŞGELDİNİZ.
PARA BİRİKTİRİYORUM.
 Attack on itan adlı japon dizisinde insaların titalara karşı verdiği savaşı anlatıyor, Eren adlı ana karakter 40 metrelik duvarlar arasındaki bir.
DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE BAŞETME YÖNTEMLERİ
BÖLÜM 3 DOĞUM ÖNCESİ GELİŞİM. BÖLÜM 3 DOĞUM ÖNCESİ GELİŞİM.
Ψ ÖĞRENME.
ÖGRENME VE HAFIZA DR.SONER ÇAKMAK.
Ψ ÖĞRENME.
ÖĞRENME KURAMLARI KLASİK KOŞULLAMA.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
BİRİKİM YAPACAĞIM.
AİLE(FARKINDALIK) EĞİTİMLERİ. Kişilik Oluşumunu Etkileyen Faktörler 2 ÇERKEZKÖY İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ5 ANNE, BABA, KARDEŞ ARKADAŞ, KOMŞU, AKRABA.
DAVRANIŞ DEĞİŞTİRME YÖNTEMLERİ
YRD.DOÇ.DR.NESLİHAN KOÇER İZMİR ÜNİVERSİTESİ
EDİMSEL KOŞULLANMA BURRHUS FREDERIC SKINNER ( )
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN AKADEMİK BAŞARISINDA AİLE VE PEKİŞTİREÇ
STRES YÖNETİMİ
Davranış Bilimleri Dersi 1. Hafta
BÖLÜM 7 ÖĞRENMEDE DAVRANIŞÇI YAKLAŞIM.
REAKSİYON ZAMANI VE ÖLÇÜLMESİ
BU SUNUMDA EMEĞİ GEÇEN ARKADAŞLARA TEŞEKKÜR EDERİZ.
ÖĞRENME VE TÜRLERİ Öğrenme; tekrar ve yaşantı sonucu davranışlarda meydana gelen oldukça kalıcı bir değişmedir. Mesela; sobadan eli yanan bir çocuğun.
Öğretmen bir otorite veya patron olmamalı, LİDER olmalıdır.
Sunum transkripti:

SÖNME

Bir davranış artık arkasından ödül gelmiyor diye yapılmıyorsa sönme oluşmuş demektir. Sönme olayında organizma tepkiyi bilinçli olarak bastırır ve vermez. Sönme, ödül getirmeyen davranışların azalmasına ve cezaya sebep olan davranışların yapılmamasına yol açtığından organizmaya fayda sağlar

Ör. Önce, kafesteki fare mandala bastığında yemek düşüyor Ör. Önce, kafesteki fare mandala bastığında yemek düşüyor. Sonra, artık mandala basınca yemek düşmüyor. Sönme oluşur Fare mandala giderek daha az basmaya başlar sonrada mandala basmayı tamamen bırakır

Ör. Bir çocuk annesiyle süpermarkete gidiyor Ör. Bir çocuk annesiyle süpermarkete gidiyor. Çukulata alınması için çığlıklar atıyor. 1-Annesi çukulatayı alıyor vee çocuk çukulata için ağlayıp sızlamayı öğrenmiş oluyor. 2-Anne çukulatayı almıyor. Çocuğun çikulata için ağlama davranışı azalıp kayboluyor.

Bir çocuk evde yaptığı olumlu davranışlar için ödüllendiriliyorsa fakat okulda ödüllendirilmiyorsa, okuldaki olumlu davranışllarda sönme gerçekleşir.

Bir fare bir koridorun sonuna kadar koştuğunda normalde ödüllendiriliyor. Fakat sonra bu ödül kesiliyor. Fare koşma davranışını bastırır ve durdurur. Bu baskılama koridorla eşleşir. Koridor artık hoşlanılmayan bir yere dönüşür. Koridorun başına konulduğunda, koridorun kendisi bir koşullanmış tepkiye sebep olur.

Artık ödüllendirilmemenin yarattığı hoşnutsuzluk Bu durum bir öfke yaratır. Ödüllendirilmemeyle bazı şeyler eşleşir. Mekan, kişi vs. Böylece bu uyaranlar koşullu uyarana Davranışı baskılama ve öfke ise koşullu tepkiye dönüşür İstenilmeyen durumdan kurtulma bir ödüle dönüşür ve bu organizma için kuvvetli bir pekiştireçtir

Ör. 1. grup: Kutunun içinde kaldıkları zaman ödüllendiriliyor 2. grup kutunun dışına atladığı zaman ödül alıyor. Artık ödül verilmediğinde, 1. gruptakiler 2. gruptakilere göre kutudan kaçmaya daha çok çabalıyor

Hoşnutsuzluk koşullaması Kişi istenmeyen davranışta bulunurken, aynı anda hoşuna gitmeyen bir uyarana mağruz bırakılır. Amaç yapılan davranışla, mağruz kalınan hoşa gitmeyen uyaranın eşleşmesidir. Böylece yapılan davranışın kötü bir duygulanım yaratması ve sönmeye başlaması sağlanmaya çalışılır. Yetişkinlerde b teknik, sigara ve alkol gibi kötü davranışların mücadelesinde kullanılır.

Mehmet yağmurlu günlerde bahçeyi suladığında ailesi tarafından ödüllendirilmez. Böylece yağmurlu havalar hoş olarak algılanmayan birşeyte dönüşmeye başlar

1. çocuk okuldan, kötü muameleye mağruz kaldığı için kaçar 2. çocuk okuldan dışarda arkadaşlarıyla buluşacağı için kaçar 1. çocuğun davranışı daha ısrarcıdır ve değiştirilmesi de 2. ye nazaran daha zor olacaktır.

Sönmeye gösterilen direnci belirleyen faktörler 1- alınan ödülün büyüklüğü Eğer alınan ödül büyükse, sönme geç ve daha zor olacaktır. Yapılan iş kolay, karşılığında alınan ödül büyükse eğer bu durumda sönme daha da zor olacaktır.

2- davranışla ödül arasında geçen zaman Eğer ödül davranışın hemen arkasından geliyorsa sönme daha zor olacaktır. Arada geçen zaman artarsa sönme daha kolay olacaktır

3- pekiştirecin verilme tutarlılığı Eğer ödül tutarlı şekilde verildiyse sönme hemen olmayacaktır