OKUMANIN İLKELERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OKTAY TUNCER hayatımızda noktalama işaretleri....
Advertisements

Noktalama İşaretleri.
A)Kitapları soruları defterinize yazınız.
Tatilde Yapılacaklar.
NOKTALAMA VE YAZIM KURALLARI
Noktalama işaretleri ( NOKTA , virgül , noktalı virgül )
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
MESLEK TANITIMLARI.
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
YENİ ÖĞRETİM SİSTEMİ.
OKUMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç. Dr. Dilek BELET.
Noktalama işaretleri hazırlayan: Gülay Girgin
=>SÖZCÜKTE ANLAM<=
CÜMLE.
KAYBEDİLENLER Bir gün insan virgülü kaybetti. O zaman zor cümlelerden korkar oldu ve basit ifadeler kullanmaya başladı. Cümlesi basitleşince düşünceleri.
Hazırlayan: Çağlar KÜPELİ
TÜRKÇE / Parçada Anlam PARÇADA ANLAM Ana Düşünce Yardımcı Düşünce.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
OKUMALIYIZ, OKUTMALIYIZ.
PARAGRAF Hüdayi Can Çankırı, 2015.
TÜRKÇE / Noktalama İşaretleri
KÜTÜPHANECİLİK HAFTASI
CÜMLEDE ANLAM İLİŞKİLERİ - 1
=>NOKTALAMA İŞARETLERİ<=
KONUŞMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN.
NOKTALAMA İŞARETLERİ Eğik Çizgi ( / ) Yay Ayraç ( )
EK FİİLLER Bu slayt Türkçe Öğretmenliği Bölümü (İ.Ö) 2.sınıf öğrencisi Zafer KARAKABAK tarafından hazırlanmıştır. Ek fiiller konusu ilköğretim 8. sınıf.
=>CÜMLEDE ANLAM<=
=>SÖZCÜK TÜRLERİ<=
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
TÜRKÇE / Noktalama İşaretleri
1. Müzik( ) sanatların en zevklisidir( ) ama bir şey öğretmez( ) Buna karşılık şiir( ) hem ruhun gıdası hem de iyi bir öğretmendir. Yukarıdaki cümlede.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
=> SÖZCÜKTE ANLAM <=
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
OKUMAMA NEDENLERİ :. OKUMAMA NEDENLERİ : Vakit bulamama Kitapların pahalılığı Okunacak bir şey bulamama.
Eğitim Alanındaki Yenilikler
KOMPOZİSYON YAZMA GİRİŞ BÖLÜMÜ.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
KONUŞMA ÖĞRENME ALANI.
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİ Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
KİTAP OKUMA ALIŞKANLIĞI
TÜMCE(CÜMLE) Duygularımızı, düşüncelerimizi, tam olarak anlatan sözcük ya da sözcük öbeklerine TÜMCE denir.
OKUMANIN İLKELERİ.
ÇOCUK EDEBİYATI ÖĞRETİMİ
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
SÖYLEYİŞ ( TELAFFUZ).
OKURYAZARLIK VE OKUMA.
ANLAMA TEKNİKLERİ I: OKUMA EĞİTİMİ
Romen Rakamları Bu şablon bir grup ayarında eğitim malzemesi sunmak için başlangıç dosyası olarak kullanılabilir. Bölümler Bölüm eklemek için slaydı sağ.
ANLAMA TEKNİKLERİ: OKUMA EĞİTİMİ
Ek Olan de’nin Yazılışı Bağlaç Olan de’nin Yazılışı
Okumayı Sevmeyen Çocuklar OCAK 2016 İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
4 /B SINIFI TÜRKÇE NOKTALAMA İŞARETLERİ MERHABA 
KOMPOZİSYON TANIMI:  Farklı parçaları, uyumlu ve düzenli şekilde bir araya getirmeye Kompozisyon denir.
NOKTA(.): o Nokta cümlenin sonuna konur. o Türk Dil Kurumu,1932 yılında kurulmuştur. o Cümle değeri taşıyan anlatımların sonuna konur. o Bazı kısaltmaların.
NOKTALAMA İŞARETLERİNİ TANIYALIM
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
TÜRKİYE’DE İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ ÖZCAN PALAVAN.
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
TÜRKÇE DERSİ TÜRKÇE DERSİ ANLATIM BİÇİMLERİ PARAGRAFTA 6.Neden-sonuç ilişkisi kurma... 5.Nesnel verilerden yararlanma 4.Karşılaştırma 4.Betimleme 3.Örnekleme3.Öyküleme.
YAYGIN EĞİTİM.
KONU:NOKTALAMA İŞARETLERİ SUNUSU
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Kitap Okuma Projesi “KİTAP OKU[YORUM]”
İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE KURAM VE UYGULAMALARI MUSTAFA KILIÇLI SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ YÜKSEK LİSANS.
Sanat dikey düzlemde (paradigmatik) gerçekleştirilen bir yaratıcılıktır, bir farklılıktır. Bu da güncel, herkesin söylediğinden, yaptığından farklı bir.
Sunum transkripti:

OKUMANIN İLKELERİ

OKUMA NASIL BAŞLAR ?

Okuma anlam kurma sürecidir HAYATİ AKYOL’A GÖRE Okuma anlam kurma sürecidir

Okuma akıcı olmalıdır

Okuma stratejik olmalıdır

Okuma hayat boyu devam etmelidir

İSMAİL HAKKI BALTACIOĞLU’NA GÖRE Okutulan konular öğrencinin fikir, yaş, sınıf seviyelerine değil şahsiyet evresine uygun olmalıdır. 


Çocuk büyük adam gibi söylemeye ve okumaya zorlanmamalıdır. 


Okumadaki başarı, sağlam okuma tekniğinden çok, çocuktaki okuma ihtirasına bağlıdır. 


Okuma nefreti okunan kitaplardan gelir Okuma nefreti okunan kitaplardan gelir. Bunun için okuma aşkını verecek iyi kitaplar seçmek gerekir. 


İlkokul çağında olan çocuklarda büyük bir okuma hırsı vardır. Okuma eğitiminde bu hırstan yararlanılmalıdır. 


Okuma eğitiminde, çocuklar kitap seçiminde serbest bırakılmalıdır. 


Okuma eğitiminde gazete ve dergilerden yararlanılmalıdır. 


Okuma eğitiminde öğrenciler mecbur bırakılmaktan çok, kendilerini mecbur hissetmeli ve kendi kendilerini faal bir duruma getirmelidir. 


Öğrenci aktiftir, kendisi araştırır, bulur, yapar ve üretir. 


Kavramadığı için yavaş okuyan çocuk, okuduğundan haz değil, elem duyar Kavramadığı için yavaş okuyan çocuk, okuduğundan haz değil, elem duyar. Bu sebeple çocuğa ilgisini çeken metinler verilmelidir. 


Nasıl ki, fotoğrafçılık, ressamlık, çilingirlik bir sanatsa, okumak da bir sanattır.

Özellikle okumanın bakmak, görmek, seyretmekten apayrı bir şey olduğunu anlamak lâzımdır. En yüksek manasıyla okumak, yazarı yeni baştan yaşamak, eserin tekrar inşasında bir işçi gibi çalışmaktır. Bu yeni baştan yaratma olmadıkça okumaktan beklediğimiz bilgi sermayesi ve düşünce istiklâli olmaz.

İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETIMININ TEMEL AMAÇLARI Türkçeyi doğru etkili olarak kullanmayı sağlayan temel becerileri kazandırmak, Türk dilini sevdirmek.

Birinci sınıf çocuğunun dağarcığına giren sözcük ve cümlelerin doğru yazılışını öğretmek.

Noktalama işaretlerinin (nokta, virgül, soru işareti ve büyük harfler) kullanıldığı yerleri öğretmek.

Öğrencinin sözcük dağarcığını dolayısıyla sözlü anlatımını geliştirmek, yazılı anlatıma hazırlamak.

Öğrencinin temel büyük ve küçük harflerin yazılış şekillerini, yönlerini kavramalarını ve doğru, güzel yazı yazmalarını sağlamak.

Birinci sınıf çocuğunun dağarcığına giren basit sözcük ve cümlelerden başlayarak sözcük, hece ve harflerin okunmasını öğretmek, okuma mekanizmasını kavratarak doğru, çabuk ve anlamlı okumayı sağlamak.

Öğrenciye okuma yazma alışkanlığı ve zevkini vermeye çalışmak.

Toplumsal iletişimi sağlayan önemli etkenlerden biri olan okuma yazmanın temelini öğrencilere davranış olarak kazandırmaktır.