PROGRAM TASARIMI 09.04.2017.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
Advertisements

Sistem Analizi ve Planlama
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
Doç. Dr. Burhan Akpınar Şubat 2013 ANKARA
Eğitim Programı Tasarımı S.47-57
İşletmelerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
PROGRAM GELİŞTİRMENİN PLANLANMASI
PROGRAM GELİŞTİMENİN PLANLANMASI VE İHTİYAÇ BELİRLEME
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
MERHABA.
Psik.Dan.& Reh. Yusuf ŞARLAK
MERHABA.
TEST – 1.
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
İŞ ANALİZİ – İŞ TANIMLARI İŞ GEREKLERİ
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
MERHABA.
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ KPI ANALİZİ – ŞUBAT 2015 KALITE GELIŞTIRME AR-GE ŞUBESI.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Bilgisayar Destekli Eğitim
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
PROGRAM DEĞERLENDİRME
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
ÜNİTE 5: PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
20 - PSİKO-MOTOR DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
EPİDEMİYOLOJİK ARAŞTIRMA PLANLANMASI
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı yoluyla çocuklar, kendilerini tanıyarak değişen toplum yaşamına hazırlanmaktadır. Bu bölümde, Millî Eğitim.
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
EĞİTİM BİR KÜLTÜRLEME ARACIDIR Kasıtlılık: Planlı olma.
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
PERSONEL GELİŞTİRME YAKLAŞIMLARI.
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
AKTS Hesaplaması.
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
BYE900 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Araştırma Yayın Etiği
Öğretimin Planlanması
Kariyer Danışmanlığı Uygulaması
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Gözleme Dayalı Teknikler I
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

PROGRAM TASARIMI 09.04.2017

Programı Tasarımı; Programın hangi ögelerden oluşacağının ortaya çıkarılması sürecidir. Öğretimin düzenlenmesini anlamlı bir bütünlük içinde ele almayı amaçlar. 09.04.2017

Programın Temel Ögeleri HEDEF İÇERİK Programın Temel Ögeleri ÖĞRENME YAŞANTILARI DEĞERLENDİRME Program tasarımları, bu ögelere farklı ağırlıklar verilerek oluşturulur. 09.04.2017

Program tasarımı çalışmasıyla; Ne yapılmalıdır? Konu alanı neleri içermelidir? Hangi strateji, kaynak ve etkinlikler kullanılmalıdır? Hangi ölçme teknikleri ve araçlar kullanılmalıdır? sorularına yanıt aranmaktadır. 09.04.2017

Program tasarımı çalışmasında; Bu dört öge birbiriyle sürekli ilişki içindedir. Bir öge hakkında verilen karar diğerlerini de etkilemektedir. 09.04.2017

TEMEL ÖGELERİ AÇISINDAN EĞİTİM *Mekan *Araç *Gereç *Donatım *Saat *Ay *Yıl SÜRE ORTAM *Özgeçmiş *Yetenek *İhtiyaç *Öğretmen *Yönetici *Uzman *Görevliler PROGRAM HEDEF İÇERİK YÖNTEM DEĞERLENDİRME ÖĞRENCİ İNSAN GÜCÜ *Uzak Amaçlar *Genel Amaçlar *Eğitimin ilkeleri *Sistemin ilkeleri *İletişim ilkeleri AMAÇLAR KURAM TEMEL ÖGELERİ AÇISINDAN EĞİTİM

İhtiyaçların belirlenmesi Amaçların belirlenmesi İçeriğin seçimi İçeriğin düzenlenmesi Öğrenme yaşantılarının seçimi Neyin nasıl değerlendirileceğinin saptanması (Oliva,1998) Program öğelerinin sırası ve ilişkilerinin kontrolü 09.04.2017

Evet Hayır Öğrenme BAŞLA Yaşantılarını Belirleme İhtiyaçları Belirleme Düzenleme BİTİR Genel Amaçları Belirleme Değerlendirme yapma İşlemleri Tekrar Belirleme Amaçları Saptama Sonuç yeterli mi? Evet Ayrıntılı İşleri Formüle Etme İçeriği Seçme Hayır İçeriği Düzenle 09.04.2017

Program geliştirme sürecine ihtiyaç saptama çalışmalarıyla başlanır Program geliştirme sürecine ihtiyaç saptama çalışmalarıyla başlanır. Programın hazırlanması için ihtiyaçlar belirlenir ve bu ihtiyacın en iyi şekilde karşılanması söz konusudur. Program hedeflerinin ihtiyacı karşılayıp karşılamadığını, yerinde olup olmadığını ortaya koymaya yardımcı olur. Bu amaçla ihtiyaç saptama çalışmalarında aşağıdaki sorulara cevaplar aranmalıdır. 09.04.2017

İhtiyaç Analizinde Şu Sorulara Cevap Aranır; Toplumun beklenti ve ihtiyaçları nelerdir? Bireyin ihtiyaçları nelerdir? Konu alanı ile ilgili ihtiyaçlar nelerdir? Çalışma ortamının özel ihtiyaçları nelerdir? 09.04.2017

İHTİYAÇ BELİRLEME SÜRECİ Hazırlık: Öncelikli işlemlerin ve hedef grubunun belirlenmesi Bilgi Toplama: İhtiyaç duyulan bilgilerin uygun veri toplama araçlarıyla toplanması Bilgilerin Analizi: Toplanan bilgilerin değerlendirilmesi ve analiz edilmesi Bilgilerin Rapor Edilmesi: Yorumların ve sonuçların bir araya getirilmesi Bilgilerin Kullanımı: Sonuçların ilgililerle paylaşılması ve gerekli durumlarda işe koşulmasını içerir. 09.04.2017

İHTİYAÇ SAPTAMADA KULLANILAN BAŞLICA TEKNIKLER 1. Delphi Tekniği 2. Progel (Dacum) Tekniği=Görev Analizi 3. Gözlem 4. Ölçme Araçları –Testler/Anketler 5. Görüşme- Bireysel ve Grup Toplantıları 6. Kaynak Tarama 7. Yeterliliklerin Belirlenmesi 09.04.2017

Delphi Tekniği-Anket Geliştirme Amacı; konu ile ilgili seçilmiş uzman grubunun akılcı bir yaklaşımla ortak görüşlerinin alınması çabalarıdır. Teknik, bir dizi anketin kontrollü dağıtımı sonucu elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi sürecidir. 09.04.2017

Delphi Tekniği’nin Olumlu Yönleri Ekonomiktir. Konu dışına çıkılmaz. Etkilenmeler görülmez. Tartışmalar gerçekleşmez. Karar alma adilce gerçekleşir. Bağımsız düşünmeye yöneltir. 09.04.2017

Tekniğin İşleyişi Ana amaç belirleme Uzmanların seçimi 1. tur: Uzman görüşleri alınır. 2. tur: Görüşler incelenir. 3. tur: Ortak görüşe varılmaya çalışılır. 4. tur: Ortak görüşe ulaşmak amaçlanır. Sonuçlar sıralanır (çoğunluk, ortalama, azınlık ). 09.04.2017

Progel (Dacum) Tekniği İş ortamında işin en gerekli olan işlemleri işin ustaları tarafından belirlenir. 09.04.2017

Progel (Dacum) Tekniği’nin Kullanıldığı Alanlar Eğitim ihtiyacını belirleme Program geliştirme İş tanımlarının yapılması Öğrenci / işçi değerlendirilmesi Beceri testleri geliştirme Öğrenci eğitim ve rehberlik çalışmaları 09.04.2017

Progel (Dacum) Tekniği’nin İşleyişi Program alanının belirlenmesi Beceri alanlarının belirlenmesi İşlemlerin belirlenmesi Beceri alanları ve işlemlerin belirlenmesi Bilgi ve beceriye dayalı işlemlerin sıralanması İşin gerektirdiği işlemlerin saptanması İşin gerektirdiği işlemlerin değerlendirilmesi 09.04.2017

Gözlem: Anne baba, öğretmen, okul yöneticilerinin gözlemleri değerlendirilir. 09.04.2017

Ölçme Araçları – Testler Bireyde aranan özelliklerin ne miktarda var olduğunu saptamak üzere yapılan işlemlerdir. 09.04.2017

Görüşme-Grup Toplantıları Güdümlü görüşme Yarı güdümlü görüşme Doğal görüşme 09.04.2017

Kaynak Tarama Literatür Tarama Raporları Değerlendirme Mevcut Programı İnceleme 09.04.2017

Ödev Psikolojik danışmanların eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi? Psikolojik danışmanlar hangi yeterliliklere sahip olurlarsa, iş yaşamlarında daha verimli, daha başarılı olabilirler? 09.04.2017