Z ve T puanları Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Matematik Öğretmeni RAGIP ŞAHİN
Advertisements

EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -12-
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
MERKEZİ YIĞILMA (EĞİLİM) ÖLÇÜLERİ
İSTATİSTİK VE OLASILIK I
HOŞGELDİNİZ ! FARUK AŞIK ZEYNEP AKÇA MURAT ŞİMŞEK
Henryson Yöntemi ile Madde Analizi
Çoktan Seçmeli Sınavlar
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
Yapılandırılmış Grid.
Güz Yrd. Doç.Dr. Zeynep Ocak
YDYO Bahar dönemi İYS. TEST GÜÇLÜK İNDEKSİ Testin geçerlik ve güvenirliğini belirlemek ve artırmak için yapılan istatistiksel çalışmalardır.
HATA TİPLERİ Karar H0 Doğru H1 Doğru H0 Kabul Doğru Karar (1 - )
Yrd. Doç. Dr. Kemal DOYMUŞ K.K.E.F İlköğretim Bölümü
Standart Normal Dağılım
Bağıl Değerlendirme Sistemi
Nicel / Nitel Verilerde Konum ve Değişim Ölçüleri
Tanımlayıcı İstatistikler
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Normal Dağılım.
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -6-
Merkezi Eğilim (Yığılma) Ölçüleri
İstatistikte Bazı Temel Kavramlar
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİMDE NOT VERME VE DEĞERLENDİRME
Değişkenlik Ölçüleri.
STANDART SAPMA STANDART SAPMA.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ölçme ve Değerlendirme
Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model)
Sözlü Sınavlar Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Ölçme sonuçları üzerinde yapılan istatiksel işlemler
SINIF GEÇME.
İki Ortalama Farkının Test Edilmesi
MUTLAK DEĞERLENDİRME Elif Tuba BEYDİLLİ.
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
Madde Analizi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Merkezi Eğilim Ölçüleri
TEMEL EĞİTİMDEN ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
BAĞIL DEĞERLENDİRME Arş. Grv. Recep KARA Veteriner Fakültesi Gıda Hijyeni ve Teknolojisi Anabilim Dalı.
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
Z ve T puanları Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
HATA TİPLERİ Karar H0 Doğru H1 Doğru H0 Kabul Doğru Karar (1 - )
Yrd. Doç. Dr. Hamit ACEMOĞLU
ÖLÇME VE DE Ğ ERLEND İ RME REHBERLİK SERVİSİ. PUAN DE Ğ ERLER İ VE DERECELER İ Puan Derece 85, ……………..Pekiyi 70,00-84,99 ……………İyi 60,00-69,99 ……………Orta.
Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı
İSTATİSTİKTE TAHMİN ve HİPOTEZ TESTLERİ İSTATİSTİK
SÜREKLİ OLASILIK DAĞILIŞLARI Standart Normal Dağılım
Konum ve Dağılım Ölçüleri BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
MATEMATİK ÖĞRENEBİLİR
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Ölçme ve Değerlendirme
Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
DEĞİŞİM ÖLÇÜLERİ.
Numerik Veri Tek Grup Prof. Dr. Hamit ACEMOĞLU.
Merkeze Yayılma Ölçüleri
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜNE HOŞGELDİNİZ
STANDART PUANLAR * Z Puanı * T Puanı.
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 8. SINIF
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
STANDART SAPMA.
UYGULAMA 7 Uygulama 7.1: Bir sınıftaki öğrencilerin not ortalamasını bulan programı geliştiriniz. Verilen notlar için programınızı test ediniz. Öğrenci.
TEST.
Sunum transkripti:

Z ve T puanları Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Her ölçmeyle ilgili ortalama ve standart sapma farklı olabildiği için farklı ölçmelerde alınan puanların doğrudan karşılaştırılmaları uygun değildir.

Z ve T puanları yanıtlayıcıların aldıkları puanların standart puanlara çevrilerek karşılaştırılabilmesini sağlamaktadır.

Z ve T puanları temel olarak “hangi yanıtlayıcı daha başarılıdır Z ve T puanları temel olarak “hangi yanıtlayıcı daha başarılıdır?” sorusuna cevap vermektedir.

Z ve T puanlarında yanıtlayıcı puanları grubun ortalaması ve standart sapması dikkate alınarak standart puanlara dönüştürülür.

Z puanı şu biçimde hesaplanır:

Örneğin bir öğrencinin sınavdan aldığı not 81, sınıfın ortalaması 76 ve sınıfın standart sapması 20 ise Z puanı şu biçimde bulunur: Z = (81 – 76) / 20 Z = 0,25

Z puanı bazı durumlarda negatif çıkmaktadır Z puanı bazı durumlarda negatif çıkmaktadır. Karşılaştırmanın daha rahat anlaşılabilmesi için Z puanının T puanına dönüştürülmesi daha uygundur.

T puanı ile işlem yapılan puan, ortalaması 50 ve standart sapması ise 10 olan bir ölçme durumunda elde edilmiş gibi ifade edilir. T = 50 + 10Z

Bir önceki örnekteki Z puanı, T puanına şöyle dönüştürülür: T = 50 + 10 x 0,25 T = 52,5

Aşağıdaki verilere göre hangi öğrencinin daha başarılı olduğunu bulunuz: Not 60 61 Grubun ortalaması 62 70 Grubun standart sapması 10 12

Uygulama Aşağıda bir öğrencinin testlerden aldığı puanlar ve bu testlere ait grup ortalamaları ve standart sapmaları verilmektedir. Öğrencinin her bir testle ilişkin T ve Z puanlarını hesaplayarak hangi testte daha başarılı olduğunu bulunuz. Test Ortalama SS Öğrenci Notu 1 18 2 27 12 3 26 24 30 4 32 34 5 36