E-Ticaret (Rakamlarla Giriş)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Advertisements

Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
DOĞAL SAYILAR.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
-Demografik- Nüfus Analizi
Deniz’e Hoşgeldiniz.
İNTERNET.
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
eAvrupa, eAvrupa+ ve Türkiye
Küresel Büyüme Oranları (%)
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 13 Aralık 2012.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 18 Temmuz 2013.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
1 Güldane Taşdemir İnterpromedya Genel Müdür yılında, Kurumsal ve büyük ölçekli kurumlarda, veri güvenliği, sanallaştırma, iş sürekliliği,
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
DIŞ EKONOMİK İLİŞKİLER
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
4 X x X X X
Mukavemet II Strength of Materials II
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
Strateji Geliştirme Başkanlığı 1 DÜNYA EKONOMİSİ REEL SEKTÖR.
Neden açıkhava?. Televizyondan sonra en hızlı ulaşan mecra! %88 %56 %48 %42 %30 %14 %6 Kaynak: TGI 2013r1 İlkbahar (Mart 12- Şubat 13) (TV, açıkhava,
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 16 MAYIS AB TOPLAM SIĞIR HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ ARALIK-TOPLAM ÇİFTLİK HAYVANLARI SIĞIR.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 22 Ekim AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ HAYVAN VARLIĞI CANLI HAYVAN May / June SURVEY CANLI HAYVAN May / June SURVEY.
Sosyal Medya Sosyal medya ; İçeriğinin alıcıları tarafından oluşturulup, yine başka alıcıların kullanımına sunulduğu alandır. 1.
1 ŞEKERBANK BİREYSEL BANKACILIK Kasım/ TÜRKİYE’DE BİREYSEL BANKACILIK-İLKLER.
HAYAT BİLGİSİ SORULARI.
Proje Konuları.
ÇEKOİST IŞIL ÖZBAYIR NİLAY SEVİL ATICI
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
İnteraktif Medya Dünü Bugünü Yarını Uğur Şeker / Dijital Büro İstanbul Yıldız Teknik Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi 'Mobile Marketing Conference'
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Yrd.Doç.Dr. Cihad DEMİRLİ Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi, İhracatta İnternet Zamanı:1 Raporu, Ankara.

Sunu içeriği E-Ticaret (bir tanım) Dünyada ve Bazı Ülkelerde İnternet İstatistikleri Forrester Avrupa Çevrimiçi Kullanıcı Araştırması (2009) Türkiye’de Bilgi Teknolojileri ve İnternet İstatistikleri TÜİK “Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması” (2009) Kullanıcılarla İlgili İstatistikler (TNS Piar Google Benchmark Survey, Mayıs 2006, Türkiye) Türkiye’de e-Ticaret Rakamları

E-TİCARET Birçok tanımı söz konusudur. Geniş bir anlamı ifade eder. Uluslararası kabul görmüş bir tanımı yoktur. En genel haliyle; işletmelerin/kuruluşların, mal ve/veya hizmet alım-satım-aktarım işlemlerinin bir kısmını ya da tamamını ticari amaçla elektronik ortamda gerçekleştirmesidir.

E-TİCARET Küresel e-ticaret rakamının 660 milyar dolar olduğu tahmin edilmektedir. Kaynak: Pluta, P. “Cross-Border E-Commerce”, E-Business and E-Marketing Exhibiton and Conferences for South Eastern Europe, Sofia, 8Oct. 8, 2009.

DÜNYADA VE BAZI ÜLKELERDE İNTERNET İSTATİSTİKLERİ

FORRESTER AVRUPA ÇEVRİMİÇİ KULLANICI ARAŞTIRMASI (2009)

FORRESTER AVRUPA ÇEVRİMİÇİ KULLANICI ARAŞTIRMASI (2009)

FORRESTER AVRUPA ÇEVRİMİÇİ KULLANICI ARAŞTIRMASI (2009)

FORRESTER AVRUPA ÇEVRİMİÇİ KULLANICI ARAŞTIRMASI (2009)

FORRESTER AVRUPA ÇEVRİMİÇİ KULLANICI ARAŞTIRMASI (2009)

TÜRKİYE’DE BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE İNTERNET İSTATİSTİKLERİ Dokuzuncu Kalkınma Planı’nda ulaşılması hedeflenen beş vizyondan birisi, bilgi toplumuna dönüşümün sağlanmasıdır. Türkiye Bilgi Teknolojileri sektörü 2008 yılında donanımda % 19, yazılımda % 20, hizmetlerde ise % 13 büyüyerek toplamda 7,7 milyar dolar seviyesinde ulaşmıştır. (Kaynak:DPT, “Bilgi Toplumu İstatistikleri”, Mayıs 2009, s. 47)

TÜRKİYE’DE BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE İNTERNET İSTATİSTİKLERİ

TÜİK “Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması” (2009) 2010 yılı Nisan ayı araştırma sonuçlarına göre Türkiye’de internete erişim imkanı olan hane oranı %41,6’ya yükseldi.

TÜİK “Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması” (2009)

TÜİK “Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması” (2009)

TÜİK “Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması” (2009)

Kullanıcılarla İlgili İstatistikler (TNS Piar Google Benchmark Survey, Mayıs 2006, Türkiye)

Türkiye’de e-Ticaret Rakamları 2009 Temmuz ayında kredi kartı sayısı 43.874.156’e ulaşmıştır. 2009 yılının ilk üç ayında internette kayıtlı işyeri sayısı, bir önceki yıla göre % 44 artmıştır. 2009’da, 100 kişiden 87’si halen internet veya telefon bankacılığı ile alışveriş yapmamaktadır.

Türkiye’de e-Ticaret Rakamları İnternet veya telefonla alışverişte en çok tercih edilen ödeme yöntemi % 86 ile kredi kartıdır. Bunun en önemli nedeni güvenli olduğuna inanılması ve kullanım kolaylığıdır. Kredi kartları ve sanal kartlarla, ayda ortalama 136 TL internet veya telefon alışverişlerinde harcanmaktadır.

Türkiye’de e-Ticaret Rakamları

Türkiye’de e-Ticaret Rakamları

Türkiye’de e-Ticaret Rakamları

Türkiye’de e-Ticaret Rakamları

Türkiye’de e-Ticaret Rakamları

Türkiye’de e-Ticaret Rakamları

Türkiye’de e-Ticaret Rakamları

Türkiye’de e-Ticaret Rakamları

İnternete erişim imkânı olan hane oranı % 41,6’ya yükseldi TÜİK “Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması” (2010) Kaynak: T.C. Başbakanlık Türkiye İstatistik Kurumu Haber Bülteni Sayı:148 18 Ağustos 2010 İnternete erişim imkânı olan hane oranı % 41,6’ya yükseldi 2010 yılı Nisan ayı içerisinde gerçekleştirilen Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması sonuçlarına göre hanelerin %41,6’sı İnternet erişim imkânına sahiptir. Bu oran 2009 yılının aynı ayında %30’du.   İnternete erişim imkânı olmayan hanelerin %26,3’ü İnternet kullanımına gerek duymadıklarını belirtmişlerdir. ADSL %73,3 ile hanelerde kullanılan en yaygın İnternet bağlantı türüdür.

TÜİK “Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması” (2010) Kaynak: T.C. Başbakanlık Türkiye İstatistik Kurumu Haber Bülteni Sayı:148 18 Ağustos 2010

Bilgisayar ve İnternet kullanımı arttı TÜİK “Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması” (2010) Kaynak: T.C. Başbakanlık Türkiye İstatistik Kurumu Haber Bülteni Sayı:148 18 Ağustos 2010 Bilgisayar ve İnternet kullanımı arttı Araştırma sonuçlarına göre 16-74 yaş grubundaki bireylerde bilgisayar ve İnternet kullanım oranları sırasıyla erkeklerde %53,4 ve %51,8, kadınlarda %33,2 ve %31,7’dir. Bu oranlar önceki yılın aynı dönemi için sırasıyla erkeklerde %50,5 ve %48,6, kadınlarda %30,0 ve %28,0’dir.

İnternet kullanan beş bireyden üçü her gün İnternet kullanıyor TÜİK “Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması” (2010) Kaynak: T.C. Başbakanlık Türkiye İstatistik Kurumu Haber Bülteni Sayı:148 18 Ağustos 2010 İnternet kullanan beş bireyden üçü her gün İnternet kullanıyor Son üç ay içerisinde (Ocak-Mart 2010) bireylerin %39,1’i bilgisayar, %37,6’sı İnternet kullanmıştır. Bilgisayar kullanan bireylerin %60,8’i bilgisayarı, İnternet kullanan bireylerin %59,3’ü ise İnterneti hemen hemen her gün kullanmıştır.

Bilgisayar ve İnternet kullanımında ev ilk sırada TÜİK “Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması” (2010) Kaynak: T.C. Başbakanlık Türkiye İstatistik Kurumu Haber Bülteni Sayı:148 18 Ağustos 2010 Bilgisayar ve İnternet kullanımında ev ilk sırada Bilgisayar kullanılan yerler; %70 ile ev, %31,3 ile işyeri, %17,5 ile İnternet kafe, İnternet kullanılan yerler ise; %62,8 ile ev, %31,6 ile işyeri, %20 ile İnternet kafe olarak sıralanmaktadır.   Bilgisayar ve İnternet kullanım oranlarının en yüksek olduğu yaş grubu 16-24 yaş grubudur. Bu oranlar tüm yaş gruplarında erkeklerde daha yüksektir. Eğitim durumuna göre en yüksek bilgisayar ve İnternet kullanım oranı yüksekokul, fakülte ve üstü mezunlarındadır.

TÜİK “Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması” (2010) Kaynak: T.C. Başbakanlık Türkiye İstatistik Kurumu Haber Bülteni Sayı:148 18 Ağustos 2010 İnternet en çok e-posta için kullanılıyor Son üç ay içerisinde İnternet kullanan bireylerin %72,8’i e-posta göndermek-almak, %64,2’i sohbet odalarına, haber gruplarına veya çevrimiçi tartışma forumlarına mesaj göndermek, anlık ileti göndermek, %58,8’i haber, gazete ya da dergi okumak, haber indirmek, %55,7’si mal ve hizmetler hakkında bilgi aramak, %51,2’si oyun, müzik, film, görüntü indirmek ya da oynatmak için İnterneti kullanmıştır.

Giyim ve spor malzemelerini İnternet üzerinden alıyoruz TÜİK “Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması” (2010) Kaynak: T.C. Başbakanlık Türkiye İstatistik Kurumu Haber Bülteni Sayı:148 18 Ağustos 2010 Giyim ve spor malzemelerini İnternet üzerinden alıyoruz İnternet kullanan bireylerin kişisel kullanım amacıyla İnternet üzerinden mal veya hizmet siparişi verme ya da satın alma oranı %15’dir. Sipariş verme ya da satın alışın en son yapıldığı zamana göre % 9,0’ı son üç ay içerisinde, %3,6’sı üç ay ile bir yıl arasında, %2,5’i ise bir yıldan uzun süre önce gerçekleştirilmiştir. İnternet kullanan bireylerin %85,0’ı ise İnternet üzerinden hiç mal veya hizmet siparişi vermemiş ya da satın almamıştır.   Son 12 ayda (Nisan 2009-Mart 2010) İnternet üzerinden mal veya hizmet siparişi veren ya da satın alan bireyler %24,3 oranı ile en fazla giyim ve spor malzemeleri almışlardır. Bunu %23,8 ile elektronik araçlar, %19,3 ile ev eşyası, %15,2 ile seyahat bileti alma, araç kiralama, %13,3 ile gıda maddeleri ile günlük gereksinimler izlemektedir. Bir önceki yıl aynı dönemde elektronik araçlar %32,2 ile (cep telefonu, kamera, TV, DVD oynatıcı v.b) ilk sırayı almıştır.

Gelecek sunu içeriği; E-Ticaret ne değildir? E-Ticaret – E-İş E-Müşteri E-Ticaret biçimleri E-Ticaret işlemleri E-Ticaret çalışma sistemi (örnek bir model)