SU HAYAT’TIR ENERJİ İSE ÖZGÜRLÜK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Geleceği Bilgiye Dayalı Yönetelim
Advertisements

DEZENFEKSİYON.
FAİZ HESAPLARI ÖMER ASKERDEN PİRİ MEHMET PAŞA ORTAOKULU
ORDU İL KOORDİNATÖRLÜĞÜ
HARİTA PROBLEMLERİ.
DOĞAL SAYILAR.
RETARDER NEDİR?.
Maliyet Davranış Kalıpları
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
2010’ LU YILLARDA EĞİTİMLİ OPERATÖRÜN MİLLİ EKONOMİYE KATKISI.
Maliyet, Hacim, Kar Analizi
Elektrikli Hidrolik Sistem
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
ÇALIŞMA VE DİNLENME SÜRELERİ
SORU 1 Kayış kasnak koruyucuları,hangi tip koruyucudur?
Servis Eğitimi, VK-21 Hoş geldiniz.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
EMNİYETLİ SÜRÜŞ EĞİTİMİ
Diferansiyel Denklemler
Karışım Problemleri.
VOLEYBOL İNDEKS (OYUNCULARIN FİZİK YETENEKLERİNİN ÖLÇÜMÜ)
1/27 GEOMETRİ (Kare) Aşağıdaki şekillerden hangisi karedir? AB C D.
DÖNEM SONU İŞLEMLERİ ÜNİTE 4 STOKLAR.
TEKNOLOJİNİN BİLİMSEL İLKELERİ
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
BASINÇ SORULAR.
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
PNÖMATİK TEMEL SEVİYE TP101 UYGULAMALAR.
AR-GE, İNOVASYON ve ENDÜSTRİYEL UYGULAMA
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
Alıştırma Eğitim Dokümanları
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
AYDIN TORNA SAN. VE TİC. LTD.ŞTİ.
ASAL SAYILAR VE ÇARPANLARINA AYIRMA
EBOB EKOK.
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
1/20 ÖLÇÜLER (Sıvı) 7 litrede kaç tane yarım litre vardır? A B C D.
1/20 ÖLÇÜLER (Uzunluk) 4 metre kaç santimetredir? A B C D.
Öğretim Görevlisi Rıdvan yakut
ARAÇ HAREKET İLETİM SİSTEMLERİ
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
YÜZDELER YÜZDELER.
1/20 GRAFİKLER Yandaki grafik, hangi çeşit grafiktir? Şekil Sütun Çizgi Daire KIZ ERKEK   Her resim 4 öğrenciyi gösteriyor A B C D.
ATAMA (TAHSİS) MODELİ 17.
DSG.
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
1/20 ÖLÇÜLER (Zaman) A B C D Bir saat kaç dakikadır?
Multitronik Şanzıman.
TEMEL TAŞLAMA İŞLEMLERİ
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
BİREYSEL YAĞMURLAMA SİSTEMLERİNİN TASARIMI
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
BASINÇ TEST : 1.
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ
Ders Sorumlusu: Yrd. Doç. Dr. Mustafa TURAN
ME 199 ENGINE COURSE Asist. Prof. Dr. Fuat YILMAZ
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
1/22 GEOMETRİ (Dikdörtgen) Aşağıdaki şekillerden hangisi dikdörtgendir? AB C D.
ÇELİK ÇETVEL ile ÖLÇME.
KUVVET SİSTEMLERİNİN İNDİRGENMESİ
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
BÖLÜM 6 DİFERANSİYEL VE AKSLAR. BÖLÜM 6 DİFERANSİYEL VE AKSLAR.
BÖLÜM 3 KAVRAMALAR. BÖLÜM 3 KAVRAMALAR 3.1 TRANSMİSYON SİSTEMİ Tasarımcıların çözmek istedikleri önemli bir problem de, motor hızını artırmadan yol.
GÖKHÖYÜK TARIM MESLEK LİSESİ
DİFERANSİYEL.
Sunum transkripti:

SU HAYAT’TIR ENERJİ İSE ÖZGÜRLÜK

Enerji kaynaklarımızı en iyi şekilde kullanmak görevimizdir. İ.Ü İşl.Fak.Öğ.Üyesi Prof.Dr.Hayri ÜLGEN’e göre Dünyanın en büyük 500 işletmesi sıralamasında yer alan çok uluslu şirketlerin ortalama yaşam süresi 40 ile 50 yıl arasında değişiyor. Şirketlerin yaşam kısalığından daha da kötüsü bu kısa sürenin de gittikçe daha da kısalması. Boston Consulting Grup’tan Muzaffer Egeli “1896’ya kadar gittiğimizde Dow Jones’teki şirketlerden bugüne dek ayakta kalan tek şirketin General Electric olduğunu görüyoruz. 1957’den itibaren Standart & poors var ve bunun ilk 500’ünde yer alan şirketlerden %15’i varlığını sürdürebiliyor” diyor.

Sonra da çok önemli bir saptama yapıyor Sonra da çok önemli bir saptama yapıyor. “80 yıl önce 65 olan ortalama şirket ömrü 1995’de 20, bugün ise 15’in altına düşmüş durumda.” Bizim temel iddiamız ise bu eğitim çalışmasında bir şirketin karlı ve hızlı büyüyüp uzun süre hayatta kalmasının yol haritasını çizmektir.

1- EĞİTİM FAALİYETLERİ VE UYGULANAN PROGRAM 2- KURSLAR NASIL VE HANGİ KALIPLARDA VERİLİYOR ? 4- KURS PROGRAMLARI HANGİ VERİLERE GÖRE YAPILMALI VE NELER KULLANILMALI ?

EĞİTİM FAALİYETLERİ 1- Yeni mezun Makine Mühendisleri YETİŞTİRME kursları 2- Makine Mühendisleri GELİŞTİRME kursları 3- Atölye çalışanı YETİŞTİRME kursları 4- Atölye çalışanı GELİŞTİRME kursları 5- Operatörlere yönelik Makine tanıtım ve kullanma bakım kursları

ÖRNEK : GENEL HAFİF ŞASİ EĞİTİM ÇALIŞMALARI VE UYGULANAN PROGRAM

HAFİF ŞASİ KONUSUNA GİREN VE KULLANMA BAKIM EĞİTİMLERİ VERİLEBİLECEK MAKİNELER Cinsi 1- Müteharrik karoserli kamyonlar 2- Sabit karoserli kamyonlar 3- Yol çizgi kamyonları 4- Treyler çekici kamyonlar 5- Kurtarıcı kamyonlar 6- Kaya kamyonları 7- Kamyonlu süpürge makineleri 8- Kamyonlu vinçler 9- Vidanjör kamyonlar

MÜHENDİS KURSLARI KONU SÜRE YARARLANILAN EĞİTİM MATERYALLERİ TANIŞMA VE EĞİTİMİN ÖNEMİ 60 dk. ŞASİ ÇERÇEVESİNİN KONTROLÜ 45 dk. 1- Asetat 2- Kamyon şasileri GÜÇ AKTARMA ORGANLARI GENEL TANITIMI 30 dk 2- Kamyonlar üzerinde pratik gösterim DEBRİYAJ (KAVRAMA) ÜNİTESİ 240 dk 2- Bilgisayar + Projeksiyon çalışmaları ŞANZIMANLAR VE DİŞLİ KUTULARI 360 dk 2- Eğitim modelleri üzerinde pratik çalışma DİFERANSİYELLER 300 dk DİREKSİYON SİSTEMLERİ 90 dk ŞAFTLAR (KARDAN MİLLERİ) 75 dk ÖN VE ARKA AKS MİLLERİ 180 dk FREN SİSTEMLERİ SÜSPANSİYON SİSTEMLERİ 60 dk ÖN DÜZEN AYARLARI VE ÖNEMİ

ATÖLYE ÇALIŞANLARINA UYGULANAN YETİŞTİRME KURSLARI GENEL YETİŞTİRME KURSLARI (*) KONU SÜRE YARARLANILAN EĞİTİM MATERYALLERİ ŞASİ ÇERÇEVESİNİN KONTROLÜ 60 dk. 1- Asetat 2- Atölyede bulunan makineler üzerinde pratik çalışma GÜÇ AKTARMA ORGANLARI GENEL TANITIMI 30 dk 2- Atölyedeki makinelerde pratik çalışma DEBRİYAJ (KAVRAMA) ÜNİTESİ 240 dk 2- Eğitim modelleri üzerinde pratik çalışma 3- Atölyedeki makinelerde pratik çalışma ŞANZIMANLAR VE DİŞLİ KUTULARI 360 dk DİFERANSİYELLER 300 dk DİREKSİYON SİSTEMLERİ 90 dk ŞAFTLAR (KARDAN MİLLERİ) 120 dk ÖN VE ARKA AKS MİLLERİ 180 dk FREN SİSTEMLERİ 2- O anda atölyede bulunan makineler üzerinde pratik çalışma SÜSPANSİYON SİSTEMLERİ 60 dk ÖN DÜZEN AYARLARI VE ÖNEMİ

KURSLAR NASIL VE H ANGİ KALIPLAR D A VERİLİYOR ?

EĞİTİMDE UYGULANAN İŞLEM BASAMAKLARI Makineyi oluşturan bütün elemanların eğitimle-rinde aşağıda yazılı işlem basamakları uygulanmaktadır. 1- Sistemin yapısı ve sistemi oluşturan elemanlar 2- Sistemin çalışması 3- Tipleri ve kumanda şekilleri 4- Tiplere ve kumanda şekillerine göre çalışması 5- Makine elemanın dağıtılması için işlem basamakları, dağıtma yöntemi ve dağıtma sırasında kullanılacak özel aparatlar ile varsa markalanacak yer ve parçalar. 6- Makine elemanın toplanması, toplama yöntemleri, kullanılacak özel takımlar, uygulanacak teknik değerler, ayarlar ve kontroller.

ÖRNEK : Mersedes 26-27 Kamyon Atölye çalışanı eğitimi SANAT SINIFI ELEMANLARIMIZA UYGULANAN GELİŞTİRME KURSLARI MARKA BAZINDA GELİŞTİRME KURSLARI TEKNİK BİLGİLER Model tanımı 26 27 K 6x4 Boş ağırlığı Dampersiz ağırlığı Ön aks taşıma kapasitesi Arka aks taşıma kapasitesi Aracın dönüş çapı Ekipman ağırlığı Aracın taşıyabileceği yük Ön ile arka aks arası mesafe Orta ile arka aks arası mesafe 12 711 kg 8 390 kg 7 500 kg 19 000 kg 18 m 4 300 kg 13 310 kg 3850 mm 1350 mm MOTOR OM 401 LA DEBRİYAJ MFZ 430 ŞANZIMAN GV 4/110 – 6/9,0 ÖN AKS VL 4 150 – 7,5 ARKA AKS HL 7/18 DS 13/5,92 DİREKSİYON LS 7 F FREN SİSTEMİ Kuru havalı (pnömatik)

Hava yardımcılı hidrolik (Hidro-Pnömatik) Disk dış çapı 430 mm SANAT SINIFI ELEMANLARIMIZA UYGULANAN EĞİTİMLER MARKA BAZINDA GELİŞTİRME KURSLARI DEBRİYAJ Markası VALEO Modeli M F Z 430 M: Diyaframlı F : Düz volan Z : Çekerek ayırmalı 430 : Disk dış çapı (mm) Kumanda sistemi Hava yardımcılı hidrolik (Hidro-Pnömatik) Disk dış çapı 430 mm Disk kalınlığı 11 mm Tek balata kalınlığı 3,5 mm Disk yüzeyindeki azami salgı 0,5 mm Volan kalınlığı Yeni 21 ±0,2 mm, Min 19,9 mm Volan taşlama miktarı 2 mm Debriyaj pistonu ile kumanda tiji arası boşluk 1 mm

ATÖLUYGULANAN EĞİTİMLER MARKA BAZINDA GELİŞTİRME KURSLARI ŞANZIMAN Model tanımı : G V 4 / 110 - 6 / 9,0 G : Şanzıman V :Alçak-Yüksek hız gruplu 4 :Yapı tarzı 110 : Giriş torku (kmp) 6 : İleri vites sayısı 9.0 : 1. Vites tahvil oranı VİTES TAHVİL ORANLARI Vites Alçak hız Yüksek hız 8,959 : 1 7,428 : 1 5,106 : 1 4,234 : 1 3,072 : 1 2,546 : 1 2,063 : 1 1,711 : 1 1,392 : 1 1,153 : 1 1,000 : 1 0,829 : 1 Geri 8,420 : 1 6,981 : 1 ŞANZIMAN GEZİNTİ BOŞLUKLARI Senkromenç aşınma miktarı : Maksimum 2,0 mm, minimum 0,8 mm Grup milinin gövdeye uzaklığı : 28,5 ±0,1 mm Prizdirek eksenel boşluğu : 0,02 – 0,08 mm Kamalı mil eksenel boşluğu : 0,02 – 0,08 mm Grup mili eksenel boşluğu : 0,02 – 0,08 mm 1. vites dişli gezintisi : 0,2 – 0,8 mm 2. vites dişli gezintisi : 0,2 – 0,6 mm 3. vites dişli gezintisi : 0,2 – 0,6 mm 4. vites dişli gezintisi : 0,2 – 0,9 mm 5. vites dişli gezintisi : 0,2 – 0,5 mm Geri vites dişli gezintisi : 0,2 – 0,4 mm

ALÇAK – YÜKSEK HIZ KADEME SEÇİCİ PNÖMATİK DEVRE ŞEMASI

ŞANZIMAN (DİŞLİ KUTUSU) VİDA VE SOMUNLARIN SIKMA TORKLARI Nm Kgm Prizdirek kapağı vidaları 25 2,5 Kilometre müşiri 80 8 Grup bilyesi önündeki ön kapak vidaları 50 5 Arka flanş kapağı vidaları Çıkış mili flanş saplaması 530 53 İki gövdeyi birleştiren vidalar Hilallerin tespit vidaları 200 20 Vites seçici mekanizması kapağı vidaları Elektrik müşirleri 15 1,5 Hava valfi bağlantı vidaları 10 1 Hava silindiri kapak vidaları PTO çıkış kapağı vidaları Alçak-Yüksek hız kademesi piston somunu 60 6

? KURS PROGRAMLARI HANGİ VERİLERE GÖRE YAPILMALI VE N E L E R KULLANILM A L I ?

DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİNDE EĞİTİMİN TEMEL HEDEFİ DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİNDE BULUNDURMASIDIR.

BAZI MAKİNELER ARASINDAKİ İŞLETME FARKLILIKLARI ÇALIŞMA DEĞERLENDİRMELERİ Yapılan km 1. İşyeri 2. İşyeri Ortalama 29310 km 5261 km Bir başka makine ÇALIŞMA DEĞERLENDİRMELERİ Yapılan km 1. İşyeri 2. İşyeri Ortalama 1.258 h / Yıl 339 h / Yıl AKARYAKIT + YAĞ HARCAMALARI Harcanan km’de 1. İşyeri 2. İşyeri 0.43 $/ km 0.57 $/ km Km’deki fark 0.14 $/ km dir. Bir başka makine AKARYAKIT+ YAĞ HARCAMALARI Harcanan Saatte 1. İşyeri 2. İşyeri 10.44 $/ h 6.96 $/ h Saatteki fark 3.48 $/h dir.

1 $ = 1.2 YTL BAKIM-ONARIM GİDERLERİ Makine cinsi 1. İşyeri 2. İşyeri Binek 0.13 $/ km 0.290 $/ km Dozer 23.18 $/h 4.62 $/ h ANA İŞ MAKİNELERİNİN ÇALIŞMA FARKLILIKLARI Makine cinsi 1. İşyeri 2. İşyeri Greyder 698 h / Yıl 1.190 h / Yıl Dozer 85 h / Yıl 1.152 h / Yıl 2001 YILI GERÇEKLEŞEN YEDEK PARÇA ALIM DEĞERLENDİRMESİ 1. İşyeri 2. İşyeri 277.567.- $ 1.002.726.- $ 1 $ = 1.2 YTL

AMAÇ ; MAKİNELERİ ANALİTİK DÜŞÜNCE DOĞRULTUSUNDA ÇALIŞTIRMAKTIR. SEBEP SONUÇ EĞİTİMLERİ ŞARTTIR.

Çünkü üretim elle değil makine ile yapılmaktadır. MAKİNALARININ VERİMLİ İŞLETİLMESİ Makinelerin verimli işletilmesini şu başlıklarda toplayabiliriz. 1- İşin iyi etüt edilmesi, bilinmeyenlerin azaltılması, işle ilgili verilerin eksiksiz ve sağlıklı toplanması, bu bilgilerin ilgililere ulaştırılması, 2- İyi bir iş yönetiminin sağlanması, 3- İşe uygun makine seçilmesi, 4- Makinelerin bakımlarının iyi yapılmış ve işe hazır olması, 5-Operatörlerin bilgi ve deneyimlerinin yeterli olması, 6-Servis ekibinin bilgili, donanımı tam, gerektiğinde yerinde ve zamanında hazır olması, 7-Yedek parça ve yardımcı araçların hazır olması, Çünkü üretim elle değil makine ile yapılmaktadır.

Makine işletmeciliğinde önemli rol oynayan Teknik tanıtım ve ileri sürüş teknikleri her kademede kavratılmalıdır.

NELERDEN FAYDALANABİLİRİZ ?    Makinaya ait bilgilerden:   Soru: Neler kayıt altına alınabilir? Cevap: Her şey, Soru: Kayıt altına alınan her bilgi işletmeye yönetsel kararlar aldırabilecek kadar işlevsel midir? Cevap: Evet, Soru: Makine ile beraber kullanılan ekipmanları-nızın aksamını yer değiştirdiğinizde yeri değiştirilen aksamın çalışma saati ayrıca takip edilebilir mi? Soru: Çekicilere bağlanan dorselerin ve dorselerde takılı bulunan lastikler kaç kilometre yol yaptı? sorusuna hemen yanıt verilebilir mi?

İnsanın İletişim Kapasitesi İletişim Ortamı Geçici Hafızaya Kayıt Hızı Kalıcı Hafızaya Kayıt Hızı Duyma 640.000 b/s 2 b/s Dokunma 13.000.000 b/s 40 b/s Bilinçli İzleme ve uygulama 7.000.000.000 b/s 21.843 b/s Kaynak: E4 projesi 1988-1997 MIT&HPLab proje sonuçları, Palo Alto, 1997

Hafızada Kalma Oranları METOD % Okuma 10 Film izleme 50 Dinleme 20 Sergiyi gezme Resme bakma 30 Gösteri izleme Tartışmaya katılım 70 Konuşma yapma Sunum yapma 90 Gerçek bir deneyi canlandırma Bir projeyi gerçekleştirme Her 100 birim bilgi, hangi yöntemde ne kadar akılda kalıyor, hatırlanabiliyor? ABD Drexel üniversitesi Mühendislik öğrencileri için geliştirilmiş bir eğitim tecrübesi An Enhanced Educational Experience for Engineering Students E4 projesi 1988-1997 dönemi sonuçları

BİR İŞYERİNDE İŞLER İYİ GİDİYORSA EĞİTİM BÜTÇENİZİ 2 KATINA ÇIKARTIN KÖTÜ GİDİYORSA 4 KATINA ÇIKARTIN