C# ile OOP GİRİŞ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Activity Ekleme İşlemi
Advertisements

Sık Kullanılan Kontroller
Tuğba DEMİREL
İSİM UZAYLARI.
KONTROL ÖZELLİKLERİ.
DÖNGÜ İFADELERİ.
Yard.Doç.Dr. Selim YILDIRIM
OOP UYGULAMA 5.
2. VISUAL BASIC PROGRAM YAPISI
Görsel Programlama II Ders 6 Öğr.Gör. Mustafa KARABULUT.
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 4: Diziler
HATA AYIKLAMA.
Vbnet access bağlantısı, ekleme, güncelleme, silme
DÖNGÜ İFADELERİ.
Php Form İşlemleri.
Ders Notları 1. HAFTA (29 Kasım – 2 Aralık 2010)
Erişim Denetimi, Fonksiyon
NESNE TABANLI PROGRAMLAMA -METOTLAR-
METODLAR.
C#.NET 5.0 C# .NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT.
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 8: Windows Formları
Chapter 13: Handling Events. 2Microsoft Visual C# 2012, Fifth Edition Olay İşleme Olay – Bir nesne için ilginç bir şey olduğu zaman oluşur. – Programın.
Chapter 12: Using Controls. IDE’nin Otomatik Olarak Oluşturduğu Kodun İncelenmesi FormWithALabelAndAButton adı verilen yeni bir Windows Form Projesi başladı.
C#.NET 5.0 C#.NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT. Operatörler.
C#.NET 5.0 C# .NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT.
© Copyright by Deitel & Associates, Inc. and Pearson Education Inc. All Rights Reserved. 1 Gelişmiş Envanter Uygulaması.
Visual C#.
MESAJ KUTUSU.
BTP206– Görsel Programlama II
© Copyright by Deitel & Associates, Inc. and Pearson Education Inc. All Rights Reserved. 1 Bu derste şunları öğreneceğiz: –CheckBox es kullanımı.
METODLAR Esra SARI.
C# ile Seri İletişim Aslı Ergün.
Başkent Üniversitesi Öğrenme ve İçerik Yönetim Sistemi
DÖNGÜLER.
Görsel Programlama II Ders 3 Öğr.Gör. Mustafa KARABULUT.
© Copyright by Deitel & Associates, Inc. and Pearson Education Inc. All Rights Reserved. 1 Outline 5.1 Test-Driving the Inventory Application.
Hasta Takip Programı.
Menu ve Toolbar oluşturma
© Copyright by Deitel & Associates, Inc. and Pearson Education Inc. All Rights Reserved. 1 Anahat 4.1 Inventory uygulamasını çalıştırmak 4.2.
Değişken Türleri.
BTP206– Görsel Programlama II
Ders 2- Veri türleri, Karar ve Döngü Yapıları, Görsel Kontröller
SINIFLAR ve NESNELER. İlk sınıfımızı ekleyelim class KrediHesap { public ulong HesapNo; public double Limit; public string KartSahibi; }
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 4: Diziler
Modül 1: Giriş. Genel Bakış Temel.NET kavramları Geliştirme ortamında gezinti Bir C# projesi oluştur Use Visual Studio.NET Veriye eriş Hata ayıkla ve.
Modül 2: Formlar ve Kontroller ile Çalışmak. Programlama Kavramları Formlar ile Çalışmak Kontroller ile Çalışmak Kodu Biçemlemek Genel Bakış Visual Studio.NET.
Nesne Yönelimli Programlama
Visual C#.
BSM447 – MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRME Öğr. Gör. Nevzat TAŞBAŞI 6. Hafta.
Hafta2 Rekürsif Algoritmalar
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 11: Birden Çok Form ile Çalışma ve Menü Oluşturma Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT Trakya Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği.
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 9: Genel Kontroller (1) Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT Trakya Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği.
Visual Studio 2010 Menüler. File Tümü Kaydet Şablonu Ver Kaynak Kontrolü Sayfa Ayarları Yazdır Ctrl+P Çıkış Alt+F4 Seçili Nesne. Farklı kaydet Kapat Dizini.
Click für Ende.
Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT Trakya Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği
WEB KULLANICI KONTROLLERİ ve ANASAYFA KULLANMA(Master Page)
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 9: Genel Kontroller (1)
DOĞRULAMA KONTROLLERİ
Visual C# - Görsel Programlama – II Örnek Sorular ve Cevaplar
Nesne Yönelimli Programlama
Diyalog pencereleri.
Formlar, Button, Label, Textbox, Radiobutton, Checkbox
Asp.Net Giriş.
2. VISUAL BASIC PROGRAM YAPISI
ANDROID STUDIO İLE UYGULAMA GELİŞTİRME ÖRNEKLERİ SAVAŞ TUNÇER.
BİL 102 BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA
Program Kurulum Seti Hazırlamak
PROGRAMLAMA TEMELLERİ
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
Sunum transkripti:

C# ile OOP GİRİŞ

Windows Form Application New Project -> WindowsFormApplication Form Toolbox Solution Properties

Toolbox Forma eklenebilecek araçlar listesi Eklenen tüm araçlar ile ilgili kodlar Form1.Designer içerisinde tutuluyor.

Solution Projele dosyaları bir çözüm altında toplanıyor. Using ile kullanılan referans dosyaları Program ayarlarının yapıldığı xml dosyası Tasarım dosyası Kod bölümü

Properties Form ve forma eklenen araçlara ait özelliklerin düzenlendiği pencere Form aktif iken: Text=>form başlığı Name=>kod alanındaki isim Icon=>formdaki icon BackColor=>formun arka plan rengi Size=>boyutu Opacity=>saydamlık Maximumsize=>form için max boyut belirlenebilir Forecolor=>tool üzerindeki yazı rengi ayarlanabilir gibi form özellikleri değiştirilebilir

Örnek private void button1_click(….) { MessageBox.Show(“Kayıt tamamlandı”); } string tx=“Kayıt tamamlandı”; MessageBox.Show(“tx”);

Örnek Form Application (text->örnek) Button1(text->mesaj_1) Click event: MessageBox -> (“Kaydet”); Button2(text->mesaj_2) MessageBox -> (“Kayıt tamamlandı”,”bilgilendirme”); Button3(text->mesaj_3) MessageBox -> (“Kayıt tamamlandı”,”bilgilendirme”, MessageBoxButtons.OK,MessageBoxIcon.Information);

Button4(text->mesaj_4) Click event: MessageBox -> (“Bilgiler Eksik Girildi”,”bilgilendirme”, MessageBoxButtons.OK,MessageBoxIcon.Warning); Button5(text->mesaj_5) MessageBox -> (“Kayıt Yapılamadı”,”bilgilendirme”, MessageBoxButtons.OK,MessageBoxIcon.Error); Button6(text->mesaj_6) MessageBox -> (“Devam edilsin mi?”,”son adım”, MessageBoxButtons.YesNo,MessageBoxIcon.Question); DialogResult islem = MessageBox -> (“Devam edilsin mi?”,”son adım”, MessageBoxButtons.YesNo,MessageBoxIcon.Question); if(islem==WindowsFormDialogResult.Yes) { MessageBox.Show (“Kayıt tamamlandı”,”bilgilendirme”, MessageBoxButtons.OK,MessageBoxIcon.Information); } else MessageBox.Show (“Kayıdınız gerçekleşmedi”,”bilgilendirme”, MessageBoxButtons.OK,MessageBoxIcon.Error);

Button7(text->mesaj_7) Click event: DialogResult islem = MessageBox -> (“Devam edilsin mi?”,”son adım”, MessageBoxButtons.OKCancel,MessageBoxIcon.Question); if(islem==WindowsFormDialogResult.OK) { MessageBox.Show (“Kayıt tamamlandı”,”bilgilendirme”, MessageBoxButtons.OK,MessageBoxIcon.Information); } else MessageBox.Show (“Kayıt yapmadan çık”,”bilgilendirme”, MessageBoxButtons.OK,MessageBoxIcon.Error);

Örnek Label1(text->kullanıcı adı) Label2(text->şifre) Button1(text->Giriş) Button2(text->İptal)

private void button1_click(…) { if(TextBox1.Text!=“ “) if(TextBox2.Text==“ ”) MessageBox.Show(“Şifre Giriniz”); } else MessageBox.Show(“Giriş Onaylandı”); MessageBox.Show(“Kullanıcı Girilmedi”); private void button2_click(…) this.Close();

private void button1_click(…) { if(TextBox1.Text!=“ “ & TextBox2.Text!=“ ”)) if(TextBox1.Text==“admin” & TextBox2.Text==“1234”) MessageBox.Show(“Giriş Onaylandı”); } else MessageBox.Show(“Giriş Hatalı”); MessageBox.Show(“Kullanıcı ve Şifre Girilmedi”);

Yeni Form ekleme private void button1_click(…) { if(TextBox1.Text!=“ “ & TextBox2.Text!=“ ”)) if(TextBox1.Text==“admin” & TextBox2.Text==“1234”) Form2 YeniForm =new Form2(); YeniForm.Show(); } else MessageBox.Show(“Giriş Hatalı”); MessageBox.Show(“Kullanıcı ve Şifre Girilmedi”);

Örnek:Dizi Tanımlama Button_click: string[] hafta=new string[7]; hafta[0]=“Pazartesi”; hafta[1]=“Salı”; … MessageBox.Show(hafta[2]); Ya da string[] hafta=new string[7] {Pazartesi, Salı,….} string[] hafta= {Pazartesi, Salı,….} şeklinde tanımlama yapılabilir.

Örnek: Dizi Button_click: int[] dizi=new int[] {1, 2, 3, 4}; this.Text=dizi[2].toString();

Örnek: Dizi Butona basıldığında dizi elemanları listBox’a eklenecek Sayıların her adımda toplamı yazdırılacak int[] dizi={1, 2, 3, 4}; int i=0; int curr=0; Button_click{ if(i<dizi.length){ listBox1.Items.Add(dizi[i]); curr +=dizi[i]; this.Text=“Toplam=“ + curr; i=i+1; } if(i==dizi.length) button1.Enabled=false;