MERHABA KPSS EĞİTİMDE DERS ve KONU AĞIRLIKLARI DERSLER PUANA ETKİSİ %SS Eğitime Giriş (21/2) 1 PROGRAM GELİŞTİRME (178/7) 81012 Sınıf Yönetimi (26/3)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
Advertisements

Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi
TÜRK Eğitim Sistemi.
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
MERHABA.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
MERHABA.
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
MERHABA.
AYDINLANMA ÇAĞI.
Eğitim Bilimlerine Giriş.
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Sosyalbilgiler Öğreniyorum
MERHABA. SINIF YÖNETİMİ SINIF ETKİLEYEN ETKENLER ORTAMINI.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
MERHABA.
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
TÜRKİYE’DE EĞİTİM REFORMLARI Dr. Mustafa Ergün
TÜRK Eğitim Sistemi.
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Diğer eğitim-öğretim ilkeleri
TERCAN M.KUTSİ BEĞDEŞ İLKOKULU
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
Temel Kavramlar ve İlkeler
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
EĞİTİM BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTISI YOLUYLA KASITLI OLARAK
SİSTEM NEDİR? Sistem, karşılıklı etkileşim içerisinde bulunan unsurların, tasarlanan amaçları gerçekleştirmek amacıyla bir bütün meydana getirecek şekilde.
TÜRKİYE EĞİTİM SİSTEMİ
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Türk Milli Eğitiminin Amaçları ve İlkerleri
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri ve İlkeleri
Öğretmenlik Mesleği.
TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİNDE KAZANDIRILMAYA ÇALIŞILAN AHLAKİ DEĞERLER
EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ
TÜRK Eğitim Sistemi.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
1739 M İ LL İ E Ğİ T İ M TEMEL KANUNU SORU VE AÇIKLAMALI CEVAPLARI AAte ş AHMET ATEŞ AHİ EVRAN İLKOKULU+ORTAOKULU OKUL MÜDÜR.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
SİSTEM NEDİR? Sistem, karşılıklı etkileşim içerisinde bulunan unsurların, tasarlanan amaçları gerçekleştirmek amacıyla bir bütün meydana getirecek şekilde.
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
Bölüm I Sosyal Bilgiler Öğretimine Giriş
TÜRK Eğitim Sistemi.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BİREYİN DAVRANIŞLARINDA
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ YASAL TEMELLERİ VE SORUNLARI
BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTISI YOLUYLA KASITLI OLARAK
MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK
Kültür Toplumu oluşturan insanın öğrendiği, bilgi, sanat, gelenek, görenek ve benzeri yetenek, beceri ve alışkanlıkları içine alan karmaşık bir bütündür.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
EĞITIME FELSEFI YAKLAŞıMLAR IDEALIZM REALİZM NATÜRALİZM PRAGMATİZM VAROLUŞÇILIK (EGZİSTANSİYALİZM)
a AMAÇYAPI SÜREÇHAVA Türkiye Milli Eğitim Sisteminin Yasal Dayanakları 1. T.C. Anayasası, 2. Eğitim ve Öğretimi Düzenleyen Yasalar 3. Milli Eğitim Şuraları.
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
PROGRAM GELİŞTİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR.
Sunum transkripti:

MERHABA

KPSS EĞİTİMDE DERS ve KONU AĞIRLIKLARI DERSLER PUANA ETKİSİ %SS Eğitime Giriş (21/2) 1 PROGRAM GELİŞTİRME (178/7) Sınıf Yönetimi (26/3) 1 ÖĞRETİM STRATEJİLERİ YÖNTEM VE TEKNİKLER (175) ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME(180)41518 GELİŞİM PSİKOLOJİSİ1012 ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ2530 REHBERLİK1518 EĞİTİM BİLİMLERİ %40, GENEL YETENEK %30, GENEL KÜLTÜR %30

EĞİTİME GİRİŞ

BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTILARI YOLUYLA, KASITLI OLARAK İSTENDİK DEĞİŞME MEYDANA GETİRME SÜRECİDİR. EĞİTİM?

BİREYİN DAVRANIŞLARINDA DAVRANIŞ? *BİLİŞSEL *DUYUŞSAL *DEVİNİŞSEL *GÖRÜLEBİLİR HAREKET *İÇ VE DIŞ TEPKİ *ÖĞRENİLMİŞ İSTENDİK İSTENMEDİK *ÖĞRENİLMEMİŞ *DOĞUŞTAN GELEN *GEÇİCİ *OLGUNLAŞMA 1

KENDİ YAŞANTILARI YOLUYLA YAŞANTI: ÇEVREYLE ETKİLEŞİM SONUCUNDA ORTAYA ÇIKAN KALICI İZ KASITLI OLARAK İSTENDİK DEĞİŞME SÜRECİDİR.

SÜREÇ? OLUŞUM/AYNI HEDEFE YÖNELİK OLAYLAR BÜTÜNÜ EĞİTİM-KÜLTÜR İLİŞKİSİ KÜLTÜR EĞİTİMİ KAPSAR PLANLI/PROGRAMLI DEĞİLDİR DEĞİŞİME DİRENİR GELENEKSELDİR,AYNEN KABUL EDER EĞİTİM KÜLTÜRDEN ETKİLENİR PLANLI/PROGRAMLIDIR KÜLTÜRÜ YENİ NESİLLERE AKTARIR BİLİMSELDİR, SORGULAR DEĞİŞİMİ HAZIRLAR 8

SÜREÇ EĞİTİM TT OPLUMUN GELİŞMESİNİ ve KALKINMASINI SAĞLAR. SS ÜREKLİDİR. DD EĞİŞİME AÇIKTIR. KK APSAMLIDIR. HH ER YERDE, HER ZAMAN OLUŞABİLİR. KK ÜLTÜREL YAPI ve EĞİTİM HEDEFLERİ AÇISINDAN TUTARLIDIR.

SÜREÇ EĞİTİM ÖĞRENCİ, ÖĞRETMEN, YÖNETİCİ, DESTEK PERSONELİ, EĞİTİM ORTAMI YATIRIMLARI (HAZIR BULUNUŞLUK/DUYGUSAL HAZIRLIK ) BİR SİSTEMDİR ÖĞRENME- ÖĞRETME ÖĞRENME SONUÇLARI NİTELİKLİ İNSAN NİTELİKLİ TOPLUM (İSTENDİK DAVRANIŞ) DÖNÜT-DÜZELTME GİRDİİŞLEMÇIKTI İYİLEŞTİRME ÇALIŞMALARI AÇIK, YARI AÇIK, KAPALI SİSTEM

EĞİTİM İLETİŞİM SÜRECİDİR SÜREÇ KAYNAK ÖĞRETMEN, ARAÇ İLETİ BİLGİ, DUYGU, HAREKET, SES, RESİM, YAZI KANAL EĞİTİM DURUMLARI, ORTAM, YÖNTEM, TEKNİK ALICI ÖĞRENCİ DÖNÜT

SÜREÇ EĞİTİM İNFORMAL ve FORMAL OLARAK OLUŞUR İNFORMAL EĞİTİMFORMAL EĞİTİM oAMAÇSIZ, PLANSIZ oKONTROLSÜZ, RİSKLİ oRAST GELE oZAMAN VE ORTAM SINIRSIZ oKADEMELİ DEĞİL YAYGIN EĞİTİM  İLGİ ve GEREKSİNMELERE YÖNELİK  OKUL ÖZELLİKLE YERLERDE  AŞAMALI DEĞİL AMAÇLI,PLANLI, PROGRAMLI KURUMSAL, KADEMELİ KONTROLLÜ ÖĞRETİME DAYALI DEĞERLENDİRMELİ ÖRGÜN EĞİTİM  OKULLARDA, AŞAMALI  YAŞ GRUPLARINA YÖNELİK  MİLLİ EĞİTİM AMAÇLARINA BAĞLI 4 2

ÖĞRETİM? *ÖNCEDEN BELİRLENMİŞ ORTAMLARDA, *PLANLI ve PROGRAMLI OLARAK *BİLGİ, BECERİ, TUTUM ve DAVRANIŞ KAZANDIRMA ÇALIŞMASIDIR

EĞİTİM-ÖĞRETİM İLİŞKİSİ? EĞİTİM HER YERDE OLUR. YAŞAM BOYU SÜRER. ÖĞRETİMİ KAPSAR. HER TÜRLÜ BİLGİ ve DENEYİME AÇIKTIR. ÖĞRETİM OKULDA OLUR. ZAMAN SINIRI VARDIR. EĞİTİMİN PROGRAMLI KISMIDIR. PROGRAMLANMIŞ BİRİKİMİ VERİR. EĞİTİM-ÖĞRETİM BENZERLİĞİ? *KALICI DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİ OLUŞUR *DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİNİ SAĞLAYACAK BİR ORTAM VARDIR EĞİTİM-ÖĞRETİM FARKLILIĞI?

ÖĞRETME? EĞİTİM ve ÖĞRETİMDEKİ DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİNİ KILAVUZLAMA ÖĞRENME? KILAVUZLAMA SONUCUNDA DAVRANIŞ DEĞİŞTİRME

ÖĞRETME-ÖĞRENME SÜRECİNİN ÖĞELERİ? ÖĞRENCİ? PROGRAM?  DEĞİŞMESİ HEDEFLENEN BİREYDİR.  EĞİTİMİN EN ÖNEMLİ ÖĞESİDİR.  EĞİTİME İHTİYACI VARDIR. OKULA DÜZENLİ GELMELİDİR. EĞİTİM PROGRAMININ GEREKLERİNİ YERİNE GETİRMELİDİR. ORTAK YAŞAM KURALLARINA UYMALIDIR. EĞİTİMİN HEDEFLERİNİ EĞİTİM İÇERİĞİNİ ÖĞRETME-ÖĞRENME DURUMLARINI SINAMA DURUMLARINI DEĞERLENDİRME DURUMLARINI KAPSAR. ÖĞRENEN İÇİN HAZIRLANMIŞ ÖĞRENME YAŞANTILARI DÜZENEĞİDİR. 5 3

ÖĞRETMEN? ÖĞRETİM ÇALIŞMALARINI DÜZENLEYEN KİŞİDİR. ÖĞRETMENLİK MESLEK BİLGİSİ ÖĞRETİM SÜRECİNİ PLANLAMA ÇEŞİTLİLİK GETİREBİLME ÖĞRETİM SÜRESİNİ ETKİLİ KULLANMA KATILIMCI BİR ÖĞRETİM ORTAMI DÜZENLEME ÖĞRENCİLERDEKİ GELİŞİMİ İZLEME ALAN BİLGİSİ KONU ALANINDAKİ GELİŞMELERİ TAKİP ETMELİ KENDİ DERSİNİN KONU BİLGİSİNE SAHİP OLMALI GENEL KÜLTÜR TOPLUMSAL KÜLTÜRÜ TANIMALI YEREL KÜLTÜRÜ TANIMALI, AŞAĞILAMAMALI, GÜNCEL OLAYLARI BİLMELİ KİŞİSEL NİTELİKLER HOŞGÖRÜLÜ ve SABIRLI OLMA AÇIK FİKİRLİ, ESNEK ve UYARLAYICI OLMA SEVECEN, ANLAYIŞLI ve ESPRİLİ OLMA YÜKSEK BAŞARI BEKLENTİSİ CESARETLENDİRİCİ ve DESTEKLEYİCİ OLMA

OKUL? ÖĞRETİM ÇALIŞMALARININ YAPILDIĞI YERDİR. HER KURUM GİBİ BELLİ BİR AMACI VARDIR. OKULA DEVAM ZORUNLUDUR. TOPLUMUN GÖZÜ OKULUN ÜZERİNDEDİR. OKULUN KAYNAKLARI SINIRLIDIR. OKULDAKİ ROL ve STATÜLER SINIRLIDIR. OKULLARDAKİ İŞLER GENELLİKLE KÜÇÜK GRUPLARLA YÜRÜTÜLÜR

EĞİTİM KURUMLARININ İŞLEVLERİ? TOPLUMSAL:  KÜLTÜR MİRASI ve SOSYALLEŞME  TOPLUMSAL GELİŞME ve DEVAMLILIK  KASITLI KÜLTÜRLEME  TOPLUM SORUNLARINI ÇÖZME SİYASAL:  İYİ VATANDAŞ  GÖREVLERİNİ BİLEN VATANDAŞ  MİLLET BİLİNCİ  BİLİNÇLİ SEÇMEN  DEMOKRATİK BİREY  LİDER BİREYSEL:  BİLİŞSEL/DUYUŞSAL/DEVİNİŞSEL GELİŞME  KENDİNİ GERÇEKLEŞTİRME  ÖZELLİKLERİNE UYGUN BECERİ/TUTUM KAZANDIRMA  ÖĞRENME ÇEVRESİNİ BİREYİN İHTİYAÇLARINA GÖRE DÜZENLEME  MESLEKİ ÖZELLİKLER EKONOMİK:  İYİ ÜRETİCİ/TÜKETİCİ  ÜLKE KAYNAKLARINI VERİMLİ KULLANAN  ÜLKE KALKINMASINDA ETKİLİ İNSAN 10

MİLLİ EĞİTİMLE İLGİLİ YASALAR MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNU TEVHİD-İ TEDRİSAT KANUNU MİLLİ EĞİTİM TEŞKİLAT YASASI 7

MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNU TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN GENEL AMAÇLARI TÜRK MİLLETİNİN BÜTÜN FERTLERİNİ; ANAYASADA İFADE EDİLEN TÜRK MİLLİYETÇİLİĞİNE BAĞLI, MİLLİ, AHLAKİ, KÜLTÜREL ve MANEVİ DEĞERLERİNİ BENİMSEYEN, KORUYAN, GELİŞTİREN; AİLESİNİ, MİLLETİNİ, VATANINI SEVEN ve DAİMA YÜCELTMEYE ÇALIŞAN; İNSAN HAKLARINA ve ANAYASANIN BAŞLANGICINDAKİ TEMEL İLKELERE DAYANAN DEMOKRATİK, LAİK ve SOSYAL BİR HUKUK DEVLETİ OLAN TÜRKİYE CUMHURİYETİNE KARŞI GÖREV VE SORUMLULUKLARINI BİLEN ve UYGULAYAN BİREYLER YETİŞTİRMEK, (İYİ VATANDAŞ) BEDEN, ZİHİN, AHLAK, RUH ve DUYGU BAKIMINDAN DENGELİ ve SAĞLIKLI ŞEKİLDE GELİŞMİŞ BİR KİŞİLİĞE ve KARAKTERE, HÜR ve BİLİMSEL DÜŞÜNME GÜCÜNE, GENİŞ BİR DÜNYA GÖRÜŞÜNE SAHİP, İNSAN HAKLARINA SAYGILI, KİŞİLİK ve TEŞEBBÜSE DEĞER VEREN, TOPLUMA KARŞI SORUMLULUK DUYAN, YAPICI-YARATICI ve VERİMLİ KİŞİLER OLARAK YETİŞTİRMEK, (İYİ BİREY) İLGİ, İSTİDAT ve KABİLİYETLERİNİ GELİŞTİREREK BİLGİ, BECERİ ve DAVRANIŞLAR ve BİRLİKTE İŞ GÖRME ALIŞKANLIĞI KAZANDIRMAK SURETİYLE HAYATA HAZIRLAMAK ve ONLARIN KENDİLERİNİ MUTLU KILACAK ve TOPLUMUN MUTLULUĞUNA KATKIDA BULUNACAK BİR MESLEK SAHİBİ OLMALARINI SAĞLAMAKTIR.(ETKİLİ ÜRETKEN BİREY)

TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN GENEL İLKELERİ 1.FERDİN ve TOPLUMUN İHTİYACI 2.YÖNELTME 3.EĞİTİM HAKKI 4.GENELLİK ve EŞİTLİK 5.FIRSAT ve İMKAN EŞİTLİĞİ 6.SÜREKLİLİK 7.ATATÜRK İLKE ve İNKILAPLARI ile ATATÜRK MİLLİYETÇİLİĞİ 8.DEMOKRASİ EĞİTİMİ 9.LAİKLİK 10.BİLİMSELLİK 11.PLANLILIK 12.KARMA EĞİTİM 13.OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİ 14.HER YERDE EĞİTİM 12

TEVHİD-İ TEDRİSAT KANUNU ÖĞRETİMİN BİRLEŞTİRİLMESİ KANUNU DEĞİŞİK BAKANLIKLAR AZINLIKLAR DİNİ TEMSİLCİLİKLER MEZHEPLER TARİKATLAR DERNEKLER *ARACILIĞI İLE *HERKESİN KENDİ HEDEFLERİNE GÖRE DÜZENLEDİĞİ EĞİTİMİN, MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KONTROLÜNDE YAPILMASI AMACIYLA ÇIKARILMIŞTIR. 9

Mecliste kabul edilen yasanın ana maddeleri şunlardır: Madde 1: Türkiye dahilindeki bütün müessesat-ı ilmiye ve tedrisiye Maarif Vekaletine merbuttur. Madde 2: Şer'iye ve Evkâf Vekaleti veyahut hususi vakıflar tarafından idare olunan bilcümle medrese ve mektepler Maarif Vekaletine devir ve raptedilmiştir. Madde 3: Şer'iye ve Evkaf Vekâleti bütçesinde mekâtib ve medarise tahsis olunan mebaliğ, Maarif bütçesine nakledilecektir.

Madde 4: Maarif Vekâleti, yüksek diniyat mütehassısları yetiştirmek üzere Dârülfünunda bir İlâhiyat Fakültesi tesis ve imamet ve hitabet gibi hidemat-ı diniyyenin ifası vazifesiyle mükellef memurların yetişmesi için de ayrı mektepler küşad edecektir. Madde 5: Bu kanunun neşri tarihinden itibaren terbiye ve tedrisat-ı umumiyye ile müştegil olup şimdiye kadar Müdafaa-ı Milliyeye merbut olan askerî rüşdi ve idadilerle, Sıhhıye Vekâletine merbut olan Darüleytamlar bütçeleri ve heyet-i talimiyeleri ile beraber Maarif Vekaletine raptolunmuştur. Mezkur rüşdi ve idadilerde bulunan heyet-i talimiyelerin cihet-i irtibatları âtiyen ait olacağı Vekaletler arasında tahvil ve tanzim edilecek ve o zamana kadar orduya mensup olan muallimler orduya nisbetlerini muhafaza edecektir."

MİLLİ EĞİTİM TEŞKİLAT YASASI 1.MİLLİ EĞİTİM ŞURASI (DANIŞMA) 2.TALİM TERBİYE KURULU 3.GENEL MÜDÜRLÜKLER 4.TEFTİŞ KURULU BAŞKANLIĞI (DANIŞMA) 5.İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 6.İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 7.OKUL MÜDÜRLÜĞÜ 8.ÖĞRETMENLER KURULU (DANIŞMA) 9.ZÜMRE-BÖLÜM KURULU (DANIŞMA) ZÜMRE-BÖLÜM BAŞKANI 6

FELSEFE-EĞİTİM İLİŞKİSİ BÜTÜN BİLİMLERİN, GELİŞME ve YARATICILIĞIN ÖNCESİNİ-SONRASINI SORGULAR *VAR OLAN/VAR OLMAK NEDİR? *TANRI, İNSAN, EVREN NEDİR? *ÖNCESİ/SONRASI NEDİR? *ORGANLARIMIZ VAR OLANI ANLAMAYA YETERLİ MİDİR? *BİLGİ NEDİR? *BİLGİNİN KAYNAĞI NEDİR? *BİLGİLENME NASIL OLUR? *BİLGİLERE GÜVENİLİR Mİ? *BİLGİ TÜRLERİ? *BİLİNÇ? *BİLİNCİN YAPISI *AHLAK (ETİK) NEDİR? *ESTETİK NEDİR? *İYİ-KÖTÜ, *DOĞRU-YANLIŞ, *GÜZEL-ÇİRKİN YARGILARININ OLUŞUMU ve GÜVENİRLİLİĞİ *ERDEME ve İYİ AHLAKA YÖNLENME 20

İDEALİZM? REALİZM? (DÜŞÜNSEL GERÇEKÇİLİK) *VARLIK MADDİ DEĞİL, MANEVİDİR, DÜŞÜNCELERİMİZLE ANLAŞILIR. *İNSANIN EN ÖNEMLİ VARLIĞI MANEVİ YÖNÜDÜR. *EVRENDE YER ALAN HER ŞEY BİR BÜTÜNÜN PARÇASIDIR. *DOĞRU BİLGİ TEK ve DEĞİŞMEZDİR. *DOĞRU BİLGİLERLE DOLU OLARAK DOĞARIZ. *BİLME DOĞAMIZDA VAR OLANLARIN HATIRLANMASIDIR. *EĞİTİM AKLI ve ZİHİNSEL BECERİLERİ GELİŞTİRMELİDİR. *BİLGİYE SEZGİYLE ve AKIL YÜRÜTMEYLE ULAŞILIR.(DİYALEKTİK) *OKUL KÜLTÜREL MİRASI AKTARMALIDIR. *ÖĞRENCİ KLASİK ESERLERİ ve KUTSAL KİTAPLARI İNCELEMELİ, DOĞUŞTAN GETİRDİĞİ YETENEKLER ORTAYA ÇIKARILMALIDIR. *ÖĞRENCİ DOĞRUYA ve GÜZELE YÖNLENDİRİLMELİDİR. *EĞİTİM KONU MERKEZLİDİR. DEĞİŞMEZ DEĞERLER ÖĞRETİLİR. *ÖĞRETMEN KONU UZMANI OLARAK SINIFIN TEK HAKİMİDİR. (GERÇEKÇİLİK) *VARLIK MADDİ DEĞİL, MANEVİDİR. *HER ŞEY İNSAN ZİHNİNDEN BAĞIMSIZ OLARAK VARDIR. *GERÇEK NESNEL BİR YAPIYA SAHİPTİR ve DÜZENLİDİR. *DOĞRU BİLGİ GÖZLEM ve DENEYLE KANITLANABİLİR. *BİLGİYE AKLIMIZI ve DUYGULARIMIZI KULLANARAK ULAŞABİLİRİZ. *EĞİTİM AKLI ve ZİHİNSEL BECERİLERİ GELİŞTİRMELİDİR. *OKUL BİLGİYİ AKTARMALI ve ARAŞTIRMAYA YÖNELTMELİDİR. *ÖĞRENCİNİN DOĞUŞTAN GETİRDİĞİ YETENEKLER GELİŞTİRİLEREK MUTLU BİR YAŞAM SÜRMESİ SAĞLANMALIDIR. *ÖĞRETMEN KONU UZMANI OLARAK SINIFIN TEK HAKİMİDİR. 21

PRAGMATİZM? EGZİSTANSİYALİZM? (YARARCILIK) *VARLIK, YARARLI OLMASIYLA, İŞLERLİĞİ VE UYGULANABİLİRLİĞİ İLE KENDİNİ KANITLAR. *DEĞİŞMEYEN TEK ŞEY DOĞANIN KANUNLARIDIR. *GERÇEK DEĞİŞKEN ve GÖRECELİDİR. *MUTLAK DOĞRU YOKTUR. HERŞEY DEĞİŞİR ve GELİŞİR. *DOĞRU BİLGİ DENEYLERLE ve BİLİMSEL DÜŞÜNCE YOLLARIYLA ELDE EDİLEBİLİR. *EĞİTİM BİREYİN YAŞAMI ANLAMASINI ve PROBLEMLERİNİ ÇÖZEREK MUTLU OLMASINI SAĞLAMALIDIR. *HER İNSAN ÖNEMLİDİR. TÜM İNSANLAR YÖNETİME KATILACAK ŞEKİLDE EĞİTİLMELİDİR. *OKUL BİLİMSEL BİLGİLERİ KAZANDIRMALIDIR. *ÖĞRETMEN ÖĞRENCİYE REHBERLİK YAPMALIDIR. (VAROLUŞÇULUK) *VARLIK BİREYSELDİR. KİTLELEŞMEYE YÖNELİKTİR. *HER BİREYİN VAROLUŞA KATKILARI OLACAKTIR. *BİLGİ DUYU ORGANLARIMIZ, YAŞANTILARIMIZ ve ÇABALARIMIZLA SINIRLIDIR. *BİREY KENDİNİ KEŞFEDER, VAR EDER, OLUŞTURUR. *EĞİTİMİN AMACI BİREYLER ARACILIĞIYLA TOPLUMU OLUŞTURMAKTIR. *HER İNSAN ÖZELLİKLERİNE GÖRE EĞİTİLMELİDİR. *OKUL İFADE ve YARATICILIĞI GELİŞTİRMELİDİR. *ÖĞRETMEN ÖĞRENCİYE ve TOPLUMA REHBERLİK EDER. 19

FELSEFE-EĞİTİM İLİŞKİSİ EK KAVRAMLAR AMPİRİZM? EKSPERİMENTALİZM? DETERMİNİZM? HÜMANİZM? KOZMOLOJİ? METAFİZİK? ANTROPOLOJİ? DUYU ORGANLARIMIZLA ALGILAYAMADIĞIMIZ ALANIN BİLGİSİ İNSANCILLIK İNSANDA HERŞEYİN DOĞUŞTAN VAR OLMA DURUMU DENEYSELCİLİK/TECRÜBECİLİK YAŞANANLAR SORUNLARI ÇÖZER. EVRENBİLİM EVRENİN OLUŞUMU, YASALARI,VARLIKLAR ARASI İLİŞKİLER DENEYCİLİK/BİLİMSELLİK İLKESİ BİLGİNİN KAYNAĞI OLARAK DENEY SONUÇLARINI KABUL ETMEK AYNI NEDENLERİN AYNI SONUÇLARI VERMESİ BİLİMSELLİK İLKESİ İNSANBİLİM İNSANI ve İNSAN GRUPLARINI ARAŞTIRAN BİLİM

DOSTÇA KALIN