Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Advertisements

Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
DANIŞMAN: Yrd. Doç. Dr. Funda YİRMİBEŞOĞLU
Buluş Yoluyla Öğrenme.
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler
Yaratıcı Drama.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yaratıcı Düşünme.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Beyin Temelli Öğrenme.
Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model)
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öykü Tabanlı Öğretim The Storyline Method
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Devinişsel Hedeflerin Sınıflandırılması
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PROF. DR. SEBAHATTİN BALCI KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ (28 – 29 Mart 2013, İstanbul, Türkiye)
Eğitimde Program Geliştirme
Performans Değerlendirme
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
E Kitap Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. E kitaplar, bilgisayar, tablet, telefon, okuyucu gibi elektronik araçlarla görüntülenebilir kitaplardır.
Sayısal Öyküleştirme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
Düşünme Türleri ve Becerileri
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Rehberlik kavramından ne anlıyorsunuz?
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Temel Kavramlar ve İlkeler
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
Probleme Dayalı Öğrenme
Düşünme Becerileri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Yaratıcı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Probleme Dayalı Öğrenme
Eğitim ve Toplumsal Değişme
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
Kavram Karikatürleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
E ĞITIMDE P ROGRAM G ELIŞTIRME T EMEL K AVRAMLAR Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
TÜRK DİLİ VE EdebİyatI bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Yaygın eğitim 1.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık Yaşam Boyu Öğrenme Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Günümüz dünyasının teknik, sosyal, ekonomik ve kültürel açılardan çok hızlı değiştiği açıktır. Hızla gelişen teknoloji ve sürekli artan bilgi, bireylerin hayatları boyunca eğitim almalarını gerekli kılmaktadır.

Değişimin yavaş gerçekleştiği eski dönemlerde insanlar ömürleri boyunca aşağı yukarı sabit kalan şartlara ayak uydurmada zorluk çekmiyorlardı. Ancak günümüzde artan değişim hızı, insanları ömürleri boyunca öğrenme döngüsünün içinde kalmak zorunda bırakmaktadır.

Yaşam boyu öğrenme, öğrenme fırsatlarının hayatın tümüne yayılmasını yani öğrenmenin toplumun her alanında gerçekleşmesini ifade etmektedir.

Yaşam boyu öğrenme süreci ile kastedilen bireyin sürekli okula gitmesi değil, bireyin potansiyelini ve yeterliklerini yaşamı boyunca geliştirmesidir.

Yaşam boyu öğrenme oldukça esmek ve kapsayıcı bir kavramdır Yaşam boyu öğrenme oldukça esmek ve kapsayıcı bir kavramdır. Çeşitli yaş gruplarıyla ilgili formal ve informal, örgün ve yaygın tüm eğitim biçimlerini kapsamaktadır. Ancak her ne kadar tüm yaş gruplarına yönelik olsa da yaşam boyu öğrenme daha çok örgün eğitim sonrasına odaklanmaktadır.

Kaynaklar Akkuş, N. (2008). Yaşam Boyu Öğrenme Becerilerinin Göstergesi Olarak 2006 PISA Sonuçlarının Türkiye Açısından Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Yorulmaz, A. (2011). Öğretmen Adayları için KPSS Eğitim Bilimleri. Zambak Yayınları, İstanbul.