Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Advertisements

Öğretimde Kullanılan Teknikler (2)
Öğretmen Nitelikleri Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
Materyal Geliştirme Süreci-Aşamalar
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
Tam Öğrenme Modeli Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı İletişim Teknolojileri ve Uygulamalar Teknoloji Destekli Araçlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretim Etkinliklerini Planlama
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Açık Dergi Sistemleri orçun madran. Open Journal Systems (OJS) Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, Ankara - 4 Aralık
Öğretimde Kullanılan Yöntemler
TEST – 1.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Öğretimde Kullanılan Araçlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar 12.Görsel Araçlar: Grafikler.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar Dr. Süleyman Sadi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar 10.Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar.
Araçları Sınıflandırma İşlemi
Osman SAKA- Bilişim 2000 Prof.Dr. Tanju Aktuğ Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Doç.Dr. Ziya Alkan Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Dr. Murat Sincan Hacettepe.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
Orçun Madran. Wikipedia Web 2.0 ve Sosyal Ağlar, İstanbul - 12 Aralık
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Gerçek Eşyalar ve Modeller Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
SUNU YAPIYORUM Hazırlayan:Merve Özdemir
Yansıtıcılar (Projektörler)
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
Hazırlayan: Mustafa Akdağ & Salman Çakır
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
BRAİLLE YAZI SİSTEMİNDE KULLANILAN ARAÇ VE GEREÇLER
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
Öğretim Teknolojisi & Materyal Geliştirme
BDE’in Tarihçesi Dr. Hüseyin Arak.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Fatma GÖLPEK SARI Fırat KIZILTEPE Gülhan DÖNMEZ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı İletişim Teknolojileri ve Uygulamalar Teknoloji Destekli Araçlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
AKILLI TAHTA.
YANSITILAN GÖRSEL MATERYALLER
UZAKTAN EĞİTİM.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar Dr. Süleyman Sadi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Grafikler Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Sunum transkripti:

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 06532, Beytepe ANKARA e-Posta: sadi @ hacettepe.edu.tr Web: http://yunus.hacettepe.edu.tr/~sadi/

Kitaplar Ders kitabı Öğretmen kitabı Alıştırma kitabı Başvuru kitapları

Yazı ve Gösteri Tahtaları Kara tahta (tebeşir tahtası) Çok amaçlı tahtalar Elektronik tahtalar Askı/kanca tahtası· Pazen tahta Manyetik tahta Dosya tahta (Flip charts) Bülten tahtası

Yazı Tahtasının Kullanımı En pratik, en kolay ulaşılabilir öğretim materyalidir denilebilir. Kullanımına dikkat edilirse etkili de olabilir. Tahtaya yazılar okunaklı ve arkadaki öğrencilerin görebileceği bir biçimde yazılmalıdır.

Yazı Tahtasının Kullanımı - 2 Tahtanın kullanımında beli bir sistematik izlenmeli, yazılar boşluklara gelişigüzel yazılmamalıdır. Tahta kullanılırken önemli yerler renkli kalemlerle ya da altı çizilerek vurgulanmalıdır. Tahtaya yazılacak bilginin tümünü yazmak yerine anlatarak yazmak daha etkilidir.

Yazı ve Gösteri Tahtaları Elektronik tahtalar bir duvara monte edilebildiği gibi ayaklı olarak portatif bir şekilde de kullanılabilmektedir. Bu tür tahtalarda hem tahtanın yüzeyindeki yazı ve çizimler bir yazıcıdan çıktı olarak alınabilmekte hem de bir kablo aracılığıyla bilgisayara aktarılabilmektedir.

Yazı ve Gösteri Tahtaları-2 Elektronik tahtalar: Tahtaya yandan tutturulan bir aygıt normal beyaz tahtayı elektronik bir tahtaya dönüştürebilmektedir. Bu aygıt sayesinde tahtanın yüzeyindeki yazı ve çizimler bir bilgisayara kaydedilebilmektedir.

Yazı ve Gösteri Tahtaları-3 Sergilenecek nesnenin bir kancaya tutturulduğu askı (kanca) tahtalar genellikle ağır olan ürünlerin sergilenmelerinde kullanılırlar.

Yazı ve Gösteri Tahtaları-4 Pazen tahtalar özellikle okul öncesi ve dil eğitiminde yaygın kullanım alanı bulmaktadırlar.

Yazı ve Gösteri Tahtaları-5 Manyetik tahtalar, arkalarına mıknatıs tutturulmuş görsellerin tahtaya tutturularak sergilenmesi amacıyla kullanılırlar.

Yazı ve Gösteri Tahtaları-6 Dosya tahtalar, yazım ve çizimlerin genellikle büyük boy kağıtlara yapıldığı ve bu kağıtların tahtanın arka tarafına çevrilerek kullanıldığı tahtalardır.

Yazı ve Gösteri Tahtaları-7

Yazı ve Gösteri Tahtaları-8 Sergi tahtaları

Yazı ve Gösteri Tahtaları-9 Bülten tahtası

Yazı ve Gösteri Tahtaları-10 Bülten tahtası

Yazı ve Gösteri Tahtaları-11 Okuma-yazma öğretiminde kullanılan bir tahta

Başvuru Kaynakları Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D. ve Smaldino, S. E. (1999). Instructional media and technologies for learning (Sixth Edition). New York: Macmillan Publishing Company. Seferoğlu, S. Sadi (2009). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.

Teşekkürler!!! 