Güncel Pazarlama Yaklaşımları – 10 (Bir dönem daha bitiyor)
Nano Marketing Metrenin milyarda biri Yunanca “cüce” Bu boyutlara inerek yapılan üretim Nano-teknolojik ürünler Kendini temizleyen boyalar Paslanmaya dayanıklı malzemeler Laptop bileşenleri Nano-seramik kaplamalar
Neuro Marketing – Nöro Pazarlama Tüketicinin satın alma kararlarını bilinçaltı yönetiyor İnsan beyni 1500 cm3, 6 kg 1.000.000 km lif bağlantısı Çalışmak için 60 watt’lık enerjiye ihtiyaç var
Nöro Pazarlama Tüketiciye bir şey satmak, artık hiç olmadığı kadar zor Eski beyin Yeni beyin Orta beyin Nöro pazarlama hangi beyni hedef alıyor?
Beyinler Yeni beyin düşünür, rasyonel verileri işler Orta beyin hisseder, duyguları ve altıncı his gibi içten gelen hisleri işler Eski beyin karar verir, diğer iki beyinden gelen verileri hesaba katar fakat asıl kararı veren odur
Eski beyin ne diyor? “kararları ben alırım” İlkel bir organ, sürüngen beynimiz Bu beyin sürüngenlerde de bulunuyor 450 milyon yıllık geçmişi var Karar vermede bu beynin egemenliği çok büyük Bu beyne mesaj verilmeli
450 milyon yaşındaki bir beyne nasıl hitap edebilirsiniz? Sözcükler yalnızca son 40.000 yıldır etrafımızda Yazılı sözcükler son 10.000 yıldır Yepyeni bir dili konuşmak gerekiyor Beklenti Beklentiye girdiğimiz zaman, eski beyinde yer alan ve “ödül merkezi” bölümü tarafından daha fazla dopamin salgılıyoruz Sadece altı uyarıya tepki veriyor
Eski Beynin Altı Uyarıcısı Benmerkezci Zıtlık Somut veri Başlangıç ve bitiş (aralardaki kısımları atlar) Görsel uyarıcı (eski beyin görseldir, göz-kulak-beyin arasındaki sinirler X40) Duygu (güçlü duygularla tecrübe ettiğimiz olayları hatırlarız)
Nöro Pazarlama Tüketim arzularımızın anahtarını bulurlarsa? Satın almak istediklerimizi de değiştirebilecekler mi? fMRI Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme Bir insanın alışveriş sırasında beyninin farklı bölgelerindeki kan akışı haritasını çıkartabiliyor Nükleer silahtan farksız bir güç Göz Nokia’yı gördüğünde neler oluyor?
Lezzet testlerinde Pepsi’yi seçen insanlar neden gidip Coca Cola alıyorlardı? Farkında olmadığımız gizli tercihlerimiz de su yüzüne çıkarılabilecek Ford Daimler&Chrysler Beynin ‘satın al’ bölgeleri faal duruma gelince, daha fazla miktarda kanı kendisine doğru çekiyor. Bu gelişme saniyenin milyonda biri kadar kısa aralıklarla MRI taramasında izlenebiliyor. Araştırmacılara göre bir ürünün satın alma kararı 2.5 saniye sürüyor
Neurosense şirketinin yönetim kurulu başkanı Michael Brammer “‘İnsanların beyinlerini farklı ürünlere bakarken görüntülüyoruz. Daha sonra hangilerini hatırladıklarını öğreniyoruz. Bu aşamadan sonra tarama verilerini incelediğimiz zaman, hatırlanan ürün ile ilgili beyin faaliyetinde neyin göze çarptığını bulup çıkartıyoruz’
Bilim Neyi Satın Alabileceğimizi Tahmin Edebilir Mi? Tüketici Kararları (Sistem 1, Sistem 2) Sistem1’e veya Sistem2’ye dayalı olarak Sistem1 (otopilot) (Bilinçsiz ve sezgisel düşünme şekli) Sistem2 (canlıpilot) (Bilinçli ve sorgulayan düşünme şekli)
Otopilot dakikada 11 milyon bilgi işlerken Canlıpilot dakikada sadece 44 İnsan beyninin %90’ı otomatik olarak çalışıyor ve kararlar bilinçaltında veriliyor Uzun mesafe uçuşun çoğu otomatik pilotta, günlük yaşantımız da böyle Gerekli olduğunda canlıpilot devreye sokulur Süpermarketteki 30.000 üründen 30 tanesi 15 dakikada seçiliyor Otopilot kısa yollar bulur tabi
Campbells Nöro Pazarlamaya yatırım yaparak; Çorba etiketlerini yeniden tasarladı Kaşık ortadan kaldırıldı Buhar eklendi Logonun ebadını küçülttüler «yeni lezzetli aromalı sıcak bir çorba» algısı için
Unilever Dondurma kategorisi için araştırma Buz, çikolata veya yoğurttan daha fazla zevk sunuyor
NöroPazarlama Araştırması Kaliforniya Üniversitesi Sigarayı Bırakmayı Teşvik eden üç farklı kamu spotu izlettiriliyor Katılımcılara sorulduğunda B alternatifini beğendiklerini söylüyorlar Beyin görüntüleme sonuçları farklı : C alternatifi en fazla beğeniliyor
Bitmedi…. Her üç filmin her biri farklı şehirde yayınlanıyor Sigara bırakma hattını arayanların oranı A ve B alternatiflerinden %30 fazla (C)
İş Yaşamında Sıkça Adı Geçen İngilizce Pazarlama Kavramları Me-too Tie-in (inter tie-in, intra tie-in) Merchandising Franchising Penetration AD PR A2O
İş Yaşamında Sıkça Adı Geçen İngilizce Pazarlama Kavramları BHNC – Big hat no cattle WIIFM – what’s in it for me? OSFA – One size fits all Ethnograpy – etnografi FCMG POP (Point of Purchase) CRM
Nasıl Geçti Bir Dönem…
Nasıl Geçti Bir Dönem… İlişkisel Pazarlama İkna Teknikleri – Kelimelerle İkna After Marketing Aggressive Marketing Ambush Marketing Celebrity Marketing Kids Marketing Demarketing Below-The Line Marketing
Nasıl Geçti Bir Dönem… Black Swan Marketing Blind Marketing Buzz Marketing Sosyal Sızma Prosumer Competitive Marketing Blue Ocean Strategy Idea Marketing
Nasıl Geçti Bir Dönem… Gray Marketing Guerilla Marketing Horeca Marketing Impressionist Marketing Deneyim İnovasyonu Tüketim Zinciri Alt Pazar İnovasyonu Mağazacılık
Nasıl Geçti Bir Dönem… Konumlandırma Stratejisi Contrarian Marketing Viral Marketing -WOMM Marka Stratejisi – Lovemarks Marka İsimleri, Logoları, Kimlikleri Nano Marketing Neuro Marketing İngilizce Pazarlama Kavramları Öğrenmiş Ödevler