Güncel Pazarlama Yaklaşımları – 10 (Bir dönem daha bitiyor)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
GÜNEŞ ENERJİ SİSTEMLERİ
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
ASELSAN- TOKİ YAPRACIK KONUTLARI KOORDİNASYON KURULU
BASİT MAKİNELER.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Zamanı Ölçme Yıl Ay Hafta Gün
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
1 ERK İSG&İK – –
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 13 Aralık 2012.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ARALARINDA ASAL SAYILAR
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 18 Temmuz 2013.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
FİİLİMSİLER (EYLEMSİLER)
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
Süt Pazar Durumu Brüksel, 19 Ocak Pazar Durumu– 19 Ocak AB Üretimleri AB-27 Tedarik/Üretim Gelişmeleri Ocak-Ekim 2011 ile Ocak-Ekim 2010 kıyaslaması.
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
DEĞİŞİM YÖNETİMİ Pervin GÖZENOĞLU.
TEST – 1.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Ek-2 Örnekler.
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Diferansiyel Denklemler
1 DEĞİŞMEYİN !!!
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 16 MAYIS AB TOPLAM SIĞIR HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ ARALIK-TOPLAM ÇİFTLİK HAYVANLARI SIĞIR.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 22 Ekim AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ HAYVAN VARLIĞI CANLI HAYVAN May / June SURVEY CANLI HAYVAN May / June SURVEY.
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
İSMİN HALLERİ.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
RASYONEL SAYILARLA TOPLAMA ve ÇIKARMA İŞLEMLERİ
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
1/22 GEOMETRİ (Dikdörtgen) Aşağıdaki şekillerden hangisi dikdörtgendir? AB C D.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
Sunum transkripti:

Güncel Pazarlama Yaklaşımları – 10 (Bir dönem daha bitiyor)

Nano Marketing Metrenin milyarda biri Yunanca “cüce” Bu boyutlara inerek yapılan üretim Nano-teknolojik ürünler Kendini temizleyen boyalar Paslanmaya dayanıklı malzemeler Laptop bileşenleri Nano-seramik kaplamalar

Neuro Marketing – Nöro Pazarlama Tüketicinin satın alma kararlarını bilinçaltı yönetiyor İnsan beyni 1500 cm3, 6 kg 1.000.000 km lif bağlantısı Çalışmak için 60 watt’lık enerjiye ihtiyaç var

Nöro Pazarlama Tüketiciye bir şey satmak, artık hiç olmadığı kadar zor Eski beyin Yeni beyin Orta beyin Nöro pazarlama hangi beyni hedef alıyor?

Beyinler Yeni beyin düşünür, rasyonel verileri işler Orta beyin hisseder, duyguları ve altıncı his gibi içten gelen hisleri işler Eski beyin karar verir, diğer iki beyinden gelen verileri hesaba katar fakat asıl kararı veren odur

Eski beyin ne diyor? “kararları ben alırım” İlkel bir organ, sürüngen beynimiz Bu beyin sürüngenlerde de bulunuyor 450 milyon yıllık geçmişi var Karar vermede bu beynin egemenliği çok büyük Bu beyne mesaj verilmeli

450 milyon yaşındaki bir beyne nasıl hitap edebilirsiniz? Sözcükler yalnızca son 40.000 yıldır etrafımızda Yazılı sözcükler son 10.000 yıldır Yepyeni bir dili konuşmak gerekiyor Beklenti Beklentiye girdiğimiz zaman, eski beyinde yer alan ve “ödül merkezi” bölümü tarafından daha fazla dopamin salgılıyoruz Sadece altı uyarıya tepki veriyor

Eski Beynin Altı Uyarıcısı Benmerkezci Zıtlık Somut veri Başlangıç ve bitiş (aralardaki kısımları atlar) Görsel uyarıcı (eski beyin görseldir, göz-kulak-beyin arasındaki sinirler X40) Duygu (güçlü duygularla tecrübe ettiğimiz olayları hatırlarız)

Nöro Pazarlama Tüketim arzularımızın anahtarını bulurlarsa? Satın almak istediklerimizi de değiştirebilecekler mi? fMRI Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme Bir insanın alışveriş sırasında beyninin farklı bölgelerindeki kan akışı haritasını çıkartabiliyor Nükleer silahtan farksız bir güç Göz Nokia’yı gördüğünde neler oluyor?

Lezzet testlerinde Pepsi’yi seçen insanlar neden gidip Coca Cola alıyorlardı? Farkında olmadığımız gizli tercihlerimiz de su yüzüne çıkarılabilecek Ford Daimler&Chrysler Beynin ‘satın al’ bölgeleri faal duruma gelince, daha fazla miktarda kanı kendisine doğru çekiyor. Bu gelişme saniyenin milyonda biri kadar kısa aralıklarla MRI taramasında izlenebiliyor. Araştırmacılara göre bir ürünün satın alma kararı 2.5 saniye sürüyor

Neurosense şirketinin yönetim kurulu başkanı Michael Brammer “‘İnsanların beyinlerini farklı ürünlere bakarken görüntülüyoruz. Daha sonra hangilerini hatırladıklarını öğreniyoruz. Bu aşamadan sonra tarama verilerini incelediğimiz zaman, hatırlanan ürün ile ilgili beyin faaliyetinde neyin göze çarptığını bulup çıkartıyoruz’

Bilim Neyi Satın Alabileceğimizi Tahmin Edebilir Mi? Tüketici Kararları (Sistem 1, Sistem 2) Sistem1’e veya Sistem2’ye dayalı olarak Sistem1 (otopilot) (Bilinçsiz ve sezgisel düşünme şekli) Sistem2 (canlıpilot) (Bilinçli ve sorgulayan düşünme şekli)

Otopilot dakikada 11 milyon bilgi işlerken Canlıpilot dakikada sadece 44 İnsan beyninin %90’ı otomatik olarak çalışıyor ve kararlar bilinçaltında veriliyor Uzun mesafe uçuşun çoğu otomatik pilotta, günlük yaşantımız da böyle Gerekli olduğunda canlıpilot devreye sokulur Süpermarketteki 30.000 üründen 30 tanesi 15 dakikada seçiliyor Otopilot kısa yollar bulur tabi

Campbells Nöro Pazarlamaya yatırım yaparak; Çorba etiketlerini yeniden tasarladı Kaşık ortadan kaldırıldı Buhar eklendi Logonun ebadını küçülttüler «yeni lezzetli aromalı sıcak bir çorba» algısı için

Unilever Dondurma kategorisi için araştırma Buz, çikolata veya yoğurttan daha fazla zevk sunuyor

NöroPazarlama Araştırması Kaliforniya Üniversitesi Sigarayı Bırakmayı Teşvik eden üç farklı kamu spotu izlettiriliyor Katılımcılara sorulduğunda B alternatifini beğendiklerini söylüyorlar Beyin görüntüleme sonuçları farklı : C alternatifi en fazla beğeniliyor

Bitmedi…. Her üç filmin her biri farklı şehirde yayınlanıyor Sigara bırakma hattını arayanların oranı A ve B alternatiflerinden %30 fazla (C)

İş Yaşamında Sıkça Adı Geçen İngilizce Pazarlama Kavramları Me-too Tie-in (inter tie-in, intra tie-in) Merchandising Franchising Penetration AD PR A2O

İş Yaşamında Sıkça Adı Geçen İngilizce Pazarlama Kavramları BHNC – Big hat no cattle WIIFM – what’s in it for me? OSFA – One size fits all Ethnograpy – etnografi FCMG POP (Point of Purchase) CRM

Nasıl Geçti Bir Dönem…

Nasıl Geçti Bir Dönem… İlişkisel Pazarlama İkna Teknikleri – Kelimelerle İkna After Marketing Aggressive Marketing Ambush Marketing Celebrity Marketing Kids Marketing Demarketing Below-The Line Marketing

Nasıl Geçti Bir Dönem… Black Swan Marketing Blind Marketing Buzz Marketing Sosyal Sızma Prosumer Competitive Marketing Blue Ocean Strategy Idea Marketing

Nasıl Geçti Bir Dönem… Gray Marketing Guerilla Marketing Horeca Marketing Impressionist Marketing Deneyim İnovasyonu Tüketim Zinciri Alt Pazar İnovasyonu Mağazacılık

Nasıl Geçti Bir Dönem… Konumlandırma Stratejisi Contrarian Marketing Viral Marketing -WOMM Marka Stratejisi – Lovemarks Marka İsimleri, Logoları, Kimlikleri Nano Marketing Neuro Marketing İngilizce Pazarlama Kavramları Öğrenmiş Ödevler