9.Sınıf Psikoloji 4.Ünite Ruh Sağlığının Temelleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Birlikler ve onluklar Aşağıdaki tabloyu inceleyerek, sonuçları üzerinde konuşalım.
Saydığımızda 15 tane sayı olduğunu görürüz.
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
TEK YÖNLÜ VARYANS ANALİZİ
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
Nicel / Nitel Verilerde Konum ve Değişim Ölçüleri
Köylü ulusun efendisidir.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Soruya geri dön
Yarbaşı İlköğretim Yarbaşı İlköğretim.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
4 KARE.
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
SAATLER Zamanı ölçmek için kullanılan ölçme aracı SAATTİR.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
10 Kasım Kasım 2014 (2) 2. ÜNİTE Kuvvetin büyüklüğünün ölçülmesi, kuvvetin birimi ile ilgili olarak öğrenciler; Kuvvetin büyüklüğünü.
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Araştırma Projesi Sunumu Danışman
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
TEST – 1.
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
Şekil Güç kaynağı blok diyagramı
Ek-2 Örnekler.
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
PROGRAM TASARIMI
MURAT ŞEN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ Üçgenler.
3.Ünite Öğrenme,Bellek,Düşünme DÜŞÜNMENİN YAPITAŞLARI
EŞİTSİZLİK GRAFİKLERİ
4.Ünite Ruh Sağlığının Temelleri PSİKOLOJİK DESTEK TÜRLERİ
Diferansiyel Denklemler
Adı ve Soyadı : …………………………………………. 19 Şubat 2009 Perşembe Matematik
1 GEDİZ TSO SEÇİM TAKVİMİ MART SEÇİM SÜRECİ 18 ŞUBAT 2005 Cuma: Listelerin hakime verilmesi ( 3 nüsha ) 23 ŞUBAT 2005 Çarşamba: Listelerin hakimden.
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
DENEY TASARIMI VE ANALİZİ (DESIGN AND ANALYSIS OF EXPERIMENTS)
Şekil Diyotun yapısı ve sembolü
ÇOCUGUNUZU YAŞ GRUPLARINA GÖRE TANIYOR MUSUNUZ?
Mitat Zorlu 1 Adı ve Soyadı: ……….……………………………. 25 Eylül 2009 Cuma Matematik Aynı türden 10 nesnenin sayısına ………… denir. Aynı türden …. nesnenin sayısına.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE DEPRESYON BELİRTİLERİ TAŞIMA DURUMU
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
İSMİN HALLERİ.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
RASYONEL SAYILARLA TOPLAMA ve ÇIKARMA İŞLEMLERİ
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
CÜMLENİN ÖGELERİ YÜKLEM ÖZNE
DÖRTGENSEL BÖLGELERİN
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU İLK OKULU.
zamanı belirlenmiş amaçlar ve saptanmış öncelikler doğrultusunda programlı kullanmak. eğlenme dinlenme aile sevdiklerim hobilerim Yeni reçete…….. Etkili.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
KİŞİLİK VE KİŞİLİK DÖNEMLERİ
Zeka Testleri.
PSİKOLOJİK DEĞERLENDİRME
Psikolojik yapılar ve özellikler
Sunum transkripti:

9.Sınıf Psikoloji 4.Ünite Ruh Sağlığının Temelleri BİREYSEL FARKLILIKLAR ve KİŞİLİK DEĞERLENDİRMESİ ( 05-09 / 05 / 2014 )

BİREYSEL FARKLILIKLAR ( Her İnsan Bir Dünyadır ) Her bireyin bir kişiliği vardır.Bu kişilik ona özeldir ve kişiyi diğerlerinden ayırır. Kişiliği Anlamak İçin ; 1.) Bireysel farklılıkların hangi özelliklerden kaynaklandığını bilmek gerekir, 2.) Bu özellikleri ölçebilmek gerekir.

Kişilik ve bireysel farklılıkları oluşturan özellikler nelerdir Kişilik ve bireysel farklılıkları oluşturan özellikler nelerdir ? Psikoanalitik Kurama Göre ; bu özellikler dürtüler,arzu ve isteklerle ilgilidir. Sosyal Bilişsel Yaklaşıma Göre ; bu özellikler öğrenme yaşantıları ve bilişsel süreçlerle ilgilidir. Fenomenolojik Yaklaşıma Göre ; bu özellikler bütünleşik olma ve kendini gerçekleştirme ile ilgilidir.

Ama kişilik denince akla bir de ;. alçakgönüllülük,. dürüstlük, Ama kişilik denince akla bir de ; ..alçakgönüllülük, ..dürüstlük, ..samimiyet, ..dışadönüklük, ..içedönüklük, gibi özellikler geliyor.

Kişilik özelliklerini yani treytleri belirleyen ve sınıflayan pek çok çalışma yapılmıştır. Bunlardan günümüzde en çok kabul göreni ‘’Büyük Beş Kuramı ‘’ olarak adlandırılır.

Büyük Beş Kuramına Göre ; kişilik treytleri 5 kategoride toplanmaktadır: 1.))deneyime açık olma 2.))özdenetim / sorumluluk 3.))dışa dönüklük 4.))yumuşak başlılık / uzlaşabilirlik 5.)) duygusal tutarlılık

Örn; Ben yeni ve yabancı yemekleri sık sık denerim demek, deneyime açık olmak demektir. Örn; Karşılaştığım insanların çoğundan hoşlanırım demek, dışa dönüklük demektir.

KİŞİLİK DEĞERLENDİRMESİ ( KİŞİLİK ÖLÇÜLEBİLİR ) Kişilik bir ara değişken ve davranışlardan dolaylı olarak anlaşılıyor.Bu tür davranışların ölçülmesinde test ve ölçekler kullanılıyor.

Kişiliğin Değerlendirilmesinde Kullanılan Araçlar Envanterler : Bu ölçme araçlarını geliştiren bilim insanlarının, kişiliğin hangi treytlerden oluştuğu konusunda bir ön hazırlığı veya bir kuramı vardır. Envanterin maddelerinde bu treytlerle ilgili olaylar veya konular yer alır.

Maddeler cümle veya soru halinde olabilir Maddeler cümle veya soru halinde olabilir.Birey cümlelerde yazılanlar açısından kendini değerlendirir veya oradaki soruları cevaplar. Verdiği yanıtlardan bireyin kişilik özellikleri belirlenir. Minnesota Çok Yönlü Kişilik Envanteri ( MMPI ) Ülkemizde standardizasyonu yapılmıştır. MMPI’nın amacı; kişide psikiyatrik bozukluğun olup olmadığını ve hastalığın şiddetini belirlemektir.

2. Projektif Testler :Bu kişilik testlerinde, belirli bir nesne resmi oluşturmayan mürekkep lekeleri ( Rorschach Mürekkep Lekesi Testi ) veya yoruma açık resimler ( tematik algı testi ) vardır. Kişiden mürekkep lekelerinin neye benzediğini söylemesi veya resimler hakkında öykü anlatması istenir.

Bu testlerin standardizasyonu yoktur Bu testlerin standardizasyonu yoktur. Onların uygulanması ve özellikle değerlendirilmesi, bu konuda uzun bir eğitim almış uzmanlar tarafından yapılmaktadır. Bu kişilerin tercihen psikoanalitik eğitimden geçmiş olması beklenmektedir.

HAZIRLAYAN HARİKA ATA