TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ AİLE HEKİMLİĞİNİ NE KADAR TANIYOR? Beyza Boğa*, Merve Ayşe Atmaca*, Uğur Can İzlimek*, Kadir Özmen**, Nagihan Külahlıoğlu**,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Makale Değerlendirme Çalışması
Advertisements

Nefize Gökmen, Ömer Deniz, Ayşe Yıldız
ZABİT ADAYLARININ GEMİ İŞLETMESİ VE GEMİ TİPİ TERCİHLERİ
DÜŞÜK PREVALANS HEKİMLİĞİ
Etkili PowerPoint Sunusu Nasıl Hazırlanır?
SAĞLIK PERSONELİ KORUYUCU HEKİMLİĞİ NE KADAR TANIYOR. Ömer Seylan
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Tıp Fakültesi Birinci ve İkinci Sınıf Öğrencilerinin Tamamlayıcı ve Alternatif Tıp Yöntemleri Hakkında Bilgi, Tutum ve Davranış Farklılıkları  Hazırlayanlar:
GEÇMİŞTE VE GÜNÜMÜZDE PAYLAŞTIĞIMIZ AVRUPA TOPLU ANKET SONUÇLARI DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ, KÜTAHYA GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ, GAZİANTEP HARRAN ÜNİVERSİTESİ,
Kareköklü Sayılar TAM KARE OLMAYAN SAYILARIN KAREKÖKLERİNİ STRATEJİ KULLANARAK TAHMİN ETME.
TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.
Semptom Alt Boyutu Puanı Yaşam Kalitesi Puan Ortalaması
17. DÖNEM AKUPUNKTUR EĞİTİM PROGRAMINDA TEDAVİYE ALINAN 130 HASTANIN DEMOGRAFİK, KLİNİK ÖZELLİKLERİ VE TEDAVİ SONUÇLARI Dr. Derya Özmen ALPTEKİN Fiziksel.
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
NEDEN TIP FAKÜLTESİ. Derya SEZEN. , Aysun KELEŞOĞLU. , Emine KARAHAN
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
TEMEL TIP BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ İLE KLİNİK BİLİMLER ÖĞRENCİLERİ ARASINDA MESLEĞE BAKIŞ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? SUNANLAR: Batuhan TAVEL, Recep KAPLAN,
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
Tıp Fakültesi 1 ve 4. Sınıflar Arasında Gözlük/Lens Kullanımı ve Öğrencilerin Lazer Göz Ameliyatına Bakış Açısı Hazırlayanlar*; Hatice Hancı, İsmail Tarduş,
İşletme & Tarım Bankacılığı Gökhan ERTÜRK İşletme ve Tarım Bankacılığı Grubu - Genel Müdür Yardımcısı 4 Mayıs İstanbul.
SPORUN OKUL BAŞARISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
SEVK BİLGİ DÖNÜŞ FORMU VE
1 BİRİNCİ BASAMAKTA SPOR YAPACAK ÇOCUĞA YAKLAŞIM Dr. Ömer EŞKİ Toros Sağlık Ocağı ADANA-2007 Mevcut Durumun Saptanması.
Güzel DİŞCİGİL, Ayfer GEMALMAZ, Serpil DEMİRAĞ, Okay BAŞAK
Mustafa S Ö ZBİLİR Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi En iyi görünüm için PowerPoint 2001 veya sonrası tercih edilmeli Devam etmek.
/ 181 BolognaSürecinde 20 Nisan Dr. Zekeriya Aktürk Ders Bilgi Paketi Hazırlama - Amaç - Öğrenim.
Amaç: Organ yetmezliği insidansı (toplumdaki hastalık sayısı oranı) tüm dünyada artmakta olup, organ nakli olmayı bekleyen hastalar da uygun organ beklerken.
Açık Toplum Vakfı-Boğaziçi Üniversitesi Ön Sonuçların Sunumu 11 Mayıs 2010.
Amaç: Bu çalışmada çevresel ve genetik faktörlerin menstruasyon başlama yaşına etkisini araştırmayı amaçladık. GİRİŞ: Menstruasyon döngüsü bayanlarda 28.
Kaynaklar 1- Aile Hekimliğinin Kilometre Taşları, Millis Ve Willard Raporları, Aktürk Z., Dağdeviren N. (Çeviri Editörleri). Türkiye Aile Hekimliği Uzmanlık.
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ KADIN SORUNLARI UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Pratisyen Hekimlerin Hukuksal Sorunları  Her ne kadar sağlık hizmeti denildiğinde ilk aklımıza gelen hasta ve hekim ilişkisi olsa da bu ilişkide;  Devlet.
KİŞİSEL BİLGİLERİN GİZLİLİĞİ VE BİRİMLER/İŞYERLERİ ARASI SAĞLIK BİLGİLERİNİN İLETİMİ YÖNTEM ÖNERİSİ Dr. Suat Sarp.
Asistan ve Öğretim Üyesi İhtiyacı Açısından Gelecekte Aile Hekimliği
YENİ DOĞAN BEBEKLERİN YOĞUN BAKIMA ALINMASINDA ETKİLİ OLAN FAKTÖRLER
LADİK İLÇESİ İLK VE ORTA ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KİTAP OKUMA ALIŞKANLIK DÜZEYLERİ VE OKUMA GÜDÜLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ ÖĞR. GÖR. KADİR YALINKILIÇ ONDOKUZ.
Etkili İletişim Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN
REHBER ÖĞRENCİ PROJESİ
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE DEPRESYON BELİRTİLERİ TAŞIMA DURUMU
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Türkiye Yetişkin Öğrenme Projesi Türkiye Yetişkin Öğrenme Profili Araştırması Sonuçları-2013 Yrd. Doç. Dr. Mustafa AKSOY.
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ ARASINDA BESLENME BİLGİ DÜZEYLERİ VE VÜCUT KİTLE İNDEKSİ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? İbrahim N. I. Abuawad1, Muhammed Abdullayev1,
BODRUM YAT İMALATI İŞ KÜMESİ ROTASINI ÇİZİYOR PROJE AÇILIŞ TOPLANTISI Bodrum, 30 Nisan 2012.
Okulda Yönetime Ve Karara Katılım
GİRİŞ BULGULAR YÖNTEM SONUÇ
KÜRESELEŞME, EKONOMİK KRİZLER VE VERGİ POLİTİKALARI
TIP ÖĞRENCİLERİNDE DERSLERE KATILIMI ETKİLEYEN FAKTÖRLER İnsan hayatının yegâne bekçisi olan doktorların şüphesiz ki nitelikli bir eğitim almaları hem.
/ 51 Zekeriya Aktürk, Nezih Dağdeviren EQuiP Türkiye Delegeleri Aile Hekimliğinde Kalite Kursu Hasta ve Çalışan MemnuniyetininDeğerlendirilmesi Prof. Dr.
/ 31 Doç. Dr. Zekeriya Aktürk Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi, Dönem , Erzurum Hipotez Testleri ve Kullanım Yerleri
TRİATLON SPORCULARININ DOPİNGİN KULLANIM NEDENLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER IŞIĞINDA DEĞERLENDİRİLMESİ Cemal GÜNDOĞDU* Evrim ÇELEBİ**
Etkili İletişim Beden Dili Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN
Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
Biz, Sosyal Bilimler Öğrencisiyiz.
ELEKRİK SEKTÖRÜNDE EĞİTİM DÜZEYİ İLE İŞ KAZALARININ İLİŞKİSİ GÜTF HALK SAĞLIĞI ABD EPİDEMİYOLOJİ PROJE ÖDEVİ.
Bozok Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Güz Yarıyılı Onur ve Üstün Onur Öğrenci Listesi.
ERZURUM TEKNİK ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ GÜZ DÖNEMİ MMF 202 SAYISAL YÖNTEMLER DERSİ DERS BİLGİLENDİRMESİ.
Sosyal medya aracılığı ile toplumda bazı hastalıklar hakkındaki farkındalığı arttırma BİR DE HEKİME SOR.
ÖZÜRLÜLERİN SOSYO-EKONOMİK DURUMLARI (Ankara, 2004)
Hatice Şimşek Keskin***
Figüre 1. Anket ve sonuçları
KORELASYON KATSAYISI B. Ü. Tıp Fakültesi Biyoistatistik Anabilim Dalı Dr. Ayşe Canan Yazıcı.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Abdullah Alper ERTEM Enver AYDOĞAN
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ YAPI İŞLERİ VE TEKNİK DAİRE BAŞKANLIĞI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ AİLE HEKİMLİĞİNİ NE KADAR TANIYOR? Beyza Boğa*, Merve Ayşe Atmaca*, Uğur Can İzlimek*, Kadir Özmen**, Nagihan Külahlıoğlu**, Ahmet Taş**, Arzum Şahin**, İbrahim Doyuran**, *Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi 1. Sınıf Erzurum/ TÜRKİYE **Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi 2. Sınıf Erzurum/ TÜRKİYE Amaç: Birinci ve 3. sınıf tıp öğrencilerinin aile hekimliği hakkındaki bilgi düzeylerini karşılaştırmaktır. Yöntem: Araştırmamız Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi 1. (n=25) ve 3.sınıf (n=25) öğrencilerinin aile hekimliğini tanıma açısından farkını saptamak amacıyla yapılmıştır. Türkiye’deki aile hekimliği sistemi hakkındaki anket formu yüz yüze görüşme yöntemiyle doldurulmuştur. Bulgular SPSS programına girilip ki-kare testi uygulanmıştır. P<0,05 olanlar anlamlı kabul edilmiştir. Bulgular: Anketimize katılanların 28’i erkek, 22’si ise bayandır. Anketteki toplam 18 sorunun 7’sinde anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır. Aile hekimliğinin sadece koruyucu sağlık hizmeti sunan bir uzmanlık dalı olmadığını 3. sınıf öğrencileri (%100, n=25), 1. sınıf öğrencilerine (%72, n=18) göre daha yüksek oranda doğru cevaplamışlardır (p=0,01). Yine 1. sınıflarda (%56, n=14) aile hekimliğinde misafir hasta uygulamasının ücretli olduğuna dair yanlış bilgi 3. sınıflara (%88, n=22) göre daha fazladır (p=0,025). Aile hekimliğinde tanı koyma şansının yüksek olduğunu düşünenlerin sayısı 1. sınıflarda (%88, n=22) 3. sınıflara (%80, n=20) göre daha yüksektir (p<0,0001). Aile hekimliğinin dahili tıp bilimleri içinde olduğunu 1. sınıfların (%4, n=1) çoğu doğru cevaplayamamışken, 3. sınıflarda (%68, n=17) bu soruyu doğru cevaplama oranı yüksektir (p<0,0001). Kişinin aile hekimini tekrar değiştirmek için üç ay geçmesi gerektiğini 1. sınıf öğrencilerinin (%4, n=1) neredeyse hiçbiri bilememişken 3. sınıflarda (%68, n=17) bilenlerin oranı %50’nin üzerindedir (p<0,0001). Ülkemizde her bir aile hekimi için kayıtlı kişi sayısının 1000-4000 arasında olduğunu 3. sınıflarda (%88, n=22), 1. sınıflara (%88 n=22) göre daha çok bilen kişi vardır (p<0,0001). Aile hekimliğinin yıllık ortalama vizite sayısını 1. sınıflar (%12, n=3), 3. sınıflara (%80, n=20) göre daha düşük oranda bilmiştir (p<0,0001). Tartışma: Sağlık sektörünü bir orkestra olarak düşünürsek, birinci basamak hekimliği bu orkestranın şefi konumundadır ve diğer anabilim dallarına temel oluşturmaktadır. Toplumla en sık iletişim kuran tıbbi anabilim dallarından biridir. Biz bu çalışma ile tıp fakültesi öğrencilerinin aile hekimliğini ne kadar tanıdığını incelemeyi amaçladık. Anlamlı çıkan 7 sorunun 7’sinde de 3. sınıfların sorulara/önermelere doğru cevap verme oranlarının 1. sınıflara göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Buradan birinci sınıfların koruyucu ve tedavi edici sağlık hizmetleri hakkında fazla bilgi sahibi olmadıkları yorumunu yapabiliriz. Aslında sadece anlamlı fark çıkan sorular/önermeler olarak olaya bakmayıp bakış açımızı daha da genişletirsek tablonun genelinde 3. sınıfların doğru cevaplara daha hakim oldukları görülmektedir. Bunun sebebi aile hekimliği yönetmeliğini daha iyi bilmeleri olabilir. Birinci ve üçüncü sınıfta aile hekimliği dersini aldıklarından yani 1. sınıflara göre toplamda gördükleri ders saati daha fazla olduğundan bu konuda daha bilgili olabilirler. Sonuç: Anketimize göre 3. sınıf öğrencileri, 1. sınıf öğrencilerine göre aile hekimliği hakkında daha fazla bilgi sahibi gibi görünmektedir.   Anket Sorusu Doğru Cevaplar 1.Sınıf Doğru Cevaplama (%) n 3.Sınıf Doğru P  1. Aile hekimliği hastaların başvuracağı ilk hekimdir. Doğru 96 (24) 1 2. Sosyal güvencesi olmayanlar aile hekimliği hizmetinden yararlanamaz. Yanlış 52 (13) 68 (17) 0,387 3. Aile hekimliği sadece koruyucu sağlık hizmeti sunan bir uzmanlık dalıdır. 72 (18) 100 (25) 0,01 4. Aile hekimi kendisine kayıtlı kişilerin ilk değerlendirmesini yapmak için 6 ay içinde ev ziyaretinde bulunur veya kişiler ile iletişime geçer. 88 (24) 96 (22) 0,609 5. Aile hekimliğinde misafir hasta uygulaması ücretlidir. 56 (14) 88 (22) 0,025 6. Kişi aile hekimliği uygulamasına geçtiği ilk 6 ayda kendi tercih ettiği aile hekiminden hizmet alır. 32 (8) 0,154 7. Aile hekimi hastalıklara karşı alınabilecek önlemleri uygular. 92 (23) 8. Aile hekimliğinde tanı koyma şansı yüksektir. 20 (5) 80 (20) <0,0001 9. Aile hekimi, aile sağlığı merkezini yönetmek, birlikte çalıştığı ekibi denetlemek, hizmet içi eğitimleri sağlamak ve bakanlıkça yürütülen özel sağlık programlarının gerektirdiği kişiye yönelik sağlık hizmetlerini yürütmekle yükümlüdür. 0,552 10. Aile hekimliği hangi tıp bilimi içindedir? Dahili Tıp 4 (1) < 0,0001 11. Aile hekimliği için hangisi söylenemez? Yüksek prevalans hekimliğidir 0,164 12. Kendi talebimizle seçtiğimiz aile hekimimizi tekrar değiştirmek için en az kaç ay geçmelidir? 3 ay geçmelidir 13. Aile hekimlerinin haftalık çalışma süresi en az kaç saattir? 40 saat 40 (10) 0,142 14. Türkiye'de aile hekimi uzmanlığı kaç yıldır? 3 yıl 84 (21) 0,083 15. Türkiye’de yaklaşık kaç aile hekimi uzmanı vardır? 2500 60 (15) 0,150 16. Türkiye ne zaman tamamen aile hekimliği uygulamasına geçmiştir? 2010 0,232 17. Türkiye'deki her bir aile hekimi için kayıtlı kişi sayısı kaçtır? En az 1000 En fazla 4000 18. Günümüzde Türkiye'de aile hekimliğine yıllık vizite sayısı birey başına ortalama kaçtır? 7 kere 12 (3)