ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR ( OKUDUKLARIM, GÖZLEM VE TECRUBELERİM)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğrenciler Neden Başarısız Olur?
Advertisements

ÖĞRENMEGÜÇLÜĞÜ © Sibel EMNİYET-Psikolojik Danışman.
İLKÖĞRETİME BAŞLARKEN ÇOCUĞUMUZA NASIL YARDIM EDEBİLİRİZ?
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
OTİZM (AUTISM).
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ VE EĞİTİM
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
MESLEK TANITIMLARI.
Eğitim Öğretimde Planlama
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR
Hazırlayan: Çağlar KÜPELİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ.
Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
DİSLEKSİ Hakkı CAN Uzm. Psikolojik Danışman
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
‘’ETKİLİ SINIF YÖNETİMİ’’
Sınav Kaygısı ve Önleme Yolları.
ÖĞRENME STİLLERİ.
ÖĞRENME BOZUKLUĞU.
Hazırlayanlar Psk.Dan Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan Sinem TARHAN
ÖZEL EĞİTİME İHTİYACI OLAN BİREYLER VE ÖZELLİKLERİ
DİSLEKSİ(ÖZEL ÖĞRENME VE ALGILAMA BOZUKLUĞU)
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR (ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUKLARI) kaynak:Prof
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
ÇOCUKLARDA TİKLER İLKNUR NURKAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRETMEN
MUSTAFA ABAK KASTAMONU R.A.M
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR
Selda KUTLU Ümraniye RAM Müdürü
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Matematikten Neden Korkarız?
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
ÖZEL ÖĞRENME BOZUKLUĞU
Yazdırma: Yazıcınız bizim yazıcılarımız gibi yazdırmayabilir; bu nedenle birkaç deneme baskısı yaptığınızdan emin olun. Hizalama yeterince doğru olmuyorsa,
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BURHAN ŞENOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN. Okul öncesi dönem Çocukların çoğuna kıyasla daha geç konuşmaya başlaması Telaffuzla ilgili sorunlar yaşaması Sözcük.
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
Öğrenme Güçlüğü (Özgül Öğrenme Güçlüğü)
Dikkat Eksikliği HiperAktivite Bozukluğu (DEHB)
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ DİSKALKULİ.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISININ ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM?
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
RAKAM NEDİR? Rakamlar sayı sembolleridir. Her rakam bir miktarı, yani verilmek istenilen nesnenin ne kadar olduğunu belirtir.
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLANÇOCUKLAR
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ Uzm. Psk. Aylin İlden Koçkar
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER

ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ.
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
1 /A Sınıfı Veli Toplantısına HOŞGELDİNİZ Ramazan SERİNOĞLU
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR ( OKUDUKLARIM, GÖZLEM VE TECRUBELERİM) HAZIRLAYAN: Şahimerdan DURMUŞ Ulugazi İlköğretim Okulu Öğretmeni İZMİT

ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR Tanım: Zihinsel yetenekleri normal sınırlar içinde olan, ancak öğrenme güçlüğü olan çocuklardır. NEDENLER: Beynin hatalı işleyişi… Biyo-kimyasal bozukluklar. Ayrıca vitamin eksikliği, alerjiler, genetik eğilimler, kan uyuşmazlı ğı, oksijen eksikliği, doğum aletlerinin yol açtığı yaralanmalar, beyin hasarı, çarpma ve tümörler gibi doğum sonrası etkenlerin öğrenme güçlüğüne neden olabileceği düşünülmektedir…

ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ GÖSTEREN ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ 1.Çalışma becerilerini kullanmada yetersizdirler… 2.Görsel algılama güçlüğü çekerler.Harfleri ve geometrik şekilleri kopya etmede zorlanırlar. 3.Dikkat bozukluğu vardır, aşırı hareketlidirler… 4.Düşünme ve bir şeyleri belleğinde tutmada zorlanırlar. 5.Çevresiyle uyumsuzluk gösterirler.Çoğu zaman mutsuz- durlar.Başaramadıkları şeylerin sebebini diğer kişi ve olaylardan kaynaklandığını düşünürler… 6.Konuşma, okuma bozuklukları vardır.Kelimeleri kısaltarak tahmin ederek okurlar, anlama ve anlatmakta zorlanırlar. 7.Bazı harfleri karıştırır ve ters yazarlar. 8.Problem çözme ve akıl yürütmede yetersizdirler.

1,2 VE 3.SINIFLARDA GÖRÜLEN ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ BELİRTİLERİ ŞUNLARDIR: 1.Ana okulunu bitirdiği halde ev tlf veya ninnileri ezberleyememiştir… 2.Öyküleri dinlemekte, ayrıntıları hatırlamakta zorlanır… 3.Harflerin seslerini algılayamaz, yazamaz, duygusaldır, çabuk kırılır, çok çabuk sinirlenir, kağıtları yırtar, okula gitmek istemez, aptal ya da akılsız olduğunu söyler…. 4.Sınıfta davranış problemleri vardır..Ödevlerini bitirmez… 5.Öğrendiklerini çabuk unutur. 6. 2., 3. sınıfta basit toplamaları yapmakta zorlanır.4. ve 5. sınıfa geldiği halde çarpım tablosunu ezberleyemez. 7.Konuşarak anlattığını yazarak anlatamaz.. 8.Okul ödevlerinin çok zor olduğunu söyler…

ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ ÇEKEN ÇOCUKLARIN AİLELERİNE ÖNERİLER 1.Eğer öğretmen çocuğunuza öğrenme güçlüğü var diyorsa, gerekli tıbbi ve psikolojik ölçümleri yaptırın.Nedenlerini araştırın… 2.Öğretmenden bilgi alın, ortak bir çalışma planı geliştirin. 3.Çocuğunuzun tüm özelliklerini ve kapasitelerini tanıyın, abartmayın… 4.Harfleri ters yazıyorsa, harflerin yazılı olduğu büyük kartlar hazırlayın. Kartlara bakarak doğru yazmasını sağlayın.Alıştırmalar yaptırın… 5.Kelimeleri doğru yazamıyorsa hecelerine bölerek yazdırın.Bakmadan yazdırın, hatalarını düzeltip tekrar yazdırın… 6.Sayıları eşya veya resimleri göstererek, dokunarak öğretin… 7.Çok sabırlı olun.Güdüleyici, teşvik edici olun.Sevgi en büyük ilaçtır… 8.Dikkati çabuk dağıldığından çalışmaları kısa tutun… 9.Bir sayıyı veya harfi iyi öğrenmeden diğerine geçmeyin… 10.Ev çalışmaları, sorumluluklar verin.Günlük işlere katılmasını sağlayın. 11.Başardıkça takdir edin.Başaramayacağı ödevler vermeyin… 12.Hafıza geliştirici oyunlar oynatın…

ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ ÇEKEN ÇOCUKLARIN ÖĞRETMENLERİNE ÖNERİLER 1.Çocuğun bireysel özelliklerini, kapasitelerini, sınırlılıklarını iyi bilin… 2.Aileyle diyalog halinde olun. 3.Sınıfta sorumluluklar verin, etkinliklere katılmasını sağlayın. 4.Konuşmalarınızda kısa, basit ve net cümleler kurun… 5.Anlatımlarınızda görsel, işitsel, drama yötemlerini kullanın… 6.Güven verici ve teşvik edici olun. 7.Ön sıralarda oturtun, sık sık jest ve mimiklerle katılımını sağlayın. 8.Farklı oturma düzenleri yapın… 9.Başaramayacağı ödevler ve sorumluluklar vermeyin. 10.Kendisinin başarabileceğine inandırın. 11.Kendisine güvenmesini sağlayın. 12.Olumsuz etiketleme yapmayın.( yaramaz, tembel, aptal…gibi sözler söylemeyin…) 13.Diğer öğrencilerle kıyaslamayın, olduğu gibi kabul edin…