SAĞLIK BAKANLIĞI T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
Advertisements

? ? ? Bugünlerde şu soruları kendinize soruyor musunuz?
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
SINIFTA KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİM Eğitimdir ki, bir milleti ya özgür, bağımsız, şanlı, yüksek bir topluluk halinde yaşatır; ya da esaret ve sefalete terk eder.
İLKÖĞRETİM DÖNEMİ ÇOCUKLARININ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Maria Montessori.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
DİL VE KONUŞMA ENGELLİLER
ENGELLİ BİREYLERİN BAKIMI
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
ÖZEL EĞİTİME MUHTAÇ ÇOCUKLARIN AİLELERİNE ÖNERİLER
DİSLEKSİ(ÖZEL ÖĞRENME VE ALGILAMA BOZUKLUĞU)
İŞİTME ENGELLİ KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİ
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR (ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUKLARI) kaynak:Prof
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
Zihin Engellilerin Eğitimi-2
ZİHİNSEL YETERSİZLİK Zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerinde anlamlı sınırlılıklar görülen yetersizlik durumudur
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
Matematikten Neden Korkarız?
REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ SEYDİŞEHİR. SAĞLIK RAPORU ALMA Anne-babalar sağlık raporu almaya çocuklarıyla birlikte gitmeliler. Anne-babalar sağlık raporu.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
Yazdırma: Yazıcınız bizim yazıcılarımız gibi yazdırmayabilir; bu nedenle birkaç deneme baskısı yaptığınızdan emin olun. Hizalama yeterince doğru olmuyorsa,
ANADOLU ÖZEL EĞİTİM MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ (OKULU )
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
BURHAN ŞENOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN. Okul öncesi dönem Çocukların çoğuna kıyasla daha geç konuşmaya başlaması Telaffuzla ilgili sorunlar yaşaması Sözcük.
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARIN MOTOR GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
KUMLUCA RAM’DA TANILANAN ENGEL TÜRLERİ VE YÖNLENDİRME
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
Zekâ zihinsel bir gücü, bir genel yeteneği ifade etmektedir.
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DİĞER TUTUMLAR.
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel.
GÖKKUŞAĞI ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİ (I. ve II. KADEME)
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA DİL GELİŞİMİ
İşitme engelliler.
DO Ğ UŞ ÖZEL E Ğİ T İ M VE REHAB İ L İ TASYON MERKEZ İ.
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
SUNUMUN AKIŞI Çocuk Nedir? Çocuk Hakları Neden Önemlidir?
İŞİTME ENGELLİLER.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Görme Engelliler.
RAKAM NEDİR? Rakamlar sayı sembolleridir. Her rakam bir miktarı, yani verilmek istenilen nesnenin ne kadar olduğunu belirtir.
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
GÖRME ENGELLİLER.
ORTOPEDİK ENGELLİ ÇOCUKLAR
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLANÇOCUKLAR
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR
Zeka Gerilikleri.
Özel Gereksinimli Çocuklar
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ANKARA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ.
BÖLÜM 1: KAYNAŞTIRMA: TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE ve İLKELER
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ENGELLİLER İÇİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
İşitme yetersizliği Doğuştan veya sonradan olan problemler nedeniyle işitme duyarlılığında meydana gelen azalmadır. İşitme engeli ise işitme duyarlılığındaki.
Sunum transkripti:

SAĞLIK BAKANLIĞI T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ

Esra, yedi yaşında ilkokul birinci sınıfa giden bir kız çocuğuydu. Esra'nın kendinden küçük bir erkek kardeşi vardı.

Esra'nın okuması çok yavaştı, okurken çoğu kelimeyi yanlış ve eksik okuyordu.

Matematikte çok zorlanıyordu. Toplama yapacağı zaman yanlışlıkla çıkarma yapıyordu. Ödevlerini tek başına yapamıyordu.

Esra, kendini arkadaşlarına göre geride hissettiği için, arkadaş edinemiyordu. Arkadaşlarının, onu dışladığını düşünüyordu.

Esra’nın nesi var?

Dikkat Eksikliği ve Hafif Düzeyde Zihinsel Engel Dikkat Eksikliği ve Hafif Düzeyde Zihinsel Engel

E ngelli çocukların eğitimleri çocukların eğitimlerinden farklı değildir.

Zihinsel engelli çocukların okullardaki eğitimi, çocuğun gelişimine ve gereksinimlerine bağlı olarak değişir.

Peki Esra Ne Yaptı?

Esra ilk önce kendi okulunda bulunan “Özel Eğitim Sınıfı” diye adlandırılan bir sınıfa gitti.

Özel Sınıf: O kullarda engelli çocukların gereksinimlerine uygun olarak hazırlanan her türlü eğitim araç ve gerecin bulunduğu sınıftır.

Özel Eğitim Sınıfındaki çocuklar da Esra gibi, bazı derslerde zorlanıyor, okuma ve yazmada güçlük çekiyorlardı.

Esra okula gitmeden önce bir de “Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi” diye bir yere gitmeye başlamıştı.

Özel Eğitim Merkezi:Engelli bireylerin; özel eğitim öğretmeni, psikolog ve çocuk gelişim uzmanı ile birlikte eğitim gördüğü yerdir.

Esra özel eğitim sınıfına gittikten sonra kaynaştırma sınıfına gitmeye başladı.

Kaynaştırma Sınıfları: Zihinsel engelli çocukların, yaşıtlarının devam ettiği sınıflara yerleştirildiği uygulamadır.

DİĞER ENGEL GRUPLARINI BİLİYOR MUYUZ?

FİZİKSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR VE ÖZELLİKLERİ

FİZİKSEL ENGEL NEDİR? Doğum öncesi, sırası ve sonrası Herhangi bir neden Bedensel yeteneklerin yapılamaması

Fiziksel engelli çocukların zihinsel gelişimleri normal çocukların gelişimleri ile aynıdır. Ancak bedensel engellerinden dolayı yapabilecekleri kısıtlıdır.

Örneğin tekerlekli sandalye kullanan bir çocuk normal çocuk gibi koşamaz ya da merdiven inip çıkamaz. Bunun yanı sıra tekerlekli sandalyesi ile birlikte top oynayabilir, sinemaya gidebilir.

UYGULAMA ZAMANI

GÖRME ENGELLİ ÇOCUKLAR VE ÖZELLİKLERİ

GÖRME ENGELİ NEDİR? Görme engelliler, hiç göremeyenler (körler) ve az görenler olarak iki kategoriye ayrılır.

Ağır derecede görme kaybı olan bireylere kör;

İri yazıları görebilen, şekilleri ve renkleri ayırt edebilen bireylere az görenler denir.

Sosyal faaliyetlere ilgilidirler. Aynı noktaya uzun süre bakma, Bağımsız hareket edebilme becerileri sınırlıdır.

UYGULAMA ZAMANI

İŞİTME ENGELLİ ÇOCUKLAR VE ÖZELLİKLERİ

İŞİTME ENGELİ NEDİR? İşitme Engeli: şiddeti Hz. Arasında olan sesleri duyamayan bireylere “işitme engelli birey” denir.

İşitme engelli çocukların genel vücut koordinasyonunun sağlanması ve denge alanlarında problemleri vardır.

Örneğin; geri geri yürüme, ip üstünden atlama, denge tahtasında ileri geri yürüme gibi becerilerde zorlanırlar.

UYGULAMA ZAMANI

DOWN SENDROMU

ÖZELLİKLERİ Başları ufak, ense kısa ve geniştir. Burun kökü yassı, kulaklar kafada normalden düşük bir seviyededir. Gözler birbirinden ayrık ve çekiktir.

Down Sendromlu çocuklar iletişim kurmayı çok severler. Duygusaldırlar, sosyaldirler, Sempatiktirler. Onlara karşı samimi ve içten davranırsak sevgilerini kazanırız.

Down Sendromlu çocuklar iyi bir eğitimle normal birey olarak hayatlarını sürdürebilirler.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER