AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim Araç-Gereçlerinin Seçimi
Advertisements

ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Duran Uygur
Öğretim Etkinlikleri Modeli
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
Öğretim Analizi.
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Başlıca Öğrenme Stratejileri
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ASSURE Modeli Hayrettin Binzet.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRETİM SÜRECİ.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Öğretim Tasarımı
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğretim Durumlarını Planlama
BTO 206 Öğretim Tasarımı İş/Görev Analizi.
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
Öğretmen Yeterlikleri
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
Etkili Öğretim Modeli.
HEDEF TAKSONOMİLERİ AHMET TEVFİK KARAASLAN. İnsan Eğitim TOPLUM İstendik özellikli İstendik Toplum insanlar.
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE ÖĞRETİM TASARIMI
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
BÖLÜM 3 ÖĞRETİM ANALİZİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETİM ANALİZİ.
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Ölçme-Değerlendirme Modul 1.
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
GÖREV ANALİZİ.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Öğretimin Planlanması
Duyuşsal Alan.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bloom ve Bilişsel Taksonomi
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ Teknik Eğitim Fakültesi Metal Öğretmenliği Ders: Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Konu: Öğretim Analizi

Eğitim İhtiyaçlarının Belirtilmesi Analiz Tasarım ve Geliştirme Uygulama ve Değerlendirme Eğitim İhtiyaçlarının Belirtilmesi Öğretim Analizi Öğretim Amaçlarını Analizi Öğrencilerin Analizi Öğretim Ortamının Analizi

Öğrenme Alanları 1. Benjamin S. Bloom’ un Öğrenme Ürünleri Taksonomisi 2. Gagnè’ nin Öğrenme Ürünleri Taksonomi

Benjamin S. Bloom’ un Öğrenme Ürünleri Taksonomisi a) Bilişsel öğrenme (örn. Basit toplama işlemi yapabilme, okuduğunu anlayabilme…vs.) b) Duyuşsal öğrenme (örn. Otomobil sürebilme, öğrenmeyi çok istediği bir müzik parçasını çalma…vs.) c) Psikomotor öğrenme (örn. bisiklet sürme,bisikletin lastiğini değiştirebilme…vs.)

Gagnè’ nin Öğrenme Ürünleri a) Sözel Bilgiler (örn. Türkiye’nin başkenti Ankara’dır vs..gibi) b) Zihinsel Beceriler (örn. Toplama, çıkarma, 5 er 5 er sayma vs...) b1. Ayırt Etme b3. Somut Kavramlar b2. Tanımlanmış Kavramlar b4. Kurallar ve Problem Çözme c) Bilişsel Strateji c1.Tekrar Stratejisi c2. Anlamlandırma Stratejisi c3.Örgütleme Stratejisi c4.Bilişi Yönetme Stratejisi c5.Duyuşsal Stratejisi d) Motor Becerileri ve(örn. Torna makinesini çalıştırmak, müzik aleti çalmak vs.. ) e) Tutumlar ( çevreyi koruma, iyi ders çalışma, kurallara uyma vs..)

Öğretim Amaçlarının Saptanması Eğitim Programı Ders Kitapları İhtiyaç Analizler

Öğretim Amaçlarının Analizi Örnek Amaçlar Öğrenme Alanı Bir otomobil tekerleğini değiştirme Psikomotor beceri (psikomotor) Eğeyi tanımlama ve çeşitlerini isimlendirme Sözel bilgi (bilişsel) Dört işlem yapabilme Zihinsel Beceri(bilişsel) Kaynak yaparken kurallara uyma Tutum(duyuşsal)

Amaç Analiz Teknikleri Psikomotor Amaçların Analizi Bir otomobilin tekerlini değiştirmek Sağlam teker ve aletleri hazırlamak Arabayı kaldırmak Tekeri değiştirmek Tekeri çıkarmak Arabayı indirmek

Psikomotor Amaç Analiz Süreci Basamakların belirlenmesi ve sıraya konulması Alternatif yolların belirlenmesi Dallar ve karar aşamalarının belirlenmesi Basamakların kontrol edilmesi Yolların sıraya dizilmesi Standartların belirlenmesi Araç gereçlerin belirlenmesi Gerekli ilgilerin belirlenmesi Şartların belirlenmesi

Bilişsel(sözel bilgi) Amaçların Analizi Baş organlarını gösterme ve isimlendirme Bacak organlarını gösterme ve isimlendirme İnsan vücudundaki farklı organları göstererek isimlendirmek Gövde organlarını gösterme ve isimlendirme Kol organlarını gösterme ve isimlendirme

Bilişsel(zihinsel beceri) Amaçların Analizi Ardışık basamaklarda ödünç almadan çıkarma yapmak Bir birine yakın olmayan sayılarda ödünç alarak çıkarma yapmak Yan basamaklarda ardışık sayılarda ödünç alarak çıkarma yapmak İki yan basamaktan ödünç alarak çıkarma yapmak Herhangi bir büyüklükteki doğal sayıların çıkarılması

Bilişsel Amaç Analizi Süreci( Hiyerarşik Öğrenme Analizi)

Basit Çıkarma İşlemi Her birinde basit çıkarma gereken ardışık basamaklardan çıkarma işlemi Çıkarma işleminde sıfır rakamının anlayışı Tek basamaklı bir sayıyı ödünç alarak çıkarmak Ödünç sayının nereden alınacağını tanımak Ardışık basamaklarda ödünç alarak çıkarma yapmak Basamakların herhangi birinde ödünç alarak çıkarma yapma Farklı basamaklarda ödünç alarak çıkarma yapmak Yan basamaklarda ardışık ödünç alarak çıkarma yapmak Çift ödünç alarak çıkarma yapmak (0 ‘ dan dolayı) Herhangi bir büyüklükteki doğal sayıların çıkarılması

Duyuşsal Amaçların Analizi Araba kullanırken trafik kurallarına uyma Yolculuk öncesi arabanın bakımını yapma Uykusuz ve alkollü araba kullanmaktan kaçınma Emniyet kemerini takma Yol işaretlerine uyma Hız kurallarına uyma

Öğrencilerin Analiz Bir öğretimin başarısı, diğer faktörler yanında öğrencilerin bilgi ve beceri düzeyine uygun planlanması ve uygulanmasına bağlıdır. Öğretilecek konularla ilgili olarak öğrenciler önceden sahip oldukları bilgi ve becerileri hakkında bilgi toplanır. Hedef grubun ihtiyaçlarına uygun planlama ve öğretim yapabilmek için, grubun giriş davranışları yanında genel özellikleri hakkında bilgi toplamak ok yararlı olacaktır.(yaş, statü deneyim…vs) Hedef grubun nitelikleri şu yollarla bulunur: Rasgele seçilmiş hedef öğrencileri gözlemek, Rasgele seçilmiş hedef öğrencilerle görüşmek, Rasgele seçilmiş hedef öğrencilere test uygulamak, Hedef grupla ilgili tecrübesi olan öğretmene danışmak, Kendi varsayım ve tahminlerimiz.

İçeriğin Sıralanması ve Modüllere Ayrılması İçerik öğrencilere hangi sırada sunulmalıdır? Öğrencilere hangi kavram, kural ve ilkeler öğretilmelidir? Eğer psikomotor beceri analizi yapılmışsa; Eğer bilişsel öğrenme analizi yapılmışsa;

Mevcut Materyal Analizi Mevcut kurs materyallerin ihtiyaca uygun hale getirilmeleri ile materyallerin yeni baştan geliştirilmeleri arasında maliyet ve öğretim etkililiği açısından bir farklılık var mıdır? Bu farklılık ne derece önemlidir.?

Öğretim Ortamını Tanımlama Öğrenme nerede gerçekleşecek?(sınıfta mı? Atölyede mi? Laboratuarda mı? Bir alan gezisiyle mi?) Ortamın özellikleri nelerdir? Öğrenci sayısı bakımından ortamın büyüklüğü ne kadar? Sıralar sandalyeler nasıl düzenlenmiş? Hangi araç gereçler temin edilir yada var? Işıklandırma, gürültü nasıl?... Vs.

A.1 A.2 B

öğretmen C.2 C.1

E D