TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İzmir Tapu ve Kadastro III.Bölge Müdürlüğü Sürekli Kurumsal Gelişim Projesi SMYRNA İYİLEŞTİRME TAKIMI Tapu ve Kadastro III.Bölge Müdürlüğü, SMYRNA İyileştirme Takımı - 2012
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Takım Bilgileri Takım Lideri Ömer İlker İMER Takım Raportörü Muzaffer GÖKDEMİR Sunum Yasemin KARAMAN Tapu ve Kadastro III.Bölge Müdürlüğü, SMYRNA İyileştirme Takımı - 2012
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ SMYRNA İyileştirme Takımı Ekrem KAN Şirin ÇAYIR Ali ÇETİN Emre YALÇIN İlknur KOÇAK Mahir TATLIBAK Merve ÖZEL Tarık ÖZCAN Yasemin KARAMAN Elmas AYÇA Muzaffer GÖKDEMİR Ömer İlker İMER Ebru AKEL Yahya ERGÜN Sabriye ERBAŞ İNCE Tapu ve Kadastro III.Bölge Müdürlüğü, SMYRNA İyileştirme Takımı - 2012
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ SMYRNA Tapu ve Kadastro III.Bölge Müdürlüğü, SMYRNA İyileştirme Takımı - 2012
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Çalışma Programı HAFTALAR Yapılan çalışmalar 1.Toplantı 31/01/2012 2.Toplantı 01/02/2012 3. Toplantı 02/02/2012 4.Toplantı 03/02/2012 Takım liderinin raportörün seçimi Problem havuzu Öncelikli problemin tespiti Problemin sonuçları Neden analizi Çözüm önerileri Raporlama Sunum Tapu ve Kadastro III.Bölge Müdürlüğü, SMYRNA İyileştirme Takımı - 2012
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Beyin Fırtınası Yöntemi İle Oluşturulan Problem Havuzu 1- Personel yetersizliği nedeniyle mevcut personele çok iş düşmesi 2- Danışma biriminin olmaması 3- Tapularda sorunların çözümü için hukuk birimi oluşturulması 4- Tapu müdürlüklerinde gereksiz zaman kaybının iç ve dış müşteride yarattığı memnuniyetsizlik 5- Ödüllendirme sisteminin yetersiz olması 6- Ofis ekipmanlarının kullanımında yaşanılan sıkıntılar 7- Arşiv dosyalarının bilgisayar ortamına aktarılmamış olması 8- Lisanslı yazılımların eksik olması 9- Yapılan işlerdeki hataların tazminin sigorta kapsamında olmaması 10- Mevzuat gereği iş ve işlemlerin yapılışında ihtisaslaşmama 11- Motivasyon etkinliklerinin yetersiz olması 12- Öneri sisteminin yürütülememesi 13- Takbis sisteminin bölgesel olması 14- Takbis sisteminin daha hızlı ve etkili çalışmaması 15- Personel arasında iş dağılımının adil olmaması Tapu ve Kadastro III.Bölge Müdürlüğü, SMYRNA İyileştirme Takımı - 2012
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Puanlama Tapu ve Kadastro III.Bölge Müdürlüğü, SMYRNA İyileştirme Takımı - 2012
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Beyin Fırtınası Yöntemi İle Oluşturulan Problem Havuzu 1- Personel yetersizliği nedeniyle mevcut personele çok iş düşmesi 2- Danışma biriminin olmaması 3- Tapularda sorunların çözümü için hukuk birimi oluşturulması 4- Tapu müdürlüklerinde gereksiz zaman kaybının iç ve dış müşteride yarattığı memnuniyetsizlik 5- Ödüllendirme sisteminin yetersiz olması 6- Ofis ekipmanlarının kullanımında yaşanılan sıkıntılar 7- Arşiv dosyalarının bilgisayar ortamına aktarılmamış olması 8- Lisanslı yazılımların eksik olması 9- Yapılan işlerdeki hataların tazminin sigorta kapsamında olmaması 10- Mevzuat gereği iş ve işlemlerin yapılışında ihtisaslaşmama 11- Motivasyon etkinliklerinin yetersiz olması 12- Öneri sisteminin yürütülememesi 13- Takbis sisteminin bölgesel olması 14- Takbis sisteminin daha hızlı ve etkili çalışmaması 15- Personel arasında iş dağılımının adil olmaması 4- Tapu müdürlüklerinde gereksiz zaman kaybının iç ve dış müşteride yarattığı memnuniyetsizlik Tapu ve Kadastro III.Bölge Müdürlüğü, SMYRNA İyileştirme Takımı - 2012
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ DONANIM VE TEKNOLOJİ TAKBİS Tapu Müdürlüklerinde gereksiz zaman kaybı BEŞERİ FAKTÖRLER ÇEVRE Tapu ve Kadastro III.Bölge Müdürlüğü, SMYRNA İyileştirme Takımı - 2012
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İyileştirme Takımının Konusu SWOT analizi ve sonrasında yapılan beyin fırtınası ile belirlenen problem havuzun üzerinde yapılan puanlama sonucu 4 nolu problem ; «Tapu müdürlüklerinde gereksiz zaman kaybının iç ve dış müşteride yarattığı memnuniyetsizlik» problemi 158 puanla en yüksek puanı aldı. Seçilen problem konusunda sorunlar ve çözümleri BALIK KILÇIĞI tekniği ile grubumuzca değerlendirildi; Tapu ve Kadastro III.Bölge Müdürlüğü, SMYRNA İyileştirme Takımı - 2012
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Problem analizi İç müşterilerin teknolojiyi kullanmadaki yetersizliği Eksik kullanışsız ve standartların altında donanım Mevcut ekipmanla güvenlik sorununun çözülememesi TAKBIS açısından; Sistem yavaşlığı Kullanılan ekipmanın ihtiyacı karşılamaması Sahteciliği önlemede yetersiz olması Güncellemeler sonucunda yaşanan aksaklıklar DONANIM VE TEKNOLOJİ İç müşterilerin iş yapma isteğinin azalması Bilgi edinme kanunu kapsamında müdürlüklere bizzat yapılan başvurularda yaşanan zaman kaybı İç müşterinin iş saatlerini verimli kullanamaması BEŞERİ Kullanılan ana işlem araçlarının (kütük, resmi senet, işlem dosyaları) daire içinde görüntü kirliliğine neden olması ve çalışma alanına kısıtlama getirmesi ÇEVRE Tapu ve Kadastro III.Bölge Müdürlüğü, SMYRNA İyileştirme Takımı - 2012
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ BEŞERİ İç müşterilerin iş yapma isteğinin azalması 4982 Sayılı Bilgi Edinme Kanunu kapsamında müdürlüklere bizzat yapılan başvurularda yaşanan zaman kaybı İç müşterinin iş saatlerini verimli kullanamaması Tapu ve Kadastro III.Bölge Müdürlüğü, SMYRNA İyileştirme Takımı - 2012 13
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE Kullanılan ana işlem araçlarının (kütük, resmi senet, işlem dosyaları) daire içinde görüntü kirliliğine neden olması ve çalışma alanına kısıtlama getirmesi Tapu ve Kadastro III.Bölge Müdürlüğü, SMYRNA İyileştirme Takımı - 2012 14
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ DONANIM VE TEKNOLOJİ İç müşterilerin teknolojiyi kullanmadaki yetersizliği Eksik, kullanışsız ve standartların altında donanım Mevcut ekipmanla güvenlik sorununun çözülememesi TAKBİS Açısından; Sistem yavaşlığı Kullanılan ekipmanın ihtiyacı karşılamaması Sahteciliği önlemede yetersiz olması Güncellemeler sonucunda yaşanan aksaklıklar Tapu ve Kadastro III.Bölge Müdürlüğü, SMYRNA İyileştirme Takımı - 2012 15
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ NEDENLER ÇÖZÜMLER BEŞERİ Teknolojik iyileştirme ve geliştirme Arşiv, asli ve yardımcı (kütük, resmi senet, vs) hizmet araçlarının dijital ortama aktarılması sonucunda mesai saatlerinin daha etkin kullanılması ÇEVRE Arşive asli ve yardımcı (kütük, resmi senet, vs) hizmet araçlarının dijital ortama aktarılması ve kablo karmaşasının sonlandırılması DONANIM ve TEKNOLOJİ Bilgi Teknolojileri ve Destek Hizmetleri Daire Başkanlıklarına rapor edilecek NEDEN VE ÇÖZÜM ANALİZİ Tapu ve Kadastro III.Bölge Müdürlüğü, SMYRNA İyileştirme Takımı - 2012
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Tapu ve Kadastro III.Bölge Müdürlüğü, SMYRNA İyileştirme Takımı - 2012 17
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Yeni bilgisayarlar ve donanımı KABLO KARMAŞASINA SON Tapu ve Kadastro III.Bölge Müdürlüğü, SMYRNA İyileştirme Takımı - 2012
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Tapu ve Kadastro III.Bölge Müdürlüğü, SMYRNA İyileştirme Takımı - 2012 19
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Tapu ve Kadastro III.Bölge Müdürlüğü, SMYRNA İyileştirme Takımı - 2012 20
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Tapu ve Kadastro III.Bölge Müdürlüğü, SMYRNA İyileştirme Takımı - 2012 21
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Tapu ve Kadastro III.Bölge Müdürlüğü, SMYRNA İyileştirme Takımı - 2012 22
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ PARMAK İZİ ÇÖZÜMLERİ Tapu ve Kadastro III.Bölge Müdürlüğü, SMYRNA İyileştirme Takımı - 2012 23
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ DAMAR HARİTASI TANILAMA Tapu ve Kadastro III.Bölge Müdürlüğü, SMYRNA İyileştirme Takımı - 2012 24
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TEKNOLOJİK İYİLEŞTİRME ve GELİŞTİRME ÇÖZÜM SONUÇ Mevcut kayıtlara yönelik kimlik tespiti İlgili kurumlarla yapılacak protokol üzerinden mevcut parmak izi veritabanına erişim Yazılım çözümleri TAKBİS programında parmak izi (veya damar haritası) ve tablet bilgisayar kullanımına yönelik yazılım güncellemeleri yapılması Bilgi edinme kanunu kapsamında sunumlar Evrakın aslına dokunmadan Tablet bilgisayar üzerinden gerçeği ile aynı ebatta ve içerikte görüntü sunumu. Tapu ve Kadastro III.Bölge Müdürlüğü, SMYRNA İyileştirme Takımı - 2012
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ MERNİS Tapu ve Kadastro III.Bölge Müdürlüğü, SMYRNA İyileştirme Takımı - 2012 26
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Tapu ve Kadastro III.Bölge Müdürlüğü, SMYRNA İyileştirme Takımı - 2012 27
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Tapu ve Kadastro III.Bölge Müdürlüğü, SMYRNA İyileştirme Takımı - 2012 28
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Tapu ve Kadastro III.Bölge Müdürlüğü, SMYRNA İyileştirme Takımı - 2012 29
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Tapu ve Kadastro III.Bölge Müdürlüğü, SMYRNA İyileştirme Takımı - 2012 30
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Tapu ve Kadastro III.Bölge Müdürlüğü, SMYRNA İyileştirme Takımı - 2012 31
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Tapu ve Kadastro III.Bölge Müdürlüğü, SMYRNA İyileştirme Takımı - 2012 32
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 1007.Madde ?!!! Memura rücu Tapu ve Kadastro III.Bölge Müdürlüğü, SMYRNA İyileştirme Takımı - 2012 33
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İstifa Dilekçesi Tapu ve Kadastro Bölge Müdürlüğüne Görevimden istifa, ….. Tapu ve Kadastro III.Bölge Müdürlüğü, SMYRNA İyileştirme Takımı - 2012 34
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Tapu ve Kadastro III.Bölge Müdürlüğü, SMYRNA İyileştirme Takımı - 2012 35
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ KAYBA UĞRATILAMAYACAK KADAR DEĞERLİ ZAMANIN PROJESİ BİZDE, ÇÖZÜMÜ TEKNOLOJİDE, YANSIMASI MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNDE Tapu ve Kadastro III.Bölge Müdürlüğü, SMYRNA İyileştirme Takımı - 2012
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ SMYRNA Mükemmelliyetçi sürekli aratıcı ekabetçi daletli ükemmelliyetçi itelikli ürekli yaratıcı rekabetçi nitelikli adaletli Tapu ve Kadastro III.Bölge Müdürlüğü, SMYRNA İyileştirme Takımı - 2012
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Teşekkür ederiz. SMYRNA İyileştirme Takımı sundu Tapu ve Kadastro III.Bölge Müdürlüğü, SMYRNA İyileştirme Takımı - 2012