PERFORMANS DEĞERLENDİRME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Advertisements

Hazırlayan: Kübra Yavuz Kübra Yerli
İŞ DEĞERLEME İş Değerleme: Bir iş yerinde mevcut işler arasındaki değer farklılıklarını ortaya çıkaran bir karşılaştırma yöntemidir. Böylece işlerin önem.
ERK İSG&İK –
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
İNSAN KAYNAKLARI TEMİN VE SEÇİMİ
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
İnsan Kaynakları Planlaması
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASI
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
ERK İSG&İK – –
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
4. Grup Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları. 4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir.
İNSAN KAYNAKLARI VE PERFORMANS YÖNETİMİ
Çalışanların performansının değerelendirilmesi
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
PERFORMANS DEĞERLENDİRME EĞİTİMİ
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
Performans Yönetimi.
PERFORMANS DEĞERLEME ve 360 DERECE GERİ BİLDİRİM
ERK İSG&İK – –
Performans değerlendirme
TAPU VE KADASTRO KONYA V. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TPC İYİLEŞTİRME TAKIMI.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İnsan Kaynakları Yönetiminin
PERFORMANS DEĞERLEMESİ
Performans Değerlendirme
Performans Değerlendirme
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Performans Değerlendirme
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
İşletmeye Giriş Konu 7: İşletmelerde İnsan Kaynakları Faaliyetleri-II
PERFORMANS DEĞERLENDİRME
PERFORMANS DEĞERLENDİRME
BÖLÜM 9 Olumlu İşgören Tutumları ve Davranışları.
BÖLÜM 5 İşgören Değerlendirme ve Seçme Yöntemleri.
Performans Değerlendirme Yöntemleri
HAZIRLAYAN:AYŞE KERETLİOĞLU YUNUS EMRE TAŞTI
PERFORMANS YÖNETİMİ -1. Hafta-
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme. BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme.
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Toplam Kalite Yönetimi
Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Örgütsel Kariyer Planlaması
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü

PERFORMANS DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
PERFORMANS DEĞERLENDİRME 2016-KOCAELİ Erdoğan TALİ
Performans Değerlendirme Hataları
YÖNETİM FONKSİYONLARI
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK
Performans değerlendirme
İş Etüdü konularını tartışacağız. iş etüdünün yararları,
örgütlenmesi ve performansı
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
MODERN PERFORMANS DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
Havacılıkta İnsan Kaynakları Eğitimde 4. hafta, fiilen 3
Performans Değerlemesi
İnsan Kaynakları Yönetiminin
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hizmet Pazarlamasında İnsan Kavramı
Sunum transkripti:

PERFORMANS DEĞERLENDİRME Örgütlerde performans değerlendirme sistemleri çalışanların belirli bir dönemdeki fiili başarı durumlarını ve geleceğe ilişkin gelişme potasiyellerini belirlemeye yönelik çalışmalardır. Değerlendirme sonuçlarından çalışanlara ait çeşitli kararların alınmasında yararlanılır (planlama, ücret, eğitim/geliştirme, işten ayırma).

Performans Yönetimi Sisteminin Yararları(Yöneticiler, astlar, örgüt) Yöneticiler için: Planlama ve kontrol işlevlerinde etkili olur Astlarla iletişim daha olumlu olur Kendi güçlü güçsüz yanlarını tanırlar Yetki devri kolaylaşır Yönetsel becerilerini geliştirirler (Uygulayabilirler)

Astlar için yararları Kendilerinden neler beklendiğini ve performanslarının nasıl değerlendirileceğini öğrenirler Güçlü ve geliştirilmesi gereken yönlerini tanırlar Örgüt içindeki rol ve sorumluluklarını daha iyi anlarlar Olumlu geri besleme yolu ile iş doyumu ve güven duyguları gelişir

Örgüt için yararları Örgütün etkinliği ve karlılığı artar Hizmet ve üretimin kalitesi gelişir Eğitim ihtiyacı ve bütçesi doğru biçimde belirlenir İnsan kaynakları planlaması için gerekli bilgiler güvenilir biçimde elde edilir Bireylerin gelişme potansiyelleri doğru belirlenir Kısa dönemli beşeri ihtiyaçların giderilmesinde esneklik sağlanır (devamsızlık, işgücü devri v.b. Nedenlerle ortaya çıkan)

Değerlendirmeyi kim ya da kimler yapar? Örgütün yönetim ve insan kaynakları politikalarına bağlı olarak seçilecek değerlendirme tekniğine göre belirlenir. Ancak burada belirtilmesi gereken en önemli husus değerlendirmeyi yapacak kişi ya da kişilerin işgörenleri yeterince tanımış olmalarıdır

Değerlendirmeler; İlk üst tarafından Kişinin kendisi tarafından İş arkadaşları tarafından (Eşitler) Astlar tarafından Müşteriler tarafından yapılabilir

360 Derece geri-besleme yaklaşımı Kişinin kendini değerlendirmesinin yanı sıra, astlarından, üstlerinden, eşitlerinden ve müşterilerinden performansına ilişkin bilgi edindiği süreçtir. Birinci boyut birden çok kaynaktan sağlanacak verilerin nasıl bir değerlendirme aracı ile belirleneceği, diğeri ise toplanan bu verilerin kişiye nasıl sunulacağıdır.

360 derece geri- beslemede bazı hususlar dikkate alınmalıdır; Geri- beslemenin anonimliği (üstler bilgileri öğrenmek ister , astlar gizli kalmasını ister) Geri-beslemenin kullanım amaçları (ilk 2-3 yıl gelişim, sonra hem gelişim hem de ödüllendirme amaçlı kullanılmalı) Geri-besleme sağlayacak eşitlerin seçimi Geri-beslemenin kişiye sunuluş şekli (kişiye uzman katılımıyla/yardımıyla sunulmalıdır)

Değerlendirme Hataları Hale etkisi Belirli derecelere/puanlara yönelme Yakın geçmişteki olaylardan etkilenme Kontrast hataları Kişisel ön yargılar Pozisyondan etkilenme Atıf hataları

Hale etkisi Değerlendiricinin astının performansındaki birbirinden bağımsız ve belirgin özellikler arasındaki farklılıkları görememesi ve bu doğrultuda hatalı değerlendirme yapmasıdır (İlk anda olumlu yönde etkilenen yönetici, daha sonraki değerlendirmelerinde olumlu değerlendirmesi, ya da yaratıcı olan personelin diğer yönlerinin de olumlu olacağını düşünmek gibi)

Belirli derecelere/puanlara yönelme Sürekli olarak kişilere gerçek performanslarının üstünde ya da altında değerlendirme yapma eğilimi göstermek (kıt ya da bol notlu öğretmenler) Bir diğer hata da orta derece/puanlara yönelmedir.

Yakın geçmişteki olaylardan etkilenme Dönem başındaki olayları hatırlamakta güçlük çeken ya da unutan yönetici, değerlendirmelerinde yakın geçmişteki olayları temel alacaktır. (Dönem boyunca astların performansları ile ilgili notlar tutulabilir).

Kontrast hataları Değerlendiriciler kısa süre içinde birçok kişiyi değerlendiriyorsa, ardarda yapılan bu değerlendirmelerde kişileri birbirleri ile karşılaştırmaları sonucu objektif standartlardan uzaklaşma gerçekleşebilir (Vasat bir adaydan sonra biraz iyi bir aday çok iyi gelebilir)

Kişisel ön yargılar Bulundukları pozisyondan etkilenme İki kişinin geçmişteki ilişkileri, yaş, cinsiyet, din ve ırka ilişkin çeşitli ön yargılar vb.. Bulundukları pozisyondan etkilenme Örgütteki önemli kabul edilen iş ve pozisyonlardaki kişileri yüksek, önemsiz kabul ettiklerini ise düşük değerlendirmek

Atıf Hataları Kişiler kendi ya da başkalarının davranışlarının nedenlerini belirli varsayımlara dayanarak açıklama eğilimindedirler (kişiliğe”zeki, kararlı” dayalı=içsel, dış”iyi tanımlanmış talimatlar” çevre=dışsal)

Performans değerlendirme Yöntemleri Kişilerarası karşılaştırmalara dayalı yaklaşım Ortak performans kriter ve standartlarına dayalı yaklaşım Bireysel performans standartlarına dayalı yaklaşım Çeşitli yöntemlerden oluşan karma yaklaşım

Kişilerarası karşılaştırmalara dayalı yaklaşım 1. Sıralama Yöntemi: Astlar başarılarına göre sıralanır. Genel kritere göre değerlendirme yapılır. 2. Zorunlu dağılım yöntemi: Astların pek çoğunun başarı düzeylerinin farklı olmadığını ya da performanslarında belirgin farklılıklar olmadığını belirterek yapılan değerlendirmedir (%10en yüksek, %20yüksek, %40orta, %20düşük, %10 çok düşük

Ortak performans kriter ve standartlarına dayalı yaklaşım(Her birey diğerlerinden bağımsız, kendi sorumlulukları ile değerlendirilir) 1. Geleneksel değerlendirme skalaları (Kişilerin performansları çeşitli kriterler açısından bir skala ile değerlendirilir) 2. Davranışsal değerlendirme skalaları (spesifik iş gereklerini etkinlikle yerine getirecek davranışları ne oranda gösterdiklerine göre )

3. Kritik olay yöntemi (astını gözlemleyen üst onun başarısını/başarısızlığını belirleyen spesifik çalışma davranışlarını kaydeder) 4. İşaretleme Listesi yöntem. (Kişilerin çeşitli nitelik ve davranışlarına ilişkin çok sayıda tanımlayıcı ifadeden bir liste oluşturulur)

Bireysel performans standartlarına dayalı yaklaşım 1.Direkt indeks yöntemi: Performans standartları, ya yönetici tarafından ya da yönetici ile astın birlikte müzakeresi sonucu belirlenir. Standartlar işin gerektirdiği çıktıya göre genel nitelikte olup objektif kriterlere dayanır.

2. Standartlar yöntemi: Fiili sonuçlar daha ayrıntılı performans standartları ile karşılaştırılır. Standartlar işgören ile üstü ya da işgörenlerin oluşturduğu bir grup ile üstleri arasındaki müzakereler sonucu belirlenir

3. Amaçlara göre yönetim:Örgütün temel hedefleri doğrultusunda işgörenlerin üstleri ile biraraya gelerek bireysel hedeflerinin belirlenmesi ve yine birlikte kişilerin hedeflere ulaşma derecesini gözden geçirme sürecidir