ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ & İÇ TETKİKÇİ EĞİTİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Faydaları ve Uygulama Koşulları
Strateji Tasarımı İlker acar.
Kalite Kavramı.
2 3 ÜST YÖNETİMİN LİDERLİĞİNDE, TAKIM HALİNDE BELİRLENEN HEDEFLER DOĞRULTUSUNDA, İŞLETME PROBLEMLERİNE GÖRE ÇÖZÜM BULUNMASIDIR. 4.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
FİNANSAL PLANLAMA BAŞABAŞ NOKTASI ANALİZİ FİNANSAL DENETİM
Bütünleşik Dökümhane Çözümü
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
Astlarını yetkilendirir.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
FİNANSAL PLANLAMA BAŞABAŞ NOKTASI ANALİZİ FİNANSAL DENETİM
TIBBİ MALZEME YÖNETİMİ
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
24 Kalite yönetimi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
3. Üretim Sistemi Geliştirme Planı ve Üretim Planının Hazırlanması
TEDARİK (SATINALMA) TEDARİK FONKSİYONU:
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta.
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Süreç Yönetimi.
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
TKY PROGRAMINI UYGULAMA TKY FELSEFESİ TKY UYGULAMASINDAKİ TEMEL İLKELER TKY.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Kalite Yönetimi Yrd.Doç.Dr. Murat Tanık.
ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri
Süreç Yönetimi.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TKY UYGULAMASI.
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018
Sunum transkripti:

ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ & İÇ TETKİKÇİ EĞİTİMİ

Kalite Nedir ?

Kalite; bir yaşam tarzıdır. Kalite; bir hayat felsefesidir. Kalite; müşteri memnuniyetidir. Kalite; Bir ürün-hizmetin ifade edilen veya beklenen ihtiyaçları karşılama kabiliyetini oluşturan özelliklerin toplamıdır.

KALİTE DOĞRU ÜRÜNÜ, DOĞRU ZAMANDA, DOĞRU FİYATLA, MÜŞTERİYE SUNMAKTIR TESLİMAT SATINALMA SATIŞ PAZARLAMA DOĞRU ÜRÜNÜ, DOĞRU ZAMANDA, DOĞRU FİYATLA, ÜRETİM SEVKİYAT MUHASEBE MÜŞTERİYE SUNMAKTIR

MAL HİZMET Mal Somuttur. Hizmet Soyuttur. Mal Üretildikten sonra istenildiği kadar depolanabilir. Hizmet üretildiği anda tüketildiğinden depolanamaz. Üretilen Malın satışı çok uzakta gerçekleşebilir. Satış genellikle verilen hizmetin bir parçasıdır. Malın kalitesi özelliklerinin ölçülmesi genellikle kolaydır. Hizmetin kalitesinin ölçülmesi zordur. Mal üretiminde standardizasyon kolaydır. Hizmette standardizasyon genellikle zordur.

KALİTE GÜVENİLİRLİK UYGUNLUK SÜRE YETKİNLİK MALİYET TL € $

KALİTE’NİN KAZANDIRDIKLARI Müşteri memnuniyetinin artması Pazar payının artması Kârın artması Çalışan memnuniyetinin artması Maliyetlerin azalması Yüksek rekabet gücü

KALİTE’SİZLİĞİN KAYBETTİRDİKLERİ Müşteri Tatminsizliği Pazar Payındaki Azalma Kaynak İsrafı Ve Verimliliğin Azalması Maliyetlerin Artması, Motivasyon Kaybı 8

KALİTE’NİN TARİHSEL GELİŞİMİ TKY KG İstatistiksel kontrol Ustabaşı Kontrol elemanı İşçi I.Dünya S. II.Dünya S. 1900 1918 1939 1960 1980 20..

PLANLA UYGULA ÖNLEM AL KONTROL ET

GENEL TANIMLAR TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ Müşterinin beklentisinin aşılmasını hedefleyen, ekip çalışmasını destekleyen, tüm süreçlerin gözden geçirilmesini ve iyileştirilmesini sağlayan bir yönetim felsefesidir. T'si, Toplamı; tüm çalışanların katılımını. K 'sı ; Kaliteyi Y 'si ; Yönetimin liderliğini simgeler Deming

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN İLKELERİ MÜŞTERİ ODAKLILIK LİDERLİK ÇALIŞANLARIN KATILIMI PROSES YAKLAŞIMI SİSTEM YAKLAŞIMI SÜREKLİ İYİLEŞTİRME SOMUT VERİLERLE KARAR VERME KARŞILIKLI FAYDAYA DAYALI TEDARİKÇİ İLİŞKİSİ

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN İLKELERİ MÜŞTERİ ODAKLILIK Müşteri ; Herhangi bir kişi veya kuruluşun uğraştığı faaliyetlerin sonucunu kullanan kişi/firmalar KURUM İÇİNDE : Bir sonraki bölüm veya süreç KURUM DIŞINDA : Hizmeti/Ürünü kullanan kişi KURUM İÇİ SÜREÇ A B Çıktıyı kullanan KURUM DIŞI 13

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN İLKELERİ LİDERLİK Yönetici, bir zaman dilimi içinde ve değişen çevre koşulları altında birtakım amaçları gerçekleştirmek üzere, insan, para, araç, gereç, makine, vb. üretim araçlarını uyumlu bir şekilde bir araya getiren ve çalıştıran kişidir. Lider, bir kuruluşun amaçlarını gerçekleştirme ya da bu amaçları değiştirmek için yeni bir yapı ve yöntem başlatandır.

LİDERLİK YÖNETİCİ LİDER Yönetir. Yönlendiricidir. Mevcut düzeni sürdürür. Yenilik peşindedir. Otoritesi statüsünden kaynaklanır. Otoritesi KENDİSİNDEN kaynaklanır. Yetkileri kendisinde toplar. Yetkileri astlarına delege eder İtaati vurgular. Katılımı vurgular, Planlara aşırı bağlıdır. Alternatif yaklaşımlara açıktır. İşleri doğru yapar. Doğru işler yapar. Kontrolü vurgular. Güveni esas alır.

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN İLKELERİ ÇALIŞANLARIN KATILIMI Herkes kendisinden sonraki aşamalarda çalışan kişileri veya departmanları bir iç müşteri olarak algılayarak, onların beklentilerini tatmin etmeli, yani yaptığı işin kalitesinden sorumlu olmalı, ve kendi kendisini kontrol etmelidir. Kalite Herkesin İşidir

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN İLKELERİ ÇALIŞANLARIN KATILIMI BİREYSEL ÖNERİ SİSTEMİ KALİTE ÇEMBERLERİ KURUL TOPLANTILARI

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN İLKELERİ PROSES YAKLAŞIMI “Belirli bir dizi girdinin, kaynakların kullanılması ile gerçekleştirilen faaliyetlerin sonucunda müşterileri için belirli bir dizi faydalı çıktıya dönüşümüdür.” SÜREÇ Kaynaklar ÜRÜN KALİTE

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN İLKELERİ PROSES YAKLAŞIMI KAYNAK ÇIKTI GİRDİ www.infon.com.tr 0212 217 00 70 19

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN İLKELERİ PROSES YAKLAŞIMI Üretim Emri Malzemenin Üretilmesi Depolama Siparişin Fişi Malzemenin Hazırlanması Malzemenin Yüklenmesi Müşteriye Ulaştırılması

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN İLKELERİ SİSTEM YAKLAŞIMI Kuruluşun etkinliğini , verimliliğini artırmak ve yönetim hedeflerine ulaşmak için ; Bütün faaliyetler sistematik olarak proseslerle yönetilmelidir. Prosesler anlaşılmış ve sahipleri belirlenmiş olmalıdır.

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN İLKELERİ SÜREKLİ İYİLEŞTİRME Organizasyon faaliyetlerini, sistemin etkinliğini sürekli iyileştirmelidir.Sürekli iyileştirme prosesinin kaynağı Kaizen felsefesidir. Sürekli iyileştirme prosesi; düşünce ve davranış olarak çalışan herkesin, her durumu tartışmaya açması ve sonra bunu iyileştirmenin yollarını aramasıdır. Bunun için çalışanların sistemle ilgili olarak PUKO döngüsünü uygulamaları gerekir.

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN İLKELERİ SÜREKLİ İYİLEŞTİRME -MÜŞTERİ GERİBESLEMELERİ -BİREYSEL ÖNERİLER KAİZEN -KALİTE ÇEMBERLERİ -PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ PLANLA UYGULA KLASİK YAKLAŞIM ÖNLEM AL KONTROL ET

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN İLKELERİ SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KAİZEN MALİYETLEME KLASİK MALİYET HESABI MALİYET + KAR =SATIŞ FİYATI HEDEF MALİYET=HEDEF S.FİYATI - BEKLENEN KAR (Değişken Maliyetler) (Sabit Maliyetler)

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN İLKELERİ SOMUT VERİLERLE KARAR VERME DEPO-SEVKİYAT DEPARTMANI -Stok Raporları -Giriş/Çıkış Raporları -Stok Devir Raporları İNSAN KAYNAKLARI -Personel Sirkülasyon Raporu -Performans Raporları -İş Analizleri BAKIM ONARIM DEPARTMANI -Haftalık Aylık Bakım Raporları -Arıza ve Duruş Raporları YÖNETİM KARAR ÜRETİM DEPARTMANI -Günlük Haftalık Aylık Üretim Sonuçları -Fire Oranları -Makine Kapasiteleri MUHASEBE-FİNANS DEPARTMANI -Bilançolar,Gelir/Gider Tabloları -Finans Raporları -Nakit akış Tabloları SATIŞ PAZARLAMA -Haftalık Aylık Satış Raporları -Müşteri Talep ve şikayetleri -Pazar Analiz Raporları

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN İLKELERİ KARŞILIKLI FAYDAYA DAYALI TEDARİKÇİ İLİŞKİLERİ ürün ve hizmet sunan herhangi bir kişi,bölüm veya kurumdur. TEDARİKÇİ KURULUŞ MÜŞTERİ

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN İLKELERİ KARŞILIKLI FAYDAYA DAYALI TEDARİKÇİ İLİŞKİLERİ

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN İLKELERİ AHİLİK Müşteri Odaklılık-Müşteri Velinimetimizdir.-Ahi Babanın çarşıda dolaşıp müşteri isteklerini tespit etmesi.-İç Müşteri Çalışan Memnuniyeti Liderlik-Ustaya bağlanmadan sanatta olgunluğa erişilmez-Suç işleyen çırağın yerine onun ustası cezalandırılırdı. Çalışanların Katılımı-Tüm çalışanların katıldığı toplantılar yapılması Proses Yaklaşımı Sistemsel Yaklaşımı, Sürekli İyileştirme-Zaviyelerde ürün geliştirme toplantı Yapılması- Somut verilerle karar verme Karşılıklı Faydaya Dayalı Tedarikçi İlişkisi

SABRINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.