DSG.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
Prof.Dr.Şaban EREN Yasar Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
Değişkenler ve bellek Değişkenler
DOĞAL SAYILAR.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
SAMSUNPORT.
KİŞİSEL KAMP MALZEMEN Kamp malzemelerini şu ana başlıklar altında düşünebilirsin. Uyku malzemesi Yemek malzemesi Temizlik malzemesi Zorluklara karşı hazır.
BASİT MAKİNELER.
Servis Eğitimi, VK-21 Hoş geldiniz.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
1/27 GEOMETRİ (Kare) Aşağıdaki şekillerden hangisi karedir? AB C D.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Sıvı Ölçüleri Değerlendirme.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
MÜRŞİT BEKTAŞ 1-A SINIFI
PNÖMATİK TEMEL SEVİYE TP101 UYGULAMALAR.
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
Dördüncü Grup İkinci Harf B sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Otomatik Şanzıman.
ARAÇ HAREKET İLETİM SİSTEMLERİ
PROTOKOL.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Kavrama ve Transmisyon
RUHU ŞAD OLSUN.
4 X x X X X
Mukavemet II Strength of Materials II
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Multitronik Şanzıman.
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
Bir bölme işleminde bölen 8,Bölüm 7, kalan 1ise bölünen Kaçtır?
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
HAYAT BİLGİSİ SORULARI.
ÇOK DEĞİŞKENLİ FONKSİYONLARDA
Proje Konuları.
ECHİNODERMATA Kambriyen – Güncel tümüyle denizel Filum
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
DİFERANSİYEL.
Sunum transkripti:

DSG

Elektromekanik şanzımana özgü nitelikler • Mekatronik, elektronik ve elektrohidrolik kontrol ünite tek bir ünite oluşturur ve şanzımanda yer alır. • Hillholder fonksiyonu; araç sabitken frene hafif basıldığında kayıyorsa, kavrama basıncı artırılır ve araç sabit tutulur; • Creep ayarı; gaz pedalına basmaya gerek kalmadan park ederken aracın “adım hızında” hareket etmesini sağlar. • Bir acil durum programı Acil bir durumda meydana gelen arızalara göre yalnızca 1. ve 3. viteslerde veya sadece 2.viteste araç sürülebilir.

Temel prensip Elektromekanik şanzıman prensip olarak iki adet birbirinden bağımsız şanzımandan oluşur. Her bir şanzıman parçası işlev olarak bir düz şanzıman gibi yapılmıştır. Her bir şanzıman parçasına bir diskli kavrama takılmıştır.

Yapısı Her iki disk kavrama DSG yağı içinde çalışır. Mekatronik tarafından değiştirilecek olan vitese bağlı olarak ayarlanır, açılır ve kapatılırlar. K1 diskli kavrama üzerinden 1., 3., 5. ve geri vites değiştirilir. 2., 4. ve 6. vites, K2 diskli kavrama üzerinden değiştirilir.Şanzıman parçasının birinde her zaman güç bağlantısı vardır ve diğer şanzıman parçasında sonraki vitese geçilmiştir, ancak bu vitesin kavraması açıktır. Her vites için bir düz şanzımanda bulunan geleneksel senkromeç ve değiştirme ünitesi mevcuttur.

1. Giriş mili, içi oyuk olan 2. giriş milinin içinden geçmektedir 1.Giriş mili, içi oyuk olan 2. giriş milinin içinden geçmektedir. Geçmeli bir dişli aracılığıyla K1 diskli kavramaya bağlanmıştır. 1. Giriş mili üzerinde 5.vitesin eğik dişli vites dişlisi, 1. vitesin, geri vitesin ortak vites dişlisi ve 3. vitese ait vites dişlisi bulunmaktadır. Bu giriş milinin devrini algılamak amacıyla, 1./geri vitese ait vites dişlisi ile 3. vites dişlisi arasında 1. giriş miline ait devir sensörü G501 için bir sinyal dişlisi bulunmaktadır.

İki giriş miline uygun olarak elektromekanik şanzımanda İki adet çıkış mili bulunmaktadır. 1.Çıkış Mili

2.Çıkış Mili

Geri dönüş mili 2. çıkış milinin dönüş yönünü ve böylece diferansiyele ait aks tahriki dişli takımının dönüş yönünü değiştirir. 1. çıkış mili üzerinde bulunan 1. vites ve geri vites ortak vites dişlisiyle ve 2. çıkış mili üzerinde bulunan geri vites değiştirme dişlisiyle döner. Geri dönüş mili, 1. vites ve geri vitese ait ortak vites dişlisi ile 1. Çıkış milinin ve geri vitese ait vites geçirme mili ile 2. çıkış milinin üzerine gelir.

Diferansiyel Her iki çıkış milin üretilen torku, sahip oldukları tahrik eden ara dişliler üzerinden diferansiyele aktarır. Diferansiyel, torku aks milleri üzerinden tekerlere aktarır. Diferansiyele park kilit dişlisi entegre edilmiştir.

SEKNKROMEÇ Bir vitese geçmek için vites manşonu, vites değiştirme dişlisinin dişine doğru itilmelidir. Senkromeçlerin görevi, değiştirilecek olan dişliler ile vites manşonu arasında eşzamanlı bir hareket sağlamaktır. Senkromeçlerin temeli molibden kaplamalı pirinç senkromeç bileziklerdir.

1. , 2. ve 3. vitesler üçlü senkromece sahiptir 1., 2. ve 3. vitesler üçlü senkromece sahiptir. Tek katlı konik sisteme karşın çok daha fazla sürtünme yüzeyi sunulmuştur. Senkronizasyon performanslı olduğu için artan ısıyı aktaracak daha büyük bir alan mevcuttur. Düşük viteslerde farklı değiştirme dişlileri arasındaki büyük devir farkları daha hızlı şekilde ayarlanabilmektedir. Vitesler daha az kuvvet harcanarak takılabilmektedir.

4. , 5. ve 6. vitesler tek katlı bir konik sisteme sahiptir 4., 5. ve 6. vitesler tek katlı bir konik sisteme sahiptir. Burada vites değiştirme anındaki devir farkları fazla büyük değildir. Bundan dolayı devir adaptasyonu daha hızlı gerçekleşir. Senkronizasyon için büyük bir efor sarf edilmesine gerek yoktur. Geri vites ise çift katlı bir senkromece sahiptir.

Tork girişi Üretilen tork, krank milinden çift kütleli volan dişlisine gelir. Çiftli kavramanın giriş göbeğinde bulunan çift kütleli volan dişlisinin geçmeli dişli, üretilen torku, diskli kavramanın taşıyıcı diskine aktarır. Bu disk K1 kavramasının dişli disk taşıyıcısı üzerinden diskli kavramanın ana göbeği ile bağlanmıştır. K2 kavramasının dişli disk taşıyıcısı da aynı şekilde ana göbek ile güç bağlantısı içindedir.

Diskli kavramalar Üretilen tork ilgili kavramaya dıştaki disk taşıyıcısı üzerinden iletilir. Kavramanın kapatmasıyla tork, içteki disk taşıyıcısına ve sonra ilgili giriş miline iletilir. Her bir diskli kavramada güç bağlantısı vardır. Diskli kavrama K1 K1 kavraması çok diskli bir kavramadır. Dıştadır ve üretilen torku 1., 3., 5. ve geri vitesin 1. giriş miline aktarır. Kavramanın kapanması için K1 kavramasının yağ basınç bölmesine yağ preslenir. Bu sayede piston 1 hareket eder ve K1 kavramasının lamel paketini birbirine bastırır. Üretilen tork içteki disk taşıyıcısının disk paketi üzerinden 1. Giriş miline aktarılır. Kavramanın açılmasında çanak yay piston 1’i tekrar başlangıç konumuna geri bastırır.

Diskli kavrama K2 K2 kavraması çok diskli bir kavramadır. İçteki kavramadır ve üretilen torku 2., 4. ve 6. Vitesin 2.giriş miline aktarır. Kavramanın kapanması için, K2 yağ basınç bölmesine yağ preslenir. K2 pistonu, bunun üzerine disk paketi üzerinden 2. giriş miline olan gücü kapatır. Kavramanın açılmasında helezonik yaylar piston 2’yi tekrar başlangıç konumuna geri bastırır.

Tork Aktarımı Araçta tork aktarımı motorun torku çift kütleli volan dişlisi üzerinden elektromekanik şanzımana aktarılır. Önden çekiflli araçlarda aks milleri üretilen torku ön tekerleklere aktarır. Dört tekerden çekişli araçlarda üretilen tork, ek bir dağıtıcı dişli üzerinden arka aksa aktarılır. Bir kardan mili torku Haldex kavramaya aktarır. Bu aks tahrikinde arka aks diferansiyeli entegredir.

Prensip şeması

Vites Durumları

Hidrolik kumanda Mekatronik Mekatronik şanzımanın içindedir; etrafı DSG yağı ile çevrilidir. Elektronik bir kontrol ünitesinden ve elektrohidrolik bir kumanda biriminden oluşmaktadır. Mekatronik, şanzımanın merkezi kumanda ünitesidir. Bunun içinden tüm sensör sinyalleri ve diğer kontrol ünitelerinin tüm sinyalleri geçer ve tüm işlemler burada devreye sokulur ve denetimi yapılır.

Bu tümleşik ünitede on iki adet sensör bulunmaktadır Bu tümleşik ünitede on iki adet sensör bulunmaktadır. Sadece iki sensör sistemin dışında bulunmaktadır. Hidrolik olarak sekiz tane vites konumlandırıcısını altı adet basınç modülasyon valfi ve beş adet değiştirme valfi üzerinden kumanda eder ve ayarlar ve her iki kavramanın basıncını ve soğutucu yağ akışını kumanda eder. Mekatronik kontrol ünitesi, kavramaların konumunu, vites ayarlayıcıların konumunu ve ana basıncı öğrenir (adapte eder).

Elektrohidrolik kumanda ünitesi, Mekatronik modüle entegre edilmiştir Elektrohidrolik kumanda ünitesi, Mekatronik modüle entegre edilmiştir.Kumanda ünitesinde tüm solenoid valfler, basınç ayar valfleri, hidrolik iticiler ve multiplekser (çoğaltıcı) bulunmaktadır.Ayrıca hidrolik modül üzerinde bir yüksek basınç valfi bulunmaktadır. Hidrolik iticide hasara neden olabilecek basınç artışlarını önler.

Valfler işlevlerine göre farklı çalışma özelliklerine sahiptir. Aşağıdaki valfler arasında ayrım yapılır. - “Evet/hayır” geçiş valfleri ve - Modülasyon valfleri “Evet/hayır” valflerine şunlar dahildir - Vites ayar valfleri ve - Multiplekser itici valf. Modülasyon valflerine dahil olanlar - Ana basınç valfi - Soğutucu yağ valfi - Kavrama valfleri ve - Emniyet valfleri.

İletken plakanın çıkarılmasından sonra vites ayarlayıcıların N89, N90 ve N91 valfleri görünür.

Yağ dolaşım sistemi

Yağ devresi

Yağ pompası, emme filtresi üzerinden yağ havuzundaki yağı emer ve yağı, basınç altında ana basınç iticisine nakleder. Ana basınç iticisi basınç ayar valfi 3 (ana basınç valfi) tarafından kumanda edilir. Ana basınç valfi elektromekanik şanzımandaki çalışma basıncını ayarlar. Ana basınç iticisinin altında pompanın emme tarafına doğru bir yağ kanalı geri gider. Diğer yağ kanalı bölünür. Kanalın biri yağ soğutucusuna ve sonra basınçlı filtre üzerinden yağ havuzuna geri gider. Diğer kanal ise yağ akışını, kavrama soğutucusu yağ iticisine götürür.

Basınç ayar valfi 3 tarafından ayarlanan çalışma basıncı, şanzıman tarafından diskli kavramaları çalıştırmak ve vitesleri değiştirmek için kullanılır. Yağ soğutucusu motorun soğutma devresine dahil edilmiştir. Basınçlı filtre dışlarıda şanzıman muhafazasında bulunmaktadır. Yüksek basınç valfi, yağ basıncının 32 bar’ın üzerine çıkmamasını sağlar. Püskürtme borusu üzerinden yağ, doğrudan dişlilere ulaşır.

Viteslerin Değiştirilmesi

Aktör ve Sensörler