KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ www.silivriram.gov.tr.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

KAYNAŞTIRMA KAYNAŞTIRMA.
Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
Genel Öğretim İlkeleri
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİM Eğitimdir ki, bir milleti ya özgür, bağımsız, şanlı, yüksek bir topluluk halinde yaşatır; ya da esaret ve sefalete terk eder.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
2.Hafta. Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
Kaynaştırma Eğitimi Alan Öğrencilerin Genel Özellikleri
Öğretim İlkeleri.
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
KAYNAŞTIRMA NEDİR?.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Kaynaştırma eğitimi Bireyselleştirilmiş Eğitim Programının Geliştirilmesi ve Uygulanması
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ REHBERLİK SERVİSİ.
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
HER EĞİTİM ÖZELDİR: Özel Eğitim Hizmetleri ve BEP Hazırlama
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI A- Tam zamanlı kaynaştırma
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE BEP HAZIRLAMA
KAYNAŞTIRMA.
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Zihin Engellilerin Eğitimi-2
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULAMALARI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
Ş AH İ NBEY REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ. KAYNAŞTIRMA Kaynaştırma yoluyla eğitim nedir? Kaynaştırma yoluyla eğitim; özel eğitime ihtiyacı olan.
KAĞITHANE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ Sevgi SERT Özel Eğitim Öğretmeni
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE BEP HAZIRLAMA.
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
KAYNAŞTIRMA.
Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Eğitim Sürecine Uyumu Kursu
ÇEKMEKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Eğitim Sürecine Uyumu Kursu Çiğdem ÇAMUR Özel Eğitim Öğretmeni Ahmet KAHRAMAN.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
DİĞER TUTUMLAR.
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
SINIF YÖNETİMİ.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
BELEVİ İLKÖĞRETİM OKULU Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklara Yönelik Eğitim Programları Hazırlayan: Yalçın ÖNAL Türkçe Öğretmeni.
Leonardo da Vinci Ortaklık Projesi ÖĞRETMEN EĞİTİMİ ENGELLİ ÇOCUKLARLA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ EĞİTİMİ.
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ SEMİNERİ. EĞİTİM HAKKI Özel gereksinimi ve/veya engeli olan ya da olmayan tüm çocuklar eğitim hakkından yararlanma özgürlüğüne.
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
TANILAMA.
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
Tüm Engelli Çocuklar için Eğitim Yasası (Education for All Handicapped Children Act)-1975
ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN MATERYALLER
Prof. Dr. Neriman ARAL Sağlık Bilimleri Fakültesi
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin, yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim ve öğretimlerini resmi ve özel okul öncesi, ilköğretim,
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE VE İLKELER
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ KAYNAŞTIRMA.
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ GEÇİŞ HİZMETLERİ PLANI Geçiş, bir eğitim programından bir diğer programa geçme sürecidir. Geçiş süreci öğrencinin var olan eğitim yaşantısından.
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
Sunum transkripti:

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ www.silivriram.gov.tr

Kaynaştırma Eğitimi Engelli bireylerin engeli olmayan bireylerle eğitsel ve sosyal olarak bütünleşmesini sağlama işlemidir. Her insanda olduğu gibi özel eğitime muhtaç birey de sevilmek, takdir edilmek, beğenilmek, değer görmek ve kimseye bağımlı olmadan yaşamak ister. Bu onların en doğal hakkı olduğu gibi, toplumsal bütünlüğün ve kalkınmanın temelidir. Özel Eğitim ihtiyacı olan bireylere verilen eğitimin niteliği ne kadar iyi olursa olsun sonuçta onu, içinde yaşadığı toplumun üyesi haline getirmiyor ve kabul görmesini sağlamıyorsa verilen eğitim işe yaramayacaktır www.silivriram.gov.tr

Kaynaştırmanın Amacı Çocuğu normal hale getirmek değil, Onun ilgi ve yeteneklerini En iyi şekilde kullanmasını sağlamak Toplum içinde yaşayabilmesini kolaylaştırmaktır. www.silivriram.gov.tr

Tarihçesi İkinci dünya savaşı sonrası 1950’li yıllarda çok nadir dile getirmeye başlanan engelli bireylerin engelli olmayan yaşıtlarıyla aynı eğitim ortamını paylaşması fikri 1960’lı yıllarda giderek daha fazla taraftar bulmaya başlamıştır. Kaynaştırmaya başlayan ilk engel grubu görme engelliler oluşturmuştur. www.silivriram.gov.tr

Kaynaştırma Eğitimin Yasal Dayanağı 573 sayılı “Özel Eğitim Hakkında Kanun Hükmünde Kararname” (Madde 12) (30.05.1997) Özel Eğitim Hizmetler Yönetmenliği Anayasa (Madde 42) www.silivriram.gov.tr

Kaynaştırma Eğitimin İlkeleri Özel Eğitime ihtiyacı olan bireyin akranlarıyla aynı kurumda eğitim görme hakkı vardır Kaynaştırma, özel ve genel eğitimin ayrılmaz bir parçasıdır. Hizmetler yetersizliğe göre değil, eğitim ihtiyaçlarına göre planlanır. Karar verme süreci aile-okul-eğitsel tanılama sürecine göre gerçekleşir. www.silivriram.gov.tr

Kaynaştırma Eğitimin İlkeleri Kaynaştırma erken başlamak esastır. Kaynaştırmada bireysel farklılıklar esastır. Eğitim normal insanlarla ve doğal ortamlar da verilmelidir. Eğitim, bireyi toplumun bir parçası haline getirmeyi amaçlar. www.silivriram.gov.tr

Kaynaştırma Eğitimin Yararları Özel Eğitime ihtiyacı olan bireylere, Normal çocuklarla Ailelere Öğretmenlere yararları var www.silivriram.gov.tr

Özel Eğitime İhtiyacı Olan Bireye Yararı Kendine güven, takdir edinme, işe yarama cesaret, sorumluluk gibi sosyal değerleri gelişir. Özelliklerine uygun ortamdan dolayı uyum ve başarı artacaktır. Olumsuz davranış yerine olumlu davranış artacaktır. www.silivriram.gov.tr

Özel Eğitime İhtiyacı Olan Bireye Yararı Normal öğrencilerle birlikte çalışmaları daha büyük başarılar için kendilerinde istek ve cesaret uyandırır. Bu öğrenciler normal öğrencilerden bazı davranışları öğreneceklerdir. Eğitim programlarına ek olarak aile eğitimi, sosyal, kültürel ve serbest zaman etkinlikleri sayesinde öğrenmeleri gelişir. www.silivriram.gov.tr

Sınıftaki Çocuklara Yararları Özürlü bireye karşı kabul, hoşgörü, yardımlaşma, demokrasi ve ahlaki anlayışlar gelişir. Bireysel farklılıkları doğal karşılar ve saygı gösterir. Özürlülerle birlikte yaşamayı öğrenir. Lider, model olma ve sorumluluk duygusu gelişir. www.silivriram.gov.tr

Ailelere Yararları Okula bakış açıları değişir. Çocukların ilgi ve ihtiyaçları konusunda daha sağlıklı bilgi edinir. Aile içi çatışmalar azalır ve aile sağlığı artar. Çocuklarına nasıl yardım edecekleri konusunda yeni yollar öğrenirler. www.silivriram.gov.tr

Öğretmenlere Yararları Şartsız kabul, sabır, hoşgörü, bireysel özelliklere saygı davranışları gelişir. BEP hazırlama ve uygulama daha başarılı olurlar. Eğitimde ekonomiklik ve fırsat eşitliğini sağlar. Kaynaştırma öğrencisi ile yapılan çalışmalar sayesinde öğretim becerileri gelişecek ve deneyimleri artacak. www.silivriram.gov.tr

Özetle Bireysel farklılıklar Eğitimde fırsat eşitliği Ekip Tarafından karar verilir Kaynaştırma Bütün bireyler öğrenir Programlıdır Okul merkezlidir www.silivriram.gov.tr

Kaynaştırma Uygulamaları A- Tam Zamanlı Kaynaştırma B- Yarı Zamanlı Kaynaştırma www.silivriram.gov.tr

Tam Zamanlı Kaynaştırma Özel Eğitime ihtiyacı olan öğrencinin kaydı normal sınıftadır; öğrenci tam gün boyunca sınıfta eğitim almaktadır. www.silivriram.gov.tr

Yarı Zamanlı Kaynaştırma Özel Eğitime ihtiyacı olan öğrencinin kaydı Özel sınıftadır; özel eğitim sınıfı öğrencisi başarılı olabileceği derslerde kaynaştırma sınıfında eğitim almaktadır. www.silivriram.gov.tr

Değerlendirme Kaynaştırma uygulamasındaki öğrenciler, Devam ettikleri okulun sınıf geçme ve sınavlarla ilgili hükümlerine göre değerlendirilir. Bireysel ve gelişim özellikleri dikkate alınarak, sınavlarda gerekli önlemler alınır ve düzenlemeler yapılır. Değerlendirmede, öncelikle bireyselleştirilmiş eğitim programlarında hedeflerin gerçekleştirilmesi esas alınır. www.silivriram.gov.tr

Kaynaştırma Eğitiminde Dikkat Edilecek Hususlar Öğrencinin yetersiz yönleri kadar yeterli yönleri de bilinmelidir. Normal sınıf içinde tek bir yetersizlik türüne yönelik yerleştirme yapılmalıdır. Eğitim okul kadar okul dışı ortamlarda da devam ettirilmeye çalışmalıdır. Çocuğu normal hale getirmek değil de yeteneklerini en iyi şekilde kullanmalarını sağlamak en önemli hedef olmalıdır. www.silivriram.gov.tr

Kaynaştırma Eğitiminde Dikkat Edilecek Hususlar Ders konularının analizleri yapılmalı konular parçalara ayrılmalıdır. Sosyal, kültürel, iş ve meslek eğitimi çalışmalarına ağırlık vermelidir. Her aşamada çocuklar güdülenmeli ve teşvik edilmelidir. Yetersizliği ne olursa olsun bireyi olduğu gibi kabul etmek esas alınmalıdır. www.silivriram.gov.tr

Kaynaştırma Eğitiminde Dikkat Edilecek Hususlar Öğrencinin öğrenciye rehberlik etmesine yer verilmelidir. Etkinlikler sonucunda çocuğa geri bildirimler verilmeli, geldiği durum hakkında bilgi verilmelidir. Her kaynaştırma öğrencisi için ayrı bir BEP hazırlanmalıdır. www.silivriram.gov.tr

Kaynaştırma Eğitiminde Dikkat Edilecek Hususlar En iyi öğretim bireyselleştirmeden toplumsallaştırmaya, somuttan soyuta, bilinenden bilinmeye, yakından uzağa doğru giden yoldur.Öğretmenlerin öğrenciye sunacakları bilgi alanlarını bu eğitim ilkelerine göre düzenlenmeleri yararlı olacak. En iyi öğrenilen şeylerin kendi kendine yaparak ve yaşayarak öğrenme durumlarıyla ortaya çıkar.Öğretmen bu yöntemi tüm etkinliklerini temeline almalıdır. www.silivriram.gov.tr

Kaynaştırma Eğitiminde Dikkat Edilecek Hususlar Öğretim etkinliklerinde görsel-işitsel materyaller kullanılması uygun olur. Çünkü öğrenme işlemine katılan duyu organlarının sayısı ne kadar çoksa öğrenme o kadar iyi, unutma o kadar geç olacaktır. Öğretmen ders anlatırken öğrenci ile sürekli göz iletişiminde bulunmalıdır. www.silivriram.gov.tr

Kaynaştırma Eğitiminde Dikkat Edilecek Hususlar Öğrencilerin ilgi, ihtiyaç ve olgunluk düzeyleri ve bazı özellikleri dikkate alınarak en uygun pekiştireçler seçmeli ve bunlar başarıyı ödüllendirici olarak kullanmalıdır. Olumsuz davranışlarda çok olumlu davranışların, yetersizliklerinden çok çocuğun yeterli yönlerinin görülüp pekiştirilmesi daha uygun olur www.silivriram.gov.tr

KATILIMINIZDAN DOLAYI TEŞEKKÜR EDERİZ www.silivriram.gov.tr