Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Advertisements

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
İşletme Yönetimine Giriş Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 7
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
Tedarikçi Tarafından Yönetilen Stoklar (TYS)
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
TEMEL İŞLETME FONKSİYONLARI
Yeni Pazarlama Teknikleri
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PERAKENDECİLİĞİN TARİHİ GELİŞİMİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
TEDARİK (SATINALMA) TEDARİK FONKSİYONU:
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
DAĞITIM (PAZARLAMA) KANALLARI TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Pazarlama Yönetimi Süreci
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
STOK MALİYETİ.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Altunışık, Özdemir, Torlak – Modern Pazarlama
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Girişimcilik.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Hedef PAZAR!.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
STOKLAR İLGİLİ HESAPLAR
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
İşletme Yönetimi.
Altunışık, Özdemir, Torlak – Modern Pazarlama
Pazarlama İlkeleri.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Market Pazarlaması Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Konular Perakendeci Mağazalar ve Mağaza Türleri Mağaza ve Çevresi İle İlişkiler Kuruluş Yeri Seçimi Finansal Planlama ve Fiyatlandırma Ticari Mal Yönetimi Mağaza Operasyonları Satış Gücü Yönetimi Tutundurma Karması Tanzim Teşhir

TİCARİ MAL YÖNETİMİ

Ticari Mal Yönetimi Formel ve İnformel satınalma örgütü Ticari mal planlama Tüketici talebi hakkında bilgi toplama Mal kaynaklarının belirlenmesi Ürünlerin değerlendirilmesi Pazarlık Satınalmanın sonuçlandırılması Ürünün teslim alınması Yeniden sipariş verme Yeniden değerlendirme

Mağazaların hedefi, elindeki ticari malları etkin, verimli ve kârlı bir şekilde alıcılara satmaktır. Mağazalar bunu yaparken sattıkları ürünlerin bazı özelliklerine dikkat etmelidirler.

Mağaza yönetimlerinin amacı tüketici memnuniyetini sağlamaktır Mağaza yönetimlerinin amacı tüketici memnuniyetini sağlamaktır. Bu nedenle yönetimin, ticari malların satın alınmasından, bunların satışına kadar geçen sürede bazı sorumlulukları vardır. Bunları 4 ana grupta toplamak mümkündür.

1. ÜRÜN KARMASININ OLUŞTURULMASI Çok sayıda ürünün mağazalarda bulunması ve her geçen gün yeni mamullerin mağazalara girmesiyle ürün karmasının oluşturulması güçleşmiştir.

Yaşanan bu sorunlar mamullerin raflara yerleştirilmesi konusunda bazı tekniklerin oluşturulmasına neden olmuştur. Bunlardan birisi “kategori yönetimidir”.

Müşterilerin mağazada tüm ihtiyaçlarının giderilmesi amacıyla işletmelerin ürün çeşitliliğine, derinliğine ve yoğunluğuna karar vermeleri gerekmektedir.

ÜRÜN KARMASI GENİŞLİĞİ Deterjan Diş Macunları Sabunlar Dondurulmuş Meyve Suları Gıdalar ÜRÜN KARMASI DERİNLİĞİ A Marka H Marka L Marka R Marka U Marka B Marka I Marka M Marka S Marka V Marka C Marka J Marka N Marka T Marka Y Marka D Marka K Marka O Marka Z Marka E Marka

Mağazalarda satılan malların birbirleriyle tamamlayıcı ve uzlaşabilir özellikte olmasına “mal kavramının uzlaşılabilirliği” denir. Kolay satın alınan ucuz tüketim mallarına “kolayda mallar” denir. Bu ürünlerde marka önemsizdir. Mağazanın müşterilerine sunduğu “beğenmeli ve özellikli ürünler” (mobilya, giysi, ev ürünleri) de müşterinin mağaza kompozisyonu içinde bulmayı umduğu ürünlerdir.

Mağazanın fiziksel imkanları Mağazanın finansal durumudur. Bir mağaza için ürün karmasının oluşturulmasında rol oynayan başlıca faktörler; Talepteki değişmeler Rekabet Mağazanın fiziksel imkanları Mağazanın finansal durumudur.

2. TEDARİK SÜRECİ Dağıtım kanalının son aşaması olan mağazalar aldıkları ürünleri mümkün olan en kısa dağıtım kanalından sağlamak isterler. Çünkü araya giren her aracı maliyeti yükseltecek, mağazanın rakiplerle olan yarışta başarısını belirleyecektir.

Mağazalar mal satın alırken şu sorulara cevap aramalıdır. Kim için ne satın alınacak ? (çeşit, kalite, marka) Ne miktarda satın alınacak? Ne zaman satın alınacak? Nereden satın alınacak? (tedarik kaynakları) Nasıl satın alınacak? (satın alma kaynakları)

3. STOK KONTROLÜ Stok yönetimi, stoklardaki dalgalanmaları ve stok maliyetlerini azaltmak, tüketici veya müşteri taleplerini zamanında karşılamak ve malların değer kayıplarını önlemek için gerekli tüm faaliyetleri kapsar.

Stok yönetiminin amaçlarını şöyle sıralayabiliriz; Stoklarla satışlar arasında sağlıklı ilişkileri sürdürmek, Eksilmelerin yerini bulma ve kontrol altına alma. Fiyat indirimlerine yardımcı olmak. Reyonların ve mal gruplarının mağaza bakımından önemini saptamak. Müşteri taleplerini daha iyi karşılamak. Satın alma bölümüne bilgi sağlamak. Stoklara yapılan yatırımı en aza indirmek.

Stok kontrolü üç açıdan mağazalar için önemlidir. Birincisi, zamanlama açısından önemlidir. İkincisi, mekan özelliklerinin ve mal miktarlarının belirlenmesi için gereklidir. Üçüncüsü, mal akışının takip edilmesi için gerekli kayıtların tutulması için önemlidir.

Franchising,alan işletme içinde satan işletme içinde karlı bir anlaşmadır. Bu sayede imtiyazlarını satan işletme daha geniş bir alanda mal ve hizmetleri müşterilerine sunma imkanı bulur. Franchisingi satın alan işletme ise tanınmış kabul edilmiş bir markayı satarak kazanç sağlayabilir. Bu yöntem mağazaya belirli bir markanın müşterisini çekmek isteyen perakendeciler için önemlidir.