1. DUYGUSAL GELİŞİM 1.1. Tanımı ve Önemi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mesleki Gelişim Kuramı (Donald E. Super)
Advertisements

GELİŞİM DÖNEMLERİ.
ÖFKE DUYGUSUNUN TANINMASI VE KONTROL EDİLMESİ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
DUYGUSAL GELİŞİM 7 .Modül.
ÇOCUKLARDA DİKKAT EKSİKLİĞİ VE VELİLERE ÖNERİLER
BEBEKLER Giriş.
EMZİRME NASIL OLUYOR ?.
Hazırlayan: Öğr.Gör. Funda YORULMAZ
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
DUYGULAR VE DUYGU DURUMLAR
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
DUYGUSAL GELİŞİM Prof. Dr. Kurtman ERSANLI.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
Davranış Bilimleri Hafta I.
ÖĞRENMENİN DOĞASI.
Edward Lee Thorndike ( )
Gelişime Giriş.
PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI
0-1 YAŞ DÖNEMİNDE BESLENME
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
KİŞİLER ARASI İLETİŞİMİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
GELİŞİMSEL YAŞAM KRİZLERİNE MÜDAHALE SÜRECİ
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
MUTLU BİR AİLEyİz Hazırlayan: Bensu DEMİRYÜREK.
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
KİŞİLİK,SOSYAL, DUYGUSAL VE AHLAKSAL DEĞİŞİM
DUYGUSAL VE SOSYAL GELİŞİM
DUYGUSAL GELİŞİM Duygu: Ansızın şiddet ve yoğunluk düzeyi değişebilen yansıma veya tepki olarak hissedilen içsel yaşantılardır.
OKUL SEMİNERLERİ:2 ÇOCUKLARDA GÖRÜLEN UYUM VE DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI.
Okul Öncesi Dönemde Rehberlik Hizmetinin Özellikleri
DİĞER TUTUMLAR.
PSİKOLOJİDE EKOLLER.
GÜDÜLER.
DUYGUSAL GELİŞİM ÖĞR. GÖR. İDRIS KARA. Tanımı ve Önemi Duygusal gelişim, çevreden iç ve dış dünyalardan gelen etkiler herhangi bir olayın ona hoş gelip.
1. DUYGUSAL GELİŞİM 1.1. Tanımı ve Önemi Duygu; Belirli nesne, olay ya da kişilerin bireyin iç dünyasında uyandırdığı izlenimler olarak tanımlanır. İnsan,
ÖĞRENME, BELLEK, DÜŞÜNME İnsanlar öğrenme dürtüsüyle doğarlar. Öğrenmeye karşı merak ve bundan duyulan zevk insanın doğasında vardır. W. E. Deming (Deming)
MEDİNE BİLGE KESKİN ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ÖĞRETMENİ
DUYGU GELİŞİMİ Prof Dr Süheyla ÜNAL. Duygu Fizyolojik uyarılma Fizyolojik uyarılma Bilinçli yaşantı Bilinçli yaşantı Davranışsal ifade Davranışsal ifade.
STRES YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN.
BİLİŞSEL GELİŞİM.
GELİŞİM DÖNEMLERİ 0-3 Yaş Gelişim Dönemi 3-6 Yaş Gelişim Dönemi.
GELİŞİMİN KRİTİK DÖNEMLERİ ve
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
DUYGUSAL GELİŞİM.
MASA TENİSİNDE MOTİVASYONUN ÖNEMİ
Engelli çocuğun kardeşlerinin tepkileri
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
ENGELLİ ÇOCUĞA SAHİP AİLELERİN TEPKİLERİ
GELİŞİMSEL YAŞAM KRİZLERİNE MÜDAHALE SÜRECİ
Sınav Kaygısı.
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
STRES YÖNETİMİ
ÖĞRENME.
TRAVMATİK OLAYLARDA PSİKOLOJİK DESTEK
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
ÇALIŞMA YAŞAMINDA DUYGULAR VE KİŞİLİK
Sağlık Bilimleri Fakültesi
DUYGU VE HEYECAN.
DUYGU VE HEYECAN DUYGU VE HEYECAN DUYGU ÇEŞİTLERİ
DUYGULARIM BEDENİMİ ETKİLER Mİ ?.
GELİŞİM.
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
Sunum transkripti:

1. DUYGUSAL GELİŞİM 1.1. Tanımı ve Önemi Duygu; Belirli nesne, olay ya da kişilerin bireyin iç dünyasında uyandırdığı izlenimler olarak tanımlanır.

İnsan, hayatı boyunca çevreden gelen uyarıcıların etkisiyle çeşitli duyguları yaşar. Birey sosyal çevre ile etkileşim içindeyken az ya da çok haz ve elem duyguları içindedir. Çocukların fizyolojik ve psikolojik ihtiyaçlarının karşılanması ya da karşılanmaması onlarda bazı duyguların oluşmasına neden olur.

Yaşamın ilk günlerinde altı değiştirilen, karnı doyurulan bebek haz duyar. Ancak büyümeyle birlikte sadece fiziksel ihtiyaçlarının karşılanması haz duyması için yeterli değildir. Çocuk; annesinin kucağında olmak, sevilmek,okşanmak, annesinin sıcaklığını hissetmek ister.

Görüldüğü gibi duygular, birey olmanın en önemli unsurudur Görüldüğü gibi duygular, birey olmanın en önemli unsurudur. Bütün insanların, yeni doğmuş bebeklerin bile duyguları vardır. Sosyalleşmenin olabilmesi için duygular temel rolü üstlenir. Bu yüzden duygular, yaşama uyum sağlama fonksiyonlarıdır.

1.2. Duygusal Gelişimle İlgili Kavramlar Bireyin yaşamında, bir canlanma hareketlenme anlamına gelmektedir. Belli bir uyaran karşısında genellikle güdü ve değerlerle ilişkili olarak belirip çoğu kez süreklilik ve tutarlılık gösteren, heyecandan daha zayıf bir uyarım biçimidir. Duygular, çocuğun temel gereksinimleri ve bu gereksinimlerin etkisini dışarı yansıtmasıdır. Haz ya da elem olarak yaşanan duyguların yansıması çocukta sevinç, mutluluk, üzüntü, korku, öfke, kıskançlık, saldırganlık ve ağlamadır. Duygular, öğrenme ve olgunlaşmayla birlikte yaşamın her döneminde farklılıklar gösterir.

1.2.2. Heyecan Heyecan, genellikle yoğun yaşanan, olumlu ya da olumsuz duyguların organizmada durgun ve olağan durumunu bozması olarak tanımlanır. Heyecan hem haz yönünde hem de elem yönünde olabilir. Heyecanın haz ya da elem yönünde olmasını çevreden gelen uyarıcılar belirler. Heyecanın oluşmasında her zaman çevresel faktörler etkili değildir. Bazen de birini düşünmek ya da hayal etmek bireyin heyecanlanmasına neden olur.

1.2.3. Refleks Organizmanın, bir uyarana karşı verdiği cevaptır. Bebeğin dünyaya gelmesiyle birlikte tutma, emme gibi refleksleri devreye girerek hayata uyumunu kolaylaştırır. Bu refleksler 10-15-16. haftalardan itibaren kaybolur ve yerini öğrenilmiş davranışlara bırakır.

.2.4. Haz Haz, bir güdünün doyumu sağlandığında ya da bir amaca varıldığında yaşanan duygudur. Haz, bireye mutluluk ve rahatlık verir. Haz, htiyaçların doyumundan kaynaklanan bu duygu insanı sevindiren duygular olarak tanımlanır. Sevinç, mutluluk,hoşlanma ile ifade edilir. Büyüklerin küçüklere sevecen davranması onları neşelendirir ve mutlu eder.

Çevreden gelen tüm etkiler, mutluluk ve rahatlık verir Çevreden gelen tüm etkiler, mutluluk ve rahatlık verir. İhtiyaçların doyumundan kaynaklanan, insanı sevindiren duygulardır. insanı sevindirir ve haz verir. Haz veren bu duygular olumlu duygulardır. Haz duyguları, insanın yaşamına renk verir; gelişimine ortam hazırlar, duygu sistemini güçlendirir, düşünmeyi çabuklaştırır, çocuğu yaşama bağlar.

1.2.5. Elem Bireyler, ihtiyaçları karşılamadığı ve duyguları tatmin edilmediği zaman gergin ve mutsuz olurlar. Buna da elem denir. Elem, insanda gerilim yarattığı kişinin kendisini ve karşısındakini üzdüğü veya zarara uğrattığı için olumsuz bir duygudur. Kişinin başarısızlığa uğraması, baskı altında kalması, sevdiği bir kişiyi yitirmesi elem duyguları yaratır. Bu duygulara bir başkası neden oluyorsa öfke, kıskançlık, nefret, iğrenme, kızgınlık, düşmanlık gibi duygulara neden olur. İnsanın karşısındakinden çok kendinden kaynaklanan elem duyguları ise korku, utanma, üzüntü, sıkıntı, bıkkınlık, eziklik gibi duygulardır.

TEŞEKKÜRLER HAZIRLAYAN: AYŞEGÜL ÇEŞME- TOP