TRAP SUNUM DURSUN ÖNAL 1.  Dünyada ve Türkiye’de

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
NOSTALJİ GRUBU - Ayla ARSEVEN - Sevda DOĞAN - Ülkü ÜLKER - Aysel YILDIRIM - İsmail YÜKSEL.
Advertisements

EMNİYET KEMERİ TAKMANIN ÖNEMİ
Avrupa Birliği Ortak Taşımacılık Politikası Semineri Michael Schmidt ICCR Viyana 17 Nisan 2007 AB Bilgi Köprüleri Programı Türkiye’ye Köprü Projesi.
ENERJİ GÜVENLİĞİ ve ENERJİ ARZI
Okuldan İşe Geçiş – Son Eğilimler
Muayene Yapan Kurum/Kuruluş
Maltepe Üniversitesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı Başkanı
-Demografik- Nüfus Analizi
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO.
Gökhan AY Süreç Geliştirme Yöneticisi.
TÜRKİYE TIBBİ CİHAZ TEDARİKÇİ PROBLEMLERİ
ÇALIŞMA VE DİNLENME SÜRELERİ
EMNİYETLİ SÜRÜŞ EĞİTİMİ
EMNİYET KEMERİ GEREKLİ Mİ ?
Prof. Dr. Habip ASAN, TPE Başkanı 31 Ekim2013, İZMİR Türkiye’de Yenilikçi Üretim Yapısına Geçişte Sınai Mülkiyet Alanında Yaşanan Gelişmeler.
İNGİLTERE’ DE E-DEVLET
Küresel Ekonomik Kriz Sonrası Enerji Piyasalarındaki Oluşum ve Gelişmeler Yavuz Aydın Direktör GE Energy Services Türkiye/Israil 13 Mayıs 2010 GE Energy.
Ülke Sohbet Toplantıları 5 Haziran 2009 İZMİR. GÜNEY VE KUZEY KORE ARASINDA VAKİ SAVAŞ NİHAYETLENMEMİŞ OLUP, HALEN BİR ATEŞKES ANLAŞMASI MEVCUTTUR. BU.
3. Bölüm İNSAN SERMAYESİ NASIL OLUŞUR?. Sağlık ve eğitim: sorular: Zenginlik ile sağlık göstergeleri arasındaki nedensellik ilişkisi hangi yöndedir? Kişi.
“ AKT İ F YA Ş LANMA VE KU Ş AKLARARASI DAYANI Ş MA” Prof. Dr. Emine ÖZMETE AVRUPA B İ RL İĞİ BAKANLI Ğ I KASIM, 2012 Gaziantep.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Telekomünikasyon Sektörü ve Vergi Düzenlemelerinin Etkileri Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş. 30 Ekim 2007 Gazi Üniversitesi İİBF Ankara.
BASIN TOPLANTISI Lefkoşa, 22 Ekim 2010 Project: EuropeAid/124745/D/SER/CY Roadway Safety Education & Campaigning TRAFİK VE YOL GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ VE KAMPANYASI.
TÜSİAD – Sabancı Üniversitesi Rekabet Forumu Ar-Ge’de İşbirlikleri Doç. Dr. Cemil Arıkan Sabancı Üniversitesi Ulusal İnovasyon Girişimi 6 Ocak 2009 İstanbul.
TAKİP MESAFESİ HIZIN YARISI KADAR METREDİR
GREEN MARKETING KONFERANSI
TRAFİKTE EMNİYET KEMERİ KULLANMANIN ÖNEMİ
Karayolu Ulaşım Güvenliğinde
AB’de ve Türkiye’de trafik güvenliği çalışmaları ve etkin çözümleri Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı 24 Mayıs 2011 Lefkoşa.
Gençler ve Yol Güvenliği
DIŞ EKONOMİK İLİŞKİLER
Mayıs 2012.
Karayolu Güvenliği İçin Eğitim ve Diğer Bileşenlere Bakış Mayıs 2011 Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı Bu yayın Avrupa Birliği’nin yardımıyla üretilmiştir. Bu.
KENTSEL DÖNÜŞÜMDE SU YALITIMININ
ÖRGÜTSEL STRES VE STRESLE BAŞETME YOLLARI
GENÇLERDE SİGARA SALGINI
Dönemi Çalışmalarımız ve Dönemi Planlarımız
BILGIDAGI.COM. Sokak Çocuklarının Çoğu 5–17 Yaşları Arasında Değişir. Popülasyonu değişik şehirlerde bu durum değişebiliyor. Sokak çocukları ; şehrin.
Web 3.0 Konferansı, İstanbul 16 Nisan 2013 ‘‘KİMİN NAKİTE İHTİYACI VAR?’’ twitter.com/SonerCanko.
Quest Atlantis Çok-Kullanıcılı Sanal Ortamları Kullanan Eğitsel Bir Bilgisayar Oyunu Örneği: Quest Atlantis Projesi Öğr. Gör. Dr. Hakan Tüzün Hacettepe.
HARİTALARDA UZUNLUK HESAPLARI
Diyabet ve Egzersiz Dr. Okan Bülent Yıldız
HAZIRLAYANLAR fethiye sayarer Cansu üçdemir
Eskişehir Şubesi Cevdet ÜRENCİK CMF.
EMNİYET KEMERİ KULLANIMI
Dünya Motorlu araç sayısı milyon milyar 250 milyon milyar 650 milyon.
Kazaların Başlıca Nedenleri DDikkatsizlik AAlkol UUykusuzluk AAksamalar ( Önlem Almama,vb) KKorkaklık Ve Kararsızlık SSis YYola Atlama BBuzlu.
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
TRAFİK GÜVENLİĞİ VE ÇOCUKLAR
Aktif ve Pasif Güvenlik Sistemleri
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
Ulaşım; Deniz yolu, hava yolu, demir yolu ve kara yolu ile sağlanmaktadır. Ulaşım türleri arasında en yoğun kullanılan kara yolu ulaşımıdır. Kara yollarında.
Küçülen Dünya, Gelişen Yumurta Sektörü
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ ULAŞTIRMA VE TRAFİK GÜVENLİĞİ PROF. DR. HÜSEYİN AKBULUT.
TRAFİK KAZALARI VE NEDENLERİ
: TRAFİK IŞIKLARI :. Trafik ışıkları, trafiğin yoğun olduğu kavşaklarda trafik akışını düzenleyen, hayatımızı kolaylaştıran ve zaman kazandıran son derece.
Konu : Geçiş Hakkı – Geçiş Kolaylığı – Geçiş Üstünlüğü
1-) Uyuşturucu ve keyif verici maddeleri alarak araç kullandıkları tespit edilenler için aşağıdakilerden hangisinin yapılması yanlıştır? A) Eylemin gerektirdiği.
TRAFİK VE ÇEVRE DERS NOTLARI
  ALKOL VE SÜRÜCÜLÜK Bilimsel araştırmalar alkolün hiç bir seviyesinin sürücülük için güvenli olmadığını göstermektedir. Bütün ülkeler yasal alkol limitini.
TRAFİK KAZALARI VE TRAFİK CEZALARI.
ARAÇ SÜRME YASAĞI ARAÇ KULLANMA SÜRESİ
Taşıt Yolundan Karşıdan Karşıya Nerelerden ve Nasıl Geçmeliyiz ?
2009 Yılı Trafik Kazaları SON 20 YILDA  5.5 milyon trafik kazası  160 Bin Ölü (Milyonlarca öksüz çocuk)  2.2 Milyon yaralı ve sakat  5 Milyar dolar.
TRAFİK KAZALARI. Trafik Kazalarının Nedenleri Nelerdir?
KAZA FELAKET TRAFİK KAZASI VE İLKYARDIM.
KADİR MALÇOK EGE SÜRÜCÜ KURSU. TRAFİK PSİKOLOJİSİ NEDİR? Trafik psikolojisi, Yaya ve sürücülerin trafikteki davranışlarının altında yatan psikolojik.
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
KADİR MALÇOK EGE SÜRÜCÜ KURSU. TRAFİK PSİKOLOJİSİ NEDİR? Trafik psikolojisi, Yaya ve sürücülerin trafikteki davranışlarının altında yatan psikolojik.
EMNİYETLİ SÜRÜŞ (DAHA İYİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ)
Sunum transkripti:

TRAP SUNUM DURSUN ÖNAL 1.  Dünyada ve Türkiye’de Yol Güvenliği alanında yeni adımlar . 2.  Otomotiv sektöründe çevreye duyarlı yeni yaklaşımlar. 3.  “Trafikte Sorumluluk Hareketi” projesindeki son gelişmeler. 4.  Katılanların düşüncelerinin görüşülmesi ve uygulama olanaklarının tartışılması.

Dünyada ve Türkiye’de Yol Güvenliği alanında yeni adımlar

Dünya Motorlu araç sayısı 2009 940 milyon 2020 1 milyar 250 milyon 2030 1 milyar 650 milyon

Türkiye Motorlu araç sayısı 2009 15 milyon 2020 30 milyon son yıllarda yıllık Kaza 1.000.000 Ölü 10.000 Yaralı 200.000

Dünyada 2009 yılında trafik kazalarında ölenler 1 milyon 300 bin 2009 yılında trafik kazalarında yaralananlar 50 milyon 2020 yılında trafik kazalarında ölümler * Yüksek gelirli ülkelerde %27 azalacak * Düşük, orta gelirli ülkelerde %83 artacak * Dünya genelinde %67 artacak

Dünya genelinde ölüm nedenleri içinde trafik kazalarındaki kayıp 2004 2030

2011 - 2020 Moskova Deklerasyonu Küresel Yol Güvenliği Bakanlar Konferansı Harekete Geçme Zamanı 19-20 Kasım 2009 Moskova 2011 - 2020 Yol Güvenliği Yönetimi (Road Safety Management) Altyapı (Infrastructure) Güvenli araçlar (Safe vehicles) Yol kullanıcı davranışları (Road user behaviour) Kaza sonrası yardım (Post crash care)

Dünyada öncelikler 1. Hız 2. Emniyet kemeri 3. Telefon 4. Alkol 5. Kask 6. İlk Yardım 7. Stratejik kararlar ve uygulamalar

WHO Türkiye'de her yıl on bini aşkın kişi, trafik kazalarında ölüyor ve yaklaşık iki yüz bin kişi yaralanıyor. Yani, Türkiye'deki yollarda her gün yaklaşık 25 kişi hayatını kaybediyor ve 500'den fazla kişi yaralanıyor. 2030 yılı projeksiyonunda, dünyada meydana gelen ölüm nedenlerindeki sıralamanın Türkiye’deki yansıması değerlendirildiğinde, trafik kazalarının ne kadar önemli bir sorun oluşturacağı kesin...

Neden böyle bir tablo? WHO a)Taşıma ortamındaki dengesizlik: Yük ve yolcu taşımalarının ağırlıklı olarak karayolları ile yapılması. b)Karayolu altyapısından kaynaklanan nedenler: Tasarım ve geometri hataları, yetersiz aydınlatma, yatay ve düşey işaretlemelerdeki eksiklikler, kısa görüş mesafeleri, küçük yarı çaplı yatay kurblar, dar ve düşük banketler, tırmanma şeritsiz dik rampalar. c)Trafik yönetimi, denetimi ve uygulaması: Etkin ve sürekli denetimin yapılamaması, denetlemelerin caydırıcılık etkisinin yol kullanıcılar üzerinde baskı oluşturamaması.

WHO d)Yolu kullananların (sürücü-yaya-yolcu) davranışları: Trafikte karşılaşılabilecek riskler konusunda yeterli bilgiye sahip olmamak, trafik eğitimi konusundaki eksiklikler, güvenli trafik bilincinin oluşması konusunda yaşanan sıkıntılar, yolu kullanan insanın yaşı, beden yapısı, görme-işitme-reaksiyon yetenekleri ve psikolojik durumu. e)Taşıtlardan kaynaklanan nedenler: Taşıtların teknik muayenelerinde yaşanan sorunlar, aşırı yükleme, teknik şartları uygun olmayan taşıtların trafikte yer almaları, Türkiye’deki taşıt kompozisyonu içinde düşük model taşıtların oranının yüksekliği. f)Hızlı ve plansız şehirleşme: Altyapı eksiklikleri, eksik ve hatalı geometrideki yollar ve kavşaklar, otopark problemleri.

Sorun neden çözülemiyor? WHO Sorun neden çözülemiyor? Türkiye’de “Yol Güvenliği” konusunda aşırı sosyal kayıtsızlık söz konusu. Bu kayıtsızlık sadece yol kullanıcı davranışlarında değil. Yönetim kademelerinde, politikacılarda, yasal ve yönetsel süreçte, medyada ve sade vatandaşta… Kaza mağdurlarının sayısını azaltma amacı, gündelik yaşamda öncelik taşımıyor. İnsanların karayolu kazalarını kişisel bir problem gibi görmemeleri, bireysel olarak karayolu kaza sonuçlarından nadiren etkilendiklerini düşünmeleri. Karayolu trafiğinin insanlar tarafından tehlikeli bir etkinlik olarak algılanmaması.

Türkiye nüfusu 72.561.312 (31 Aralık 2009)

RS 10 projesi ülkeleri tüm dünyadaki trafik kazasına bağlı ölümlerin %48’i bu 10 ülkede gerçekleşiyor. RUSYA TÜRKİYE ÇİN MEKSİKA MISIR KAMBOÇYA HİNDİSTAN VİETNAM KENYA BREZİLYA

TÜRKİYE Trafik kazası nedenleri 1. Hızlı araç sürmek 2 TÜRKİYE Trafik kazası nedenleri 1. Hızlı araç sürmek 2. Yorgun araç sürmek (alkol, uykusuzluk) 3. Arkadan çarpmak (yakın takip) 4. Doğrultu değiştirmek (hatalı sollama) 5. Kavşakta geçiş önceliğine uymamak

Allah beterinden saklasın rahmet eylesin öldü Allah beterinden saklasın yaralandı ucuz atlattı Allah korudu

3E (1930) * Engineering Mühendislik * Education Eğitim * Enforcement Denetleme * Emergency İlk yardım

Humanism – insanlık Teknik seferberlik, iyi yol, iyi araç, hatalı sürme sonucu oluşan kazaları azaltmak. Homogenity - benzeştirme / denkleştirme Araç ve yol tipi benzeştirmesi, araç dizaynı, bakımı ve kontrolu, yolun yapısı ve insan davranışları, mevzuat, kentleşme (imar planlaması), hız kontrolu Harmony – Uyum Sürücü – yaya ilişkisi, diğerlerine saygı, kurallara uymak. Holizm – Her kesimin katılımı İdare + Sivil Toplum Kuruluşları + Özel sektör + Medya + birey (sürücü ve yaya)

2011 - 2020 Moskova Deklerasyonu Küresel Yol Güvenliği Bakanlar Konferansı Harekete Geçme Zamanı 19-20 Kasım 2009 Moskova 2011 - 2020 Yol Güvenliği Yönetimi (Road Safety Management) Altyapı (Infrastructure) Güvenli araçlar (Safe vehicles) Yol kullanıcı davranışları (Road user behaviour) Kaza sonrası yardım (Post crash care)

YAPANLAR BAKANLAR BIKANLAR

Bir kişiyi öldürmek için kaç otomobil gerekli..? (örnekler) İsveç 8.200 Almanya 2.600 Fransa 2.100 Mısır 500 Türkiye 465 Pakistan 70 Etopya 35

Dünyada 90 km/saat üzerindeki yasal hız limitleri (örnekler) Almanya 100 Sierra Leone 100 Avustralya 100 S. Arabistan 100 Avusturya 100 Şili 100 Y. Zelanda 100 Arjantin 110 Ekvator 100 Kongo 110 Endonezya 100 Botswana 120 Güney Afrika 100 Namibya 120 Kenya 100 Ürdün 120 Nikaragua 100 Umman 120

BAKANLAR BIKANLAR Allah korudu Allah beterinden saklasın Allah Rahmet YAPANLAR Allah beterinden saklasın BAKANLAR Allah Rahmet eylesin BIKANLAR