Talep Tahminindeki En İyi Uygulamalar Stok Planlaması ve Yönetimi Latin Amerika Lojistik Merkezi Lojistik Yönetim Serileri
Talep Tahmin Modelleri Değerlendirmesi 1. Gelişim ve Model Testleri 1960 2. Değerlendirmeyi Kullanma ve Uygulama 1970 3. Modelleri İş ve Operasyonlarla ilişkilendirme 1980 4. Uygulama ve Model Yönetimi 1990 5. Modellerin Performans Göstergeleri Today 6. Değerlendirmeyi etkileme
Ortak Çevrelerde Tahmin Kapsamları Pazar Girdileri Simulasyon ve Modelleme Satışlar Talep Tahmini Finans Üretim Lojistik
Tahmin Kalitesini Değerlendirme Kriterleri Doğruluk Stok Performansını Gerçekleştirme Kapasitesi Hedefler Geri Dönüşler Karşılama Oranı Değer Yaratımı
Tahminin Performansı & Lojistik Performans Max Rassal Doğrusal Yuvarlama Trendler Tahmin Teknikleri Stoktaki yatırımlar Min Min Müşteri Hizmet Seviyeleri Karşılama Oranı Max
Tahmin Sistemlerini Değerlendirme Kriterleri Fonksiyonel Bütünleşme Odak Sistem Kilit Performans Göstergeleri Best Practices Research - University of Tennessee
1. Fonksiyonel Bütünleşme Tasarlayanlar ve uygulamadan sorumlu olanlar arasındaki bütünleşmenin seviyesi ve derecesi Tasarım (Analistler) Uygulama (Stratejistler)
1. Fonksiyonel Bütünleşme İletişim Medya Kordinasyon Formal Yapı & Programlar İşbirliği Oryantasyon & Yönetim Analiz Adacıklarından İşbirliği Süreçlerine
2. Odak Tahmin yürütülecek ürünlerle hizmetleri ve kullanılacak yöntemleri tanımlar İstatistiksel Modeller Ne Ürünler Ayrıştırma Seviyesi Nicel Modeller
İstatistiksel Modellerden 2. Odak Süreç Kalitesi Yöntemler ve Prosedürler Erişim Yöntem Erişilebilirliği Tasarım Kullanım Süreçlere Katılım ve Saygı İstatistiksel Modellerden Nicel Modellere
3. Tahmin Sistemleri Tahmin Geliştirme, Analiz Etme ve Dağıtmada kullanılan Bilgisayar & İletişim Donanımları Geliştirme Analiz etme Dağıtma
3. Sistemler Sistem Kalitesi Erişim Kabiliyetler Kullanışlılık
4. Kilit Performans Göstergeleri KPG tahminin Erişilebilirliği ve Uygunluğu Kilit Performans Göstergeleri ve Motivasyon
4. Kilit performans Göstergeleri Netlik Talep Etme Geri Bildirim Düşünülen Kriterler Finansal Performans Stok Yönetimi Stok Geri Dönüşleri Toplam Lojistik Maliyetleri Müşteri Hizmetleri Lojistik Performans Tahmin Performansı
Tahmin Performansının Kıyaslanması Gelişmiş Tahmin Yöntemlerinin Değeri Nedir? Bir Üst Basamağa İlerlemede Potansiyel Faydaların Belirlenmesi 32 Şirket Staples Lucent Technologies Coca-Cola Michelin Monsanto Longaberger ...
Tahmin Geliştirmede En İyi 12 Uygulama 1. Tahmin ihtiyacını azaltın 2. Değer Biçme & Tahmin Doğruluğunu kontrol etme 3.Tahmin Optimizasyonu için Müşteri Portföyünü bölümlere ayırın 4. Belirli Fonksiyonel Alanlarda Tahmin Yapın 5. Tahmin Modelleri Tasarlayın ve düzeltin 6. Tepki verme ve Kontrol konusunda Organizasyonel Kabiliyet 7. Tahmin Hatalarını Düzeltin 8. Son Tüketici Satılnalma Örneklerini Tanıma 9. Tahmin Modellerinde POS ve Teslimat Verilerinin Kullanımı 10. Grup Talep ve Vaka Senaryosu Simulasyonu 11. Yanlış Veriyi farketme, tanımlama ve ortadan kaldırma 12. Yukarıdan-Aşağıya Aşağıdan-Yukarıya Tahmin
1. Tahmin İhtiyacını Azaltın! Sipariş için Üretim C-parça Nakliye sırasında Montaj ve Konsolidasyon Bağımsız Talebi Tahmin Edin ve Bağımlı Talebi Ölçün Tedarikçi Teslim Süresi < Müşteri-İstenen Teslim Süresi
2. Değer Biçme & Tahmin Doğruluğunu Kontrol Etme! Tahmin Geliştiriciler Metodolojiyi Tanımlar Anlaması Kolay. Karmaşıklık Sorumluluğu Engeller Problemleri Tanımlamada Proaktif Göstergeler Tahmin Revizyonuna İhtiyacı Olan Maddeleri Önceliklendirme
Tahmin Sürecinin Kalitesi Yüksek Hata Oranlı Ürünler Aralıklı Talep Düşük Hacimler Parçalar & Yedek Parçalar C tipi Mallar Yeni Ürünler Düşük Hata Oranlı Ürünler Sürekli ve Sabit Talep Yüksek Hacimler Hızlı Tüketim Malları Goods A tipi Mallar Geleneksel Ürünler
Tahminde Doğruluk Hedefleri Rakiplerden daha İyi Bugünden daha İyi Segmente göre Doğruluk A tipi mallar… B tipi Mallar… C tipi Mallar...
Beklenen Doğruluk Ürün Aileleri Aylık Tahminde 0-20% Ortalama Hata 3 Aylık Yuvarlak Tahminlerde 10% dan az Ortalama Hata Üç Aylık Yuvarlak Tahminler müşteri siparişlerinin göstergeler üzerindeki etkisini en aza indirger Aylık göstergeler siparişlerin verildiği süre içinde değişiklik gösterebilir
Beklenen Doğruluk Karma vs. Bireysel Tahmin Karma ürün ailesi tahminleri için %0-30 aylık sapma Ürüne göre Bireysel Satış fonksiyonları, müşteri sayısı, ortalama sipariş miktarı, dağıtım merkezlerinin sayısı vs.’deki değişiklikler Daha iyi değerlendirmeler için hacme göre ABC analizi gereklidir.
Beklenen Doğruluk A tipi mallar için, Beklenen Bireysel Tahmin Doğruluğu aylık % 0-20’dir. B tipi mallar için, % 0-35 sapma C tipi mallar için, hacme, sipariş miktarına ve sipariş sıklığına bağlı olarak %0-250 sapma
Tahmin Hataları Beklenti Tabloları 300% 300% 175% 250% 150% 200% 200% 50% 100% 100% % Tahmin Hatası 150% 150% 25% Perakende Satış 100% 75% 75% 50% Toptan Satış 15% Tedarik Zinciri Rolü 0% Üretim Temel Mevsimsel Ürünler Ürünler Felaket Düzensiz Bağlantılı Talep Talep Seyri
Tahmin Hataları Beklenti Tabloları 300% 300% Üretim 250% Toptan Satış 200% 200% Perakende Satış 175% 150% 150% % Tahmin Hataları 150% 100% 100% 100% 75% 75% 50% 50% 25% 15% 0% Temel Ürünler Mevsimsel Ürünler Felaket Bağlantılı Düzensiz Talep Talep Seyri
3. Portföy Segmentasyonu Ürün ,aileleri ve Gruplarında Talep Segmentasyonu Ürün Aktivitesine göre Sınıflandırma Talep Seyrine göre Sınıflandırma Tahmin Modelinin Tanımlanması
3. Portföy Segmentasyonu ABC Segmentasyonu İki Kutu Bağımlı Talep Make-to-Order Ürün Değeri Mevsimsellik Karşılama Oranı Promosyonlar Kullanım Ömrü(Yaşam Döngüsü) Evresi Hammadde Teslim Süresi Üretim Döngüsü
...... Bazında Tahmin Ürün Müşteri Aile Tedarikçi Kanal Dağıtım Merkezi Bölge Mali Satış Birimleri Mal Elleçleme Birimleri Nakliye Birimleri
4. Belirli Fonksiyonel Alanlarda Tahmin Tahmin şemalarını, stok planlamasını, üretimler arası bağlantıyı, lojistik süreçleri, pazarlama ve genel yönetimi tanımlayan grup CEO Yönetici Lojistik Planlama Devam Eden Lojistik Projeler Lojistik Temsilcisi Lojistik Analisti Tedarik Analisti Nakliye DC Operasyonları Müşteri Hizmetleri Planlaması Activite Profilleri Tedarikçi Performansı Network Modelleme Alt yapı Planlama Memnuniyet Indeksi İstatistikler & Raporlar Stok Modelleme Nakliyeci Performansı Yerleştirme ve İş uygulamaları Müşteri Profilleri/SKU Sistemlere Bağlantılar IMS & SMS Gereksinimleri T&D’deki en iyi uygulamalar DCO’deki en iyi uygulamalar CS’deki en iyi Uygulamalar Veri Komplikasyonları IM & SM’deki en iyi uygulamalar TMS Gereksinimleri WMS Gereksinimleri CSS Gereksinimleri Kilit Performans Göstergeleri P Kilit Performans Göstergeleri Kilit Performans Göstergeleri Kilit Performans Göstergeleri MHS Gereksinimleri
Tahmin için Çok Disiplinli Takımlar
5. Tahmin Hatalarını Farketme ve Düzeltme Bias Gerçekler 105 95 85 Receipts 75 65 Tahminler 55 Series1 45 Series2 35 Sep- Oct- Nov- Dec- Jan- Feb- Mar- Apr- May- Jun- Jul- Aug- Sep- Oct- Nov- Dec- 02 02 02 02 03 03 03 03 03 03 03 03 03 03 03 03 Ay, Yıl
Satış Büyüme Projeksiyonları 11.5% 21.5% Satış Büyüme Projeksiyonları (2003-2007) 8.0% 7.3% Bias 6.7% 7.0% Adjusted Projections 6.0% 5.7% 6.4% 4.8% 5.9% 5.0% 4.2% 4.0% 4.3% 3.0% Mevcut 3.7% Projeksiyonlar 2.0% 1.0% 1.0% 0.9% 0.0% 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 Yıls
WHS Stok Geri Dönüş Projeksiyonları 5.5 5.4 5.1 5.1 5.0 4.8 4.7 4.7 Geri Dönüşler 4.5 4.4 4.4 4.2 4.2 4.2 4.2 4.2 4.2 4.0 CASE I. WHS Turns Improve 4.0 3.9 CASE II. No Turns Improvement 3.5 3.7 3.4 CASE III. Turns Decrease 4% per year 3.6 3.0 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008
Alan Gereksinimleri Deficit Projections DC Alan Darlığı - 2004 2005 2006 2007 2008 2009 (50,000) (44,209) (55,314) (69,843) (69,328) (67,825) (100,000) (82,151) (150,000) (172,775) (200,000) (201,025) (212,045) (216,884) SF (242,933) (250,000) (249,232) (273,062) (300,000) (350,000) (356,305) (400,000) Case I. Case II. Case III. (424,575) (450,000) (471,471) (500,000)
6. Organizasyonel Reaksiyon Tasarımı ve Hataları Tahmin Etmek için Kontrol Kapasitesi Büyüklük Fonksiyonu olarak ve Tahmin hatasının Acil Düzeltmeye etkisi olarak Sipariş Sınıflandırması Tahmin Hatalarını Düzeltmek için Süreçlerde önceden Planlama
Yeniden Programlama Talep Düşük olduğunda ve Talep Tahmin Edilenden Yüksek olduğunda, her iki senaryoda da Tahmin Hataları olur. İyi bir Planlama Sistemi iki durumda da tepki verebilir. Sistem İnsanları Doğru Zamanda Tepki Vermek konusunda Uyarmalıdır. Source: Focus Forecasting
7. En İyi Uyan Tahmin Eski Tahminler Üstel Yuvarlama Hareketli Ortalama Ağırlıklı Ortalama Talep Tahmini
Tahmin Yöntemleri İnsani Yargılar Genel Kurallar Ortalama Bireysel Uzman Grubu (Delphi) Genel Kurallar Ortalama Sürekli Ağırlıklı X= w1*x +w2*x+w3*x…. Üstel Yuvarlama İlk Sipariş İkinci Sipariş En İyi Uyan Modeli Seçin
İnsan Yargısı ile Tahmin İnsanlar Yoğun Olarak Yakın Tarihten Etkilenirler ve Geçmişi Hissedemez ve Hatırlayamazlar İnsanlar Dıştan Gelen Faktörlere Bilgisayarlaştırılmış Modellerden Daha İyi Katılırlar
Dış ve İç Faktörler Dış Genel İş Ortamı Ekonominin Durumu Endüstrideki Rekabet Düzeyi Piyasa Eğilimleri İç Reklam Promosyonlar Fiyat Değişiklikleri Kalitedeki İlerlemeler Yeni Ürün Tanıtımı
8. Talep Seyirlerini Tanıma Bilgisayarlaşmış Sinirsel Ağlar
Bilgisayarlaşmış Sinirsel Ağlar
Gerçek Talep Değerlendirmesi Başıboş Talebi Dahil Edin Kıtlık oyunu yüzünden Talebin Abartılması İptal Edilmiş Talepleri Verilerden Çıkarın
Olay Takviminin Kullanılması Üretici Dağıtıcı Sağlık hizmet Sağlayıcısı Stok Seviyeleri 5-10 hafta $100,000,000 4-6 hafta $300,000,000 4-8 hafta $4,000,000 Taşıma maliyeti @ 20% $20,000,000/yıl $60,000,000/yıl $800,000/yıl Azaltma Kazançları @50% $10,000,000/yıl $30,000,000/yıl dağıtıcı $400,000/yıl hastane 11 gün 95% 2-48 saat, 97%
Promosyonlar Tek-Atış Döngüsel Özel Fiyat Azaltımları E.g., Sezon sonu mallar Rakipleri Uzak Tutmak için raf doldurma (Coke vs. Pepsi) Talep Yaratan Reklamlar Yeterli, fazla olmayan ve hızlı tedarikçilere sahip olduğunuzdan emin olun,
Teslim Süresini Kısaltın Teslim Süresi Talebi Güvenlik Stoğu Zaman Stok Yeniden sipariş Noktası (ROP) Teslim süresi Değişkenliği
Yeni Ürün Tahmini Benzer Ürün Verileri Promosyonun satışa etkisini hesaplamak için Promosyon Süresince Satışları Takip Edin.
9. Tahmin Modellerinde POS ve Teslimat Verilerinin Kullanılması POS Satış Noktası Hastane (on-line kullanım) Geri dönen siparişlerin internet üzerinden veri değiştokuşu Beklenen ürün hatası verileri
10. Grup Talebi ve Vaka Senaryoları Simulasyonu 0.00 50.00 100.00 150.00 200.00 250.00 300.00 350.00 400.00 450.00 Jan-95 Mar-95 May-95 Jul-95 Sep-95 Talep Nov-95 Jan-96 Mar-96 May-96 Jul-96 Jul-97 Sep-96 Nov-96 Jan-97 Mar-97 May-97 Sep-97 Nov-97 Ay
11. Yanlış Veriyi Farketme, Tanımlama ve Ortadan Kaldırma 0.00 100.00 200.00 300.00 400.00 500.00 600.00 Jan-95 Mar-95 May-95 Jul-95 Sep-95 Nov-95 Jan-96 Mar-96 May-96 Jul-96 Sep-96 Nov-96 Jan-97 Mar-97 Talep May-97 Jul-97 Sep-97 Nov-97 Ay
Müşteri Sipariş Seyrini Tanıma Alıcı ürün seviyesine göre tahmin yapın Sipariş örnekleri oluşturun Eğer müşteri sipariş miktarları bilinen limitlerden farklı ise siparişi kabul etmeden önce onaylayın. E.g., American Express
12. Makroekonomik Göstergelerle Yukarıdan Aşağıya Tahmin Bekleyen AFFC Pazar Ekonomik Endüstri Geçmiş Tahminler Siparişler Payı Göstergeler Göstergeleri Tahmin Aracı Trent analizi Yönetim Yargısı Satış Tahmini
İnsan Müdahalesiyle Aşağıdan Yukarıya ve Yukarıdan Aşağıya Tahmin Talep Sinyalleri Mevcut Talep Ekonomik Göstergeler Endüstri Göstergeleri Matematiksel model Talep Tahmini Hata Hesapları Model Modifikasyonalrı S M T W F Özel Olaylar İnsani Yargılar Mevcut
Bilgisayarlaşmış Tahmin Ağları
Tahmin Uygulamaları - Özet - Gerçek Talebi göstermek için zincirin başından sonuna kadar Bilgi dağıtım politikaları uygulayın Tahminde Doğruluğu artırmak için Olay Takvimi Kullanın Organizasyonu tahmin hatalarına hemen cevap verecek şekilde düzenleyin
Tahmin Uygulamaları - Özet - Global ve ulusal satışlar için Yukarıdan Aşağıya Tahmin Yöntemini kullanın SKU ve Kategoriye göre tahmin yapmak için Aşağıdan-Yukarıya Tahmin Yöntemini kullanın Yukarıdan-Aşağıya Tahminlere Onaylanmış Ekonomik ve Endüstriyel indeksleri dahil edin
Tahmin Uygulamaları - Özet - Yukarıdan-Aşağıya ve Aşağıdan-Yukarıya Tahminleri bir Analist Değerlendirmesiyle Düzeltin SKU’yu Talebe ve Değişkenlere göre ayırın ve şunları belirleyin: Tahmin Olasılığı Tahmin Modeli Trend ve Mevsimsellik dahil olmak üzere gelecekteki talebi belirlerken En iyi uyan yöntemi kullanın
Tahmin Uygulamaları - Özet - Tahmin Hatalarını azaltmak için Teslim Süresini kısaltın Tahmin Hataları Düşmandır, bu yüzden hataları azaltmak için mümkün olan her şeyi yapın Doğruluğu tahminin engelleri, öznellik, düşük veri kalitesi ve yadsımadır