İLETİŞİM SEMİNERİ ARİF DEDE

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Prof.Dr.Şaban EREN Yasar Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
İLETİŞİM HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ ÇALIŞAN SAĞLIĞI ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ.
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
MEB Öğrenci Davranışlarının Değerlendirilmesi Yönetmeliği
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
İLETİŞİM E T K İ L İ İ L E T İ Ş İ M İletişim aslında bir ETKİLEŞİMDİR. Dr. Ahmet FİDAN BA. Ü. ÖĞR. GÖR.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
MÜRŞİT BEKTAŞ 1-A SINIFI
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Dördüncü Grup İkinci Harf B sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
İngilizceden çeviri : Orkideler İngilizceden çeviri : Müzik: Autumn Rose.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
İLETİŞİM.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
DEĞERLER EĞİTİMİ DOĞRULUK VE DÜRÜSTLÜK.
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
4 X x X X X
Mukavemet II Strength of Materials II
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
HAYAT BİLGİSİ SORULARI.
ÇOK DEĞİŞKENLİ FONKSİYONLARDA
İletişim ve Empati.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
Şenay ERTÜRK Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
BEDEN DİLİ.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
KURUMSAL İLETİŞİM ARİF DEDE Eğitim Uzmanı www. arifdede
İLETİŞİM AÇIK ALANKÖR ALAN GİZLİ ALAN KARANLIK ALAN Başkalarına Açık Başkalarına Kapalı NORMAL Kendimize Açık Kendimize Kapalı Kendinizi Tanıma Penceresi.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Gökçe Erinç Büyükşengür
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

İLETİŞİM SEMİNERİ ARİF DEDE dedearif@mynet.com 09.04.2017 ARİF DEDE

İLETİŞİM NEDİR? 09.04.2017 ARİF DEDE

İLETİŞİM İNSANLARIN DUYGU VE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞMA SÜRECİ 09.04.2017 ARİF DEDE

İletişim bir mesaj alışverişidir İletişim bir mesaj alışverişidir. İnsanların birbirlerini tanımaları, anlaşmaları; duyguların, düşüncelerin ve fikirlerin paylaşılması ile gerçekleşir.                                                                                                                                                                                                                                 09.04.2017 ARİF DEDE

Geniş anlamda iletişim; Dar anlamda iletişim ise , Toplumsal yapının temelini oluşturan bir sistem, Örgütsel ve yönetsel yapının düzenli işleyişini sağlayan bir araç, Bireysel davranışları görüntüleyen ve etkileyen bir teknik olarak tanımlamak mümkündür. Dar anlamda iletişim ise , Bireylerarası düşünce, duygu ve bilgi alışverişi olarak tanımlanabilir. 09.04.2017 ARİF DEDE

İLETİŞİM İÇİN EN AZ İKİ KİŞİ GEREKLİDİR 09.04.2017 ARİF DEDE

İLETİŞİM SÜRECİ Kaynak Mesaj Kanal Alıcı *** *** *** *** Geri Bildirim Ne Söyledi Hangi Yolla Kim Kime Kaynak Mesaj Kanal Alıcı *** *** *** *** Ne Etkisi Oldu? Geri Bildirim *** *** Gürültü 09.04.2017 ARİF DEDE

TEK YÖNLÜ İLETİŞİM GÖNDERİCİ (KAYNAK) MESAJ (İLETİ) KANAL ALICI (HEDEF) 09.04.2017 ARİF DEDE

İKİ YÖNLÜ İLETİŞİM GÖNDERİCİ (KAYNAK) GÖNDERİCİ (KAYNAK) GÖNDERİCİ 09.04.2017 ARİF DEDE

İLETİŞİMİ NELER ETKİLER? SES TONU KONUŞMA GÖRSEL ETKİ 09.04.2017 ARİF DEDE

09.04.2017 ARİF DEDE

İLETİŞİM TÜRLERİ Sözel İletişim Sözsüz İletişim Beden Dili Nesnel iletişim Yazılı İletişim Kitle İletişim 09.04.2017 ARİF DEDE

(1) Kişiler Arası iletişim İLETİŞİMİN İKİ TÜRÜ Etkili ve yenilikçi örgütlerin en önemli özelliklerinden biri de iyi bir iletişim sistemine sahip olmalarıdır. İletişimi iki grupta incelemek mümkündür: (1) Kişiler Arası iletişim (2) Yönetsel İletişim 09.04.2017 ARİF DEDE

İLETİŞİMİN ÖZELLİKLERİ İletişimde ilk dakika önemlidir İletişim bilgi alış verişi değildir İletişim kişiye değil kişiyle yapılır İletişim bir bütündür 09.04.2017 ARİF DEDE

İNSAN İLİŞKİLERİNİ DÜZENLEYEN KURALLAR HUKUK KURALLARI DİN KURALLARI AHLAK VE GÖRGÜ KURALLARI GELENEK VE GÖRENEKLER KAMUOYU MODA 09.04.2017 ARİF DEDE

İNSAN İLİŞKİLERİNİN TEMEL İLKELERİ Sevgi ve saygı Dostluk ve güven İlgi ve hoşgörü Empati (eşduyum) Saydamlık (açıklık) Adalet 09.04.2017 ARİF DEDE

NASIL BAŞARILI İLETİŞİM KURARIZ? 09.04.2017 ARİF DEDE

BAŞARILI İLETİŞİM mesaj açık, tam, net, anlaşılır mesajı anlama çabası kişilerin iletişim çabası kaynağın inanılır olması karşılıklı sevgi kullanılan simgelerin bilinir olması                                                                                                                 09.04.2017 ARİF DEDE

BAŞARILI BİR İLETİŞİMCİNİN ÖZELLİKLERİ -1 Kuvvetli iletişim becerisi Güven verme ve inandırma becerisi Güçlü kişilik Genel kültür Takım oyuncusu olma Yaratıcı olma 09.04.2017 ARİF DEDE

BAŞARILI BİR İLETİŞİMCİNİN ÖZELLİKLERİ -2 Üretkenlik Araştırmacı olma Enerjik ve dinamik olma Girişkenlik, olumlu ve sıcak diyalog kurabilme İnisiyatif kullanabilme, problem çözme ve sorumluluk alma 09.04.2017 ARİF DEDE

BAŞARILI BİR İLETİŞİMCİNİN ÖZELLİKLERİ -3 İstikrarlı, sağduyulu olma, insanlarla iyi geçinebilen toleranslı bir yapıda olma BAŞARILI İLETİŞİM = Kişisel Beceri + Deneyim + Kapasite+merak + Yatkınlık +Yaratıcılık 09.04.2017 ARİF DEDE

İYİ BİR DİNLEYECİ OLMAK İÇİN BEŞ İLKE 1- KONUŞMAYI KES Konuşurken dinleyemezsin. 2- KONUŞANI RAHATLAT Konuşan kendini özgür hissetsin. 3- KONUŞANA ONU DİNLEMEK İSTEDİĞİNİ BELLİ ET İlgilendiğini göster. dinlerken başka işle uğraşma. Anlamak için dinle, cevap hazırlamak için değil. 4- DİKKATİNİ KONUŞANA VER Bu amaçla kapıyı kapatmak uygun olur. 5- KONUŞANI ANLAMAYA ÇALIŞ Kendini onun yerine koy. 09.04.2017 ARİF DEDE

Başarılı Bir İletişimde Dikkat Edilecek Noktalar İnsanlar ile göz teması kurun. Canlı olun, sıcak ve dostça tebessüm edin. Dinlerken başınızı hafifçe aşağı yukarı hareket ettirin. Ellerinizi cebinizde tutmayın, kolları kavuşturmayın, ağzınızı elinizle örtmeyin. Konuştuğunuz kişiye dönük olun. Yakın mesafede konuşun. Gerekirse beden teması kurun. Statünüze uygun giyinin, özen gösterin. 09.04.2017 ARİF DEDE

GÖRSEL ETKİ / GÖRSEL İLETİŞİM İLK İZLENİM 09.04.2017 ARİF DEDE

İLK İZLENİM DIŞ GÖRÜNÜŞ/ KILIK-KIYAFET BOY/ KİLO DAVRANIŞ ÇALIŞTIĞIMIZ ORTAM                                                                                                                 09.04.2017 ARİF DEDE

İLETİŞİMDE BEDEN DİLİ yüz ifadesi gözlerin hareketi başın duruşu bedenin duruşu aradaki mesafe tikler kolların duruşu eller dış görünüş                                                                                                                 09.04.2017 ARİF DEDE

BEDEN DİLİNİ KULLANILIRKEN YAPILMAMASI GEREKENLER Kolları göğüste birleştirmek Elleri arkada birleştirmek,elleri yana bele koymak/ cebe sokmak Elleri arkada bir yerlere dayayarak konuşmak/ önde kavuşturmak, arkada kenetlemek                                                                                                                 09.04.2017 ARİF DEDE

BEDEN DİLİNİ KULLANILIRKEN YAPILMAMASI GEREKENLER                                                                                                                 Bir yere yaslanmak Kişiye arkasını dönmek Gözünü dikmek, süzmek, meydan okuyarak bakmak İfadesiz ve asık suratla hizmet vermek 09.04.2017 ARİF DEDE

İLETİŞİM ENGELLERİ BİREYDEN KAYNAKLANAN  CİNSİYET  YAŞ  KÜLTÜR  AİLESİ  ÖĞRENİMİ  MESLEĞİ 09.04.2017 ARİF DEDE

FİZİKSEL ZİHİNSEL SOSYAL PSİKOLOJİK EKONOMİK İLETİŞİM ENGELLERİ GEREKSİNİMLERİ  İSTEKLERİ  GÜDÜLERİ  DUYGULARI  İLGİLERİ FİZİKSEL ZİHİNSEL SOSYAL PSİKOLOJİK EKONOMİK 09.04.2017 ARİF DEDE

ÖRGÜTTEKİ ÇALIŞANLARA İLETİŞİM ENGELLERİ BİREYİN TOPLUMA ÖRGÜTE ÖRGÜTTEKİ ÇALIŞANLARA İLİŞKİN İNANÇLARI DEĞERLERİ TUTUMU ÖNYARGILARI 09.04.2017 ARİF DEDE

İLETİŞİM ENGELLERİ ÇEVREDEN KAYNAKLANAN ENGELLER İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNDEKİ GELİŞMELER SİSTEMLERDEKİ SOSYAL EKONOMİK POLİTİK YASAL DEĞİŞMELER ÇEVRE SİSTEMLERİN BASKISI DİL GELENEK AMAÇ FARKLILIĞI 09.04.2017 ARİF DEDE

Yıkıcı eleştiriler ve dedikodular Çatışma Baskı ve şiddet Dalkavukluk İLETİŞİM ENGELLERİ Yıkıcı eleştiriler ve dedikodular Çatışma Baskı ve şiddet Dalkavukluk Genelleme yapmak Akıl ve öğüt verme Geçmişi getirmek İşi yokuşa sürmek Mantığı silah olarak kullanmak 09.04.2017 ARİF DEDE

Kendini hep haklı görmek Sorumluluk almamak Gereksiz soru sormak İLETİŞİM ENGELLERİ Kendini hep haklı görmek Sorumluluk almamak Gereksiz soru sormak Seçim hakkı tanımamak İyi dinlememek Gereksiz el kol hareketleri Ses tonunu yükseltmek Oturma ve bakış şekli Yardım etme fırsatı vermemek Övgü ve onay vermemek 09.04.2017 ARİF DEDE

Konuşmanın amacını iyi belirleyin Sistematik ve mantıklı konuşun SÖZEL İLETİŞİM Konuşmanın amacını iyi belirleyin Sistematik ve mantıklı konuşun Konuşmanızla ilgili not alın Ses tonunuzu iyi ayarlayın Karşınızdakini dinleyin Konuşmayı mimik ve jestlerle destekleyin 09.04.2017 ARİF DEDE

SEN DİLİ Yapma şunu, Onu yapmayı bırakmazsan... Yapmamalısın. Daha iyi bilmelisin. Bunu yapman gerekiyor. Neden...denemiyorsun? Kabasın. ..... İçin onu yapıyorsun. Neden yapıyorsun? İşte yapman gereken şey bu. 09.04.2017 ARİF DEDE

İnsanlara kendilerini suçlu hissettirir. İnsanlar “sen” iletilerini duymaktan hoşlanmazlar. Bunlar ilişkiye zarar verme riski taşır. Çünkü İnsanlara kendilerini suçlu hissettirir. Suçlama, aşağılama, eleştiri gibi algılanabilir. Karşınızdaki kişiye saygınız olmadığını iletebilir Çoğunlukla tepkisel ve öç alıcı davranışlara neden olur. Benlik saygısına zarar verebilir. Değişmeye açık olmanın tersine direnmeye neden olabilir. Kişiyi kırabilir ve darıltabilir. Çoğunlukla cezalandırıcı oldukları düşünülür. 09.04.2017 ARİF DEDE

İnsanlar hiç sizinle yalnızca duygularını anlatarak yüzleştiler mi? BEN DİLİ İnsanlar hiç sizinle yalnızca duygularını anlatarak yüzleştiler mi? “Sana kızgınım” “Gerçekten hayal kırıklığına uğradım” “Kaygılıyım” “Seninle birlikteyken mutsuzum”. 09.04.2017 ARİF DEDE

Dikkatini konuşana ver Konuşanı anlamaya çalış Sabırlı ol DİNLEMENİN 10 İLKESİ Konuşmayı kes Konuşanı rahatlat Dinlediğini belli et Dikkatini konuşana ver Konuşanı anlamaya çalış Sabırlı ol Sakin ol sinirlenme Soru sor Eleştiriye açık ol 09.04.2017 ARİF DEDE

UMURSAMAMA Kişinin önemsenmediğini ve değersiz olduğunu belirtir En büyük acı ve işkencedir İlişkilerin kabul gördüğü toplumlarda sağlıklı yaşam ilişkileri geliştirilmekte İlişkilerin reddedildiği toplumlarda çatışmalar artmakta İlişkilerin umursanmadığı toplumlarda ruh sağlığı bozulmaktadır 09.04.2017 ARİF DEDE

ÜSTLERİ ETKİLEME YOLLARI YÖNETİCİLERİNİZİN SOSYAL MESLEKİ VE YAŞAM FELSEFESİNİ ÖĞRENMEYE ÇALIŞIN Bunları bilmeniz;  ETKİLİ MESAJLAR VERMENİZİ SAĞLAR  ÇATIŞMAYA DÜŞMENİZİ ÖNLER  BAŞARILI OLMA ÖLÇÜTLERİNİZİ BELİRLEMEYİ KOLAYLAŞTIRIR 09.04.2017 ARİF DEDE

ÜSTLERİ ETKİLEME YOLLARI Mesajlarınızı, önerilerinizi sizin en uygun olduğunuz zamanda değil yöneticinizin sizi dinlemek için en uygun olduğu zamanda iletin. Böylece; Daha çabuk sonuç alırsınız Reddedilme olasılığı en aza iner 09.04.2017 ARİF DEDE

ÜSTLERİ ETKİLEME YOLLARI Kendi düzeyinizde başarılı bir çalışan ve üstüne bağlı bir ast olduğunuzu hissettirin Bu durum; Amirin size olan güvenini artırır Onun size ilişkin gereksiz kaygılarını azaltır 09.04.2017 ARİF DEDE

ÜSTLERİ ETKİLEME YOLLARI Yöneticinizden sürekli yakınıp, çevrede onunla ilgili olumsuz şeyler söylemeyin Çünkü, Hiçbir organizma, kendine zarar verecek bir başka organizmayı yaşatmaz. Dedikodu çığ gibidir. Giderek büyür ve yıkıcı olur. 09.04.2017 ARİF DEDE

ÜSTLERİ ETKİLEME YOLLARI irdenbire yükselme hevesine kapılmayın ve amirinizde böyle bir izlenim bırakmayın Böyle bir durum; Tehlikelidir ve güveni sarsar. 09.04.2017 ARİF DEDE

ÜSTLERİ ETKİLEME YOLLARI urumun içindeki ve dışındaki çevrenizle güçlü, etkili bir iletişim ağı oluşturun Böylece Daha çok sayıda insan sizi destekler. Amirinizi etkileme dereceniz artar. 09.04.2017 ARİF DEDE

İŞ ORTAMI VE ÇEVRE İLİŞKİLERİ Sevilen sayılan güvenilir kişilerle samimi ve yakın iletişim kurun. Diğerleriyle de bozuşmayın! Dostlarınızla tanınırsınız Düşmanlarınız olmaz 09.04.2017 ARİF DEDE

İŞ ORTAMI VE ÇEVRE İLİŞKİLERİ Ödüllendirilen arkadaşlarınızın başarılarından haz ve mutluluk duyun ve bu duygunuzu belirtin İnsanlar mutlu veya mutsuz günlerinde yanlarında olan dostlarını hiçbir zaman unutmazlar. 09.04.2017 ARİF DEDE

İŞ ORTAMI VE ÇEVRE İLİŞKİLERİ Arkadaşınızın ödüllendirilmesi sizi rahatsız etmiş olsa bile;yine de onu kutlayın ve bekleyin Çünkü Çuval boşsa zaten ayakta duramaz! Aksi halde başarısız ve kıskanç biri olarak anılırsınız 09.04.2017 ARİF DEDE

İŞ ORTAMI VE ÇEVRE İLİŞKİLERİ Çalışma yaşamınızda sizi başkalarından ayırt eden bazı özellikleriniz olsun. Böylece, Fark edilirsiniz. Bu özelliklerinizle anılırsınız. 09.04.2017 ARİF DEDE

İŞ ORTAMI VE ÇEVRE İLİŞKİLERİ Yasal ve yönetsel hak ve sorumluluklarınız ile işinizle ilgili teknik konuları çok iyi bildiğinizi ortaya koyun İşiniz aksamaz Uzmanlık değeriniz artar. 09.04.2017 ARİF DEDE

İŞ ORTAMI VE ÇEVRE İLİŞKİLERİ Bayram, yılbaşı gibi özel günleri daima hatırlayın Nezaket her kapıyı açar Hatırlanmak herkesin hoşuna gider 09.04.2017 ARİF DEDE

ÜSTLERİ ETKİLEME YOLLARI engeli, sağlıklı, tutarlı ve mutlu kısacası ÖRNEK bir aile yaşamınız olduğunu ortaya koyun Bu durum üstlerinizin size olan saygınlığını artırır. Amiriniz tarafından korunmanızı sağlar. 09.04.2017 ARİF DEDE

ÜSTLERİ ETKİLEME YOLLARI İşinizi sevin! Coşku ile yapın! Bu duygunuzu ve başarılı olma arzunuzu üst yöneticilere de hissettirin evgi ve coşku en kötü kurulmuş sistemleri bile başarıyla çalıştırır. n iyi sistemleri bile nefret ve karamsarlık çalışamaz hale getirir. 09.04.2017 ARİF DEDE

İŞ ORTAMI VE ÇEVRE İLİŞKİLERİ ÖNCE İNSAN SEVGİSİ Astlarınızı önce insan olarak kabullenin Özeğine insan sevgisi konulan her iletişim sürecinin olumlu bir başlangıç sağladığını Sevginin ve iyi niyetin çözemeyeceği hiçbir sorun olmadığını Makamların, unvanların kalıcı olmadığını Aslında her yöneticinin siz de dahil bir üstü olduğunu unutmayın 09.04.2017 ARİF DEDE

İŞ ORTAMI VE ÇEVRE İLİŞKİLERİ Etkili-hızlı bilgi Çağdaş iletişim araçlarından yararlanırsınız; Üstleri, astları ve çevreyi etkileme şansınız artar. Dar zamanınızı genişletebilirsiniz 09.04.2017 ARİF DEDE

İŞ ORTAMI VE ÇEVRE İLİŞKİLERİ Astlarınıza kendi üst yöneticilerinizi etkileyebileceğinizi gösterecek iletişim ortamları yaratın. Böylece onların, Güvenleri artar Bağlılıkları güçlenir. Çatışmaları azaltır. 09.04.2017 ARİF DEDE

Kişisel alanın sınırları bir mesaj niteliğindedir KİŞİLER ARASI MESAFE Kişisel alanın sınırları bir mesaj niteliğindedir Kişisel alan kültüre ve kişiye göre değişir Kişisel alan hoşlandığımız kişilerde küçülür Özel mesafe (30-35 cm) (Aile) Samimi mesafe (40-80cm) (İş Arkadaşları) Sosyal mesafe (80cm- 2m) (Konuklar) Yabancılar ile mesafe (2m- ) 09.04.2017 ARİF DEDE

SÖZSÜZ MESAJLARA DİKKAT ETMEYEN KİŞİ Yanındakinin sıkıldığının farkına varmaz Yanındakine gereğinden fazla sokulur veya uzak durur Jest mimik ve beden hareketleri ile sözler uyum sağlamaz İletişim engellerinin nedenlerini anlayamaz Kiminle nerde nasıl konuşulacağını bilmez Kişiler arası ilişkilerde büyük zorluk yaşar 09.04.2017 ARİF DEDE

Örgütlerde İletişimin Yeri ve Önemi ÖRGÜTSEL İLETİŞİM Örgütlerde İletişimin Yeri ve Önemi Bir sistem olarak iletişim olgusunun en büyük amacının, çoğu kez kopuk ya da dağınık görünen ilişkilerin belirli bir düzen içine sokularak örgütsel amaçlarla bireysel amaçlar arasındaki bilinçli bir dengeyi sağlamak olduğunu görüyoruz. Bu birleştirici niteliği ile iletişimi, “toplumsal yapının çimentosuna” ya da canlı varlığın “kan damarlarına” benzetebiliriz. 09.04.2017 ARİF DEDE

Organizasyon kuramları üzerinde inceleme yapan bir çok araştırmacı, örgüt ile iletişim düzenini neredeyse eş anlamda kullanma gereğini duymuşlardır. O kadar ki örgüt ve iletişim kavramı birleştirilerek “örgütsel iletişim” biçiminde kullanmaya başlanmıştır. 09.04.2017 ARİF DEDE

İYİ BİR İLETİŞİMİN KURUMUMUZA KATKILARI 1- Artan verimlilik. 2- Daha iyi problem çözümü. 3- Azalan şikayetler. 4- Metodu iyileştirmeye yönelik fikirler. 5- İyileşen iş ilişkileri 6- Daha fazla kişisel tatmin 7- Olumlu ve faydaya yönelik kurum kültürü 09.04.2017 ARİF DEDE

İLGİNİZE TEŞEKKÜRLER... 09.04.2017 ARİF DEDE