MÜ Ş TER İ İ L İŞ K İ LER İ YÖNET İ M İ KAAN YILDIZGÖZ EKOTEK – PMK 13.04.2010.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Müşteriyi Gerçek Zamanda Keşfetmek
Advertisements

Alakalı müşterileri hedefleyin. Google ile Yeniden Pazarlama Google ile Yeniden Pazarlama. Zaten işinize ilgi gösteren müşterileri hedefleyin.
Veri Tabanına Dayalı Doğrudan Pazarlama
BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
Google Analytics Nedir?
Strateji Tasarımı İlker acar.
Başarılı CRM Uygulamaları İçin Anahtar Faktörler...!
BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ ENDÜSTRİ MÜHENDİLİĞİ END401 DERSİ SUNUMU
ADIYAMANİVERSİTESİ GÖLBAŞI MESLEK YÜKSEKOKULU BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI PORGRAMI Öğr. Gör. Arif YILDIZ.
CRM – şirket felsefesi olarak düşünülebilir: Bu şirket felsefesini hayata geçirmek için geliştirilen araçlardan bir tanesidir. CRM.
C R M.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
METROPOL HABERLEŞME LTD ŞTİ
2. Ankara çağrI merkezİ konferansI - KAMU
Bankacılık ‘ta Yeni CRM Yaklaşımları M
Eczane Sadakat Kart Sistemi
HP HAVEn Herşeyin Analizi
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM)
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
ASO_TOSYÖV_7HAZİRAN 2002 Doç. Dr. Şule Özmen ELEKTRONİK TİCARET ve SUNDUĞU FIRSATLAR.
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Sosyal Medya, Müşteri Etkileşimi ve Sosyal CRM
BÖLÜM 7 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Endüstride Veri Madenciliği Uygulamaları Yrd. Doç. Dr. Ayhan Demiriz 28/2/2006.
CRM: Müşteri İlişkileri Yönetimi
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
İ.İ.B.F. İngilizce İşletme Bölümü
İNTERNETTE YENİ BİR İŞ MODELİ OLARAK GRUP ALIŞVERİŞ SİTELERİ VE TÜRKİYE’DEKİ DURUMU Kemal Şahin Mimar Sinan Üniversitesi.
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
Yeni Pazarlama Teknikleri
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Fonksiyonel Bakış Açısıyla Sistemler
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Eskişehir Şubesi Cevdet ÜRENCİK CMF.
CRM’in Enerjisi Create. Sell. Monetize. Now!
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
MÜŞTERİ İLİŞKİLER YÖNETİMİVE İLİŞKİLİ KONULAR
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Firma Hakkında Temeli 1981 (Pellegrini Grup: 1924)
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
Chapter 9 Operasyonel Üstünlüğü ve Tüketici Yakınlaşmasını Sağlamak, Kurumsal Uygulamalar Örnek Olay Videoları: Video Case 1a: What Is Workday: Enterprise.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall.
CRM’i ÖNEMLİ KILAN UNSURLAR Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
Yazılım Mühendisliği1. CRM Nedir Müşteri İlişkisi? Müşteri olma potansiyeli olan (prospect) / pazarlama tarafından müşteri olarak kazanılmaya çalışan.
CRM SOFTWARE YIĞIT TAKA CRM Tarihçesi 1980’ lerde database marketing. Neydi bu marketlerin amacı? Sayılamayan müşterilerle bire bir etkileşime.
Alacak ve Stok Yönetimi
DİJİTAL DÖNÜŞÜM LİDERLERİNİN İŞLETMELERİN VERİMLİLİĞİNE ETKİLERİ BÜLENT KUTLU 1.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Müşteri Yaşam Boyu Değeri
VERİTABANI SİSTEMLERİ Prof. Dr. Hasan Balık CEP TELEFON SATIŞI Veritabanı Tasarımı Levent ÖZÇELİK.
FORD SEVENLER EL KALDIRSIN.. BRIEF Ford müşterilerini daha iyi tanımayı ve değerli müşterilerini tespit etmeyi amaçlamıştır. & Müşterilerinin tercih ve.
Büyük Veri ve İş Analitiği
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
CRM Mehmet Batuhan Ülper
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
CRM SOFTWARE (Costumer Relationship Management)
6. HAFTA KALİTE MALİYETLERİ.
PROJE PLAN VE YÖNETİMİ ELİF ŞEKER SEHER EBRU DENİZER
Rezervasyon ve Masa Yönetimi Yazılımı Tablizt
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
Pazarlama İletişimi
Bora UZUN Bilgi Teknolojisi
Stratejik Gıda Hizmetleri Danışmanlığı/Tasarımı Amacımız; Hizmet Standardını sağlamak; Zincir mağaza olarak tüketicilerin gideceği diğer AUM mağazalarında.
Sunum transkripti:

MÜ Ş TER İ İ L İŞ K İ LER İ YÖNET İ M İ KAAN YILDIZGÖZ EKOTEK – PMK

CRM Nedir? “CRM yeni müşteri edinmek, var olan müşteriyi tutmak, müşteri sadakatini kazanmak ve karlılığını artırmak için anlamlı iletişimler yoluyla işletme çapında müşteri davranışlarını anlama ve etkileme yaklaşımıdır.” Kaynak: “Accelerating Customer Relationships”, Ronald S. Swift, Prentice Hall – 2001

CRM Nedir? “““ADAMINA GÖRE MUAMELE””” “““NABZA GÖRE ŞERBET”””

CRM Çalışmalarınızın Ana Amaçları Nelerdir? 1.Cross – Sell & Up – Sell Olanaklarının Geliştirilmesi 2.Müşteri Memnuniyetinin Arttırılması 3.Satış Gelirlerinin Arttırılması 4.Kalite Dönüşümünün Arttırılması 5.Daha fazla müşterinin elde tutulması 6.Kampanya Dönüş oranlarının arttırılması 7.Yeni Müşteriler Kazanmak 8.Müşteri Sadakatinin Arttırılması 9.Hizmet Maliyetlerinin Azaltılması 10.Operasyon Maliyetlerinin Azaltılması 11.Pazarlama Maliyetlerinin Azaltılması Gartner CRM Summit Pre-Conference Survey – Eylül 2008 Müşteri Sadakati ve Memnuniyeti Gelirleri Arttırma Maliyet Azaltma

CRM … Operasyonel Temel İş Süreçlerinin Otomasyonu (pazarlama, satış, hizmet) Analitik Müşteri verileri ve davranışlarının analizi – Anlık Operasynel CRM İşbirlikçi Müşteri İle Etkieşime imkan veren tüm fonksiyonlar

SEGMENTASYON

Havayolu Veri Kaynakları PNR Rezervasyon Sistemi DCS – Harekat Kontrol Sistemi FFP – Özel Yolcu Programı Revenue accounting Call - Center Bagaj Sistemi Web site

1 FİL 6 ADAM

RFM Recency Frequency Monetary Value Recency = 5 Recency = 4 Recency = 3 Recency = 2 Recency = 1 TL = 5 TL= 4 TL = 3 TL = 2 TL = 1 Frequency = 5 Frequency = 4 Frequency = 3 Frequency = 2 Frequency = 1

Müşteri Skorlama

Müşteri Verilerine Göre Film Kategorisine Göre Yönetmene Göre

Ferrari Kişiselleştirme Atölyesi

Gelecek Tahmini

Müşteri Bağ(ım)lılığı

1.Kampanya Hedeflerinin Belirlenmesi 2.Hedef Kitlenin Belirlenmesi 3.İletişim Stratejilerinin Belirlenmesi 4.Ürün/Hizmet ve tekliflerin tasarımı ve geliştirilmesi 5.Kararların Test Edilmesi 6.Kararların Revizyonu Kampanya Yönetimi

Veritabanı Pazarlama

Kaan Yıldızgöz TEŞEKKÜRLER