Fason Üretim (Harici İşleme)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Parti Yönetimi SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Faaliyet prosesini ayrıntılı biçimde.
Advertisements

E-Hizmet: Şikayet ve İade Yönetimi CRM için SAP Best Practices
Zaman Kaydı SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Zaman Çizelgesi (CATS), bir çalışanın.
Şikayet ve İade Yönetimi CRM için SAP Best Practices
Tedarik için Teklif SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Satıcılardan malzeme için.
Olası Müşteri için Müşteri Siparişi İşlemesi
Teslimat ile Stok Nakli
Senaryoya Genel Bakış – 1
Servislerin Dışarıdan Tedariki SAP Best Practices.
Yıl Sonu Kapanışı için Stok Değerlemesi
Tedarik Sözleşmesi SAP Best Practices.
Zaman ve Malzemeye Dayanan Faturalamayla Servis
Pazarlamaya Yönelik İç Sipariş ve Diğer Genel Masraf Payı Planlaması
Genel Masraf Payı Muhasebesi – Fiili SAP Best Practices.
İç Sipariş Fiili AR&GE SAP Best Practices.
Dönemsel Faturalamayla Servis Sözleşmesi
QM olmadan Tedarik SAP Best Practices.
Pipeline Performans Yönetimi CRM için SAP Best Practices
Aktivite Yönetimi CRM için SAP Best Practices
Dış Ticaret İhracat Prosedürü
Sabit Fiyatlı Faturalamaya Sahip Spot Danışmanlık SAP Best Practices.
Sabit Fiyatlı Faturalamaya Sahip Servis SAP Best Practices.
Satıcı Konsinye Stokunun Tedariki ve Tüketimi
Teslimat olmadan Stok Nakli
Örnek ve Simülasyon Maliyet Hesaplaması SAP Best Practices.
Yapılan Yatırımlar için Duran Varlık Girişi
Müşteri ve İlgili Kişi Yönetimi CRM için SAP Best Practices SAP Best Practices.
Bölge Yönetimi CRM için SAP Best Practices SAP Best Practices.
Nakit Yönetimi Durum Analizi ve Nakit Toplulaştırması
Satış Miktarı Tahmini SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Satış tahminini üç aylık.
İadeler ve Şikayetler SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Bu senaryoda müşteri siparişi.
Service Order Management (Standalone) CRM için SAP Best Practices SAP Best Practices.
Alacak Dekontu İşlemesi SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Alacak Dekontu işlemesi,
Aday Müşteri Yönetimi CRM için SAP Best Practices
Stok İşlemesi: Iskarta Stoku ve Bloke Stok SAP Best Practices.
Bedelsiz Teslimat SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Bu senaryoda müşteriye masrafsız.
İthalat Süreci SAP Best Practices.
Defteri Kebir SAP Best Practices.
Satıcıya İade SAP Best Practices.
Yeniden İşleme (Yarı Mamul) SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Üretim siparişinde.
Satıcılar Muhasebesi SAP Best Practices.
Dahili Projeler SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Herhangi bir profesyonel hizmet.
Sabit Fiyata ve Z&M Faturalamasına Sahip Proje SAP Best Practices.
Satış Masrafları Prosedürü SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Satış masrafları prosedürü.
E-Hizmet: Şikayet ve İade Yönetimi CRM için SAP Best Practices SAP Best Practices.
Fırsat Yönetimi CRM için SAP Best Practices
Yalın Kampanya Yönetimi CRM için SAP Best Practices
Şirketler Arası Müşteri Siparişi İşlemesi
Etkileşimli Raporlama CRM için SAP Best Practices SAP Best Practices.
Fiziksel Envanter / Envanter Sayımı ve Karşılaştırması SAP Best Practices.
Seyahat Yönetimi SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Ortaya çıkan tüm seyahat masraflarının.
Etkileşim Merkezi Hizmet CRM için SAP Best Practices SAP Best Practices.
Dahili Tedarik: Şirketler Arası Stok Nakli
Satıcı Değerlendirmesi ile Tedarik için Kalite Yönetimi
Basit Depo Yönetimi SAP Best Practices.
Planlanan Servislerin Satışı SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Bir müşteri, servis.
Sarf Malzemesi Satınalımı
Dahili Bakım SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Faaliyet senaryosu, çalışan tarafından.
Doğrudan Aktifleştirmeyle Duran Varlık Girişi
Yeniden İşleme (Stoka Üretilen Malzeme) SAP Best Practices.
Müşteri Teklifi SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Standart müşteri teklifinin müşteri.
Fason Üretim SAP Best Practices.
Dönem Sonu Kapanış Projeleri SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Bu Senaryo projelere.
Seri Numarası Yönetimi SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Faaliyet prosesini ayrıntılı.
Sabit Fiyata ve Z&M Faturalamasına Sahip Satış Sözleşmesi SAP Best Practices.
Bölüm Raporlaması SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Bölüm raporlamasının amacı,
Dönem Sonu Kapanışı Servis Siparişleri SAP Best Practices.
İç Sipariş AR&GE Planlaması SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Bu proses, masrafları.
Türkiye için SAP Best Practices Baseline Package V1.605 What's New.
Siparişe Özgü Tedarik ile Depolanmayan Malzeme Kalemi Satışı
Sunum transkripti:

Fason Üretim (Harici İşleme) SAP Best Practices

Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Üretim prosesi sırasında Üretim için bir “Planlı Sipariş” “Üretim Siparişi”ne dönüştürüldüğünde, sistem, harici işleme gerektiren iş planı/işyeri işlemlerinin mevcut olup olmadığını kontrol edecektir. Şirketinizin dışında bir satıcı tarafından gerçekleştirilen işlemler veya alt işlemler olan münferit üretim adımlarına sahip olduğunuzda, harici işleme kullanılır. Bu işleme türü, özellikle fason üretim için önemlidir. Kapasite darboğazları oluştuğunda, şirketinize dahili işleme için uygun bir alternatif sağlayabilir. Faydalar Çerçeve sözleşme, üretim siparişine ilişkin belirli bir işlemin düzenli olarak harici bir fason üretici tarafından yürütüldüğünü belirtmek için kullanılabilir. Kapasite darboğazları durumunda mamulün montaj prosedürü bir fason üreticiye tayin edilebilir Anahtar Süreç Adımları Harici İşleme için Satınalma Siparişi Yaratma "Fason Üretim" Satınalma Siparişi için Mal Girişi Faturayı Girin Dönemsel Ödeme

Gerekli SAP Uygulamaları ve Şirket Rolleri Enhancement package 5 for SAP ERP 6.0 Şirket Rolleri Depo görevlisi Satınalan Satıcılar muhasebesi uzmanı

Ayrıntılı Süreç Tanımı Fason Üretim (Harici İşleme) Bir Üretim Siparişi çizelgelendiğinde, harici işlemler dikkate alınmalıdır. Harici işlemin süresi, planlanan teslimat süresi veya standart değerler kullanılarak hesaplanır. Sistem, harici işleme gerektiren işlem veya alt işlem için otomatik olarak bir satınalma talebi yaratır. Üretim çizelgeleme sorumlusu, satınalanı harici işleme gerektiren talepler için iş yükünün kontrol edilmesi gerekip gerekmediği konusunda bilgilendirmelidir. Harici bir aktivite için verilerin bakımı yapıldığında, bir masraf çeşidi belirlenir. Masraf çeşidi, harici aktivitenin nasıl değerleneceğini belirler. Bir işlemin veya alt işlemin denetim anahtarı yoluyla harici olarak işlenmesi gerekip gerekmediğine ilişkin bir karar verilmelidir. Denetim anahtarında, harici olarak işlenen işlemlerin standart değerleri temelinde mi, planlanan teslimat süresi temelinde mi çizelgelendiği belirlenir. Denetim anahtarlarında maliyet hesaplamasıyla ilişkili olarak işaretlenmiş olan, harici olarak işlenen işlemler ve alt işlemlerin masraf yüklemesini yapmak için bu bilgi gereklidir. Satınalma, harici işleme gerekene kadar satınalma talebini dönüştürmemelidir. Bunun nedeni, üretim siparişinde yapılan herhangi bir miktar değişikliğinin talebi otomatik olarak güncelleyecek olmasıdır. Satınalma siparişi yaratıldığında, yazdırılır ve satıcıya gönderilir. Satınalma siparişi, hangi servisin gerekli olduğu konusunda satıcıyı bilgilendirir. Satınalan/planlamacı/çizelgeleme sorumlusu manüel sevkiyat belgesi yaratır, harici işleme için hangi bileşenlerin toplanması gerektiği konusunda sevkiyat departmanını bilgilendirir ve bileşenleri satıcıya sevkiyatını yapar. Satıcı harici işlemeyi tamamladığında, malzeme geri sevk edilir. Depo sorumlusu, harici olarak işlenen malları depoya geri alır. Satıcı servisi, bir işlem teyidi yoluyla üretim siparişine yansıtılır. Satınalma siparişi ve üretim siparişi, alınan miktarı gösterir. Harici olarak işlenen malzemenin mal girişi, işlem durumunun güncellenmesini sağlar: Harici proses işleminin kısmi teslimatı için durum: EOPD (harici işlem - kısmi teslimat) ve harici proses işleminin son teslimatı için durum: EOFD (harici işlem - son teslimat) şeklindedir.

Fason Üretim (Harici İşleme) İş Akışı Diyagramı Fason Üretim (Harici İşleme) Satıcı Satıcı Malzemeyi Alır ve Harici Servisleri Yürütür Harici Servisleri Yürütün Harici Malzemeyi Üretim Yerine Geri Gönderin Gelen Satıcı Faturası Olay Üretim Siparişi, Harici Servisler için Satınalma Talebi üretir Üretim Siparişi Tamamlama Teyidi Satınalan SA Talebinden SAS Yaratın (Satıcı bilgi kaydı tarafından tayin edildi) Satınalma Siparişini Yazdırın Depo Sorumlusu Malzemeyi Satıcıya Sevk Edin Fason Üretim Servisleri MG/FG Satınalma Siparişi için Mal Girişi Malzemeyi Üretim Alanına Geri Gönderin Satıcılar muhasebesi uzman Dönemsel Ödeme: Harici Mali Muhasebe (102) MG/FG SFS Satıcı Fatura Girişi PP = Üretim Planlaması, RFQ = Teklif Talebi, SAS= Satınalma Siparişi, MG/FG = Mal Girişi/Fatura Girişi, SFS = Satınalma Fiyat Sapması

Anahtar Sembol Tanım Kullanım Açıklamaları Sembol Tanım Bant: Accounts Payable Clerk veya Sales Representative gibi bir kullanıcı rolünü tanımlar. Bu bant aynı zamanda belirli bir rolden çok, bir organizasyon birimi veya grubunu da tanımlayabilir. Bu tablodaki diğer iş akışı sembolleri bu satırlara dahildir. Senaryodaki tüm rolleri kapsamaya yetecek sayıda satırınız vardır. Rol bandı söz konusu rol için yaygın görevleri içerir. Harici Olaylar: Senaryoyu başlatan, sonlandıran veya senaryodaki olayların gidişatını etkileyen olayları içerir. Akış çizgisi (kesiksiz):: Çizgi, adımların normal sırasını ve senaryodaki akış yönünü gösterir. Akış çizgisi (kesikli): Çizgi, senaryodaki sık kullanılmayan veya şartlı görevlere akışı gösterir. Çizgi ayrıca iş akışına dahil belgelere de gidebilir. Bir senaryo prosesindeki veya adım olmayan bir olaydaki iki görevi birbirine bağlar İş Bağlantısı / Olayı: Senaryoya girilmesine veya senaryodan çıkılmasına yol açan veya senaryo sırasında gerçekleşen harici bir Prosese giden bir işlemi tanımlar Belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez Birim Proses: Senaryonun adım adım kapsadığı bir görevi gösterir Belgedeki bir görev adımına karşılık gelir Proses Referansı: Senaryo başka bir senaryonun tamamına referans veriyorsa, senaryo numarasını ve adını buraya girin. Alt Proses Referansı: Senaryo kısmen başka bir senaryoya referans veriyorsa, senaryo numarasını, adını ve bu senaryodaki adım numaralarını buraya girin Proses Kararı: Son kullanıcı tarafından yapılacak bir seçimi gösteren, bir karar / dallanma noktasını belirtir. Çizgiler, karonun değişik bölümlerinden çıkan farklı seçenekleri temsil eder. Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; adımın yürütülmesinden sonra yapılacak bir seçimi yansıtır Sembol Tanım Kullanım Açıklamaları Sonraki Diyagrama / Son Diyagramdan: Diyagramın sonraki / önceki sayfasına yönlendirir Akış diyagramı sonraki / önceki sayfada devam eder Yazılı Kopya / Belge: Basılı bir belge, rapor veya formu gösterir Belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; bir görev adımı tarafından oluşturulan bir belgeyi yansıtmak için kullanılır; bu şekil, çıkan hiçbir akış çizgisini içermez Mali Gerçekleşmeler: Bir mali kayıt belgesini gösterir Bütçe Planlama: Bir bütçe planlama belgesini gösterir Manüel Proses: Manüel olarak yapılan bir görevi kapsar Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; depoda bir kamyonun boşaltılması gibi manüel olarak gerçekleştirilen ve iş akışını etkileyen bir görevi yansıtmak için kullanılır. Var Olan Versiyon / Veriler: Bu blok, harici bir prosesten beslenen verileri kapsar Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; bu şekil harici bir kaynaktan gelen verileri yansıtır; bu adım gelen herhangi bir akış çizgisini içermez Sistem Başarılı / Başarısız Kararı: Bu blok, yazılım tarafından alınan otomatik bir kararı kapsar Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; bir adımın yürütülmesinden sonra sistem tarafından alınan otomatik bir kararı yansıtmak için kullanılır. Diyagram Bağlantısı <İşlev> SAP Harici Yazılı Kopya / Belge Mali Gerçekleşmeler İş Bağlantısı / Olayı Bütçe Planlama Birim Proses Manüel Proses Proses Referansı Mevcut Versiyon / Veriler Alt Proses Referansı Proses Kararı Sistem Başarılı / Başarısız Kararı