Eğitim ve Eğitim Psikolojisi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitim Psikolojisi ve Öğretmen
Advertisements

Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
Rehberliğin Amacı ve Eğitimdeki Yeri
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
REHBERLİK.
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Natüralist eğitim felsefesi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yorumlayıcı Paradigma ve Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneğindeki Yeri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model)
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öykü Tabanlı Öğretim The Storyline Method
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Gözleyerek Öğrenme Kuramı
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Ahlak Gelişimi.
Kişilik Gelişimi.
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
Motor Gelişim.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
Topografik Kişilik Kuramı
Temel Kavramlar ve İlkeler
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
SINIF SINIF YÖNETİMİ YÖNETİMİ
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
Gestalt Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Rehberlik kavramından ne anlıyorsunuz?
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Temel Kavramlar ve İlkeler
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ Doç. Dr. Şenol Beşoluk.
Kişilik Kuramları Giriş ve kavramlar.
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
BİLGİ, BİLİM VE PSİKOLOJİ
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Psikososyal Gelişim Kuramı
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?. BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
I.BÖLÜM PSİKOLOJİ.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
Kalıtım ve Çevre Yrd. Doç. Dr. Ş. Gonca Zeren
GELİŞİM VE ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ.
BSÖ 101 (2 0) 2 Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri
PSİKOLOJİ VE EĞİTİM PSİKOLOJİSİNİN TANIMI VE İŞLEVLERİ
Sunum transkripti:

Eğitim ve Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Her birey yaşamı boyunca sistematik olarak değişmektedir. Bireylerin yaşamları boyunca olan değişimi “gelişim” olarak adlandırılmaktadır.

Bireylerin gelişiminde öğrenme önemli bir rol oynamaktadır Bireylerin gelişiminde öğrenme önemli bir rol oynamaktadır. Öğrenme yaşantıları bireylerin bilişsel, duyuşsal, devinişsel ve sosyal yönlerden gelişimine katkıda bulunmaktadır.

Her birey genetik bir mirasa sahip olarak dünyaya gelir Her birey genetik bir mirasa sahip olarak dünyaya gelir. Bireylerin davranışlarını sahip oldukları genetik özelliklerin yanı sıra deneyimledikleri öğrenme yaşantıları da biçimlendirmektedir.

Her bir bireyin birbirinden az ya da çok farklı olduğu bilinmektedir Her bir bireyin birbirinden az ya da çok farklı olduğu bilinmektedir. Gerek kalıtımsal özellikler, gerekse öğrenme yaşantıları yoluyla meydana çıkan bu farklılıkların yok edilmeye çalışılması yerine uygun biçimde geliştirilmesi daha doğru bir yaklaşımdır.

Çağdaş eğitim anlayışında birey tüm yönleriyle dikkate almakta, onun her yönden bir bütün olarak gelişiminin sağlanması hedeflenmektedir. Dolayısıyla çağdaş eğitim anlayışında öğrenenin öğrenme ihtiyacının yanı sıra bilişsel, duyuşsal, fiziksel ve sosyal ihtiyaçlarının da karşılanmasına çalışılmaktadır. Bu sebeple çağdaş eğitim anlayışında öğretim hizmetlerinin yanı sıra yönetim ve öğrenci kişilik hizmetlerine de yer verilmektedir.

Çağdaş eğitim anlayışı doğrultusunda bir öğretmenden beklenen yalnızca dersini işlemesi değil, öğrencilerinin her yönden gelişimlerini sağlamaya çalışmasıdır. Diğer bir deyişle öğretmenlerin ders işlemenin yanı sıra bazı rehberlik hizmetlerini de verebilen bir eğitimci olması beklenmektedir.

Çağdaş eğitim anlayışında olan bir öğretmen yalnızca ders işlemekle yetinmemekte, öğrencilerin kişisel ve eğitsel bazı sorunlarıyla da ilgilenerek onların gelişimlerine katkıda bulunmaktadır.

Eğitim sürecinde bireyler çeşitli ve birbirlerinden farklı davranışlar sergilemektedir. Örneğin bazı bireyler kurallara uyarken bazıları kurallara uymakta zorluk çekmektedir. Bazı öğrenciler işlenen dersi kolaylıkla anlayabilirken bazıları tekrara ihtiyaç duymaktadır.

Bu davranışların altında yatan sebeplerin doğru olarak anlaşılabilmesi için psikoloji biliminin ortaya koyduğu bilgilerin dikkate alınması gerekmektedir.

Eğitim psikolojisi, öğrenme öğretme sürecini inceleyen bir bilimsel çalışma alanıdır. Eğitim psikolojisi hem psikoloji hem de eğitim bilimlerinin kesişim alanında bulunmaktadır.

Eğitim psikolojisi, bireylerin davranış ve özelliklerini inceleyerek öğretimin niteliğini etkileyen faktörleri keşfetmeye çalışmaktadır. Eğitim psikolojisinin bulguları daha etkili öğretim ortamlarının oluşturulmasını sağlamaktadır.

Eğitim psikolojisi, 20. yüzyılın başlarında Dewey, Thorndike, James gibi öncü bilim insanlarının çalışmaları sonucunda ayrı bir disiplin olarak doğmuştur.

Eğitim psikologları “Öğrenmede güdülenmenin rolü nedir Eğitim psikologları “Öğrenmede güdülenmenin rolü nedir? Davranışlar nasıl pekiştirilir? Öğrenme güçlüğünün altında yatan sebepler nedir?” gibi sorulara yanıt ararlar.

Eğitim psikolojisinin kapsamında fiziksel gelişim, bilişsel gelişim, kişilik gelişimi, ahlak gelişimi ve öğrenmenin ilkeleri gibi konular bulunmaktadır.

Kaynaklar Can, G. (Ed.) (2013). Eğitim Psikolojisi. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir.