Yaşar Kemal Hayatı Eserleri Hayatı Eserleri. Hayatı  1922’de Osmaniye’nin Hemite köyünde doğdu.  Asıl adı Kemal Sadık Göğceli’dir.  5 yaşında kan davası.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Miyase Sertbarut Miyase Sertbarut 1963 yılında Ceyhan’da doğdu. Evin en küçük kızıydı. İlkokula bir köy okulunda başladı. Köpeği Karabaş’ı ve Pamuk’u hiç.
Advertisements

1/20 Yazı Türleri “Seçilmiş bir konu üzerinde, yapılan araştırma ve incelemelerin sonucunu bildiren yazılara denir.” Yukarıda hangi türün tanımı yapılmıştır.
SANAT VE SANAT DALLARI HAZIRLAYAN:EMRE BOYUN
Yaşar kemal. Yaşar kemal biyogrofisi 1923 [nüfus kaydında 1926] Göğceli [Gökçedam] köyü, Osmaniye, Adana Romancı. Asıl adı Kemal Sadık GÖKÇELİ. Nigâr.
EMEL SAYIN Adı: Nuray Soyadı: AKMAN Numarası: 1178 Sınıfı: 7-G
SANATA EVET YES WE ART. FOTOGRAF SANATI ART OF PHOTOGRAPHY İSA ÇELİK.
Adalet Ağaoğlu DURNA ARI.
SELİM İLERİ.
Powerpoint Uygulaması
VII. Geleneksel TED İ stanbul Koleji Kitap Haftası Ocak 2014.
Hayatı Eserleri Ödülleri
 Sevinç Çokum 25 Ağustos 1943’te İstanbul Beşiktaş’ta dünyaya geldi.  Üç kız evlada sahip olan ailenin en küçük çocuğudur.  Beşiktaş Büyük Esma Sultan.
KONFERANS (Konferans Sonrası İmza Günü Yapılacaktır)
1) Gazetelerin ya da dergilerin belli sütunlarında gündelik konuları bir görüş ve düşünceye bağlayarak yorumlayan yazlılardır. Bu türde, yazar ele aldığı.
TANZİMAT DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
Memduh Şevket Esendal özel yaşamı
CUMHURİYET DÖNEMİNDE ÖĞRETİCİ METİNLER
Kitabın konusu: Hayalleri olan bir gencin lise son sınıfta babasını kaybetmesiyle hayallerinin yıkılışı ve beraberindeki hayat mücadelesi.
ÖZEL YAŞAMI Gülay ERYENTÜ 10 FB-B 31
AĞRI DAĞI EFSANESİ Ağrıdağı Efsanesi Yaşar Kemal'in destansı romanlarındandır. İlk basımı 1970'de Cem Yayınevi tarafından yapılmıştır. Yaşar Kemal bu romanında.
«YOĞUNLUĞUNA YAŞANMIŞ» BİR HAYAT
MAVİSEL YENER.
SALAH BİRSEL
Hayatı Edebiyat Yaşamı Eserleri Ödülleri
ASLI DER.
ÇAĞDAŞ EDEBİTAYIMIZIN ÇAĞDAŞ İNSANI
T.C ERCİYES ÜNİVERSİTESİ
GARİP AKIMI (I. YENİ).
SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATINDA ŞİİR
 YAZAR: ORHAN KEMAL  YAYINA HAZIRLAYAN: TEK İ N YAYINEV İ  YAYIN TAR İ H İ : 2003  BASKI: YAYLACIK MATBASI, İ STANBUL.
KEMAL TAHİR VE HAYATI.
PEYAMİ SAFA.
ÖZELİKLERİ VE TEMSİLCİLERİ
Cahit Sıtkı Tarancı.
HALK EĞİTİMİ ve HALK EĞİTİM REFORMLARI
1. Aşağıdaki yargılardan hangisinin nedeni belirtilmemiş
Haldun Taner’İn hayatI
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
JOHN STEINBECK. 1968’DE NEW YORK’TA YAŞAMINI YİTİRDİ 1962 NOBEL EDEBİYAT ÖDÜLÜ VE 1940 PULİTZER ÖDÜLÜ SAHİBİ GERÇEKÇİ ROMAN ÖYKÜ YAZARI.
Aziz Nesin’in sürükleyici kitabı... Hazırlayan:Dilara Gür
YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU VE YABAN
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
Hayatı,Eserleri,Çalışma Yöntemi
SÜLEYMAN TARIK BUĞRA ( 2 EYLÜL ŞUBAT 1994 )
YAVUZ BAHADIROĞLU (1945-….) Yazar, Tarihçi, Gazeteci, Radyo Programcısı.
HÜSEYİN CAHİT YALÇIN ( )
NAMIK KEMAL.
Miyase Sertbarut 1963 yılında Ceyhan’da doğdu. Evin en küçük kızıydı. İlkokula bir köy okulunda başladı. Köpeği Karabaş’ı ve Pamuk’u hiç unutmadı. Ankara,
İSİMLER (ADLAR) Varlıkları veya kavramları karşılayan sözcüklerdir.
HÜSEYİN RAHMİ GÜRPINAR ( ) Naturalizm’in temsilcisidir. Ahmet Mithat geleneğini sürdürür. Dili sadedir. Kahramanlarını çevrelerinin.
Mehmet ÖZ / Türk Dili ve Edebiyatı Öğreetmeni
Servet-İ fünun edebİyatI
Cumhuriyet Dönemi Roman ve Hikâye -Bu dönemde roman ve hikaye cumhuriyet düşüncesi etrafında biçimlenmiştir. -O dönemdeki sosyal ve siyasi ortamı yansıtır.
Garipçiler (1. Yeniçiler) Geleneksel şiir anlayışına tepki olarak doğdu Garip atıl kitapta görüşlerini ortaya koymuştur Şiirde her kurala karşı çıkmışlardır.
ORHAN KEMAL HAYATI VE ESERLERİ
ENVER AYSEVER ‘’Yazarlık sabır, beceri ve süreklilik gerektiren bir işçilikse eğer, bunun yineleneceği ortamın nasıl olduğunun pek önemi yoktur. Çalışkan.
CİHAN DEMİRCİ.
Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme almıştır. Sonraki yıllarda.
SANAT DALLARI.
( ).  1904 yılında İstanbul’da doğmuştur.  Bahriye Mektebi, İstanbul Üniversitesi Felsefe bölümünde öğrenim gördü.  17 yaşında ‘’İstanbul.
Hazırlayan:Ayşe Ulusoy
1929'da Burdur'un Yeşilova ilçesi Akçaköy'de doğdu 1929'da Burdur'un Yeşilova ilçesi Akçaköy'de doğdu. Az topraklı köylü bir ailenin çocuğu. 1948'de Gönen.
EDEBİYAT PERFORMANS ÖDEVİ Adı:Ömer Soyadı:Koca No:284 Sınıf:10/H.
YAHYA KEMAL BEYATLI ( ). Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme.
HALİDE EDİP ADIVAR.
( ) HAYATI Yakup Kadri Karaosmanoğlu, 1889 yılında Mısır’ın Kahire şehrinde doğmuştur. Sanat hayatına Fecriati topluluğunda başlayan sanatçının,
TEK ADAM Tek Adam, Şevket Süreyya Aydemir'in yılları arasında kaleme aldığı biyografi kitabı. Mustafa Kemal Atatürk'ün hayatının anlatıldığı.
Yaşar Kemal Hayatı  1922’de Osmaniye’nin Hemite köyünde doğdu.  Asıl adı Kemal Sadık Göğceli’dir.  5 yaşında kan davası yüzünden babasını yitirdi.
KARACAOĞLAN
Sunum transkripti:

Yaşar Kemal Hayatı Eserleri Hayatı Eserleri

Hayatı  1922’de Osmaniye’nin Hemite köyünde doğdu.  Asıl adı Kemal Sadık Göğceli’dir.  5 yaşında kan davası yüzünden babasını yitirdi.  İlköğretimini Adana Kadirli’de yaptı.  Yazmaya ortaokul sıralarında şiirle başladı.  Şiirleri Adana Halk Evi’nin yayını olan “Görüşler Dergisi”nde yayınlandı.  1922’de Osmaniye’nin Hemite köyünde doğdu.  Asıl adı Kemal Sadık Göğceli’dir.  5 yaşında kan davası yüzünden babasını yitirdi.  İlköğretimini Adana Kadirli’de yaptı.  Yazmaya ortaokul sıralarında şiirle başladı.  Şiirleri Adana Halk Evi’nin yayını olan “Görüşler Dergisi”nde yayınlandı.

Hayatı  Ortaokul son sınıfta okulu bırakmak zorunda kaldı.  Irgatlık, bekçilik, öğretmenlik, kütüphane memurluğu yaptı.  Şiirleri, Ülke, Kovan, Millet, Beşpınar gibi dergilerde yayınlandı.  1950’de komünizm propagandası suçlamasıyla tutuklandı.  Ortaokul son sınıfta okulu bırakmak zorunda kaldı.  Irgatlık, bekçilik, öğretmenlik, kütüphane memurluğu yaptı.  Şiirleri, Ülke, Kovan, Millet, Beşpınar gibi dergilerde yayınlandı.  1950’de komünizm propagandası suçlamasıyla tutuklandı.

Hayatı  1951’de ceza evinden çıktıktan sonra İstanbul’a yerleşti.  Cumhuriyet Gazetesi’nde fıkra-röportaj yazarlığı yapmaya başladı.  1962’de Türkiye İşçi Partisi Yönetim Kurulu üyeliğine seçildi.  1963’ten sonra gazeteciliği bırakıp kendini tümüyle kitaplarına verdi.  1973’te Türkiye Yazarlar Kurulu’nun kuruluşunda görev aldı.  1951’de ceza evinden çıktıktan sonra İstanbul’a yerleşti.  Cumhuriyet Gazetesi’nde fıkra-röportaj yazarlığı yapmaya başladı.  1962’de Türkiye İşçi Partisi Yönetim Kurulu üyeliğine seçildi.  1963’ten sonra gazeteciliği bırakıp kendini tümüyle kitaplarına verdi.  1973’te Türkiye Yazarlar Kurulu’nun kuruluşunda görev aldı.

Sanat Hayatı  Sanat hayatına şiirle başlayan yazarın ilk şiiri “Seyhan”dır.  Folklorla ilgilenerek çeşitli derlemeler ve çalışmalar yaptı.  Dünyanın En Büyük Çiftliğinde Yedi Gün adlı röportajıyla Gazeteciler Cemiyetinden ilk ödülünü aldı.  Bu arada öyküye yönelip Sarı Sıcak adlıyla kitaplaşan öykülerini yazdı  Sanat hayatına şiirle başlayan yazarın ilk şiiri “Seyhan”dır.  Folklorla ilgilenerek çeşitli derlemeler ve çalışmalar yaptı.  Dünyanın En Büyük Çiftliğinde Yedi Gün adlı röportajıyla Gazeteciler Cemiyetinden ilk ödülünü aldı.  Bu arada öyküye yönelip Sarı Sıcak adlıyla kitaplaşan öykülerini yazdı

Sanat Hayatı  İnce Memed 1 (1955) kendisine Varlık roman armağanını kazandırdı.  Teneke adlı oyunuyla İlhan İskender ve Ankara Sanat Severler Derneği ödülünü aldı.  1984’te TÜYAP Edebiyat Halk Ödülü’nü, 1985’te Sedat Simavi Vakfı ödülünü aldı.  1992’de Kültür Bakanlığı Kültür ve Sanat Büyük Ödülü’nü ve TÜYAP Onur Ödülü’nü aldı.  1993’te Paris’te oluşturulan Dünya Kültürleri Akademisi’nin kurucu üyeliğine seçildi.  İnce Memed 1 (1955) kendisine Varlık roman armağanını kazandırdı.  Teneke adlı oyunuyla İlhan İskender ve Ankara Sanat Severler Derneği ödülünü aldı.  1984’te TÜYAP Edebiyat Halk Ödülü’nü, 1985’te Sedat Simavi Vakfı ödülünü aldı.  1992’de Kültür Bakanlığı Kültür ve Sanat Büyük Ödülü’nü ve TÜYAP Onur Ödülü’nü aldı.  1993’te Paris’te oluşturulan Dünya Kültürleri Akademisi’nin kurucu üyeliğine seçildi.

Sanat Hayatı  Yer Demir Gök Bakır romanı Fransız Eleştirmenler Birliği’nce 1977 yılının en iyi yabancı romanı seçildi.  Yerin Öte Yüzü üçlemesi Fransa’da yılın en iyi kitabı ödülünü aldı.  Yazara yine aynı ülke tarafından 1982’de Del Duca Ödülü, 1984’te Legion d’honneur nişanı verildi.  Yaşar Kemal çeşitli kuruluşlarca birçok defa Nobel Edebiyat Ödülüne aday gösterildi.  Yer Demir Gök Bakır romanı Fransız Eleştirmenler Birliği’nce 1977 yılının en iyi yabancı romanı seçildi.  Yerin Öte Yüzü üçlemesi Fransa’da yılın en iyi kitabı ödülünü aldı.  Yazara yine aynı ülke tarafından 1982’de Del Duca Ödülü, 1984’te Legion d’honneur nişanı verildi.  Yaşar Kemal çeşitli kuruluşlarca birçok defa Nobel Edebiyat Ödülüne aday gösterildi.

Eserleri Folklor Denemesi  Ağıtlar (1943) Öykü  Sarı Sıcak (1952) Roman  İnce Memed (1.Cilt 1955 /2.Cilt 1969 /3.Cilt 1984 /4.Cilt 1987)  Orta Direk (1960)  Yer Demir Gök Bakır (1963) Folklor Denemesi  Ağıtlar (1943) Öykü  Sarı Sıcak (1952) Roman  İnce Memed (1.Cilt 1955 /2.Cilt 1969 /3.Cilt 1984 /4.Cilt 1987)  Orta Direk (1960)  Yer Demir Gök Bakır (1963)

Eserleri Roman  Üç Anadolu Efsanesi (1967)  Ölmez Otu (1969)  Ağrı Dağı Efsanesi (1970)  Binboğalar Efsanesi (1971)  Çakırcalı Efe (1972)  Demirciler Çarşısı Cinayeti (1974/1974 Madaralı Roman Ödülü) Roman  Üç Anadolu Efsanesi (1967)  Ölmez Otu (1969)  Ağrı Dağı Efsanesi (1970)  Binboğalar Efsanesi (1971)  Çakırcalı Efe (1972)  Demirciler Çarşısı Cinayeti (1974/1974 Madaralı Roman Ödülü)

Eserleri Roman  Yusufçuk Yusuf (1975)  Yılanı Öldürseler (1976)  Al Gözüm Seyreyle Salih (1976)  Filler Sultanı İle Kırmızı Sakallı Topal Karınca (1977)  Kuşlar da Gitti (1978)  Deniz Küstü (1978)  Kimsecik 1 (Yağmurcuk Kuşu 1980) Roman  Yusufçuk Yusuf (1975)  Yılanı Öldürseler (1976)  Al Gözüm Seyreyle Salih (1976)  Filler Sultanı İle Kırmızı Sakallı Topal Karınca (1977)  Kuşlar da Gitti (1978)  Deniz Küstü (1978)  Kimsecik 1 (Yağmurcuk Kuşu 1980)

Eserleri Roman  Hüyükteki Nar Ağacı (1982)  Kimsecik 2 (Kale Kapısı 1985/1986 Orhan Kemal Roman Armağanı)  Kanın Sesi (1991) Röportaj  Yanan Ormanlarda Elli Gün (1955)  Çukurova Yana Yana (1955)  Peri Bacaları (1957) Roman  Hüyükteki Nar Ağacı (1982)  Kimsecik 2 (Kale Kapısı 1985/1986 Orhan Kemal Roman Armağanı)  Kanın Sesi (1991) Röportaj  Yanan Ormanlarda Elli Gün (1955)  Çukurova Yana Yana (1955)  Peri Bacaları (1957)

Eserleri Röportaj  Bu Diyar Baştan Başa (1971 Bütün Röportajları)  Bir Bulut Kaynıyor (1974)  Allahın Askerleri (1978) Fıkra Deneme  Taş Çatlasa (1961)  Baldaki Tuz (1974)  Ağacın Çürüğü (1980) Röportaj  Bu Diyar Baştan Başa (1971 Bütün Röportajları)  Bir Bulut Kaynıyor (1974)  Allahın Askerleri (1978) Fıkra Deneme  Taş Çatlasa (1961)  Baldaki Tuz (1974)  Ağacın Çürüğü (1980)

Yapıtlarının Özellikleri  Yaşar Kemal, İlk yapıtları Teneke ve İnce Memed ile bir Çukurova yöresi romancısı olarak tanındı.  Feodal ilişkilerin egemen olduğu bu yörede, iktisadi yapının giderek kapitalist yapıya doğru evrimleşmesini, birbirini bütünleyen romanlarının temel sorunsalı olarak işledi.  Çukurova’nın yarım yüzyıllık görgüsünü betimledi.  İnce Memed’de ağalık kurumunu ve eşkiyalık temasını, Ağa- Köylü çelişkisi çerçevesinde ele alırken doğa-insan ilişkisini destansı ve şiirsi bir dille verdi.  İnce Memed’in ikinci ve üçüncü ciltlerinde de bu konuyu sürdürdü.  Yaşar Kemal, İlk yapıtları Teneke ve İnce Memed ile bir Çukurova yöresi romancısı olarak tanındı.  Feodal ilişkilerin egemen olduğu bu yörede, iktisadi yapının giderek kapitalist yapıya doğru evrimleşmesini, birbirini bütünleyen romanlarının temel sorunsalı olarak işledi.  Çukurova’nın yarım yüzyıllık görgüsünü betimledi.  İnce Memed’de ağalık kurumunu ve eşkiyalık temasını, Ağa- Köylü çelişkisi çerçevesinde ele alırken doğa-insan ilişkisini destansı ve şiirsi bir dille verdi.  İnce Memed’in ikinci ve üçüncü ciltlerinde de bu konuyu sürdürdü.

Yapıtlarının Özellikleri  Yaşar Kemal, Dağın Öte Yüzü genel başlığı altında topladığı Orta Direk,Yer Demir Gök Bakır ve Ölmez Otu romanlarında dağ köylülerinin mevsimlik ırgat olarak Çukurova’ya gelişlerinde ki çileyi işledi.  Yerleşik köylü ile mevsimlik ırgatlık yapan dağ köylülerinin feodal düzenle çelişkisini verdikten sonra Yaşar Kemal, Akçasaz’ın Ağaları genel başlığıyla yayımladığı Demirciler Çarşısı Cinayeti ve Yusufcuk Yusuf’ta bu çelişkinin keskinleşerek köylünün birleşmesinden korkan ağaların, köylüyü birbirine düşürmesine, eski ağalık düzeninin, sanayiye yönelen yeni bir tip ağanın ve yeni bir ağalık düzeninin ortaya çıkışını öyküledi  Yaşar Kemal, Dağın Öte Yüzü genel başlığı altında topladığı Orta Direk,Yer Demir Gök Bakır ve Ölmez Otu romanlarında dağ köylülerinin mevsimlik ırgat olarak Çukurova’ya gelişlerinde ki çileyi işledi.  Yerleşik köylü ile mevsimlik ırgatlık yapan dağ köylülerinin feodal düzenle çelişkisini verdikten sonra Yaşar Kemal, Akçasaz’ın Ağaları genel başlığıyla yayımladığı Demirciler Çarşısı Cinayeti ve Yusufcuk Yusuf’ta bu çelişkinin keskinleşerek köylünün birleşmesinden korkan ağaların, köylüyü birbirine düşürmesine, eski ağalık düzeninin, sanayiye yönelen yeni bir tip ağanın ve yeni bir ağalık düzeninin ortaya çıkışını öyküledi

Yapıtlarının Özellikleri  Yılanı Öldürseler de gene aynı töreye, töreler ve bu törelerin bir kız kaçırma olayı nedeniyle çıkan çatışmalarda ki etkisi açısından yaklaştı.  Van’dan Çukurova’ya göçen bir ailenin çektiği acıları Kimsecik 1 ve Kimsecik 2 romanlarında öyküledi.  Yaşar Kemal, Al Gözüm Seyreyle Salih, Deniz Küstü ve Kuşlarda Gitti romanlarında odak olarak denizi, deniz insanlarını ve doğanın kirlenme nedeniyle giderek yok oluşunu konu edindi.  Hüyükteki Nar Ağacı’ndaysa traktör kullanımı nedeniyle işsiz kalan dört köylünün kutsallığına inandıkları Nar Ağacı’nı arayışlarını öyküledi.  Yılanı Öldürseler de gene aynı töreye, töreler ve bu törelerin bir kız kaçırma olayı nedeniyle çıkan çatışmalarda ki etkisi açısından yaklaştı.  Van’dan Çukurova’ya göçen bir ailenin çektiği acıları Kimsecik 1 ve Kimsecik 2 romanlarında öyküledi.  Yaşar Kemal, Al Gözüm Seyreyle Salih, Deniz Küstü ve Kuşlarda Gitti romanlarında odak olarak denizi, deniz insanlarını ve doğanın kirlenme nedeniyle giderek yok oluşunu konu edindi.  Hüyükteki Nar Ağacı’ndaysa traktör kullanımı nedeniyle işsiz kalan dört köylünün kutsallığına inandıkları Nar Ağacı’nı arayışlarını öyküledi.

Yapıtlarının Özellikleri  Üç Anadolu Efsanesi, Ağrı Dağı Efsanesi, Binboğalar Efsanesi ve Çakırcalı Efe adlı yapıtlarında, halk öykülerini ve söylenceleri roman yapısıyla yeniden yazdı.  Filler Sultanı ile Kırmızı Sakallı Topal Karınca’da da Mecazlı bir üslup kullandı.  Yaşar Kemal, bütün romanlarında, insanın, insanla, çevreyle ve toplumsal kurumlarla ilişkisini öykülerken, insansal değerleri ikinci plana atmayarak, insanı bir roman malzemesi olmaktan çok bir karakter olarak ele aldı.  Bunu sağlayan en önemli öğe, kullandığı, kendine özgü gözlem gücü ve şiirsel üslubudur.  Üç Anadolu Efsanesi, Ağrı Dağı Efsanesi, Binboğalar Efsanesi ve Çakırcalı Efe adlı yapıtlarında, halk öykülerini ve söylenceleri roman yapısıyla yeniden yazdı.  Filler Sultanı ile Kırmızı Sakallı Topal Karınca’da da Mecazlı bir üslup kullandı.  Yaşar Kemal, bütün romanlarında, insanın, insanla, çevreyle ve toplumsal kurumlarla ilişkisini öykülerken, insansal değerleri ikinci plana atmayarak, insanı bir roman malzemesi olmaktan çok bir karakter olarak ele aldı.  Bunu sağlayan en önemli öğe, kullandığı, kendine özgü gözlem gücü ve şiirsel üslubudur.

Yapıtlarının Özellikleri  Çukurova’yı işlediği romanlarında yörenin doğasıyla bütünleşen kahramanları, bu şiirsel üslupla boyut kazanarak, Yaşar Kemal’in sağlamak istediği gerçeklik duygusunu, kimi zaman katılıktan uzak bir biçimde yarattı.  Çukurova insanlarının dilini, kimi yerde sözlü edebiyatın kıvraklığıyla kullandı.  Halk dilindeki betimlemeleri, deyimleri, yöresel sözcükleri, ağıtları, ilençleri (beddua),vb.lerini çağdaş bir romancı yeteneğiyle yeniden yoğurarak, dil ve üslup bakımından bir birleşime ulaştı.  Öykülerinde de benzer bir üslupla, Çukurova insanının acılarını işleyen Yaşar Kemal’in bir çok yapıtı sinemaya ve tiyatroya da uyarlandı  Çukurova’yı işlediği romanlarında yörenin doğasıyla bütünleşen kahramanları, bu şiirsel üslupla boyut kazanarak, Yaşar Kemal’in sağlamak istediği gerçeklik duygusunu, kimi zaman katılıktan uzak bir biçimde yarattı.  Çukurova insanlarının dilini, kimi yerde sözlü edebiyatın kıvraklığıyla kullandı.  Halk dilindeki betimlemeleri, deyimleri, yöresel sözcükleri, ağıtları, ilençleri (beddua),vb.lerini çağdaş bir romancı yeteneğiyle yeniden yoğurarak, dil ve üslup bakımından bir birleşime ulaştı.  Öykülerinde de benzer bir üslupla, Çukurova insanının acılarını işleyen Yaşar Kemal’in bir çok yapıtı sinemaya ve tiyatroya da uyarlandı

Hazırlayan  Osman Çevik  Türkçe Öğretmenliği  2.Sınıf (iö)   Osman Çevik  Türkçe Öğretmenliği  2.Sınıf (iö) 