POLLYANNA ÖĞRENME ÖRNEĞİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Onlara sahip olduklarınızın en iyisini veriniz.”
Advertisements

MAİ VE SİYAH.
1 yaşınızdayken 2 yaşınızdayken 3 yaşınızdayken
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
Voli ve Loli bugün çok önemli bir konuyu öğrenecek
EVİMİ VE AİLEMİ SEVİYORUM
SİLVAN İMAM LİSESİ FAHRETTİN KAYA
ALLAH’ I NEDEN ÇOK SEVİYORUM?
AŞK YARASI SESLİDİR.
Bir süre önce, başka bir kadınla çıkmaya başladım ve bu aslında
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Lütfen sesi açıp Tıklayınız..
AYAKKABICI Ayakkabıcı, yeni getirdigi malları vitrine yerleştirirken, sokaktaki bir çocuk onu izlemekteydi.
BENİM EŞSİZ YUVAM Hazırlayan:Turan KAYA.
SESLİDİR with the hope you to feel the pain before that you have not realized until the teror had reached to you. Terör size ulaşmadan anlayamadığınız.
Özdemir Asaf’tan
GRUP SİNERJİ FEN VE TEKNOLOJİ SINIF SEVİYESİ:8 ÖĞRETİM PROGRAMI TASARIM SORULARI Temel Soru: Dünya Bir Uzay Gemisi midir? Ünite Soruları:Dünya hangi.
OKUL ÖNCESİNDE SAĞLIKLI SAĞLIKSIZ çıkış KAVRAMININ ÖĞRETİMİ.
BENİM EŞŞİZ YUVAM Çevremizdeki canlıların yuvaları nelerdir?
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
HAZIRLAYAN: NEVİN UYSAL
ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR
YAS 5 Anne ve babamın birbirlerine bağırmalarının beni ne kadar korkuttuğunu öğrendim. YAS 7 Meşrubat içerken gülersem içtiğimin burnumdan geleceğini.
Aşkı Aramak....
Cin ali derslerini pekiştirmek ve eğlenmek için ttçocuk’u kullanıyordu.
Arkadaşım Badem Ağacı Aziz Nesin.
1.SINIF HAYAT BİLGİSİ ÜNİTENİN ADI GÜNEŞ VE DÜNYAMIZ.
1.SINIF HAYAT BİLGİSİ SUNUSU
BAYKUŞ KARDEŞİN PARTİSİ.
OKUL ÖNCESİNDE SAĞLIKLI SAĞLIKSIZ KAVRAMININ ÖĞRETİMİ.
ANADOLU MEDENİYETLERİ ÜNİTE TANITIM SUNUSU
Etkin Çalışma Yöntemleri.
İŞTE MASALIMIZ BAŞLIYOR.
HüLYaMa Hülyaların hep gerçek olsun Üzüntüler senden çok  çok uzak dursun Lacivertler düşmesin yüreğine Yaşamın hep beyaz gül olsun Arkadaşım,canım dostum,bacım.
DÜN BUGÜN YARIN.
Sarı Yumak ile Kara Yumak arkadaş olmuşlardı
Temiz Su Türleri Koruyucuları
Şiddetle itiraz ettim: "Ama ben seni seviyorum!!!"
Ders Planı.
CANLILAR DÜNYASINI GEZELİM TANIYALIM
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
GERÇEK ANLAM MECAZ ANLAM
ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI SUNUMU
AYŞEGÜL ÖÇAL NASREDDİN HOCA İLKÖĞRETİM OKULU ANKARA 2006
CÜMLEDE ANLAM 1.SORU: Aşağıdaki cümlelerin hangisinde küçümseme anlamı vardır? A.Bütün gün uğraştım ,ödevlerimi hala bitiremedim B.İnsanlara zor zamanlarında.
Sınav Başarısında Ailenin Rolü
EĞLENCELİ HAYAT BİLGİSİ
YILDIZLARIN VE AYIN GİTTİĞİ YERE GİDEN SEVGİLİYE...
  Sevgili TEDP ;    Başlangıçta sen benim için angarya bir çalışmaydın. Sabah uyan, evin işini yap, TEDP etkinliklerine katıl, okulda ders yap…Çok yoğun.
OLAY ÇEVRESİNDE OLUŞAN EDEBİ ESERLERDE YAPI
OKUL REHBERLİK SERVİSİ – ORS-
DEĞERLER EĞİTİMİ.
SINAV KAYGISIYLA BAŞETME YOLLARI
Sen benim susuzluğumu dindirecek yağmurunu bulamadın!...
SINAV KAYGISI.
DÜRÜSTLÜK BİR ERDEMDİR
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
ÇOCUKLAR BU DÜNYADA SADECE SEVGİ İSTİYORLAR… SEN İSTEMEDİN Mİ…?
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ.
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
Annelerin en güzeli, Sensin, benim güzel annem Annelerin en güzeli, Sensin, benim güzel annem. Ilık esen bahar yeli, Sensin, benim güzel annem.
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HAZIRLAYAN SEDEN HACISÜLEYMAN.
SLAYT GEÇİŞLERİ OTOMATİKTİR… LÜTFEN TIKLAMAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
KIRMIZI ÇİZGİ Can AKIN ŞAİR VE FOTOĞRAF SANATÇISI.
OLAY ÇEVRESİNDE OLUŞAN EDEBİ ESERLERDE YAPI
YAS 5 Anne ve babamın birbirlerine bağırmalarının beni ne kadar korkuttuğunu öğrendim. YAS 7 Meşrubat içerken gülersem içtiğimin burnumdan geleceğini.
Sunum transkripti:

POLLYANNA ÖĞRENME ÖRNEĞİ

Mutluluğu aramadığım yer kalmadı. Meğer o yanımdaymış. (Hanotaux)

ÜNİTE ÖZETİ Pollyanna romanını okuyup inceledik ve projede kullanılacak bir bölüm seçtik. Sevinme oyunu hakkında bilgi edindik. Seçtiğimiz bölümün sonrasında neler olduğunu kurguladık.Özellikle sevinme oyununa yer vermeye çalıştık. Kurguladığımız bölümü günümüze ve kendi hayatımıza uyarladık. Bu çalışmaları kısa bir senaryoya dönüştürüp sunularla ve drama yöntemiyle topluluk karşısında sunduk.

ÖĞRETİM PROGRAMI TASARIM SORULARI TEMEL SORU Neden mutluluğu ararız? ÜNİTE SORULARI Mutlu olmak için nelere ihtiyacımız var? Pollyanna yaşamımızı etkileyebilir mi? İÇERİK SORULARI Pollyanna’nın kişilik özellikler nelerdir? Sevinme oyunu nedir?

Projenin Amacı PROJENİN AMAÇLARI Mutluluğu yakalamanın insanın elinde olduğunu keşfedebilmek.Her şeye rağmen mutlu olabileceğimizi anlamak.

POLLYANNA ROMANININ KONUSU Yaşam koşulları ne kadar zor ve acımasız olursa olsun, her şeye rağmen, iyimserliğini kaybetmeyen bir çocuğun çevresini de etkileyişi anlatılmaktadır.  

SEÇTİĞİMİZ BÖLÜMÜN ÖZETİ Pollyanna’nın en üzüntü verici ve sıkıntılı durumda dahi, iyimserliğini kaybetmeyip, mutlu olmayı becerebilmesi, Nancy’i şaşkına çeviriyordu. Pollyanna’ya bunun sırrını sorunca, “Sevinme oyunu” dedi. “Bunu bana babam öğretmişti.” Ben küçükken, yardımsever bir hanım, hediye olarak bize koltuk değnekleri göndermişti. Sebebini sorduğumuzda ise “Bu değneklere bakıp bakıp, sakat olmadığınız için sevinebilmeniz için” diye cevap vermişti. İşte o günden beri babam ve ben, en zor durumda dahi mutlaka bir iyi yan bulup mutlu olabiliyoruz.   Akşamın ilerleyen saatlerinde, Pollyanna odasında, başını çarşafların arasına sokmuş hıçkıra hıçkıra ağlıyordu: “Babacığım, sevgili babacığım! Benim melekler arasında yaşayan melek babacığım. Oyunumuzu oynamadığımızı biliyorsun. Benim gibi sen de ücra bir odada, karanlıkta üstelik yapayalnız kalsaydın bunun sevinecek bir yanını bulamazdın…”

Metnin kalan kısmını kurguladık, günümüze ve kendi hayatımıza uyarladık. Pollyanna aramızda yaşıyor olsaydı neler yaşardı?Biz, Pollyanna’nın her şeye rağmen iyimser olduğunu düşünerek,yaşanabilecek olayları yazdık.Buna göre;Pollyanna o akşam ağlayarak uyur.Ertesi sabah erkenden uyanır.Teyzesinin isteğiyle dershaneye gider.Pollyanna orada birçok kişiyle tanışır.Hepsi başta onun kıyafetlerine bakıp onu küçümser.Ama Pollyanna yeni arkadaşlarına güler yüzle ve sevecenlikle yaklaşır.Kısa zamanda kendisini sevdirir.Sevinme oyununu tüm arkadaşlarına öğretir.

PROJE SONUNDA… Hazırladığımız yayın,sunu ve canlandırmayı öğretmen , öğrenci ve velilerden oluşan bir topluluk önünde sergiledik. Hayatta her zaman sevinmeye ve gülümsemeye değer bir şeylerin olduğunu öğrendik

MATERYALLER VE KAYNAKLAR Pollyanna romanı Resimler: www.canim.net/kart_resimleri/kalp_resim/kalp5.jpg www.birlesikbasim.com.tr/content_files/prd_im... http://www.pravmir.com/uploads/0_04__20emmies_20pumpkin_20competed.jpg