MARİA MONTESSORİ (1870-1952) www.Slayt-Sunu.CoM www.Slayt-Sunu.CoM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
A1PEMBE SINIF SAĞLIKLI BESLENME VE YAŞAM PROJE SUNUMU
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
HAKKIMIZDA Tam zamanlı İngilizce eğitimi English Kids Academy ile artık çok kolay Kurumumuz 1981 yılından beri yayıncılık alanında edindiği tecrübeyi.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
İLKÖĞRETİM DÖNEMİ ÇOCUKLARININ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
MESLEK TANITIMLARI.
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
ENGLISH FOR SUCCESS 6. , 7. ve 8. Sınıflar için by İrfan BOY
FIRST ENGLISH 4. ve 5. Sınıflar için by İrfan BOY
REHBERLİK.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR ( OKUDUKLARIM, GÖZLEM VE TECRUBELERİM)
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
OKULÖNCESİ DÖNEMDE MATEMATİK EĞİTİMİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
HIGH SCOPE.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
“YETİŞKİNLERİN OYUN OYNAMA ALIŞKANLIKLARI” ARAŞTIRMASI
MONTESSORİ.
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
6. , 7. ve 8. Sınıflar için ENGLISH FOR SUCCESS ANKARA 2011.
FIRST ENGLISH ANKARA ve 5. Sınıflar için.
ZİHİNSEL ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILANABİLECEK MATERYALLER
ÇOCUK ANTRENMANINDA TEMEL HAREKET EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
Bilimsel düşünme becerileri
DİĞER TUTUMLAR.
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel.
Çocukların Zaman, Süreklilik ve Değişim Çalışması: Tarih BÖLÜM 7.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
ÇOCUKTAN HAREKET EĞİTİM AKIMI
RAKAM NEDİR? Rakamlar sayı sembolleridir. Her rakam bir miktarı, yani verilmek istenilen nesnenin ne kadar olduğunu belirtir.
GÖRME ENGELLİLER.
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
Eşleştirme Bir kümedeki her nesneyi diğer kümedeki bir nesne ile eşleme işlemine ‘birebir eşleme’ denir. Piaget’e göre eşleştirme becerisinin temeli sayı.
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Montessori Eğitiminin Tarihçesi Felsefesi, İlkeleri ve Materyalleri Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI.
Bilimsel İçerik Bilimsel içerik, bilimsel bilgiyi oluşturmaktadır. Erken çocukluk döneminde fen eğitimi de, çocukların yaşadığı çevre hakkında gerekli.
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi: Erken matematik becerileri
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunu.CoM MARİA MONTESSORİ ( ) MARİA MONTESSORİ ( )
Eşleştirme Bir kümedeki her nesneyi diğer kümedeki bir nesne ile eşleme işlemine ‘birebir eşleme’ denir. Piaget’e göre eşleştirme becerisinin temeli sayı.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

MARİA MONTESSORİ (1870-1952) www.Slayt-Sunu.CoM www.Slayt-Sunu.CoM

Montessori Italya`da ilk tıp doktoru unvanını alan kadındır Montessori Italya`da ilk tıp doktoru unvanını alan kadındır. Adı ile anılan Montessori eğitim modelini ortaya çıkarmıştır. İlk etapta zihinsel engelli çocuklar için okul açarak kendi metodunu uygulamış daha sonrada tüm çocukların eğitimi için bu metodun geçerliliğini kabul ettirmiştir. www.Slayt-Sunu.CoM www.Slayt-Sunu.CoM

Montessori`e göre çocuk nasıl öğrenir? özümleyici akıl (absorbent mind) hazırlanmış çevrenin (prepared environment) otomatik eğitim (autoeducation) özgürlük (freedom) duyarlılık dönemleri (sensitive periods) www.Slayt-Sunu.CoM www.Slayt-Sunu.CoM

Eğitim felsefesi Montessori modeline göre eğitim bireyselliğe uygundur. Bu modelde bir çocuğun başarısı diğer bir çocuğun başarısıyla kıyaslanarak değerlendirilemez prensibi eğitimin temelleri arasındadır. Montessori modelinde çocuğa beş duyunun eğitimi aracılığı ile aşamalı öğretim hedeflenmiştir. 3,4,5 yaşlarındaki bir çocuğun içsel amacı bireysel olarak gelişmektedir. Tabiatın bir disiplin ve düzen içerisinde bulunduğu göz önüne alındığında insan doğasında var olan dünyayı algılamak duyulara dayalı şekilde hedeflenmeli, insanların algısal yetenekleri geliştirilmeye çalışılmalıdır. www.Slayt-Sunu.CoM www.Slayt-Sunu.CoM

Program A )Pratik yaşam etkinlikleri dört farklı yöntemle öğretilir 1Öz Bakım Becerileri ; elbiselerini düzenleme, ayakkabılarını cilalama, ellerini yıkama, dişlerini fırçalama gibi etkinlikleri kapsar. 2 Çevre Bakımı; yaprakları tırmıklama, masaları cilalama ve tozunu alma gibi etkinlikleri kapsar. 3Sosyal İlişki; nezaket, zarafet, saygı gibi davranışlarla ilgili etkinlikleri kapsar. 4 Hareket Kontrolü ve Analizi; yürüme, dengede durma, koşma, zıplama gibi lokomotor (büyük kas) becerilerinin gelişmesini sağlayan etkinlikleri kapsar. www.Slayt-Sunu.CoM www.Slayt-Sunu.CoM

b) Duyu Eğitimi Duyu eğitim oyunları Montessori metodunda önemli bir yere sahiptir. Bilgi ve beceri kavramlarının kazanılması bu materyaller kullanılarak sağlanır. Montessori’nin duyuların eğitiminde hedeflediği üç süreç vardır : Benzerlikleri fark etme ve bunları eşleştirme yeteneği 2. Bir dizi nesne arasındaki zıtlıklar ve benzerlikleri ayırt etme yeteneği 3. Birbirine şekil, renk doku, ağırlık vb. yönlerden oldukça benzeyen nesneler arasında ayrımlaştıma yapabilme yeteneği www.Slayt-Sunu.CoM www.Slayt-Sunu.CoM

c) Akademik eğitim Montessori metodunun üçüncü alanını okuma, yazma ve aritmetiği içeren akademik eğitim oluşturmaktadır. Okuma yazma Montessori sınıflarında, okuma-yazmayı geliştirmek için 10 geometrik şekil ve renkli kalemler, zımpara kağıdından yapılmış harfler, hareketli alfabe ve komut kartları kullanılmaktadır. Aritmetik Montessori, matematik eğitimi için çeşitli materyaller geliştirmiştir. Bunlar; sayı çubukları, zımpana kağıdından yapılmış sayılar, sarı renkteki boncuklar / altın boncuklardır Dil : Önce kelimelerin sesleri zımpanalı harflere dokunarak ilgi çekici şekilde öğretilir. Çocuk bu harflere kullanmaya yönelik ilgisinin artması ve gördüğü kelimelerin ne anlama geldiğini merak edip sorması ile okuma eğitimi başlar. Bunu yazma çalışma ve harf kartlarını kullanarak kelime üretme çalışmaları izler. Dilbilgisi kuralları oyunla çocuklara öğretilir www.Slayt-Sunu.CoM www.Slayt-Sunu.CoM

c) Akademik Eğitim Coğrafya : Yap-boz haritaları başlangıçta oyun olarak kullanılırken; aşama aşama ülkelerin adları, isimleri ve iklimleri, ada, yarımada, dağ gibi coğrafi şekil ve kavramları öğretmede kullanılır. Tarih : Zaman dilimleri kullanılarak tarih kavramı çocuğa verilir. Rulo yapılmış uzun kağıtta yapılan zaman dilimleri yere serilerek tarihteki belli olayların üzerinde işaretlenmesiyle çocuğa tarih kavramını tanıtmayı ve kendi yaşamlarında önemli olan yada yaşamlarıyla alakalı zaman dilimlerini belirtmeleri ile başlar Kültür : Farklı ülkelerin gelenek, görenek müzik, dil, yemek vb. özelliklerini öğrenmeye çalışarak dünya hakkında genel bir bilgiye sahip olmalarını sağlar. Bu da etrafındaki diğer insanlara karşı anlayışlı, bilinçli olmalarının yanında tüm dünya insanlarına karşı sevgi duygusu içinde olmalarında olumlu etkendir. Müzik : Çocuk ritmi duyar ve doğal olarak cevap verirse müzikle ilk tanışması başlar. Grupla şarkı söylemek, Montessori zilleri ve ses tahtaları bu programın bir parçasıdır Bilim ve Doğa : Çocukta var olan keşif ve merak duygusu proje ve deneylerle desteklenerek geliştirilir. Bitki ve hayvan grupları üzerinde düzenli bir şekilde çalışılarak çocuğun sevgi ve takdir etme duygusunu kazanması sağlanır. www.Slayt-Sunu.CoM www.Slayt-Sunu.CoM

MONTESSORİ MATERİALS Günlük yaşam deneyimleri kazandıran materyaller Duyuları geliştirici materyaller Eğitici materyaller Sanatsal ve Kültürel materyaller www.Slayt-Sunu.CoM www.Slayt-Sunu.CoM

Pembe Kule www.Slayt-Sunu.CoM www.Slayt-Sunu.CoM

Renkli Silindirler www.Slayt-Sunu.CoM www.Slayt-Sunu.CoM

Amaçları Konsantrasyon Gözlem Düzen ve sıralamanın farkında olma Organizasyon Pratik becerilerin farkında oluş Matematik kavramları Dil becerileri Okuma ve yazma becerileri Yaratıcı sanat becerileri Doğal düzeni anlayış Sosyal bilimlerde anlayış Problem çözme www.Slayt-Sunu.CoM www.Slayt-Sunu.CoM

Öğretmen Öğretmen, çevreyi hazırlamaktan ve çocukların çevre ile ilişkiye geçmelerini sağlamaktan sorumludur. Montessori, öğretmeni “yönetici” adını alır. Öğretmenini görevi çocuğu öğrenme merkezi yapmaktır. Montessoriye göre; öğretmenin görevi konuşmak değil, çocuk hazırlanmış özel çevrede kültürel etkinlikler için çocuğu güdülemek ve hazırlamaktır www.Slayt-Sunu.CoM www.Slayt-Sunu.CoM

Montessori okulunda bir gün 9:00-9:20 Okula geliş ve grup etkinlikleri 9:20-10:20 Seçmeli etkinlikler 10:20-10:45 Açık hava oyunları 10:45-10:55 Grup etkinlilikleri ve kahvaltıya hazırlık 10:55- 11:10 Kahvaltı 11:10-11:30 Hikaye ve tekerlemeler www.Slayt-Sunu.CoM www.Slayt-Sunu.CoM

Yararlanıla bilinecek Kaynaklar http://www.montessori.org/ http://www.montessori.edu/ http://www.montessoriconnections.com/ http://www.montessori-ami.org/ www.Slayt-Sunu.CoM www.Slayt-Sunu.CoM

Türkiye’deki Montessori Okulları www.Slayt-Sunu.CoM www.Slayt-Sunu.CoM Türkiye’deki Montessori Okulları Kirmizi Pabular ‚ocuk Evi Karagšz Sokak, PembegŸl Apt. No. 33, ‚ekirge Bursa, TR-16070 Turkey Voice: 90 224 236-6189 danisma@kirmizipabuclar.com http://www.kirmizipabuclar.com Type of School: Private Programs Offered: Infants, Toddlers, Early Childhood Erol Altaca Koleji Ferrah Evleri, Tarabya Istanbul, Turkey Voice: 90 212 262-2222 Type of School: Private Programs Offered: Early Childhood, Lower Elementary, Upper Elementary, Middle School, Secondary Sihirlibahçe Montessori Okulu Adres : 15. Sokak No:12 Birlik Mh. Çankaya/ANKARA Tel : 0 312 496 16 71 Web : www.sihirlibahce.com.tr Fenerbahce Koleji Uslu Cad. Yunus Sok.N1 Kayisdagi Istanbul, Turkey Voice: 90 216 466-1907 Fax: 90 216 466-6209 fenerbahcekoleji@superonline.com Type of School: Private Programs Offered: Early Childhood, Lower Elementary, Upper Elementary, Middle School, Secondary www.Slayt-Sunu.CoM www.Slayt-Sunu.CoM www.Slayt-Sunu.CoM