İhracat Genel Müdürlüğü Ülke Masaları I Dairesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MAKEDONYA T.C. Üsküp Büyükelçiliği-Ticaret Müşavirliği
Advertisements

İhracat Genel Müdürlüğü Ülke Masaları I Dairesi
1 BASIN TOPLANTISI 12 Mayıs 2012 İstanbul. 2 ALEXANDER KÜHNEL Hannover-Messe International İstanbul.
EKONOMİK ve SEKTÖREL DEĞERLENDİRME ÇALIŞMASI
KOMŞU ÜLKELERLE TİCARETTE GAZİANTEP’İN ÖNEMİ
Türkiye Ambalaj Sektörü
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO.
CHICAGO POS for TURKISH HOME TEXTILE TÜRK EV TEKSTİLİ SEKTÖRÜ İÇİN ŞİKAGO SATIŞ NOKTASI 444 CENTER Inc.
Güney Afrika Cumhuriyeti
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Amerika I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan 2011 TİM Dış Ticaret Kompleksi.
SBEP ÜLKEMİZİN KAYNAKLARI TİCARET
Global Su Ürünleri Trendleri
TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Nüket YETİŞ’in Takdimi , İstanbul.
Prof. Dr. Harun Raşit UYSAL
Bu Slayt Sosyal Bilgiler konularını daha iyi öğrenebilmek ve öğretebilmek için hazırlanmıştır Ülkemiz ve Dünya Ünitesi 2. Kazanıma (Ülkemizin diğer.
Ülke Sohbet Toplantıları 5 Haziran 2009 İZMİR. GÜNEY VE KUZEY KORE ARASINDA VAKİ SAVAŞ NİHAYETLENMEMİŞ OLUP, HALEN BİR ATEŞKES ANLAŞMASI MEVCUTTUR. BU.
Amerikan Ticaret Müsteşarlığı 2013
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
1 BASINTOPLANTISI 5 Kasım 2012 İstanbul. 2 ALEXANDER KÜHNEL Hannover-Messe International Istanbul.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Ülkemiz ve Dünya.
NKÜ Çorlu Mühendislik Fakültesi
ÜLKEMİZDE MEYVE SUYU TÜKETİMİ VE İHRACAT ORANLARI
Birleşik Krallığa İhracat ve İkili İşbirliği İmkanları
T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi &
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYALARI SEKTÖRÜ İÇİN PİLOT AKTİVİTELER 5 Haziran 2013 Ankara.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
Merhaba arkadaşlar konumuz ..ÜLKELER ARASI ALIŞVERİŞ
AVUSTRALYA.
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Uzakdoğu Pasifik I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan Nisan.
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları AVRUPA I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan 2011 TİM Dış Ticaret Kompleksi.
İsveç.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
ALMANYA ÜLKE SOHBET TOPLANTISI
7. büyük tekstil ve hammaddeleri 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon
Hızlı Tüketim Ürünleri
ŞİRKET PROFİLİ Gençoğlu ailesi tarafından 1989 yılında, Bursa’da 7 bin 500 m2 alanda kuruldu. Kuruluş amacı tümüyle ihracat olan Penguen Gıda, Avrupa.
Tıbbi Cihaz Üreticileri Derneği
ŞUBAT 2008 İHRACAT RAKAMLARI BASIN TOPLANTISI Türkiye İhracatçılar Meclisi 1 MART 2008 İSTANBUL.
Lüksemburg.
Küçülen Dünya, Gelişen Yumurta Sektörü
Soru; Türkiye’nin üyeliğinin muhtemel etkileri neler olabilir?
 Genel Olarak Dış Ticaret  İhracatın İthalatı Karşılama Oranı.
Soru 8 AB ve ABD arasında imzalanması beklenen Transatlantik Ticaret ve Yatırım Ortaklığının Türkiye üzerindeki muhtemel etkileri neler olabilir?
TÜRKİYE-AB İLİŞKİLERİ Avrupa Birliği Genel Müdürlüğü
TÜRKİYE’NİN TARIMSAL DIŞ TİCARETİNDEKİ GELİŞMELER
Ukrayna’ya İhracatımızın Artırılması
Türkiye’nin dünyaya anlattığı hikayesi imalattaki gücüyle başlıyor, ihracattaki potansiyeli ile devam ediyor..
EKONOMİK FAALİYETLERİN SINIFLANDIRILMASI
Küresel Ticaretin Üç Elemanı
BATMAN İL EKONOMİK RAPORU. İÇİNDEKİLER 1.Türkiye Ekonomisi Genel Değerlendirme 1.1.Büyüme 1.2.İstihdam 1.3.İhracat 1.4.Enflasyon 2.Batman İli Ekonomik.
İSVEÇ KRALLIĞI (2017 YILI SUNUMU)
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
2017 OCAK-NİSAN AYLARI TÜRKİYE VE MALATYA EKONOMİSİNDEKİ GELİŞMELER
İhracata Yönelik Devlet Yardımları İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ
SEMİNER TİM AKADEMİ 2023 – İNGİLTERE PAZARI 3 MAYIS GAZİANTEP
Dünya’da ve Türkiye’de Halı Üretimi
SAAB OTOMOBİL HALİDİN SÖNMEZ
TEB Tarım Bankacılığı.
AB İLE GÜMRÜK BİRLİĞİ’NİN GÜNCELLENMESİ
Türkiye ekonomisi 2016'nın son çeyreğinde %3. 5, 2016 yılında %2
AB İLE GÜMRÜK BİRLİĞİ’NİN GÜNCELLENMESİ
Türkİye Yumurta Sektörünün Genel Sekreter YardImcIsı
2018 OCAK AYI TÜRKİYE VE MALATYA EKONOMİSİNDEKİ GELİŞMELER
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEB Tarım Bankacılığı.
TÜİK MAYIS İHRACAT RAKAMLARI
TÜİK NİSAN İHRACAT RAKAMLARI
Sunum transkripti:

İhracat Genel Müdürlüğü Ülke Masaları I Dairesi HEDEF ÜLKE ABD Esma KOCA İhracat Genel Müdürlüğü Ülke Masaları I Dairesi kocae@ekonomi.gov.tr 0312 2048327 Mayıs 2013, İSTANBUL

AJANDA ABD’ye İhracat Fırsatları ABD Pazarına Girişte Öneriler ABD Genel Ticari Durum Türkiye’nin ABD’ye İhracatı Neden ABD? İhracatta Kuvvetli Yönlerimiz Potansiyel Ürünler ABD Pazarına Girişte Öneriler ABD Ülke Masası

DÜNYADAKİ PAYI Nüfus (3. sırada) %4,5 GSMH (1. sırada) %21,9 İthalat (1. sırada) %12,9 İhracat (2. sırada) %10,5

Başlıca Ülkeler İtibarı ile ABD’nin İthalatı

ABD’nin İthalatında Başlıca Ürünler Kaynak: ABD Ticaret Bakanlığı

ABD’nin Eyalet Bazında İthalatı Kaynak: ABD Ticaret Bakanlığı Bin USD

Türkiye – ABD Ticari İlişkileri

Türkiye – ABD Ticari İlişkileri   2011 2012 Türkiye’nin İhracatında ABD’nin Yeri * 7.Sıra 9.Sıra Türkiye’nin İhracatında ABD’nin Payı * 3,41% 3,68% ABD’nin İthalatında Türkiye’nin Yeri ** 45.Sıra ABD’nin İthalatında Türkiye’nin Payı** 0,24% 0,28%

ABD’ye İhracatımızda Başlıca Ürünler

ABD’NİN İTHALATINDA TÜRKİYE; Tütün'de 2. Demir-çelik filmaşinlerde 2. Halı ve yer kaplamasında 3. İşlenmiş doğal taşlarda 4. Demir-çelik borularda 4. Demir-çelik profillerde 4. Ev tekstilinde 5. Kurutulmuş meyvede 1. Bakır teller ve kablolarda 1. Sentetik ve suni liflerden ipliklerde 1. Sentetik devamsız liflerde 1. Boratlar ve perboratlarda 1. Boroksit ve borikasitlerde 1. Diğer metal cevherlerinde 1. Demir-çelik çubuklarda 1.

Eyalet Bazında Ülkemizin İhracatı Bin USD Kaynak: ABD Ticaret Bakanlığı

İhracatta Hedef Eyaletler

Eyaletler ve Potansiyel Ürünler

NEDEN ABD? Dünyanın en büyük ekonomisi En kalabalık 3. ülkesi Siyasi sorunsuzluk Dünyanın en büyük ithalatçısı Dünyanın en büyük tüketim harcaması

NEDEN ABD? Hemen hemen tüm ürünler için açık pazar Güçlü olduğumuz ürünlerde ihracatı sektör geneline yayma imkanı GSP-GTS Rejimi’nden faydalanma imkanı Üçüncü ülkelerde müteahhitlik alanındaki işbirliği imkanları Yaygın ve gelişmiş bir dağıtım ağı

NEDEN ABD? Alternatif üretici ve ürün düşüncesine açıklık Nüfusun etnik çeşitliliği Farklı eyaletler - farklı imkanlar Korumacı olmayan ve şeffaf ithalat politikası

ABD’ye İhracatta Kuvvetli Yönlerimiz Birçok üründe ihracat imkanı mevcut Ürünlerimizin kalitesi Ülkemizde etkin mesleki ve sektörel örgütlenme Bazı eşyalarda rekabetçi fiyatlar Çok sayıda ihracatçı firma ve kalifiyeli iş gücü Ticari ilişkilerin geliştirilmesi yönünde ortak irade mevcut ABD'ye yönelik tanıtım faaliyetlerine ağırlık verilmekte

ABD’ye İhracatta Kuvvetli Yönlerimiz Yoğun rekabete rağmen aşağıdaki sektörlerde avantajlıyız: Yer ve duvar kaplama malzemeleri (doğal taş, seramik, halı vb) Başta hafif ticari araçlar olmak üzere kara nakil vasıtaları ve yan sanayi ürünleri Tütün, kabuklu yiyecekler, işlenmiş gıda Konfeksiyon Ev tekstili Çelik ve porselenden mutfak eşyası Beyaz ve kahverengi eşya Demir-çelik ürünler Borular ve kablolar Makineler

ABD’YE İHRACATTA POTANSİYEL ÜRÜNLER

DEMİR ÇELİK İthalatın %65’i Kanada, Meksika, Güney Kore ve Türkiye’den yapılmaktadır. MFN ülkeleri için gümrüksüz ihracat imkanı

İNŞAAT VE MADEN MAKİNELERİ İnşaat Sektörünün canlanmasına bağlı artan ithalat eğilimi Rakiplerimiz Kanada, Japonya, Almanya, Çin, Meksika MFN için gümrüksüz ihraç imkanı İnşaat ve maden makineleri kamu ihaleleri için www.governmentbids.com

ALTIN MÜCEVHERAT 2015’te 58,7 milyar dolar büyüklüğüne ulaşması beklenen pazar Altın mücevherin yanı sıra pırlanta ve platin ürünlerine yönelik talep Rakiplerimiz Hindistan, Çin, Tayland, İtalya ve Fransa Türkiye “yakut, jadeit ve platin (ISO) metallerden mücevher” dışında GTS kapsamında

BEYAZ EŞYA Dünya beyaz eşya pazarının %20’sini oluşturan ve 2013 yılında 40,3 milyar dolara ulaşacak pazar Pazarın %24’ünü buzdolapları oluşturmakta Geniş hacimli ürünler tercih edilmekte Rakiplerimiz Çin, Meksika, Güney Kore ve Malezya Teknik gereksinimler, standartlar ve tüketici tercihlerini göz önünde bulundurulmalı GTS kapsamında

MOBİLYALAR 2013’te 120 milyar dolar değerinde tüketim harcaması beklenmekte En önemli eğilim online pazarlama ve tanıtım faaliyetlerinin pazarın büyümesine yol açması Büyük, rahat mobilyalar ve koltuklar tercih edilmekte Daha sık satın alınan, modaya göre sık değiştirilen ürünler arasında Uzmanlaşmış dağıtım kanalları yoluyla pazara giriş Asya ve Ortadoğu ürünlerine yönelik ilgi % 49’luk pay ile Çin en büyük tedarikçi MFN ülkeleri için gümrüksüz ihracat imkanı

İŞLENMİŞ DOĞAL TAŞLAR Gelişen inşaat sektörüne başlı doğal taş alımı Rakiplerimiz Çin, Brezilya, İtalya Rekabet avantajımız Traverten dışında GTS kapsamında ihracat %1,9-6 (MFN) Brezilya ve Hindistan Granitte GTS kapsamı dışında

OTOMOTİV ve YAN SANAYİ Oto yan sanayi ürünü tedarikinde dünyada en büyük pay Emisyon standartları ile binek otomobillere yönelik talep artışı beklentisi Otomobil, steyşın vagon ihracatımız %72 arttı Kara taşıtları için aksam ve parçalar ihracatımız %48 arttı Otomotiv yan sanayinin özellikle far, balata, akü, ses ve ışık düzenleri, aksesuar, oto döşeme gibi ürünlerde ihracat şansı Modern ve yeni teknolojili arabalar için üretilen yüksek teknolojili parçalarda uzmanlaşma

TAKIM TEZGAHLARI Rakiplerimiz İtalya, Güney Kore, Kanada Japonya ve Almanya GTS kapsamında ihracat Kanada ve Meksika NAFTA kapsamında gümrüksüz ihracat

KONFEKSİYON Dünyanın en büyük ve rekabetçi hazır giyim pazarı Dünyanın en büyük hazır giyim ithalatçısı Kriz sonrası süreçte AB pazarından daha hızlı bir toparlanma performansı Rahat ve işlevsel kumaşları tercih edilmekte

TEKSTİL ABD gelişmiş bir tekstil sanayisine sahiptir. Sanayinin ihtiyacı doğrultusunda bazı iplik ve kumaşları ithal etmektedir. Türkiye’den en çok saf ve sentetik iplik almaktadır. Rakipler Çin Meksika Güney Kore Hollanda ve Hindistan

TEKNİK TEKSTİL Dünyada teknik tekstil ürünlerinin önemi gün geçtikçe artmaktadır ABD’nin en önemli tedarikçileri İsrail, Çin, Japonya, Kanada, Meksika ve Brezilya’dır.

HALI ABD dünyanın en büyük halı alıcısı konumundadır. Yer kaplamalarının % 70’i halıdır. En önemli tedarikçiler Hindistan, Çin, Türkiye, Belçika ve Mısır’dır.

POTANSİYEL TARIM VE GIDA ÜRÜNLERİ ŞEKERLİ VE ÇİKOLATALI MAMULLER MEYVE SUYU KURUTULMUŞ SEBZELER VE KARIŞIMLARI ZEYTİNYAĞI TÜTÜN (ŞARK TİPİ TÜTÜNLER) TATLI BİSKÜVİLER BAHARAT ORGANİK TARIM ÜRÜNLERİ BULGUR KURU MEYVELER MERCİMEK SERT KABUKLU MEYVELER

Öneriler Pazara uzun vadeli bir bakış açısı ile yaklaşılmalı, sabırlı olunmalı Fuarlara katılım ve yerinde pazar araştırması Sektörel uzman istihdamı Meslek kuruluşları arasında işbirliği anlaşması imzalanması ABD’de fiziken bulunmak (ofis açmak) Markalı ve kaliteli ürünlerle rekabet GTS’den etkin şekilde faydalanılması İhraç edilen ürünlerin çeşitlendirilmesi Satış sonrası hizmet kalitesi ve şirket web sayfası

İhracat Bilgi Platformu www.ibp.gov.tr 34

İhracat Genel Müdürlüğü Ülke Masaları I Dairesi HEDEF ÜLKE ABD Esma KOCA İhracat Genel Müdürlüğü Ülke Masaları I Dairesi kocae@ekonomi.gov.tr 0312 2048327 MAYIS 2013, İSTANBUL